Protokół

 

kontroli z wykonania uchwał Rady Miejskiej od początku kadencji.

 

 

               Kontrolę przeprowadzono na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym oraz Statutu Gminy, zgodnie z planem pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Dobrej przyjętym przez Radę w dniu 24.02.2004 r.

 

Kontrolę przeprowadził zespół kontrolny Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Dobrej w składzie:

radny Kazimierz Jasiński – przewodniczący zespołu kontrolnego

oraz członkowie:

radny Krzysztof Kucharski

radny Michał Błazełek

radny Henryk Gręzicki

radny Andrzej Śmieja.

 

Przedmiot kontroli:

Kontrola realizacji uchwał Rady Miejskiej od początku kadencji.

Data przeprowadzenia kontroli: 17.11.2004 r.

 

Ze strony Urzędu Miejskiego udział wzięli:

 

1.      p. Marianna Ochocka – Burmistrz Dobrej,

2.      p. Bogdan Kmieć – Sekretarz Dobrej,

 

               Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Dobrej na posiedzeniu w dniu

17 listopada 2004 r. zapoznała się z wykonaniem uchwał od początku kadencji tj. od dnia 21 listopada 2002 r. do dnia 28 września 2004 r.

 

 

Dane ogólne:

 

            Stwierdzono, że Rada Miejska w kontrolowanym okresie odbyła czternaście posiedzeń, na których podjęto 105 uchwał.

Uchwały dotyczyły spraw:

-          organizacyjnych

-          budżetu gminy na lata 2003 i 2004

-          ustalenia podatków i opłat

-          ustalenia diet i wynagrodzenia dla Burmistrza Dobrej

-          zaciągnięcia kredytów i pożyczek

-          wykonania inwestycji

-          przystąpienia do realizacji programów

-          nieruchomości i lokali stanowiących mienie komunalne

-          oświaty

-          opieki społecznej

oraz innych koniecznych do sprawnej działalności Gminy.

 

            Komisja Rewizyjna stwierdziła, że wszystkie uchwały są realizowane zgodnie z postanowieniem Rady.

 

Uzyskano informację o przekazywaniu uchwał do Wydziału Nadzoru i Kontroli Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu Zamiejscowy Oddział w Koninie w ciągu 7 dni od podjęcia celem zaopiniowania.

Stwierdzono, iż Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu Zespół w Koninie dokonuje kontroli uchwał w sprawach budżetowych i mających wpływ na wysokość budżetu (np. uchwały podatkowe).

 

Ustalono, że wobec uchwały nr XIV/96/04 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenia bonifikat od ceny sprzedaży nieruchomości stanowiących samodzielne lokale mieszkalne sprzedawane w trybie bezprzetargowym dotychczasowym najemcom tych lokali Wydział Nadzoru i Kontroli Urzędu Wielkopolskiego w Poznaniu uznał, iż powinna zostać uchylona ze względów formalnych, gdyż nie posiada miana aktu prawa miejscowego.

Dokonano kontroli realizacji:

 

·          Uchwały nr VII/45/03 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 11.09.2003 r. w sprawie realizacji zadania inwestycyjnego p.n. „Przebudowa drogi gminnej Linne – Ostrówek”, w myśl której wykonano zadanie i nastąpił odbiór drogi Linne – Ostrówek.

·          Uchwały nr VII/46/03 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 11.09.2003 r. w sprawie realizacji zadania inwestycyjnego p.n. „Przebudowa drogi gminnej Potworów – Czajków”, które to zadanie również zostało zakończone i nastąpił odbiór drogi.

·          Uchwały nr VII/47/03 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 11.09.2003 r. w sprawie realizacji zadania inwestycyjnego p.n. „Budowa kanalizacji sanitarnej z przykanalikami m. Dobra – Etap  III”.

 

            Ustalono, że inwestycja została wykonana, jednak w dniu posiedzenia Komisji nie dokonano jej odbioru.

Komisja Rewizyjna uzyskała informację, że inwestycja dotyczy 22 nieruchomości a jej koszt wyniósł ok. 140 000 zł i jest dużo mniejszy w stosunku do planowanego przed ogłoszeniem przetargu (240 000 zł).

 

·          Uchwały nr VII/48/03 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 11.09.2003 r. w sprawie realizacji zadania inwestycyjnego p.n. „Budowa kanalizacji sanitarnej z przykanalikami m. Dobra – Etap IV”.

 

            Na podstawie przedstawionej informacji członkowie Komisji Rewizyjnej ustalili, że przystąpiono do wykonania dokumentacji kanalizacji sanitarnej m. Dobra – etap IV.

Planowany koszt inwestycji to ok. 2 600 000 zł, natomiast wykonanie dokumentacji wyniesie ok. 194 000 zł.

 

Uzyskano informację, iż realizacja zadania planowana jest na rok 2005, będzie ono dotyczyło mieszkańców m. Dobra zamieszkałych od ul. Kilińskiego do centrum i poprzez ul. Okrzei do ul. Mickiewicza i ul. 1 Maja.

 

            Omówione zostały uchwały związane z przyjętymi przez Radę programami oraz z funkcjonowaniem oświaty w gminie.

Stwierdzono, że Burmistrz Dobrej powinien podjąć działania w przyspieszeniu realizacji zadań podjętych uchwałami Rady Miejskiej oraz wrócić do tematu poprzez przedstawienie nowych projektów uchwał celem rozwiązania istniejącej sytuacji.

 

Wnioski

 

·       Rozważyć możliwość modernizacji sieci wodociągowej i ujęcie wody w Dobrej.

·       Opracować Wieloletni Plan Inwestycyjny.

·       Przyśpieszyć działania z zakresu opracowania Strategii Gminy.

·       Wrócić do tematu reorganizacji placówek oświatowych na terenie Gminy.

·       Rozważyć możliwość reorganizacji dowozów do szkół.

·       Poprawić struktury organizacyjne funkcjonowania księgowości placówek oświatowych.

·       Przyspieszyć działania do sprzedaży garaży.

Na tym kontrolę zakończono.

 

 

Komisja Rewizyjna

Marianna Ochocka

Burmistrz Dobrej

 

 

Kazimierz Jasiński Przewodniczący

 

 

 

 

 

 

Krzysztof Kucharski

Z-ca przewodniczącego

 

 

 

 

 

 

Michał Błazełek

Członek

 

 

 

 

 

 

Henryk Gręzicki

Członek

 

 

 

 

 

Andrzej Śmieja

Członek

 

 

Dobra, 2004-11-22.