Uchwała Nr XXVI/207/06

Rady Miejskiej w Dobrej

z dnia 30 czerwca 2006 r.

 

w sprawie: zmiany budżetu na 2006 rok

 

                Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zmianami), art. 165, art.174, art. 184 ust. 1 i 2 pkt 1 oraz ustęp 3, art. 188 ust.2 pkt.1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. – o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami)

Rada Miejska w Dobrej u c h w a l a, co następuje:

 

§ 1

 

W uchwale nr XXII/171/05 z dnia 28 grudnia 2005 r. Rady Miejskiej w Dobrej w sprawie: budżetu gminy na 2006 r., zmienionej uchwałą Nr XXIII/186/06 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 27 marca 2006 r., zarządzeniem Nr 6/2006 Burmistrza Dobrej z dnia 31 marca 2006 r., uchwałą Nr XXIV/197/06 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 27 kwietnia 2006 r., zarządzeniem Nr 7/2006 Burmistrza Dobrej z dnia 25 maja 2006 r. wprowadza się następujące zmiany:

 

1.       W § 1 uchwały kwotę dochodów w wysokości 10.140.744,71 zł w tym:

-          dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami w kwocie 1.494.473,00 zł,

zastępuje się kwotą w wysokości: 10.162.338,71 zł w tym:

-          dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami w kwocie 1.513.067,00 zł

 

2.              W § 2 uchwały kwotę wydatków w wysokości 11.972.652,71 zł  w tym:

-          wydatki na realizację zleconych zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami w kwocie 1.494.473,00 zł

zastępuje się kwotą w wysokości:11.244.076,71 zł w tym:

-          wydatki na realizację zleconych zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami w kwocie 1.513.067,00 zł

 

3.              § 3 uchwały otrzymuje brzmienie „Przychody i rozchody budżetu stanowi załącznik nr 3 do uchwały. Deficyt budżetu w kwocie 1.081.738,00 zł zostanie pokryty z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym, natomiast kwotę 373.224,00 zł uzyskana z dochodów przeznacza się na spłatę kredytów i pożyczek”. Treść załącznika nr 3 do uchwały określa załącznik nr 1 do niniejszej uchwały

4.              Skreśla się § 4 uchwały dotyczący kształtowania się długu budżetu wraz z odsetkami na 2006 rok i lata następne.

5.              Załącznik nr 6 do uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.

6.              Załącznik nr 9 do uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszej uchwały.

7.              W załączniku nr 1 do uchwały „Dochody budżetu na 2006 r.” wprowadza się następujące zmiany:

 

a)         zwiększa  się plan dochodów budżetu o kwotę 21.594,00 zł tego:

 

 

Dochody – zadania własne

 

dz. 600

rozdz. 60014

§ 2320

o kwotę

-

3.000,00 zł

dz .801

rozdz. 80101

§ 2030

o kwotę

-

3.445,00 zł

dz. 852

rozdz. 85214

§ 2030

o kwotę

-

15.149,00 zł

 

 

 

8.              W załączniku Nr 2 do uchwały „Wydatki budżetu na 200 rok” wprowadza się następujące zmiany:

 

a)         zwiększa się plan wydatków budżetu o kwotę 79.294,00 zł  z tego:

 

 

Wydatki - zadania własne

 

dz. 010

rozdz. 01009

§ 2830

o kwotę

-

7.500,00 zł

dz. 600

rozdz. 60014

§ 4300

o kwotę

-

3.000,00 zł

dz. 600

rozdz. 60016

§ 6050

o kwotę

-

40.000,00 zł

dz. 754

rozdz. 75411

§ 6620

o kwotę

-

5.000,00 zł

dz. 754

rozdz. 75405

§ 3000

o kwotę

-

200,00 zł

dz. 801

rozdz. 80101

§ 3240

o kwotę

-

3.445,00 zł

dz. 852

rozdz. 85214

§ 3110

o kwotę

-

15.149,00 zł

dz. 926

rozdz. 92601

§ 4210

o kwotę

-

5.000,00 zł

 

 

 

b)         zmniejsza się plan wydatków budżetu o kwotę  807.870,00 zł z tego:

 

Wydatki - zadania własne

 

        

dz. 900

rozdz. 90001

§ 6050

o kwotę

-

 807.870,00 zł

 

 

c)         dokonuje się przeniesień między rozdziałami i paragrafami w ramach działu, w następujący sposób:

 

Wydatki - zadania własne

 

dz. 600

rozdz. 60016

§ 4170

zmniejsza się o kwotę

-

5.000,00 zł

dz. 600

rozdz. 60016

§ 4210

zmniejsza się o kwotę

-

1.000,00 zł

dz. 600

rozdz. 60016

§ 4300

zwiększa się o kwotę

-

6.000,00 zł

 

dz. 700

rozdz. 70095

§ 4210

zwiększa się o kwotę

-

2.000,00 zł

dz. 700

rozdz. 70095

§ 4260

zmniejsza się o kwotę

-

2.000,00 zł

 

dz. 750

rozdz. 75023

§ 4010

zmniejsza się o kwotę

-

3.000,00 zł

dz. 750

rozdz. 75023

§ 4170

zwiększa się o kwotę

-

3.000,00 zł

 

dz. 754

rozdz. 75412

§ 4170

zmniejsza się o kwotę

-

3.000,00 zł

 

rozdz. 75412

§ 6050

zmniejsza się o kwotę

-

13.000,00 zł

 

rozdz. 75412

§ 3040

zwiększa się o kwotę

-

2.100,00 zł

 

rozdz. 75412

§ 4210

zwiększa się o kwotę

-

11.650,00 zł

 

rozdz. 75412

§ 4300

zwiększa się o kwotę

-

2.000,00 zł

 

rozdz. 75412

§ 4430

zwiększa się o kwotę

-

250,00 zł

 

dz. 801

rozdz. 80101

§ 3240

zwiększa się o kwotę

-

6.093,60 zł

 

rozdz. 80101

§ 4010

zmniejsza  się o kwotę

-

1.844,60 zł

 

rozdz. 80101

§ 4040

zmniejsza się o kwotę

-

6.694,00 zł

 

rozdz. 80101

§ 4170

zwiększa się o kwotę

-

1.250,00 zł

 

rozdz. 80101

§ 4210

zmniejsza się o kwotę

-

550,00 zł

 

rozdz. 80101

§ 4240

zwiększa się o kwotę

-

550,00 

 

rozdz. 80101

§ 4270

zwiększa się o kwotę

-

3000,00 zł

 

rozdz. 80110

§ 3240

zwiększa  się o kwotę

-

4.900,00 zł

 

rozdz. 80110

§ 4010

zmniejsza się o kwotę

-

2.122,00 zł

 

rozdz. 80110

§ 4040

zmniejsza się o kwotę

-

1.583,00 zł

 

rozdz. 80113

§ 4300

zmniejsza się o kwotę

-

3.000,00zł

 

rozdz. 80146

§ 4210

zmniejsza się o kwotę

-

500,00 zł

 

rozdz. 80146

§ 4300

zmniejsza się o kwotę

-

124,00 zł

 

rozdz. 80146

§ 4410

zwiększa się o kwotę

-

624,00 zł

 

dz. 851

rozdz. 85154

§ 4170

zwiększa się o kwotę

-

5.840,00 zł

 

rozdz. 85154

§ 4210

zmniejsza się o kwotę

-

16.640,00 zł

 

rozdz. 85154

§ 4270

zwiększa się o kwotę

-

7.000,00 zł

 

rozdz. 85154

§ 4300

zwiększa się o kwotę

-

3.800,00 zł

 

dz. 854

rozdz. 85412

§ 4210

zmniejsza się o kwotę

-

578,50 zł

 

rozdz. 85412

§ 4220

zwiększa się o kwotę

-

578,50 zł

 

 

§ 2

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.

 

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Załącznik nr 1 do Uchwały Nr XXVI/207/06

Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 30 czerwca 2006 r.

w sprawie: zmiany  budżetu na 2006 rok     

 

  

Przychody i rozchody budżetu na 2006 rok

 

 

(Załącznik nr 3 do Uchwały Nr XXI/171/05 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 28 grudnia 2005 r.

w sprawie: budżetu gminy na 2006 rok)

 

 

§

Wyszczególnienie

Plan – zł

 

 

953

 

P R Z Y C H O D Y

Przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym

 

1.454.962,00

1.454.962,00

RAZEM PRZYCHODY

1.454.962,00

 

 

992

 

R O Z C H O D Y

Spłaty otrzymanych krajowych pożyczek i

kredytów

 

 

373.224,00

373.224,00

RAZEM ROZCHODY

373.224,00

 

 

 

 Załącznik nr 2 Uchwały Nr XXVI/207/06
Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 30 czerwca 2006 r.

w sprawie: budżetu gminy na 2006 rok

 

 

 

Przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska

i Gospodarki Wodnej na 2006 rok

 

PRZYCHODY

 

1.

Planowany stan środków na początek 2006  roku

1.833,75 zł

 

2.

Przychody roku 2006 w tym:

§ 0690 – wpływy z różnych opłat

10.000,00 zł

 

Przychody 2006 roku ogółem

 

11.833,75 zł

 
WYDATKI

 

1.

Edukacja ekologiczna

§ 4210 – zakup materiałów i wyposażenia

1.500,00 zł

 

2.

Czyszczenie rowów odprowadzających deszczówkę

§ 4300 – zakup usług pozostałych

10.333,75 zł

 

Wydatki  2006 roku ogółem

 

11.833,75 zł

 

 

 

Załącznik nr 3 do Uchwały Nr XXVI/207/06

Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 30 czerwca 2006 r.

w sprawie: zmiany  budżetu na 2006 rok     

 

  

Limit wydatków na wieloletnie plany inwestycyjne

(Załącznik nr 9 do Uchwały Nr XXIII/171/05 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia

28 grudnia 2005 r. w sprawie: budżetu gminy na 2006 rok.)

Nr

Nazwa inwestycji

Jednostka realizująca inwestycję

Okres realizacji

Łączne nakłady finansowe           ( w zł)

Nakłady poniesione w  latach poprzednich  (w zł)

Nakłady do poniesienia w 2006 roku

(w zł)

Nakłady do poniesienia w 2007 roku

(w zł)

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

Budowa kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej etap IV część 2 w m. Dobra

Urząd Miejski w Dobrej

2006

557.130,00

0

557.130,00

 

 

1.    Budżet Gminy -151.130,00

2.    Z umorzenia pożyczki z NFOŚiGW Warszawa - 189.000,00

 

 

 

 

 

1.    Pożyczka WFOŚ i GW  – 217.000,00

 

 

2.

Budowa kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej etap VI- część 1 w m. Dobra –opracowanie pełnej dokumentacji

Urząd Miejski w Dobrej

2006

55.000,00

0

55.000,00- budżet gminy

 

3.

Remont boiska sportowego i obiekty towarzyszące

Urząd Miejski w Dobrej

2006-2007

556.600,00

0

278.300,00

278.300,00

 

1. budżet Gminy -

55.660,00

1. budżet Gminy -

55.660,00

 

2. SPO – Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006 – 222.640,00

2. SPO – Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006 – 222.640,00

 

Celem inwestycji – „Budowa kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej etap IV część 2 w m. Dobra” i inwestycji „Budowa kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej etap VI – część 1 w m. Dobra” jest kontynuacja programu skanalizowania miasta Dobra, zapewnienie stałego dopływu właściwego poziomu ścieków do oczyszczalni ścieków.

Celem inwestycji – „Remont boiska sportowego i obiekty towarzyszące” jest poprawa bazy sportowej na terenie gminy Dobra.

 

 

 

 

 

Uzasadnienie

 

do uchwały nr XXVI/207/06 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia

30 czerwca 2006 r. w sprawie zmiany budżetu na 2006 rok

Powyższą uchwałą dokonuje się następujących zmian:

1. W załączniku Nr 1 do uchwały „Dochody budżetu na 2006 r.” wprowadza się następujące zmiany:

 

a)

zwiększa się plan dochodów budżetu o kwotę 21.594,00 z tego:

 

Dochody – zadania własne

 

 

dz. 600 rozdz. 60014 § 2320 o kwotę

      3.000,00 zł –  dotacja ze Starostwa  Powiatowego w Turku-Porozumienie  z dnia 22 maja 2006r. na sprzątanie ulic powiatowych zgodnie z załącznikiem.

 

 

dz. 801 rozdz.  80101§ 2030 o kwotę

      3.445,00 zł środki od Wojewody Wielkopolskiego pochodzące z rezerwy celowej zaplanowanej w ustawie budżetowej przeznaczone na sfinansowanie wyprawki szkolnej dla uczniów

 

 

dz. 852 rozdz. 85214 § 2030 o kwotę

    15.149,00 zł –  środki od Wojewody Wielkopolskiego pochodzące z rezerwy celowej zaplanowanej w ustawie budżetowej przeznaczone na dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych

2. W załączniku Nr 2 do uchwały „Wydatki budżetu na 2006 r.” wprowadza się następujące zmiany:

 

a) zwiększa się plan wydatków budżetu o kwotę 79.294,00  z tego:

 

Wydatki – zadania własne

 

 

dz. 010 rozdz. 01009 § 2830 o kwotę

      7.500,00 zł – dotacja dla Powiatowego Związku Spółek Wodnych w Turku na dofinansowanie prac prowadzonych w bieżącym roku w Gminnej Spółce Wodnej Dobra – konserwacja urządzeń melioracyjnych, opracowanie dokumentacji technicznej, opracowanie wykazów właścicieli z numerami działek gruntów zmeliorowanych

 

 

dz. 600 rozdz. 60014 § 4300 o kwotę

      3.000,00  zł –  wydatki pokrywane z dotacji ze Starostwa Powiatowego w Turku  na sprzątanie ulic powiatowych

 

 

dz. 600 rozdz. 60016 § 6050 o kwotę

     40.000,00 zł – wydatki związane z budową ulic na terenie gminy Dobra (dokumentacja, remont)

 

 

dz. 754 rozdz. 75411 § 6620 o kwotę

      5.000,00 zł – wydatki  w formie dotacji celowej na doposażenie samochodu specjalnego z podnośnikiem hydraulicznym dla komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Turku

 

 

dz. 754 rozdz. 75405 § 3000 o kwotę

        200,00 zł – wydatki na  częściowe pokrycie kosztów funkcjonowania Policji – dla Komendy Powiatowej Policji w Turku

 

 

dz. 801 rozdz. 80101 § 2030 o kwotę

      3.445,00 zł środki przeznaczone na sfinansowanie wyprawki szkolnej dla uczniów – zakup podręczników dla klas pierwszych szkoły podstawowej na rok 2006/2007

 

 

dz. 852 rozdz. 85214 § 3110 o kwotę

     15.149,00 zł wydatki przeznaczone na wypłaty zasiłków okresowych

 

 

dz. 926 rozdz. 92601 § 4210 o kwotę

       5.000,00 zł – wydatki przeznaczone na bieżące utrzymanie stadionu

 

b)  zmniejsza się plan wydatków budżetu o kwotę  807.870,00 zł z tego:

 

Wydatki - zadania własne

 

 

 

 

dz. 900  rozdz. 90001§ 6050 o kwotę

  807.870,00 zł – zmniejszenie kosztów inwestycji  pn. Budowa kanalizacji sanitarnej z przykanalikami w m. Dobra Etap IV cz. 2 zgodnie z wartością przetargową