Uchwała Nr XXII/179/05

Rady Miejskiej w Dobrej

z dnia 28 grudnia 2005 r.

 

                                                              

w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków

 

Na podstawie art.18 ustęp 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591 ze zmianami) i art. 19 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72 poz. 747 ze zmianami)

Rada Miejska w Dobrej uchwala:

 

Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

 

§ 1

 

1.             Regulamin określa prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego oraz odbiorców usług, a także zasady prowadzenia i warunki korzystania z usług w zakresie zbiorowego  zaopatrzenia w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi za pomocą urządzeń  wodociągowych oraz zbiorowego odprowadzania ścieków za pomocą  urządzeń kanalizacyjnych na  terenie gminy  i miasta Dobra

2.             Ilekroć w niniejszym regulaminie używa się określeń:

a)         „Ustawa” -  należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca 2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747 ze zmianami),

b)          „Umowa” -  należy przez to rozumieć następujące rodzaje umów:

-              umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,

-              umowa o zapatrzenie w wodę,

-              umowa o odprowadzanie ścieków,

c)          „Odbiorca” -  należy przez to rozumieć podmiot będący stroną umowy o przyłączenie do sieci lub jednej z umów wymienionych w pkt. b).

d)          „Przedsiębiorstwo” -  należy przez to rozumieć Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrej który w ramach zakładu budżetowego gminy prowadzi działalność gospodarczą w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę lub zbiorowego odprowadzania  ścieków.

 

§ 2

 

1.             Przejęcie przez Przedsiębiorstwo do administrowania urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych stanowiących własność Gminy następuje na podstawie protokołu przekazania do eksploatacji sporządzonego przez Gminę i Przedsiębiorstwo. Prawa i obowiązki wynikające z dochodzenia roszczeń gwarancyjnych, dokonywania odpisów amortyzacyjnych przekazanych urządzeń określają osobne umowy.

2.             Przedsiębiorstwo świadczy usługi zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków  wyłącznie na podstawie pisemnej Umowy zawartej z Odbiorcą.

 

 

 

 

§ 3

 

Odbiorca wody powinien racjonalnie gospodarować wodą i używać ją zgodnie z przeznaczeniem oraz warunkami wynikającymi z zawartej Umowy.

       

Rozdział II

Minimalny poziom świadczonych usług w zakresie dostarczania wody

i odprowadzania ścieków

 

§ 4

 

Poziom świadczonych usług Przedsiębiorstwa w zakresie ilości, jakości oraz ciągłości dostarczania wody i odprowadzania ścieków określa  pozwolenie wodnoprawne wydane na  podstawie odrębnych przepisów.

 

§ 5

 

1.             Ilość dostarczanej wody określa Umowa o zaopatrzenie w wodę zawarta z Odbiorcą.

Umowa winna także określać maksymalne ilości oraz dopuszczalny poziom  zanieczyszczeń dostarczanych ścieków wynikający z posiadanych przez  Przedsiębiorstwo technicznych i technologicznych możliwości ich oczyszczenia.

2.             Wymagane ciśnienie wody określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury  z dnia  12 kwietnia 2002 r.  w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać  budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75 poz. 690 ze zmianami).

3.             Woda do spożycia przez ludzi winna odpowiadać jakościowo wymaganiom określonym w rozporządzeniu Ministra Zdrowia  z dnia 19 listopada 2002 r. w  sprawie wymagań dotyczących jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi  (Dz. U. Nr 203, poz. 1718).

4.             Dopuszczalne zanieczyszczenia ścieków przemysłowych oraz warunki ich wprowadzania do urządzeń kanalizacyjnych reguluje Rozporządzenie Ministra  Infrastruktury z dnia 20 lipca  2002 r. w sprawie sposobu realizacji obowiązków dostawców ścieków przemysłowych oraz warunków  wprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych  (Dz. U. Nr 129, poz. 1108). 

 § 6

 

Przedsiębiorstwo jest obowiązane do regularnego informowania burmistrza,  o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi nie rzadziej niż raz do roku.

 

Rozdział III

Szczegółowe warunki i tryb zawierania Umów z Odbiorcami usług

 

 § 7

 

1.             Przedsiębiorstwo zobowiązane jest zawrzeć Umowę o zaopatrzenie w wodę  lub  odprowadzanie ścieków z Odbiorcą, której nieruchomość zostanie przyłączona do  sieci, jeżeli wystąpi on z pisemnym wnioskiem o zawarcie Umowy.

2.             Przedsiębiorstwo może odmówić zawarcia Umowy na zaopatrzenie w  wodę lub  odprowadzanie ścieków  z właścicielem lub zarządcą budynku wielolokalowego i  osobami korzystającymi z lokali w tym budynku, gdy nie są spełnione równocześnie  wszystkie warunki określone w art. 6 ust. 6 Ustawy.

3.             Przedsiębiorstwo ma prawo wypowiedzieć Umowę właścicielowi lub zarządcy  budynku wielolokalowego jeżeli  w trakcie jej obowiązywania wystąpią warunki uniemożliwiające jej spełnienie, w szczególności warunki uniemożliwiające   ustalenie  należności za dostarczoną wodę i odprowadzone  ścieki dla poszczególnych Odbiorców usług w tym budynku, w terminie określonym w Umowie.

4.             Umowa winna w szczególności zawierać postanowienia określone w art. 6 ust. 3 Ustawy oraz wskazywać miejsce publikacji Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

5.             W Umowach dotyczących odprowadzania ścieków Przedsiębiorstwo uwzględnia postanowienia wynikające z rozporządzenia, o którym mowa w § 5 ust. 4.

6.             Z Odbiorcami korzystającymi zarówno z usług zaopatrzenia w wodę, jak i z usług odprowadzania ścieków, Przedsiębiorstwo może zawrzeć jedną Umowę o  zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.

 

§ 8

 

1.             Umowa o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków może być zawarta  na czas nieokreślony lub określony.

2.             Umowa winna określać możliwość jej rozwiązania.

3.             Rozwiązanie umowy może nastąpić za porozumieniem stron, z zachowaniem okresu wypowiedzenia  przewidzianego w umowie i na skutek odstąpienia Przedsiębiorstwa  od Umowy.

4.             Przedsiębiorstwo może odstąpić od umowy w przypadkach przewidzianych w art. 8 ust. 1 Ustawy.

Odstąpienie od Umowy następuje poprzez oświadczenie  Przedsiębiorstwa doręczone odbiorcy na  20 dni przed terminem odcięcia dostawy  wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego.

5.             Rozwiązanie Umowy skutkuje zastosowaniem przez Przedsiębiorstwo środków technicznych  uniemożliwiających dalsze korzystanie z usług.

                                  

§ 9

 

1.             Odbiorca usług składa do Przedsiębiorstwa pisemny wniosek o zawarcie Umowy w terminie określonym w  warunkach technicznych przyłączenia lub umowie o przyłączenie do sieci, a  w przypadku zmiany Odbiorcy usługi bez konieczności zmiany pozostałych warunków świadczenia usług, niezwłocznie po jej wystąpieniu. Ponowne przyłączenie do sieci, po wcześniejszym odcięciu dostawy wody lub zamknięciu przyłącza kanalizacyjnego następuje po złożeniu przez Odbiorcę wniosku o zawarcie Umowy.

2.             Przedsiębiorstwo  w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku, przedkłada Odbiorcy do podpisu  projekt Umowy.

3.             Postanowienia ust. 1 i 2 mają odpowiednie zastosowanie również w przypadku składania przez właściciela / zarządcę* budynku wielolokalowego wniosku o  zawarcie Umów z osobami korzystającymi z lokali.

 

§ 10

 

1.             Przedsiębiorstwo określa cykl rozliczeń obowiązujący Odbiorców usług w zależności od lokalnych warunków technicznych i ekonomicznych świadczenia usług a także postanowień określonych w odrębnych przepisach prawnych oraz skutki niedotrzymania terminu  zapłaty.

2.             2. Mogą obowiązywać różne cykle (okresy) rozliczeń dla  poszczególnych taryfowych   grup Odbiorców usług lub obszaru.

3.             Datę, formę i sposób zapłaty Przedsiębiorstwo  wskazuje w fakturze/ Umowie.

 

§ 11

 

Odbiorcy usług zobowiązani są do korzystania z zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w sposób zgodny z przepisami Ustawy i nie powodujący pogorszenia jakości usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo  oraz nie utrudniający działalności Przedsiębiorstwa, a w szczególności do:

a)         użytkowania instalacji wodociągowej w sposób eliminujący możliwość  wystąpienia awarii,   skażenia chemicznego lub bakteriologicznego wody w sieci  wodociągowej na skutek m. in.  cofnięcia się wody z instalacji wodociągowej,  powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji  centralnego ogrzewania,

b)          montażu i utrzymania zaworów antyskażeniowych w przypadkach i na  warunkach określonych odrębnymi przepisami,

c)          użytkowania instalacji kanalizacyjnej w sposób nie powodujący  zakłóceń funkcjonowania sieci kanalizacyjnej,

d)          informowania Przedsiębiorstwa o własnych ujęciach wody, w celu prawidłowego ustalania opłat za  odprowadzanie ścieków,

e)         wykorzystywania wody z sieci wodociągowej oraz korzystania z  przyłącza   kanalizacyjnego wyłącznie w celach określonych w warunkach przyłączenia do sieci oraz  pisemnej Umowy  zawartej z Przedsiębiorstwem,

f)           zapewnienia niezawodnego działania posiadanych instalacji i przyłączy wodociągowych  lub instalacji  i przyłączy kanalizacyjnych z urządzeniem pomiarowym włącznie,

g)          podjęcia działań  ograniczających skutki awarii oraz udostępniania Przedsiębiorstwu  terenu w celu usunięcia awarii lub kontroli działania urządzeń pomiarowych, wodociągowych, kanalizacyjnych i przyłączy.

 

Rozdział IV

Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat

 

 

§ 12

 

Rozliczenia z Odbiorcami usług za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków prowadzone są przez Przedsiębiorstwo na podstawie  Rozporządzenia Ministra Infrastruktury  z dnia 12 marca 2002 r. w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków (Dz. U. Nr 26, poz. 257).

 

§ 13

 

1.             Taryfa obowiązująca w dniu zawarcia Umowy stanowi załącznik do Umowy  zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków.

2.             W rozliczeniach, strony Umowy obowiązane są stosować aktualnie obowiązującą taryfę zatwierdzoną uchwałą rady gminy, bądź wprowadzoną w   trybie art. 24 ust. 8 Ustawy, bez konieczności zmiany Umowy.

 

§ 14

 

Przedsiębiorstwo ogłasza taryfę poprzez rozplakatowanie ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej i miejscach publicznie dostępnych, w terminie właściwym do jej ogłoszenia w zależności od trybu zatwierdzenia taryfy, określonym w art. 24 ust. 7 lub 9 Ustawy.

 

 

Rozdział V

Warunki przyłączenia do sieci

 

§ 15

 

1.             Przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej  odbywa się na pisemny wniosek o przyłączenie i określenie warunków przyłączenia, zwanych dalej „warunkami przyłączenia” złożony przez  osobę ubiegającą  się o przyłączenie

2.             Z wnioskiem o przyłączenie do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej może występować osoba posiadająca tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, która  ma być przyłączona do sieci.

3.             Wniosek, o którym mowa w ust. 1  powinien w szczególności zawierać:

a)         dane dotyczące identyfikacji wnioskodawcy,

b)          adres podłączanej nieruchomości,

c)          rodzaj podłączenia ( wodociągowe, kanalizacyjne ),

d)          formę, termin i sposób płatności za podłączenie,

e)         dane wykonawcy,

f)           datę i podpis wnioskodawcy.

4.             W uzasadnionych przypadkach Przedsiębiorstwo może wyrazić zgodę na przyłączenie osobie, która korzysta z nieruchomości  o nieuregulowanym stanie prawnym.

§ 16

 

Do wniosku Odbiorca ubiegający się o przyłączenie do sieci załącza:

a)         dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, której dotyczy wniosek, a w przypadku nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, opis jego statusu prawnego w stosunku do nieruchomości,

b)          aktualną mapę sytuacyjną, określającą usytuowanie nieruchomości względem istniejących sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu.

 

§ 17

 

1.             Przedsiębiorstwo określa warunki przyłączenia i przekazuje je wnioskodawcy w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia złożenia wniosku. W przypadkach szczególnych przyłączenie do sieci następuje na podstawie umowy o przyłączenie, której projekt sporządza Przedsiębiorstwo.

2.             Warunki przyłączenia są ważne  2 lata od dnia ich wydania.

3.             Warunki przyłączenia określają:

a)         miejsca i sposób przyłączenia sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej z instalacjami Odbiorcy,

b)          maksymalne dobowe zapotrzebowanie na pobór wody,

c)          miejsca zainstalowania wodomierza głównego oraz miejsca zainstalowania  urządzenia pomiarowego liczącego ilość odprowadzanych ścieków,

d)          dopuszczalną ilość i jakość odprowadzanych ścieków,

e)         termin ważności warunków przyłączenia.

 

§ 18

 

Przyłączenie do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej może nastąpić po  spełnieniu  warunków przyłączenia, o których mowa w  § 17.

 

§ 19

 

1.             Odbiór przyłącza dokonywany jest na podstawie końcowego protokółu odbioru technicznego według  zasad określonych w warunkach przyłączenia względnie umowie  o przyłączenie.

2.             Protokół odbioru technicznego przyłącza powinien zawierać co najmniej:

a)         datę odbioru,

b)          przedmiot odbioru z wyszczególnieniem przeznaczenia przyłącza (rodzaju: wodociągowe, kanalizacyjne) , średnicy, materiałów i długości,

c)          rodzaj odprowadzanych ścieków dla przyłącza kanalizacyjnego,

d)          skład komisji, w tym: wykonawcę i użytkownika,

e)         adres nieruchomości do której wykonano podłączenie,

f)           podpisy członków komisji.

3.             Protokół końcowy stanowi potwierdzenie prawidłowości wykonania podłączenia i jego podpisanie przez strony upoważnia Odbiorcę do złożenia pisemnego wniosku o zawarcie Umowy.

 

 

Rozdział VI

Techniczne warunki określające możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych

 

§ 20

 

1.             Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci w przypadku braku   wystarczających mocy produkcyjnych oraz niewystarczających warunków technicznych  uniemożliwiających realizację usługi.

2.             Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci jeśli przyłącze zostało wykonane bez uzyskania zgody Przedsiębiorstwa bądź zostało wykonane niezgodnie z wydanymi warunkami technicznymi.

3.             Poziom dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych w poszczególnych latach wyznaczają wieloletnie plany rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych Przedsiębiorstw opracowane na podstawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy.

 

§ 21

 

1.             W  zakresie dostawy wody, miejscem wydania rzeczy w rozumieniu kodeksu cywilnego, jest zawór za wodomierzem głównym.

2.             W przypadku braku studzienki rewizyjnej na terenie nieruchomości gruntowej  Odbiorcy odprowadzającego ścieki, miejscem rozdziału sieci i instalacji oraz odpowiedzialności - jest granica nieruchomości gruntowej.

3.             Miejsce rozdziału sieci kanalizacyjnej obejmującej przyłącze stanowiące własność Przedsiębiorstwa i instalacji wewnętrznej oraz rozdziału odpowiedzialności, w  przypadku lokalizacji studzienki rewizyjnej na terenie nieruchomości gruntowej Odbiorcy odprowadzającego ścieki - znajduje się za pierwszą studzienką licząc od  strony budynku, określoną w warunkach technicznych lub umowie.

4.             W przypadku przyłącza kanalizacyjnego stanowiącego własność Odbiorcy usługi dostarczającego ścieki miejscem  rozdziału sieci i odpowiedzialności jest miejsce połączenia sieci kanalizacyjnej z przyłączem.

 

 

Rozdział VII

Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków

 

§ 22

 

O przewidywanych zakłóceniach w realizacji usług  zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków Przedsiębiorstwo winno uprzedzić Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty.

 

§ 23

 

O planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody oraz przewidywanym obniżeniu jej jakości Przedsiębiorstwo powinno poinformować Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty co najmniej na  3 dni przed planowanym terminem.

§ 24

 

W razie przerwy w dostawie wody z przyczyn technicznych przekraczającej 12 godzin Przedsiębiorstwo  powinno zapewnić  zastępczy punkt poboru wody i poinformować Odbiorcę o jego lokalizacji i warunkach korzystania.

 

§ 25

 

Przedsiębiorstwo może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne wyłącznie w  przypadkach i na warunkach określonych w art. 8 Ustawy, przy czym zobowiązane jest spełnić obowiązek wynikający z art. 8 ust. 3 Ustawy.

 

Rozdział VIII

Obowiązki Odbiorców usług zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków

 

§ 26

 

1.             Odbiorca winien zapewnić niezawodne działanie wodomierzy i urządzeń pomiarowych poprzez ich odpowiednie zabezpieczanie przed uszkodzeniami mechanicznymi lub skutkami niskich temperatur a także prawidłowe utrzymanie studzienki czy też pomieszczenia, w którym są zamontowane oraz przed dostępem osób nieuprawnionych.

2.             Odbiorca zobowiązany jest do natychmiastowego usunięcia awarii na przyłączu będącym w jego posiadaniu. Jeśli tego nie uczyni w ciągu 5 godzin od jej wystąpienia, Przedsiębiorstwo może usunąć awarię we własnym zakresie, a kosztami obciążyć Odbiorcę.

 

§ 27

 

Odbiorca usług zobowiązany jest do natychmiastowego powiadamiania Przedsiębiorstwa o wszelkich:

a)         stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, w tym o zerwaniu plomby,

b)          zmianach technicznych w instalacji wewnętrznej, które mogą mieć wpływ na  działanie sieci.

 

§ 28

 

Odbiorca jest zobowiązany do terminowego regulowania należności za dostawę wody i odprowadzanie ścieków.

 

§ 29

 

Odbiorca zobowiązany jest do pisemnego powiadamiania Przedsiębiorstwa o zmianach własnościowych nieruchomości lub zmianach użytkownika lokalu.

 

Rozdział IX

Standardy obsługi Odbiorców usług

Sposób załatwiania reklamacji oraz wymiana informacji w zakresie zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków

 

 

§ 30

 

Przedsiębiorstwo winno zapewnić Odbiorcom  należyty poziom usługi a szczególnie winno wyodrębnić stanowisko pracy do spraw obsługi klienta.

 

§ 31

 

Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielania na życzenie Odbiorcy lub z własnej inicjatywy pełnej informacji dotyczącej realizacji usługi a przede wszystkim informacji objętych regulaminem oraz zawartych w  taryfie.

 

§ 32

 

W przypadku stwierdzenia przez Przedsiębiorstwo lub organ Inspekcji Sanitarnej obniżenia jakości dostarczanej wody Odbiorcy przysługuje  upust  na zasadach określonych w Umowie.

 

§ 33

 

1.             W przypadku dostaw wody o jakości niezgodnej z regulaminem lub przerw w dostawach wody,  Odbiorca usług może złożyć pisemną reklamację w terminie 3 dni od dnia, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usługi, albo od dnia, w którym usługa została wykonana, lub miała być wykonana.

2.             Reklamacja może zostać wniesiona w innych niż wymienione w ust. 1 przypadkach niewykonania, lub nienależytego wykonania usługi.

3.             Reklamacja powinna zawierać:

a)         imię i nazwisko albo nazwę lub firmę oraz adres Odbiorcy,

b)          przedmiot reklamacji,

c)          przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,

d)          zgłoszenie roszczenia o odszkodowanie,

e)         numer i datę Umowy,

f)           podpis Odbiorcy.

4.             Zgłoszona reklamacja wymaga pisemnego potwierdzenia jej przyjęcia oraz ewidencji w rejestrze reklamacji Przedsiębiorstwa.

5.             Przedsiębiorstwo rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie dłużej jednak, niż w terminie 7 dni od dnia jej wniesienia.

6.             Przedsiębiorstwo udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej. Odpowiedź winna zawierać:

a)         nazwę Przedsiębiorstwa,

b)          powołanie podstawy prawnej,

c)          rozstrzygnięcie o uwzględnieniu lub odmowie uwzględniania reklamacji,

d)          pouczenie w sprawie możliwości dochodzenia roszczeń w innym trybie,

e)         podpis upoważnionego pracownika reprezentującego Przedsiębiorstwo, z podaniem  zajmowanego przez niego stanowiska.

7.             W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji w całości lub w części, odpowiedź na reklamację winna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.

8.             W przypadku uwzględnienia reklamacji Przedsiębiorstwo powiadamia Odbiorcę o wyniku rozpatrzenia, a także o wysokości i formie wypłaty przyznanego odszkodowania lub należności.

9.             Zaliczenie odszkodowania lub należności na poczet przyszłych należności może nastąpić jedynie na wniosek Odbiorcy usługi.

 

 

Rozdział X

Warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe

 

§ 34

 

Uprawnionymi do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu Przedsiębiorstwa są jednostki straży pożarnej,

 

 

§ 35

 

Pobór wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu Przedsiębiorstwa dokonywana jest w  miejscach i na warunkach uzgodnionych z Przedsiębiorstwem.

 

§ 36

 

1.             Przedsiębiorstwo obciąża gminę za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe stosując  ceny ustalone w taryfie, może też zawrzeć Umowę z gminą, w której określone  zostaną zasady rozliczeń za pobraną wodę na cele przeciwpożarowe jak i inne cele wymienione w art. 22 Ustawy.

2.             W przypadku nieopomiarowanego poboru wody na powyższe cele z urządzeń sieci gminnej obciążenie następuje za ilość zadeklarowaną przez gminę w porozumieniu z Przedsiębiorstwem.

 

Rozdział XI

Przepisy końcowe

 

§ 37

 

W sprawach nie objętych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy prawa, a w szczególności ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747 ze zmianami) wraz z przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie.

 

§ 38

 

Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do udostępnienia na żądanie Odbiorcy niniejszego regulaminu .

 

§ 39

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.

 

§ 40

 

Traci moc uchwała Nr XXXIII/262/2002 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 10 października 2002 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu dostarczania wody i doprowadzania ścieków na terenie Gminy Dobra.

 

 

§ 41

 

Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego