Komunikat Burmistrza Dobrej

z dnia 14 marca 2020 r.

o ograniczeniu przyjmowania interesantów w Urzędzie Miejskim w Dobrej

 

Z uwagi na konieczność zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa SARS-CoV-2, Burmistrz Dobrej wprowadza ograniczenie wizyt klientów w urzędzie od 16 marca 2020 r. do odwołania.

Wszystkich klientów Urzędu prosimy o ograniczenie wizyt w Urzędzie do sytuacji wyjątkowych, niecierpiących zwłoki.

W Urzędzie Stanu Cywilnego w Dobrej bieżąca obsługa klientów prowadzona będzie jedynie w sprawach dotyczących zgłoszenia zgonu osoby zmarłej na terenie miasta i gminy Dobra  i sporządzenia aktu zgonu.

Natomiast  zadanie dotyczące:

a)       wydania zaświadczenia o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa  (do ślubu konkordatowego), zaświadczenia do zawarcia małżeństwa za granicą, zaświadczenia o stanie cywilnym realizowane będzie  tylko                       w przypadku, gdy ślub przypada w terminie krótszym niż  2 m-ce od dnia ubieganie się o zaświadczenie,

b)       wydania odpisu aktu stanu cywilnego realizowane będzie tylko w sytuacjach wyjątkowych niecierpiących zwłoki,                 w tym na żądanie  innych organów administracji publicznej i instytucji,

Jednakże zaleca się, aby w każdym przypadku kontaktować się wcześniej telefonicznie pod nr 63 2799924 lub email : usc@dobra24.pl, aby ograniczyć ilość wizyt w USC do niezbędnego minimum.

Bieżąca obsługa na stanowisku do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych  ograniczona zostaje do:

a)       przyjmowania wniosków o wydanie dowodu osobistego – tylko wtedy gdy  okres ważności posiadanego dowodu osobistego już minął lub upłynie w przeciągu najbliższego 1,5 miesiąca; zaleca się jednak  składanie wniosków o wydanie dowodu osobistego drogą elektroniczną https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty

b)       wydania  dowodu osobistego – tylko wtedy, gdy minął okres ważności posiadanego dowodu osobistego;

c)       dokonanie zameldowania oraz wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu    – tylko w sytuacjach wyjątkowych;

d)       założenia, zawieszenia, zmiany lub wykreślenia wpisu z CEiDG -  rekomenduje się dokonywanie tych czynności poprzez stronę https://prod.ceidg.gov.pl przy użyciu podpisu elektronicznego lub  profilu zaufanego. W przypadku osób nie posiadających podpisu lub profilu należy przygotować elektronicznie wniosek ( na stronie jak wyżej ) po jego  wydrukowaniu złożyć w wybranym przez siebie urzędzie gminy  w ciągu 7 dni.

W pozostałych sprawach należy kontaktować się telefonicznie pod nr 63 2799930, e-mail ewidencja@dobra24.pl.

Od 16 marca w Urzędzie Miejskim:

- wyłączona zostaje obsługa kasowa interesantów ( brak możliwości dokonywania jakichkolwiek wpłat w kasie) .        Informacje o nr rachunków Urzędu dostępna jest na stronie http://dobra.nowoczesnagmina.pl/  ,

- ograniczamy możliwość poruszania się po siedzibie Urzędu Miejskiego wyłącznie do Biura Obsługi Klientów na parterze,

W razie konieczności załatwienia innych pilnych spraw zalecam kontaktowanie  poprzez alternatywne drogi komunikacji, tj.: 

 - ePUAP (Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej) – aby z niej skorzystać trzeba mieć Profil Zaufany. Założenie go zajmie chwilę każdemu, kto korzysta z bankowości elektronicznej,

 -telefonicznie – numer telefonu 63 2799011,

 -drogą mailową – na adres um@dobra24.pl.

 

 

                                                                                                                                               Burmistrz Dobrej

 

                                                                                                                                             /-/ Tadeusz Gebler