Uchwała Nr XII/93/07 - w sprawie: budżetu gminy na 2008 rok
Uchwała Nr XII/93/07
z dnia 28 grudnia 2007 r. w sprawie: budżetu gminy na 2008 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit. i i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 165, 166, 166a, 173, 182, 184, 188 ust. 2, art. 195 ust. 2 oraz art. 24 ust. 11 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami) Rada Miejska uchwala, co następuje: § 1 1. Ustala się dochody budżetu na rok 2008 w wysokości 13.259.371,60 zł, z tego: - dochody bieżące w kwocie 13.139.371,60 zł - dochody majątkowe w kwocie 120.000,00 zł. 2. Dochody budżetu określa załącznik Nr 1 do uchwały. 3. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności: 1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.909.800,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3, 2) dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 114.041,60 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4. § 2 1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2008 w wysokości 14.013.443,60 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2. 2. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują: 1) wydatki bieżące w wysokości 11.400.943,60 zł, 2) w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 5.248.888,60 zł, b) dotacje 328.372,00 zł, c) wydatki na obsługę długu 152.000,00 zł.Rady Miejskiej w Dobrej
3) wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości 2.612.500,00 zł.
3. Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów w latach 2008-2010 i wydatki na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich, zgodnie z załącznikiem Nr 5.
4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez
państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) a także inne środki pochodzące ze źródeł zagranicznych, niepodlegające zwrotowi, zgodnie z załącznikiem Nr 6.
5. Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje:
1) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.909.800,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3,
2) wydatki związane z realizacją zadań wspólnych zrealizowanych na podstawie umów lub porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 129.041,60 zł zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 3
1. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 70.000,00 zł i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 69.000,00 zł.
2. Ustala się wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości 1.000,00 zł.
§ 4
1. Deficyt budżetu w kwocie 754.072,00 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym .
2. Przychody i rozchody budżetu określa załącznik Nr 7.
§ 5
1. Tworzy się rezerwy:
1) celowe w wysokości 90.000,00 zł, z tego:
a) na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego 30.000,00zł,
b) na realizację programów, na terenie Gminy Dobra przez organizacje pozarządowe 60.000,00 zł.
§ 6
Ustala się zakres i kwotę dotacji przedmiotowej dla zakładu budżetowego i zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 7
1. Dotacje przekazywane na podstawie odrębnych przepisów, związane z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 9.
§ 8
1. Określa się plany przychodów i wydatków:
1) zakładu budżetowego: przychody w wysokości 696.370,00 zł, wydatki w wysokości 696.370,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 10.
§ 9
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody 21.691,28 zł,
2) wydatki 21.691,28 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 11.
§ 10
1. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 1.054.072,00 zł,
z tego na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 300.000,00 zł.
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu 754.072,00 zł;
§ 11
1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:
1) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, określonych w załączniku Nr 5,
2) na finansowanie programów i projektów realizowanych ze środków z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) a także innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi, określonych w załączniku Nr 6,
3) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§ 12
1. Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 300.000,00 zł,
2) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w tym wydatków bieżących i wydatków na wynagrodzenia wraz z pochodnymi w ramach działu,
3) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.
§ 13
1. Upoważnia się kierownika zakładu budżetowego do dokonywania następujących zmian w planie finansowym zakładu budżetowego:
1) przeniesień w planie wydatków bieżących między paragrafami i rozdziałami w ramach działu za wyjątkiem wydatków na wynagrodzenia wraz z pochodnymi,
2) przeniesień wydatków inwestycyjnych na wydatki bieżące i wydatków bieżących na inwestycje w ramach działu.
§ 14
1. Ustala się łączną kwotę poręczeń i gwarancji udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym 2008 w wysokości 500.000,00 zł, z tego:
1) gwarancji do kwoty 250.000,00 zł,
2) poręczeń do kwoty 250.000,00 zł .
§ 15
1. Ustala się sumę 100.000,00 zł, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania.
§ 16
1. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 17
1. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Załączniki (2) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Magdalena Piasecka |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Magdalena Piasecka |
Data wprowadzenia: | 2008-02-13 13:43:08 |
Opublikował: | Magdalena Piasecka |
Data publikacji: | 2008-02-13 13:49:19 |
Ostatnia zmiana: | 2008-02-13 13:49:19 |
Ilość wyświetleń: | 1626 |