Uchwała Nr XXII/171/05

Rady Miejskiej w Dobrej

z dnia 28 grudnia 2005 r.

 

w sprawie  budżetu gminy na 2006 rok

 

            Na podstawie art.18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zmianami), art. 109, art.117 art.124, art.128 ust.2 pkt.1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. - o finansach publicznych (Dz.U. z 2003 r. Nr 15, poz.148 ze zmianami)

            Rada Miejska w Dobrej uchwala co następuje:

 

 § 1

 

Uchwala się dochody budżetu w wysokości     -     9.900.239,00 zł w tym:

-          dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie  ustawami w kwocie     -     1.326.830,00 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.    

                                                           

§ 2

 

Uchwala się wydatki budżetu w wysokości       -     11.732.147,00 zł w tym:

-          wydatki na realizację zleconych zadań bieżących z zakresu administracji   rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami w kwocie -   1.326.830,00 zł

zgodnie z załącznikiem  Nr 2 do uchwały.   

                                                    

§ 3

 

Przychody i rozchody budżetu stanowi załącznik nr 3.

Deficyt budżetu w kwocie 1.831.908,00 zł zostanie pokryty z zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym, natomiast kwotę 553.224,00 zł uzyskaną z dochodów przeznacza się na spłatę kredytów i pożyczek.

 

§ 4

 

Dołącza się prognozę kształtowania się długu budżetu wraz z odsetkami na 2006 rok i lata następne zgodnie z załącznikiem nr 4 do uchwały.

 

§ 5

 

Ustala się dotację dla gminnej jednostki organizacyjnej rozliczającej się z budżetem gminy tj. dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrej w wysokości 103.402,00 zł w tym:

a)       103.402,00 zł - dofinansowanie kosztów oczyszczania ścieków dowożonych.

Plan przychodów i wydatków zakładu budżetowego określa załącznik nr 5 do uchwały.

§ 6

 

Ustala się dotację dla instytucji kultury w wysokości 308.803,00 zł w tym:

1.       Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Dobrej  -   240.000,00 zł

2.       Biblioteka  w Dobrej                                                -     68.803,00 zł               

 

§ 7

 

Przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej określa załącznik Nr 6 do uchwały.

 

§ 8

 

Plan finansowy zadań zleconych określa załącznik nr 7 do uchwały.

 

§ 9

 

Plan dochodów z realizacji zadań zleconych odprowadzanych do budżetu państwa określa załącznik nr 8 do uchwały.  

 

§ 10

 

Określa się limit wydatków na wieloletnie plany inwestycyjne w brzmieniu załącznika nr 9 do uchwały.

§ 11

 

1.       Uchwala się dochody w wysokości 68.000,00 zł z tytułu wydawanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

2.       Uchwala się wydatki w wysokości 68.000,00 zł na realizację zadań określonych w Uchwale Nr XXI/166/05 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 24 listopada 2005r. w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na terenie Gminy Dobra na 2006 rok.

§ 12

 

Upoważnia się Burmistrza Dobrej  do:

1.       Dokonywania przeniesień w planie wydatków budżetu między rozdziałami i   paragrafami w  tym wydatków bieżących i wydatków na wynagrodzenia wraz z pochodnymi w ramach działu.

2.       Dokonywania przeniesień wydatków inwestycyjnych na wydatki bieżące i wydatków  bieżących na inwestycyjne w ramach działu.

3.       Zaciągania zobowiązań do sumy 100.000,00 zł.

4.       Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w bankach innych, niż bank wykonujący bankową obsługę budżetu gminy.

5.       Dokonania wcześniejszej spłaty zaciągniętych kredytów i pożyczek przypadających do zapłaty w danym roku.

 

§ 13

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.

 

§ 14

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

§ 15

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2006 r.