Uchwała Nr XIV/112/08

Rady Miejskiej w Dobrej

z dnia 25 kwietnia 2008 r.

w sprawie: zmiany budżetu na 2008 rok

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zmianami), art. 165, art.174, art. 184 ust. 1 i 2 pkt 1 oraz ustęp 3, art. 188 ust.2 pkt.1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. – o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami)

Rada Miejska w Dobrej u c h w a l a, co następuje:

§ 1

W uchwale nr XII/93/07 z dnia 28 grudnia 2008 r. Rady Miejskiej w Dobrej w sprawie: budżetu gminy na 2008 r. zmienionej Zarządzeniem Nr 6/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 29.01.2008 r., Uchwałą Nr XIII/105/08 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 27 lutego 2008r. Zarządzeniem Nr 9/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 04.03.2008 r., Zarządzeniem Nr 11/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 31.03.2008 r.,

wprowadza się następujące zmiany:

 

W § 1 pkt 1  uchwały  dochody budżetu na rok 2008 w wysokości 12.746.183,60 zł, z tego:

-          dochody bieżące w kwocie 12.626.183,60 zł

-          dochody majątkowe w kwocie 120.000,00 zł.

 

zastępuje się kwotą 13.017.278,85 zł, z tego:

-          dochody bieżące w kwocie 12.897.278,85 zł

-          dochody majątkowe w kwocie 120.000,00 zł.

 

W § 1 pkt 3 dochody o których mowa w ust. 1 obejmujące w szczególności:

dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań  zleconych ustawami w wysokości 2.385.100,00 zł, zastępuje się kwotą 2.385.430,00 zł.

 

dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 135.371,60 zł, zastępuje się kwotą 138.653,60 zł, otrzymującym brzmienie załącznika Nr 1 do niniejszej uchwały.

 

W § 2 pkt 1 uchwały wydatki budżetu na rok 2008 w wysokości 13.560.083,40 zł zastępuje się kwotą 14.031.106,57 zł.

 

W § 2 pkt 2 wydatki o, których mowa w ust.1 obejmujące:

1)

wydatki bieżące w wysokości

11.102.583,40 zł

 

w tym na:

 

 

a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

5.635.117,88 zł,

 

b) dotacje

306.624,00 zł,

 

c) wydatki na obsługę długu

152.000,00 zł.

2)

wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości

2.458.686,00 zł.

 

zastępuje się:

1)

wydatki bieżące w wysokości

11.415.920,57 zł

 

w tym na:

 

 

a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

5.795.021,06 zł,

 

b) dotacje

306.624,00 zł,

 

c) wydatki na obsługę długu

152.000,00 zł.

2)

wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości

2.615.186,00 zł.

 

W § 2 pkt 3 Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów w latach 2008-2010 i wydatki na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich,  zgodnie z załącznikiem nr 5 otrzymującym brzmienie załącznika nr 2 do niniejszej uchwały.

 

W § 2 pkt 5 kwota wydatków których mowa w ust.1 obejmująca:

wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych  zadań zleconych ustawami w wysokości 2.385.100,00 zł, zastępuje się kwotą 2.385.430,00 zł.

 

2) wydatki związane z realizacją zadań wspólnych zrealizowanych na podstawie umów lub porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 210.481,40 zł, zastępuje się kwotą 213.481,40 zł,  zgodnie z załącznikiem  Nr 4, otrzymującym brzmienie załącznika Nr 1 do niniejszej uchwały.

 

§ 4 uchwały otrzymuje brzmienie:

Deficyt budżetu w kwocie 1.013.827,72 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym. Natomiast kwotę 349.172,28 zł uzyskaną z przychodów z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym oraz część wolnych środków jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikająca z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w wysokości 259.755,72 zł przeznacza się na spłatę  kredytów i pożyczek w łącznej kwocie 608.928,00 zł”.

Przychody i rozchody budżetu określone załącznikiem nr 7 do uchwały otrzymują brzmienie załącznika nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 8 uchwały otrzymuje brzmienie:

1. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 1.922.755,72 zł,

z tego na:

pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 300.000,00 zł.

finansowanie planowanego deficytu budżetu 1.013.827,72 zł;

spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów            608.928,00 zł.

W Załączniku nr 1 do uchwały ”Plan dochodów budżetu gminy na 2008 rok “ wprowadza się następujące zmiany:

a) zwiększa się plan dochodów budżetu o kwotę 271.265,25 zł tego:

Dochody – zadania własne

 

dz. 600

rozdz. 60014

§ 2320

o kwotę

-

3.000,00 zł

 

rozdz. 60016

§ 6260

o kwotę

-

32.480,00 zł

dz. 758

rozdz. 75801

§ 2920

o kwotę

-

156.590,00 zł

dz. 854

rozdz. 85415

§ 2030

o kwotę

-

70.135,00 zł

dz. 926

rozdz. 92601

§ 2440

o kwotę

-

8.560,25 zł

Dochody – zadania zlecone

 

dz. 852

rozdz. 85278

§ 2010

o kwotę

-

500,00 zł

a) zmniejsza się plan dochodów budżetu o kwotę 170,00 zł tego:

Dochody – zadania zlecone

 

dz. 751

rozdz. 75101

§ 2010

o kwotę

-

170,00 zł

W Załączniku nr 2 do uchwały „Wydatki budżetu gminy na 2008 rok” wprowadza się następujące zmiany:

a) zwiększa  się plan wydatków budżetu o kwotę 514.415,20 zł tego:

Wydatki – zadania własne

 

dz. 600

rozdz. 60014

§ 4300

o kwotę

-

3.000,00 zł

 

rozdz. 60016

§ 6050

o kwotę

-

156.500,00 zł

dz. 700

rozdz. 70005

§ 4590

o kwotę

-

20.000,00 zł

dz. 750

rozdz. 75011

§ 4440

o kwotę

-

247,83 zł

 

rozdz. 75023

§ 4440

o kwotę

-

1.049,82 zł

dz. 801

rozdz. 80101

§ 4010

o kwotę

-

97.447,64 zł

 

 

§ 4440

o kwotę

-

13.344,34 zł

 

rozdz. 80103

§ 4010

o kwotę

-

7.057,52 zł

 

 

§ 4110

o kwotę

-

243,55 zł

 

 

§ 4120

o kwotę

-

39,26 zł

 

 

§ 4440

o kwotę

-

363,14 zł

 

rozdz. 80104

§ 4010

o kwotę

-

25.934,19 zł

 

 

§ 4110

o kwotę

-

1.511,60 zł

 

 

§ 4120

o kwotę

-

507,93 zł

 

 

§ 4210

o kwotę

-

900,00 zł

 

 

§ 4220

o kwotę

-

14.740,27 zł

 

 

§ 4440

o kwotę

-

2.784,75 zł

 

rozdz. 80110

§ 4010

o kwotę

-

18.230,44 zł

 

 

§ 4440

o kwotę

-

4.433,56 zł

 

rozdz. 80113

§ 4010

o kwotę

-

825,32 zł

 

 

§ 4110

o kwotę

-

124,74 zł

 

 

§ 4120

o kwotę

-

20,55 zł

 

 

§ 4300

o kwotę

-

6.000,00 zł

 

rozdz. 80148

§ 4440

o kwotę

-

2.453,83 zł

dz. 852

rozdz. 85214

§ 4330

o kwotę

-

32.970,00 zł

dz. 854

rozdz. 85401

§ 4010

o kwotę

-

16.630,80 zł

 

 

§ 4440

o kwotę

-

283,12 zł

 

rozdz. 85415

§ 3240

o kwotę

-

70.135,00 zł

dz. 926

rozdz. 92601

§ 3020

o kwotę

-

150,00 zł

 

 

§ 4010

o kwotę

-

13.536,00 zł

 

 

§ 4110

o kwotę

-

2.100,00 zł

 

 

§ 4120

o kwotę

-

350,00 zł

Wydatki – zadania zlecone

 

dz. 852

rozdz. 85278

§ 4430

o kwotę

-

500,00 zł

 

b) zmniejsza  się plan wydatków budżetu o kwotę 43.392,03 zł tego:

Wydatki – zadania własne

dz. 750

rozdz. 75023

§ 3020

o kwotę

-

150,00 zł

 

 

§ 4010

o kwotę

-

7.425,75 zł

dz. 801

rozdz. 80101

§ 4110

o kwotę

-

9.151,89 zł

 

 

§ 4120

o kwotę

-

1.952,92 zł

 

rozdz. 80110

§ 4110

o kwotę

-

10.705,81 zł

 

 

§ 4120

o kwotę

-

1.696,36 zł

dz. 801

rozdz. 80113

§ 4440

o kwotę

-

500,00 zł

 

rozdz. 80148

§ 4010

o kwotę

-

9.716,60 zł

 

 

§ 4110

o kwotę

-

727,99 zł

 

 

§ 4120

o kwotę

-

117,77 zł

dz. 854

rozdz. 85401

§ 4110

o kwotę

-

833,17 zł

 

 

§ 4120

o kwotę

-

243,77 zł

Wydatki – zadania zlecone

dz. 751

rozdz. 75101

§ 4210

o kwotę

-

170,00 zł

 

dokonuje się przeniesień między działami, rozdziałami i paragrafami w następujący sposób:

Wydatki – zadania własne

 

dz. 700

rozdz. 70005

§ 4300

zmniejsza się o kwotę

-

20.000,00 zł

dz. 750

rozdz. 75023

§ 4170

zwiększa się o kwotę

-

20.000,00 zł

 

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.