Uchwała Nr XXII/171/05
Rady Miejskiej w Dobrej
z dnia 28 grudnia 2005 r.
w sprawie budżetu gminy na 2006 rok
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zmianami), art. 109, art.117 art.124, art.128 ust.2 pkt.1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. - o finansach publicznych (Dz.U. z 2003 r. Nr 15, poz.148 ze zmianami)
Rada Miejska w Dobrej uchwala co następuje:
§ 1
Uchwala się dochody budżetu w wysokości - 9.900.239,00 zł w tym:
- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami w kwocie - 1.326.830,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.
§ 2
Uchwala się wydatki budżetu w wysokości - 11.732.147,00 zł w tym:
- wydatki na realizację zleconych zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami w kwocie - 1.326.830,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do uchwały.
§ 3
Przychody i rozchody budżetu stanowi załącznik nr 3.
Deficyt budżetu w kwocie 1.831.908,00 zł zostanie pokryty z zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym, natomiast kwotę 553.224,00 zł uzyskaną z dochodów przeznacza się na spłatę kredytów i pożyczek.
§ 4
Dołącza się prognozę kształtowania się długu budżetu wraz z odsetkami na 2006 rok i lata następne zgodnie z załącznikiem nr 4 do uchwały.
§ 5
Ustala się dotację dla gminnej jednostki organizacyjnej rozliczającej się z budżetem gminy tj. dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrej w wysokości 103.402,00 zł w tym:
a) 103.402,00 zł - dofinansowanie kosztów oczyszczania ścieków dowożonych.
Plan przychodów i wydatków zakładu budżetowego określa załącznik nr 5 do uchwały.
§ 6
Ustala się dotację dla instytucji kultury w wysokości 308.803,00 zł w tym:
1. Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Dobrej - 240.000,00 zł
2. Biblioteka w Dobrej - 68.803,00 zł
§ 7
Przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej określa załącznik Nr 6 do uchwały.
§ 8
Plan finansowy zadań zleconych określa załącznik nr 7 do uchwały.
§ 9
Plan dochodów z realizacji zadań zleconych odprowadzanych do budżetu państwa określa załącznik nr 8 do uchwały.
§ 10
Określa się limit wydatków na wieloletnie plany inwestycyjne w brzmieniu załącznika nr 9 do uchwały.
§ 11
1. Uchwala się dochody w wysokości 68.000,00 zł z tytułu wydawanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
2. Uchwala się wydatki w wysokości 68.000,00 zł na realizację zadań określonych w Uchwale Nr XXI/166/05 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 24 listopada 2005r. w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na terenie Gminy Dobra na 2006 rok.
§ 12
Upoważnia się Burmistrza Dobrej do:
1. Dokonywania przeniesień w planie wydatków budżetu między rozdziałami i paragrafami w tym wydatków bieżących i wydatków na wynagrodzenia wraz z pochodnymi w ramach działu.
2. Dokonywania przeniesień wydatków inwestycyjnych na wydatki bieżące i wydatków bieżących na inwestycyjne w ramach działu.
3. Zaciągania zobowiązań do sumy 100.000,00 zł.
4. Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w bankach innych, niż bank wykonujący bankową obsługę budżetu gminy.
5. Dokonania wcześniejszej spłaty zaciągniętych kredytów i pożyczek przypadających do zapłaty w danym roku.
§ 13
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.
§ 14
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2006 r.