Uchwała Nr XXI/169/05 - w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym
Uchwała Nr XXI/169/05
Rady Miejskiej w Dobrej
z dnia 24 listopada 2005 r.
w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 14a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz.1591 ze zmianami) oraz art. 90f ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r., Nr 256, poz. 2572 ze zmianami)
Rada Miejska w Dobrej uchwala:
§ 1
Regulamin udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym
dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Dobra
Rozdział I. Postanowienia ogólne
§ 2
Regulamin określa:
1) sposób ustalania wysokości stypendium szkolnego,
2) formy stypendium szkolnego,
3) tryb i sposób udzielania stypendium szkolnego,
4) tryb i sposób udzielania zasiłku szkolnego
§ 3
Na warunkach przewidzianych w niniejszym regulaminie stypendia szkolne są przyznawane zamieszkałym na terenie gminy Dobra uczniom szkół wymienionych w art. 90b. ust. 3 i 4 ustawy o systemie oświaty.
Rozdział II. Sposób ustalania wysokości i formy stypendium szkolnego
§ 4
1. Wysokość miesięcznego stypendium szkolnego w danym roku szkolnym określa suma kwoty wynikającej z zakwalifikowania ucznia do grupy dochodowej.
2. Ustala się następujące grupy dochodowe:
– dochód miesięczny na jednego członka rodziny ucznia do kwoty 70,00 zł netto – I grupa
– dochód miesięczny na członka rodziny ucznia wyższy niż 70,00 zł netto i nieprzekraczający 316,00 zł netto – II grupa
3. Kwota wynikająca z zakwalifikowania ucznia do grupy dochodowej wynosi:
– przy I grupie – 55,00 zł miesięcznie
– przy II grupie – 45,00 zł miesięcznie
§ 5
Stypendium szkolne może być udzielane w formie:
– całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów udziału w zajęciach edukacyjnych, w tym wyrównawczych, wykraczających poza zajęcia realizowane w szkole w ramach planu nauczania a także udziału w zajęciach edukacyjnych realizowanych poza szkołą
– pomocy rzeczowej o charakterze edukacyjnym, w tym w szczególności zakupu podręczników,
– pokrycia kosztów związanych z pobieraniem nauki poza miejscem zamieszkania
– świadczenia pieniężnego, w szczególności, jeżeli nie jest możliwe w formach wyżej wymienionych, wypłacanego comiesięcznie w okresie zajęć szkolnych
§ 6
Wysokość stypendium o jakim mowa w § 4 pkt 3 nie może w danym roku szkolnym przekroczyć 1120 zł, a w przypadku słuchaczy kolegiów nauczycielskich, nauczycielskich kolegiów języków obcych i kolegiów pracowników służb społecznych – kwoty 1008 zł.
Rozdział III. Tryb i sposób udzielania stypendium szkolnego
§ 7
1. Wnioski o przyznanie stypendium szkolnego składa się w Urzędzie Miejskim w Dobrej, Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra do dnia 15 września danego roku szkolnego.
2. Wniosek o zasiłek szkolny składa się w Urzędzie Miejskim w Dobrej, Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra w terminie nie dłuższym niż dwa miesiące od wystąpienia zdarzenia losowego uzasadniającego przyznanie tego zasiłku.
§ 8
1. Ciałem o charakterze opiniodawczo – doradczym jest Gminna Komisja Stypendialna, powoływana przez Burmistrza Dobrej.
2. Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego wybierają członkowie Komisji.
3. Do zadań Komisji należy:
– sprawdzanie wniosków o stypendium szkolne pod względem poprawności formalnej,
– wstępne kwalifikowanie uczniów do grup dochodowych,
– negatywne opiniowanie wniosków nie zasługujących na pozytywne rozpatrzenie, rozpatrywanie sytuacji materialnej uczniów, którym stypendium szkolne ma być przyznane z urzędu
4. Burmistrz Dobrej może zlecać Komisji inne zadania niż wymienione w pkt 3.
5. Komisja odbywa posiedzenia w terminach uzgodnionych z Burmistrzem Dobrej.
6. Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół.
§ 9
1. Stypendium szkolne w formie przewidzianej w § 5 tiret 1 jest realizowane poprzez zapłatę należności za udział ucznia w zajęciach edukacyjnych przelewem na rachunek bankowy podmiotu zajęcia te organizującego.
2. Stypendium szkolne w formie rzeczowej, przewidzianej w § 5 tiret 2, jest udzielane poprzez dostarczenie uczniowi do rąk własnych lub za pośrednictwem szkoły do której uczęszcza podręczników wskazanych przez ucznia i zaakceptowanych przez szkołę.
3. Stypendium szkolne przewidziane w § 5 tiret 3 jest udzielane poprzez zwrot kosztów biletów miesięcznych na dojazdy do szkoły położonej poza miejscem zamieszkania ucznia albo poprzez sfinansowanie (albo: dofinansowanie) kosztów zamieszkania w miejscowości położenia szkoły.
4. Stypendium szkolne może być także udzielone w formie świadczenia pieniężnego, jeżeli organ przyznający stypendium uzna, że udzielenie stypendium w formach o których mowa w § 5 tiret 1-3 nie jest możliwe.
5. Sposób przekazywania stypendium wnioskodawca uzgadnia z osobą przyznającą stypendium.
Rozdział IV. Tryb i sposób udzielania zasiłku szkolnego
§ 10
Na zasiłki szkolne dla uczniów przeznacza się nie więcej niż 5% dotacji celowej otrzymanej przez Gminę Dobra w trybie art. 90r. ust. 3 ustawy o systemie oświaty.
§ 11
Zdarzeniami losowymi uzasadniającymi przyznanie zasiłku są w szczególności:
– nagła, długotrwała choroba członka rodziny
– klęski żywiołowe
§ 12
1. Gminna Komisja Stypendialna przedstawia Burmistrzowi Dobrej propozycje dotyczące formy w jakiej może być przyznany zasiłek szkolny oraz trybu i sposobu udzielania zasiłku
2. Wysokość zasiłku szkolnego nie może przekroczyć jednorazowo 280 zł.
3. Zasiłek szkolny przyznaje się oceniając sytuację materialną ucznia indywidualnie.
Rozdział V. Postanowienia końcowe
§ 13
Tracą moc uchwały Rady Miejskiej w Dobrej Nr XVII/130/05 z dnia 3 marca 2005 r. w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym, Nr XIX/152/05 z 30 czerwca 2005 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XVII/130/05, Nr XX/162/05 z dnia 29 września 2005 r. zmieniająca Uchwałę Nr XVII/130/05 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 3 marca 2005 r. w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym, zmienionej Uchwałą Nr XIX/152/05 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 30 czerwca 2005 r.
§ 14
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej
§ 15
Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia jego ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej /-/ Eugeniusz Żerkowski
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Magdalena Kominiarczyk |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Magdalena Kominiarczyk |
Data wprowadzenia: | 2005-12-12 11:23:14 |
Opublikował: | Magdalena Kominiarczyk |
Data publikacji: | 2005-12-12 11:26:57 |
Ostatnia zmiana: | 2005-12-12 11:36:05 |
Ilość wyświetleń: | 2202 |