Dobra, dnia 8 czerwca 2020 r.

 

Znak sprawy:
IGOŚR.GK.6131.89.2020

obwieszczenie burmistrza Dobrej

Zgodnie z art. 83a ust. 7 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 55) w związku z art. 61 § 4 oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 256 ze zm.),
Burmistrz Dobrej informuje, że w dniu 28 maja 2020 r. na wniosek złożony przez zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej Nr 7 w Dobrej, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania zezwolenia na usuniecie drzewa rosnącego na terenie nieruchomości oznaczonej numerem 2017 położonej w obrębie Dobra na terenie gminy Dobra.

W związku z powyższym ustala się termin przeprowadzenia oględzin na ww. działce na dzień 23 czerwca 2020 roku o godz. 10:00. Na podstawie art. 50 i art. 85 ust. 1 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego Burmistrz Dobrej wzywa do udziału w przedmiotowych oględzinach. Przeprowadzenie dowodu oględzin odbędzie się przy udziale przedstawicieli Burmistrza Dobrej. Informuję, że strony mają prawo brać czynny udział w przeprowadzeniu oględzin, mogą zadawać pytania oraz składać wyjaśnienia.

Jednocześnie mając na uwadze obowiązujący od dnia 20 marca 2020 r. na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stan epidemii przypominam o konieczności zachowania odpowiednich standardów sanitarnych podczas przeprowadzonej wizji terenowej. W związku z tym proszę w szczególności o zakrycie nosa oraz ust przez osoby biorące udział w oględzinach, a także zachowanie odległości co najmniej 1,5 m między uczestnikami przedmiotowej wizji terenowej.

Ponadto zgodnie z art. 10 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego strony mają prawo do czynnego udziału w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji wypowiedzenia się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. Strona może zapoznać się z aktami sprawy, uzyskać wyjaśnienia w sprawie, składać wnioski i zastrzeżenia w siedzibie organu przy Placu Wojska Polskiego 10 w Dobrej, pokój 9, w godzinach pracy urzędu.

Na podstawie art. 36 § 1 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego informuję, że przedmiotowe postępowanie nie może zostać zakończone w wyznaczonym ustawowo terminie z uwagi na obowiązek informowania stron o każdym etapu postępowania poprzez obwieszczenia. Termin załatwienia przedmiotowej sprawy przewiduje się do 30 lipca 2020 r.

Jednocześnie informuję, iż zgodnie z cytowanym wyżej art. 36 § 1 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego stronie służy prawo wniesienia ponaglenia. Ponaglenie wnosi się do organu wyższego stopnia za pośrednictwem organu prowadzącego postępowanie.

Publiczne obwieszczenie i udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej nastąpi z dniem 8 czerwca 2020 r. Doręczenie niniejszego zawiadomienia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia – zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.

Burmistrz Dobrej

/-/ Tadeusz Gebler