Uchwała Nr XXII/180/05

Rady Miejskiej w Dobrej

z dnia 28 grudnia 2005 r.

 

w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/126/04

 

Na podstawie art. 4 ust. 2 i 5  ustawy z dnia 26 października 1982r.               o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002r. Nr 147, poz. 1231 ze zmianami) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia                8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami)

Rada Miejska w Dobrej uchwala, co następuje:

 

§1

W uchwale Rady Miejskiej w Dobrej Nr XVI/126/04 z dnia 29 grudnia 2004r. w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki                               i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na terenie Gminy Dobra na 2005rok w załączniku do uchwały wprowadza się następujące zmiany:

 

1)                W Rozdziale III Kierunki działania i sposoby realizacji, otrzymuje brzmienie:      

     ROZDZIAŁ  III

Kierunki działania i sposoby realizacji

 

Zadania

Sposób realizacji

Odpowiedzialni za realizację

Termin realizacji

Uwagi

I. Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu

  1. Kontynuacja działalności punktu konsultacyjnego w Dobrej w szczególności zakup i wyposażenie w materiały niezbędne do jego działalności, zakup programu LEX, doposażenie w sprzęt , zakup środków służących do ekspozycji prac konkursowych.
  2. Urządzenie siedziby GKRPA w Dobrej, ul. Wiatraki 15 oraz przeprowadzenie niezbędnych prac remontowych.
  3. Prowadzenie zajęć terapeutycznych z osobami uzależnionymi i członkami ich rodzin.
  4. Informowanie o chorobie alkoholowej i możliwościach leczenia osób uzależnionych.

 

Pełnomocnik Burmistrza ds. realizacji gminnego programu

 

Pełnomocnik Burmistrza

 

 

 

Członkowie Komisji

 

Cały rok

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

Cały rok

 

 

II. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe , pomocy psychofizycznej i prawnej w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie

  1. Prowadzenie edukacji społecznej (ulotki, broszury, plakaty)
  2. Udzielanie pomocy prawnej rodzinom osób uzależnionych.
  3. Zorganizowanie szkoleń dla rodziców z zakresu uzależnień oraz przemocy w rodzinie.
  4. Prowadzenie działań w zakresie podejmowania przez osoby uzależnione leczenia poprzez :

-          przygotowywanie informacji o osobie uzależnionej i jej rodzinie

-          przeprowadzenie rozmów z osobami uzależnionymi

-          kierowanie na badanie celem uzyskania opinii o stopniu uzależnienia

-          kierowanie wniosków do sądu o zobowiązanie osoby uzależnionej do podjęcia leczenia zgodnie z opinią biegłego.

  1. Współdziałanie z Posterunkiem Policji w Dobrej w zakresie umożliwienia osobom uzależnionym uczestnictwo w  formach działań terapeutycznych organizowanych przez właściwe podmioty. Dofinansowanie zakupu samochodu na potrzeby Posterunku Policji w Dobrej.

Pełnomocnik Burmistrza

 

Osoby upoważnione

 

Dyrektorzy szkół

Pełnomocnik Burmistrza

Zespół motywacyjno – interwencyjny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pełnomocnik

Burmistrza

 

 

 

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

I – III

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

III. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej dla dzieci i młodzieży

  1. Włączenie  zagadnień wychowania w trzeźwości do programów pracy wychowawczej w szkołach .
  2. Organizowanie i prowadzenie w wybranych szkołach programów profilaktycznych dla dzieci i młodzieży oraz ich rodziców.
  3. Zorganizowanie wypoczynku z programem profilaktycznym dla dzieci z rodzin z problemami alkoholowymi  i innych (wypoczynek  integracyjny ) w okresie letnim. 
  4. Zorganizowanie integracyjnego  „ Spotkania Bożonarodzeniowego” dla dzieci z rodzin z problemem alkoholowym i innych dzieci.
  5. Wspomaganie konkretnych programów edukacyjnych i profilaktycznych podejmowanych przez Dyrekcję Szkół na podstawie przedłożonych projektów.
  6. Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych
  7. Prowadzenie dożywiania dzieci podczas realizacji programu opiekuńczo-wychowawczego w szkołach podstawowych i zespołach szkół z terenu Gminy Dobra oraz w świetlicy TPD „ Pałacyk” w Długiej Wsi

Dyrektorzy szkół

Pedagodzy szkolni

Dyrektorzy szkół

Pedagodzy szkolni

Pełnomocnik Burmistrza

Członkowie Komisji

Dyrektorzy szkół

Pełnomocnik Burmistrza

Pełnomocnik Burmistrza przy pomocy Komisji

Pełnomocnik Burmistrz

Pełnomocnik Burmistrza przy  współpracy z Kierownikiem świetlicy

Rok szkolny

 

Rok szkolny

 

 

VII – VIII

 

 

 

XII

 

 

Rok szkolny

 

V – VI

 

Cały rok

 

Cały rok

 

 

IV. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.

  1. Wsparcie finansowe świetlic szkolnych poruszających w swych działaniach tematyką uzależnień.
  2. Współpraca z świetlicą TPD „Pałacyk” w zakresie realizacji dla dzieci z grup ryzyka i innych (zajęcia integracyjne)  programu profilaktycznego i zabezpieczenia finansowego warunków do jego realizacji oraz prowadzenie zajęć sportowo - rekreacyjnych
  3. Partycypowanie w kosztach pobytu osób nietrzeźwych z terenu Gminy w izbie wytrzeźwień.

Pełnomocnik Burmistrza przy współpracy z kierownikami świetlic

 

Pełnomocnik Burmistrza

Rok szkolny

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

2)                Rozdział V preliminarz wydatków wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2005 otrzymuje brzmienie:

 

 

ROZDZIAŁ V

Preliminarz wydatków  wynikających  z  Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania  Problemów Alkoholowych na rok 2005

 

Rodzaj przedsięwzięcia

Planowana kwota

Prowadzenie działalności terapeutycznej

12.000,00 zł

Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowo – rekreacyjnych

  2.500,00 zł

Organizacja wypoczynku letniego połączonego z realizacją programu profilaktycznego

  5.000,00 zł

Prowadzenie dożywiania dzieci podczas realizacji programów opiekuńczo – wychowawczych

  5.500,00 zł

Dofinansowanie zakupu samochodu na potrzeby Posterunku Policji w Dobrej

21.010,00 zł

Zakup materiałów dydaktycznych, informacyjnych z zakresu uzależnień, zakup programu LEX, materiałów biurowych, doposażenie punktu konsultacyjnego, wykonanie niezbędnych prac remontowych, prowadzenie postępowań wobec osób uzależnionych

15.103,50 zł

Wynagrodzenie członków GKRPA

   5.000,00 zł

 

§2

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.

 

§3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.