Uchwała Nr XIII/105/08

Rady Miejskiej w Dobrej

z dnia 27 lutego 2008 r.

w sprawie: zmiany budżetu na 2008 rok

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zmianami),
art. 165, art.174, art. 184 ust. 1 i 2 pkt 1 oraz ustęp 3, art. 188 ust.2 pkt.1
ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. – o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami)

Rada Miejska w Dobrej u c h w a l a, co następuje:

§ 1

 

W uchwale nr XII/93/07 z dnia 28 grudnia 2008 r. Rady Miejskiej w Dobrej w sprawie:
budżetu gminy na 2008 r. zmienionej Zarządzeniem Nr 6/2008 Burmistrza Dobrej
z dn. 29.01.2008 r., wprowadza się następujące zmiany:

 

1.       W § 1 pkt 1  uchwały  dochody budżetu na rok 2008 w wysokości 13.259.371,60 zł, z tego:

-   dochody bieżące w kwocie 13.139.371,60 zł

-   dochody majątkowe w kwocie 120.000,00 zł.

 

zastępuje się kwotą 13.280.983,60 zł, z tego:

-   dochody bieżące w kwocie 13.160.983,60 zł

-   dochody majątkowe w kwocie 120.000,00 zł.

 

W § 1 pkt 3 dochody o których mowa w ust. 1 obejmujące w szczególności:

1)      dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań 
zleconych ustawami w wysokości 2.909.800,00 zł, nie ulegają zmianie.

 

2)      dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub
porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 114.041,60 zł,
zastępuje się kwotą 135.371,60 zł zgodnie z załącznikiem  Nr 4, otrzymującym brzmienie
załącznika Nr 1 do niniejszej uchwały.

 

2.       W § 2 pkt 1 uchwały wydatki budżetu na rok 2008 w wysokości 14.013.443,60 złzastępuje się kwotą 14.094.883,40 zł.

 

W § 2 pkt 2 wydatki o, których mowa w ust.1 obejmujące:

1)

wydatki bieżące w wysokości

11.400.943,60 zł,

 

w tym na:

 

 

a)wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

5.612.582,38 zł,

 

b) dotacje

306.624,00 zł,

 

c) wydatki na obsługę długu

152.000,00 zł.

2)

wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości

2.612.500,00 zł.

 

zastępuje się:

1)

wydatki bieżące w wysokości                                11.637.383,40 zł.

 

 

 

w tym na:

 

 

 

a)wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń   5.618.981,82 zł,

 

 

 

b) dotacje                                                                       306.624,00 zł,

 

 

 

c) wydatki na obsługę długu                                      152.000,00 zł.

 

 

2)

wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości       2.457.500,00 zł.

 

 

 

3.       W § 2 pkt 3 Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów w latach 2008-2010 i wydatki na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich,  zgodnie z załącznikiem nr 5 otrzymującym brzmienie załącznika nr 2 do niniejszej uchwały.

 

4.       W § 2 pkt 4 Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)a także środki pochodzące ze źródeł zagranicznych , niepodlegające zwrotowi, zgodnie z załącznikiem Nr 6, otrzymują brzmienie załącznika nr 3 do niniejszej uchwały.

 

5.         W § 2 pkt 5 kwota wydatków których mowa w ust.1 obejmująca:

1)     wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych  zadań zleconych ustawami w wysokości 2.909.800,00 zł, nie ulegają zmianie.

 

2) wydatki związane z realizacją zadań wspólnych zrealizowanych na podstawie umów lub porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 129.041,60 zł, zastępuje się kwotą 210.481,40 zł zgodnie z załącznikiem  Nr 4, otrzymującym brzmienie załącznika Nr 1 do niniejszej uchwały.

 

6.        § 4 uchwały otrzymuje brzmienie:

1.     Deficyt budżetu w kwocie 813.899,80 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym. Natomiast kwotę 549.100,20 zł uzyskaną z przychodów z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym oraz część wolnych środków jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikająca z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w wysokości 59.827,80 zł przeznacza się na spłatę  kredytów i pożyczek w łącznej kwocie 608.928,00 zł”.

2.     Przychody i rozchody budżetu określone załącznikiem nr 7 do uchwały otrzymują brzmienie załącznika nr 4 do niniejszej uchwały.

 

7.       § 5 uchwały otrzymuje brzmienie:

1. Tworzy się rezerwy:

1)     ogólną w wysokości 127.000,00 zł;

2)     celowe w wysokości 90.000,00 zł, z tego:

a)     na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego 30.000,00zł,

b)      na realizację programów, na terenie Gminy Dobra przez organizacje pozarządowe 60.000,00 zł.

 

8.       § 8 uchwały otrzymuje brzmienie:

1. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 1.722.827,80 zł,z tego na:

1)     pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 300.000,00 zł.

2)     finansowanie planowanego deficytu budżetu 813.899,80 zł;

3)      spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów  608.928,00 zł.

 

9.       W Załączniku nr 1 do uchwały ”Plan dochodów budżetu gminy na 2008 rok “ wprowadza się następujące zmiany:

 

a) zwiększa się plan dochodów budżetu o kwotę 21.612,00zł tego:

Dochody – zadania własne

 

dz. 801

rozdz. 80101

§ 2888

o kwotę

-

10.425,14 zł

 

 

§ 2889

o kwotę

-

3.476,86 zł

dz.

rozdz. 80110

§ 2888

o kwotę

-

5.781,73 zł

 

 

§ 2889

o kwotę

-

1.928,27 zł

 

10.   W Załączniku nr 2 do uchwały „Wydatki budżetu gminy na 2008 rok” wprowadza się
następujące zmiany:

 

a) zwiększa  się plan wydatków budżetu o kwotę 681.439,80 zł tego:

Wydatki – zadania własne

 

dz. 500

rozdz. 50095

§ 4210

o kwotę

-

15.000,00 zł

 

 

§ 4300

o kwotę

-

5.000,00 zł

dz. 600

rozdz. 60016

§ 6050

o kwotę

-

445.000,00 zł

dz. 750

rozdz. 75023

§ 4810

o kwotę

-

127.000,00 zł

dz. 801

rozdz. 80101

§ 4118

o kwotę

-

276,26 zł

 

 

§ 4119

o kwotę

-

92,99 zł

 

 

§ 4128

o kwotę

-

20,20 zł

 

 

§ 4129

o kwotę

-

6,88 zł

 

 

§ 4178

o kwotę

-

17.272,94 zł

 

 

§ 4179

o kwotę

-

5.764,27 zł

 

 

§ 4218

o kwotę

-

7.791,36 zł

 

 

§ 4219

o kwotę

-

2.598,14 zł

 

 

§ 4248

o kwotę

-

149,98 zł

 

 

§ 4249

o kwotę

-

50,02 zł

 

 

§ 4308

o kwotę

-

16.012,95 zł

 

 

§ 4309

o kwotę

-

5.340,75 zł

 

 

§ 4748

o kwotę

-

204,56 zł

 

 

§ 4749

o kwotę

-

68,23 zł

 

 

§ 4758

o kwotę

-

1.486,03 zł

 

 

§ 4759

o kwotę

-

495,62 zł

 

rozdz. 80110

§ 4118

o kwotę

-

92,56 zł

 

 

§ 4119

o kwotę

-

31,28 zł

 

 

§ 4128

o kwotę

-

0,72 zł

 

 

§ 4129

o kwotę

-

0,31 zł

 

 

§ 4178

o kwotę

-

1.078,41 zł

 

 

§ 4179

o kwotę

-

362,62 zł

 

 

§ 4218

o kwotę

-

1.584,75 zł

 

 

§ 4219

o kwotę

-

528,71 zł

 

 

§ 4248

o kwotę

-

160,25 zł

 

 

§ 4249

o kwotę

-

53,45 zł

 

 

§ 4308

o kwotę

-

12.764,05 zł

 

 

§ 4309

o kwotę

-

4.256,31 zł

 

 

§ 4438

o kwotę

-

256,50 zł

 

 

§ 4439

o kwotę

-

85,50 zł

 

 

§ 4748

o kwotę

-

286,96 zł

 

 

§ 4749

o kwotę

-

95,68 zł

 

 

§ 4758

o kwotę

-

1.627,82 zł

 

 

§ 4759

o kwotę

-

542,74 zł

dz. 900

rozdz. 90013

§ 4300

o kwotę

-

5.000,00 zł

 

rozdz. 90095

§ 4430

o kwotę

-

3.000,00 zł

 

b) zmniejsza  się plan wydatków budżetu o kwotę 600.000,00 zł tego:

Wydatki – zadania własne

 

dz. 900

rozdz. 90004

§ 6050

o kwotę

-

300.000,00 zł

dz. 921

rozdz. 92105

§ 6050

o kwotę

-

300.000,00 zł

 

c)       dokonuje się przeniesień między działami, rozdziałami i paragrafami w następujący sposób:

Wydatki – zadania własne

 

dz. 750

rozdz. 75075

§ 4210

zmniejsza się o kwotę

-

4.000,00 zł

 

 

§ 4300

zwiększa się o kwotę

-

4.000,00 zł

dz. 801

rozdz. 80101

§ 4438

zmniejsza się o kwotę

-

0,05 zł

 

 

§ 4439

zwiększa się o kwotę

-

0,05 zł

Wydatki – zadania zlecone

 

dz. 852

rozdz. 85203

§ 3020

zmniejsza się o kwotę

-

500,00 zł

 

 

§ 4040

zmniejsza się o kwotę

-

10.800,00 zł

 

 

§ 4110

zmniejsza się o kwotę

-

3.000,00 zł

 

 

§ 4170

zmniejsza się o kwotę

-

4.800,00 zł

 

 

§ 4210

zwiększa się o kwotę

-

9.700,00 zł

 

 

§ 4440

zwiększa się o kwotę

-

6.400,00 zł

 

 

§ 4750

zwiększa się o kwotę

-

3.000,00 zł


§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

U  z  a  s  a  d  n  i  e  n  i  e

do  Uchwały Nr XIII/105/08 Rady Miejskiej w Dobrej  z dnia 27 lutego 2008r.
w sprawie zmiany budżetu na 2008 rok

Powyższą uchwałą dokonuje się następujących zmian:

 

1. W załączniku Nr 1 do uchwały „Plan dochodów budżetu na 2008 r.” wprowadza się następujące zmiany:

a) zwiększa się plan dochodów budżetu o kwotę 21.612,00 zł z tego:

 

 

Dochody – zadania własne

 

Dz. 801 rozdz. 80101  o kwotę

–   13.902,00 zł – dodatkowe środki na 2008 rok na realizację projektu „Wszystko zaczyna się od marzeń” realizowanego przez Gminę i Miasto Warta, w którym jednymi z beneficjentów końcowych są uczniowie szkół podstawowych z terenu  Gminy Dobra kwota 13.620,00 zł natomiast kwota 282,00 zł pochodzi ze zwrotu za 2007 rok ponieważ w wyniku weryfikacji wniosku o płatność nie uznano za koszt kwalifikowany kwoty 282,00 zł

 

Dz. 801 rozdz. 80110  o kwotę

– 7.710,00 zł – dodatkowe środki na 2008 rok na realizację projektu „Wszystko zaczyna się od marzeń” realizowanego przez Gminę i Miasto Warta, w którym jednymi z beneficjentów końcowych są uczniowie szkół podstawowych z terenu  Gminy Dobra

 

2. W załączniku Nr 2 do uchwały „Wydatki budżetu gminy na 2008 r.” wprowadza się następujące zmiany:

a) zwiększa się plan wydatków budżetu o kwotę 167.635,87 zł  z tego:

 

 

Wydatki – zadania własne

 

Dz. 500 rozdz. 50095 § 4210 i § 4300  o kwotę łaczną

– 20.000,00 zł – prace na placu targowym

 

Dz. 600 rozdz. 60016 § 6050 o kwotę

–  445.000,00 zł – do realizacji na 2008 rok wprowadzono dwie inwestycje : „Przebudowa drogi gminnej w Strachocicach” łączny planowany koszy wynosi 365.000,00 zł i druga inwestycja „Przebudowa łącznika ulicy Narutowicza i Kilińskiego” łączny planowany koszt wynosi 80.000,00 zł

 

Dz. 801 rozdz. 80101 o kwotę

–  57.631,18 zł – wydatki na realizacje programu „Wszystko zaczyna się od marzeń” zgodnie z planem finansowym szkół podstawowych

 

Dz. 801 rozdz. 80110 o kwotę

–  23.808,62 zł – wydatki na realizacje programu „Wszystko zaczyna się od marzeń” zgodnie z planem finansowym gimnazjum

 

Dz. 900 rozdz. 90013 § 4300 o kwotę

–  5.000,00 zł – środki zabezpieczone na ewentualne koszty związane z funkcjonowaniem schroniska dla zwierząt mającego na stanie zwierzęta z gminy Dobra

 

Dz. 900 rozdz. 90095 § 4430 o kwotę

–  3.000,00 zł – różne opłaty i składki

b) zmniejsza się plan wydatków budżetu o kwotę 600.000,00zł  z tego:

 

 

Wydatki – zadania własne

 

Dz. 900 rozdz. 90004 § 6050 o kwotę

–  300.000,00 zł – przesunięcie o rok realizacji inwestycji „Zagospodarowanie terenu zieleni w Dobrej przy ul. Parkowej i Nowotki

 

Dz. 921 rozdz. 92105 § 6050 o kwotę

–  300.000,00 zł – przesunięcie o rok realizacji inwestycji „Renowacja parku w Długiej Wsi”

 

 

 

 

 

W załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały dochody z tytułu dotacji wynoszą 135.371,60 zł natomiast wydatki na realizację programu „Wszystko zaczyna się od marzeń” wynoszą 195.481,40 zł. Powstała różnica wynika z tego, iż środki na wydatki na 2008 rok pochodzą z dotacji w kwocie 135.371,60 zł i środków nie wydanych w 2007 roku a otrzymanych na realizację programu w wysokości 59.827,80 zł i kwoty 282,00 zł. otrzymanej w związku z tym, że w wyniku weryfikacji wniosku o płatność za IV kwartał 2007 roku nie uznano za wydatek kwalifikowany dwóch faktur na tej w/w kwotę.