Uchwała Nr V/28/07

Rady Miejskiej w Dobrej

z dnia 22 lutego 2007 r.

 

w sprawie ustalenia zasad i trybu korzystania z targowiska miejskiego „Zielony Rynek” w Dobrej

 

            Na podstawie art. 7 ust. 1  pkt 11, art. 18 ust. 1 i art. 40  ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r.  Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) 

R a d a   M i e j s k a  w Dobrej uchwala, co następuje:

 

§ 1

Ustala się zasady i tryb korzystania z targowiska gminnego „Zielony Rynek” w Dobrej.

§ 2

Targowisko położone jest w Dobrej na działce oznaczonej nr geodezyjnym 1508 o pow.

§ 3

Targowisko czynne jest od poniedziałku do soboty w godzinach :

-          od 6 do 16 – w okresie od 1 października do 31 marca 

-          od 6 do 18 – w okresie od 1 kwietnia do 30 września

 

§ 4

1.      Targowisko prowadzi Urząd Miejski w Dobrej zwany dalej Administratorem.

2.      Burmistrz może powierzyć prowadzenie targowiska jednostce organizacyjnej Gminy lub podmiotowi czy innej osobie wyłonionej w drodze przetargu.

§ 5

Nadzór nad targowiskiem sprawuje Burmistrz  Dobrej

 

§ 6

1.      Miejsca prowadzenia sprzedaży, postoju pojazdów oraz kierunek ruchu pojazdów na targowisku wyznacza Administrator zgodnie z planem zagospodarowania targowiska poprzez wydawanie ustnych lub pisemnych poleceń oraz ustawiania odpowiednich znaków.

2.      Administrator może wyznaczyć stałe punkty sprzedaży (sektory) dla określonych grup lub rodzajów towarów. Wyznaczenia sektorów dokonuje Administrator w palnie zagospodarowania targowiska , o którym mowa w pkt 1.

3.      Wszystkie towary winny być wystawione w granicach stoiska, z którego prowadzona jest sprzedaż.

4.      Zabrania się odstępowania miejsca sprzedaży przez osoby, którym miejsce to wyznaczono zgodnie z § 11.

5.      Stragany, pojazd lub inny obiekt przeznaczony do handlu powinny być oznaczone nazwą lub imieniem i nazwiskiem oraz adresem sprzedawcy.

 

 

§ 7

1. Przedmiotem handlu na targowisku mogą być artykuły spożywcze

    i przemysłowe z wyłączeniem :

-          środków odurzających lub psychotropowych

-          napojów alkoholowych

-          spirytusu (denaturatu skażonego)

-          substancji trujących środków spożywczych przeterminowanych i zepsutych, szkodliwych dla zdrowia ludzkiego,

-          kamieni i metali szlachetnych  oraz wykonywanych z nich wyrobów bez wymaganej cechy probierczej,

-          zagranicznych banknotów i monet będących w obiega,

-          papierów wartościowych,

-          broni palnej, pneumatycznej i białej, przedmiotów do miotania chemicznych środków obezwładniających oraz służących do odstrzeliwania amunicji alarmowej, sygnałowej przeznaczonych do obezwładniania osób za pomocą ładunków lub innych środków energii, amunicji, materiałów wybuchowych oraz artykułów pirotechnicznych,

-          innych artykułów, produktów i przedmiotów, których sprzedaż jest zabroniona na podstawie odrębnych przepisów.

2. Grzyby surowo dziko rosnące zakwalifikowane do sprzedaży przez

    klasyfikatora – wolno sprzedawać pod warunkiem umieszczenia informacji

    o gatunku grzybów oraz nazwiska i adresu sprzedawcy.

3. Zabrania się prowadzenia na targowisku gier hazardowych.

4. Zabrania się prowadzenia sprzedaży towarów w drodze publicznych

    losowań.

§ 8

Do ważenia bądź mierzenia towarów należy używać wyłącznie urządzeń i miar posiadających aktualną legalizację.

 

§ 9

Artykuły żywnościowe winny być sprzedawane zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi.

§ 10

Zabrania się :

1)      handlu na ciągach komunikacyjnych pieszych  i jezdniach targowiska,

2)      pozostawiania na targowisku na noc przedmiotów i urządzeń, które uniemożliwiłaby utrzymania porządku,

3)      parkowania pojazdów przy stoiskach. Zakaz nie dotyczy handlu z samochodu w sektorach wyznaczonych przez prowadzącego targowisko.

4)      wjazdu na teren targowiska pojazdów o masie całkowitej powyżej 3,5 tony, ciągników oraz wozów konnych

5)      zanieczyszczaniu terenu i otoczeniu targowiska oraz przyległych terenów

6)      wprowadzania na teren targowiska psów lub innych zwierząt gospodarskich

7)      wieszania reklam, anten bez zgody Administratora.

 

§ 11

1.      Od osób prowadzących handel na targowisku pobiera się dzienną opłatę targową, której wysokość określa odrębna uchwała.

2.      Wyłącznym dowodem uiszczenia opłaty targowej jest pokwitowanie, które należy zachować do chwili opuszczenia terenu targowiska i okazywać do kontroli osobom uprawnionym.

3.      Prawo do kontroli opłaty targowej mają pracownicy Urzędu lub innych jednostek organizacyjnych Gminy upoważnieni przez Burmistrza.

 

§ 10

1.      Administrator ma prawo pobierać  opłatę z tytułu rezerwacji stanowisk handlowych (stoły, ławy betonowe, plac) oraz ustalić jej wysokość.

2.      Opłacenie rezerwacji następuje na okres jednego miesiąca, odnowienie rejestracji następuje od 25 do ostatniego dnie miesiąca na miesiąc następny.

3.      Osobie z wykupioną rezerwacją gwarantuje się możliwość handlu na danym stanowisku, pod warunkiem zajęcia go do godz. 8

4.      Wolne stanowiska handlowe można objąć rezerwacją po przeprowadzeniu przetargu.

§ 11

1.      Za utrzymanie porządku i czystości na terenie targowiska odpowiada Administrator

2.      Sprzedający na targowisku po zakończeniu sprzedaży ma obowiązek usunąć ze swojego miejsca sprzedaży wszelkie powstałe w związku ze sprzedażą odpady i zanieczyszczenia . 

3.      Nie zastosowanie się do poleceń Administratora dotyczących organizacji bądź porządku na targowisku stanowi naruszenie niniejszych zasad, które może spowodować usunięcie takiej osoby z terenu targowiska.

4.      Osoby, które naruszyły niniejsze zasady podlegają odpowiedzialności karnej zgodnie z kodeksem wykroczeń.

 

§ 12

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.

 

§ 13

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.