Protokół  nr 8/07

----------------------------------------------------------

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

Rady Miejskiej w Dobrej, które odbyło się w dniu 30.10.2007 r.

w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Dobrej.

 

                                                                    

            Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Dobrej Henryk Gręzicki o godz. 905 otworzył posiedzenie Komisji i po powitaniu oświadczył, iż zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczy 5 radnych: Henryk Gręzicki – przewodniczący Komisji, Jan Grzelak – zastępca przewodniczącego oraz członkowie Komisji: Wiesław Ignaczak, Rafał Pietrzak, Kazimierz Turkiewicz, co wobec statutowego składu Komisji wynoszącego 5 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Protokołowała obrady – Barbara Kominiarczyk – insp. UM w Dobrej.

 

Porządek  obrad :

 

Kontrola działania programu „Wszystko zaczyna się od marzeń”.

 

ad: 1.

 

            Przewodniczący Henryk Gręzicki przypomniał, że 17 stycznia 2007 r. Rada Miejska w Dobrej podjęła uchwały w sprawie realizacji projektu pod nazwą „Wszystko zaczyna się od marzeń” finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego nawiązuje się współpracę z następującymi jednostkami samorządu terytorialnego: Gminą i Miastem Błaszki, Gminą Warta, Gminą Sieradz, Gminą Pęczniew, Gminą Wróblew, Gminą Goszczanów, Powiatem Sieradzkim.

Poprosił o informacje na temat realizacji programu p. Martę Zasiadczyk – gminnego koordynatora odpowiedzialnego za wykonanie zaplanowanych działań w ramach projektu „Wszystko zaczyna się od marzeń”.

 

P. Marta Zasiadczyk – inspektor Urzędu Miejskiego w Dobrej poinformowała, że umowa o dofinansowanie Projektu „Wszystko zaczyna się od marzeń” zawarta w Warszawie w dniu 6 lutego 2007 roku.

Przedstawiła, że projekt finansowany jest w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego a realizowany jest w 57 szkołach z terenu gmin tj.: Gmina i Miasto Warta, Gmina i Miasto Błaszki, Gmina Dobra, Gmina Sieradz, Gmina Pęczniew, Gmina Wróblew oraz Gmina Goszczanów. Wartość całego projektu wynosi 12 501 437,00 zł, który pod względem finansowym jest największym projektem w Polsce.

Wyjaśniła, iż celem projektu jest opracowanie i wdrożenie programów rozwojowych w każdej ze szkół ukierunkowanych na wyrównywanie szans edukacyjnych, rozwijanie zdolności edukacyjnych i społecznych uczniów z obszarów miejskich i wiejskich. Bezpośrednim celem każdego opracowania i wdrażanego programu szkolnego jest wspomaganie uczniów w nauce, motywowanie do dalszej edukacji, pomoc w zdobywaniu dodatkowej wiedzy rozwijaniu zdolności twórczych oraz kształtowanie aktywnych postaw społecznych i obywatelskich.

P. Marta Zasiadczyk poinformowała, że ramach projektu zostało utworzone biuro projektu w Warcie, które czuwa nad prawidłową realizacją projektu. W każdej z gmin powołano koordynatora gminnego, który odpowiada za wdrożenie, realizację i prawidłowe rozliczenie projektu. Głównym koordynatorem projektu, którego powoływał Burmistrz Warty została p. Anna Musiałczyk.

Z terenu gminy Dobra do projektu przystąpiło 5 szkół tj. Szkoły Podstawowe w Dobrej, Piekarach, Dąbrowicy i Strachocicach oraz gimnazjum w Dobrej.

W każdej ze szkół zgodnie z założeniami powołano kierownika szkolnego projektu, który czuwa nad prawidłową realizacją projektu w szkole.

W gminie Dobra z zadań projektu skorzysta 711 uczniów, którzy przez okres od dnia 1 marca 2007 do dnia 28 lutego 2008 roku będą uczestniczyć w bezpłatnych zajęciach w kołach zainteresowań, kołach wyrównawczych i tematycznych, wycieczkach, zielonych szkołach, wyjazdach na basen, do kina, na mecze sportowe w różnych dyscyplinach sportowych.

 

P. Marta Zasiadczyk oznajmiła, że Gmina Dobra na realizację programu otrzyma kwotę 1 072 623,29 zł, która jest najwyższą do tej pory pozyskaną kwotą w Gminie Dobra.

Dzięki pozyskanym środkom uczniowie będą mieli możliwość bezpłatnie poszerzyć swoje zainteresowania, wyjechać na zielone szkoły, na wycieczki do teatru czy na wycieczki krajoznawcze, itp.

Poinformowała o zakupach dla szkół sprzętu niezbędnego do realizacji zadań (telewizory, komputery, DVD, kamery, aparaty cyfrowe, sprzęt sportowy, stroje dla uczniów, za które rodzice nie muszą płacić, specjalistyczne programy komputerowe itp.).

Informacje o programach zajęć pozalekcyjnych stanowią załączniki nr 2, 3, 4, 5 i 6 do protokołu. Radni otrzymali także folder promujący program „Wszystko zaczyna się od marzeń” (załącznik nr 7).

 

P. Marta Zasiadczyk przedstawiła wykaz kwot przypadających na poszczególne szkoły w Gminie Dobra w projekcie „Wszystko zaczyna się od marzeń”:

Szkoła Podstawowa w Dobrej – 341.980,00 PLN

Szkoła Podstawowa w Strachocicach – 55.731,00 PLN

Szkoła Podstawowa w Dąbrowicy – 55.731,00 PLN

Szkoła Podstawowa w Piekarach – 169.520,00 PLN

Gimnazjum Publiczne w Dobrej – 337.320,00 PLN

Łączna kwota dla Gminy Dobrej wynosi 960.282,00 PLN. (załącznik nr 8 do protokołu).

Dodała, iż w ciągu trzech kwartałów 2007 r. – na realizację programu otrzymała środki, z których każda szkoła przekazała rozliczenia zgodnie z wcześniej przekazanymi planami finansowymi.

Szkoła Podstawowa w Dobrej – 237.480,40 PLN

Szkoła Podstawowa w Piekarach – 120.007,00 PLN

Szkoła Podstawowa w Dąbrowicy – 42.619,00 PLN

Szkoła Podstawowa w Strachocicach – 39.739,00 PLN

Gimnazjum Publiczne w Dobrej – 247.001,00 PLN

Łączna kwota dla Gminy Dobrej wynosi 686.846,40 PLN.

Informacje stanowią załączniki nr 9 i 10 do protokołu.

 

            Radny Rafał Pietrzak zapytał, dlaczego na koordynatora projektu została wybrana p. A. Musiałczyk?

 

            P. Marta Zasiadczyk odpowiedziała, że p. Musiałczyk jest pracownikiem burmistrza Warty, który powoływał głównego koordynatora projektu. Dodatkowo p. Musiałczyk realizowała wcześniej program „Szkoła marzeń” i inne, co wpłynęło na jej wybór.

 

            Radny Wiesław Ignaczak zapytał czy była przeprowadzana kontrola zewnętrzna sprawdzająca prawidłowość realizacji programu?

 

            Pani Marta Zasiadczyk odpowiedziała, że kontroli z Ministerstwa Finansów nie przeprowadzano. Obecnie w biurze projektów w Warcie audytor przeprowadza kontrolę. P. M. Zasiadczyk poinformowała, że nie zgłoszono informacji, że audytor przyjedzie także do Dobrej przeprowadzić kontrolę. Wyjaśniła, że wszystkie dane są sprawdzane a ewentualna ich korekta przekazywana do biura projektów na bieżąco.

Wszystkie dokumenty (faktury lub ich kopie) z realizowanych programów znajdują się w biurze projektu w Warcie, w Urzędzie Miejskim w Dobrej oraz w poszczególnych szkołach.

P. M. Zasiadczyk oznajmiła, że przy realizacji programu nie ma wypłat gotówkowych, wszelkie opłaty regulowane są poprzez przelewy bankowe.

 

            Na pytanie dotyczące wynagrodzeń p. M. Zasiadczyk poinformowała, że nauczyciel otrzymuje 40,- zł za 1 godz. dydaktyczną (kwota wynagrodzenia brutto + koszty pracodawcy) oraz 20,- zł za 1 godz. opiekuńczą (kwota wynagrodzenia brutto + koszty pracodawcy).

Natomiast koordynatorzy szkolni otrzymują miesięcznie:

w Dobrej ok. 2.400 zł (brutto),

w Piekarach ok. 1.900 zł (brutto)

w Dąbrowicy i w Strachocicach ok. 790 zł (brutto).

 

            Radny Wiesław Ignaczak zapytał czy w przypadku stwierdzenia nieprawidłowego wydatkowania środków gmina musiałaby zwrócić już wykorzystane fundusze?

 

            P. Marta Zasiadczyk odpowiedziała, że za dwa kwartały środki zostały rozliczone i nie stwierdzono nieprawidłowości. Nie zgłoszono uwag do realizacji programu w gminie Dobra i na bieżąco środki przekazywane są do budżetu gminy.

Przyznała, że w wypadku stwierdzenia uchybień gmina mogłaby zwracać uzyskane dotacje.

 

            Przewodniczący Henryk Gręzicki zapytał, ile dzieci uczestniczy w realizacji programu?

 

            P. Marta Zasiadczyk odpowiedziała, że bardzo dużo tzn. prawie wszystkie dzieci uczęszczające do wszystkich szkół w gminie. Dodała, iż wiele dzieci uczestniczy w kilku zajęciach, które odbywają się po lekcjach.

Poinformowała, że po skończonych zajęciach dzieci odwożone są do domu lub do szkoły – Dąbrowica.

 

            Radny Wiesław Ignaczak zapytał czy realizacja programu „Wszystko zaczyna się od marzeń” przyciągnęła dzieci ze szkoły w Piekarach do gimnazjum w Dobrej?

 

            P. M. Zasiadczyk oświadczyła, że działalność ta nie ma wpływu na podjęcie decyzji o wyborze szkoły. Stwierdziła, iż na wywiadówkach w Piekarach przekazywane są informacje nt. gimnazjum w Dobrej, jednak nad wyborem gimnazjum w Przykonie duży wpływ ma wybudowana tam hala sportowa.

 

            Przewodniczący Henryk Gręzicki zapytał o dowozy uczniów na basen?

 

            P. Marta Zasiadczyk wyjaśniła, że dzieci dowożone są na basen dwa razy w tygodniu, a na basenie nauki pływania udziela instruktor opłacany z funduszy pozyskanych z programu „Wszystko zaczyna się od marzeń”. Dodała, że szkoły mniej wydatków przeznaczają na dowozy uczniów do szkół, ponieważ pozostają one na dodatkowych zajęciach i są odwożone przez samochody opłacane ze środków zaliczonych do programu.

 

Na podstawie uzyskanych informacji napisany został „Protokół nr 2 z przeprowadzonej kontroli”, stanowiący załącznik nr 11.

 

            W związku z tym, że nie zgłoszono innych uwag i porządek obrad Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Dobrej został wyczerpany przewodniczący Komisji Henryk Gręzicki zakończył o godz. 1025 obrady Komisji dziękując wszystkim za przybycie i udział w obradach.

           

            Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

        Protokołowała:                                                         Przewodniczący:

                                                                                                Komisji Rewizyjnej

   Inspektor                                                                 Rady Miejskiej w  D o b r e j

   Barbara Kominiarczyk                                                            Henryk Gręzicki