Uchwała Nr III/14/06
Rady Miejskiej w Dobrej

z dnia 28 grudnia 2006 r.

 

w sprawie ustalenia wysokości diet dla radnych oraz zasad zwrotu kosztów podróży służbowych

 

            Na podstawie art. 25 ust. 4 i 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591 ze zmianami)  oraz § 2 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2000 r. w sprawie sposobu ustalania należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych gminy (Dz. U. nr 66, poz. 800  ze zmianami)

            Rada  Miejska  w Dobrej  u c h w a l a ,  co następuje :

 

§ 1

 

1. Ustala się zryczałtowaną dietę miesięczną dla:

1)        Przewodniczącego Rady w kwocie stanowiącej równowartość 32 pełnych diet przysługujących pracownikowi z tytułu podróży służbowej,

2)        Wiceprzewodniczących Rady w kwocie stanowiącej równowartość 12 pełnych diet przysługujących pracownikowi z tytułu podróży służbowej,

2. Ustala się dietę dla:

1)      Przewodniczących stałych i doraźnych Komisji w kwocie stanowiącej równowartość 10 pełnych diet przysługujących pracownikowi z tytułu podróży służbowej,

2)      pozostałych radnych w kwocie stanowiącej równowartość 7 pełnych diet przysługujących pracownikowi z tytułu podróży służbowej,


§ 2

 

1.      Zryczałtowana dieta miesięczna płatna jest w okresach miesięcznych z dołu w kasie Urzędu.

2.      Dietę określoną w § 1 ust. 2 pkt 1 Przewodniczący otrzymuje za udział:

1)      w sesji Rady,

2)      w posiedzeniu Komisji, której przewodniczy,

3)      w posiedzeniu innej Komisji Rady jeżeli w szczególności :

a)      przedstawia wnioski,

b)       składa sprawozdanie

c)       wyraża opinię

Komisji Rady, której jest Przewodniczącym. sesji Rady.

3.      Dietę określoną § 1 ust. 2 pkt 2 otrzymuje radny za udział w posiedzeniach stałych i doraźnych Komisji do których został powołany.

4.      W razie zbiegu posiedzeń w tym samym dniu radny otrzymuje tylko jedną dietę, dietę wyższą.

5.      Podstawą do wypłacenia diet określonych w § 1 ust. 2 jest podpis radnego i Przewodniczącego Komisji na liście obecności prowadzonej przez pracownika Urzędu na stanowisku obsługi rady.

 

§ 3

 

1.      Zwrot kosztów podróży radnych następuje według obowiązujących przepisów wydanych na podstawie art. 25 ust. 10 ustawy o samorządzie gminnym.

2.      Czynności związane z ustaleniem terminu i miejsca wykonywania zadania oraz miejscowość rozpoczęcia i zakończenia podróży służbowej w stosunku do Przewodniczącego Rady wykonuje I Wiceprzewodniczący.

 

§ 4

 

Traci moc Uchwała Nr II/15/02 z dnia 12 grudnia 2002 r. w sprawie ustalenia wysokości diet dla radnych oraz zasad zwrotu kosztów podróży służbowych

 

§ 5

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.

 

§ 6

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.