Ogłoszenie nr 591249-N-2017 z dnia 2017-09-20 r.Gmina Dobra: Zapewnienie prawidłowej gospodarki ściekowej w aglomeracji Dobra, poprzez rozbudowę i przebudowę oczyszczalni ścieków oraz rozbudowę kanalizacji sanitarnej
Gmina Dobra: Zapewnienie prawidłowej gospodarki
ściekowej w aglomeracji Dobra, poprzezrozbudow
ę i przebudowę oczyszczalni ścieków oraz rozbudowę kanalizacji sanitarnejOGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
Zamieszczanie obowiązkoweOgłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznegoZamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze
środków Unii EuropejskiejTak
Nazwa projektu lub programu
Zamówienie jest współfinansowane ze
środków Unii Europejskiej, w ramach programu / projektu: Ośpriorytetowa 4 "
Środowisko " działanie 4.3 " Gospodarka Wodno - ściekowa" Poddziałanie 4.3.1 "Gospodarka wodno -
ściekowa" Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata2014-2020.
O zamówienie mog
ą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, którychdziałalno
ść, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowałyzamówienie, obejmuje społeczn
ą i zawodową integrację osób będących członkami grup społeczniemarginalizowanych
Nie
Nale
ży podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcejkategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni
ż 30%, osób zatrudnionych przezzakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ
ĄCYPost
ępowanie przeprowadza centralny zamawiającyNie
Post
ępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyliprzeprowadzenie post
ępowaniaNie
Ogłoszenie nr 591249-N-2017 z dnia 2017-09-20 r.
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj
ący powierzył/powierzyli prowadzeniepost
ępowania:Post
ępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiającychNie
Je
żeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podaćadresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do
kontaktów:
Post
ępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskichUnii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania post
ępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państwczłonkowskich Unii Europejskiej – maj
ące zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Dobra, krajowy numer identyfikacyjny 52819000000, ul. plac WojskaPolskiego 10 , 62730 Dobra, woj. wielkopolskie, pa
ństwo Polska, tel. 0-63 279-90-11, e-mailst.stasiak@wp.pl, faks 0-63 279-90-11.
Adres strony internetowej (URL):
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo
żna uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatówplików, które nie s
ą ogólnie dostępneI. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ
ĄCEGO: Administracja samorządowaI.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA
(jeżeli dotyczy):Podział obowi
ązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzaniapost
ępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi zinnych pa
ństw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny zaprzeprowadzenie post
ępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowaniaodpowiadaj
ą pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego zzamawiaj
ących indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałychzamawiaj
ących):I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpo
średni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać podadresem (URL)
Nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona b
ędzie specyfikacja istotnych warunkówzamówienia
Tak
dobra.nowoczesnagmina.pl
Dost
ęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać podadresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w post
ępowaniu należy przesyłać:Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w post
ępowaniu winny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w post
ępowaniu winny sposób:
Nie
Inny sposób:
Adres:
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narz
ędzi i urządzeń lub formatów plików,które nie s
ą ogólnie dostępneNie
Nieograniczony, pełny, bezpo
średni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać podadresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj
ącego: Zapewnienie prawidłowej gospodarkiś
ciekowej w aglomeracji Dobra, poprzez rozbudowę i przebudowę oczyszczalni ścieków orazrozbudow
ę kanalizacji sanitarnejNumer referencyjny:
IGOŚR.271.5.2017.MŚPrzed wszcz
ęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog technicznyNie
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlaneII.3) Informacja o mo
żliwości składania ofert częściowychZamówienie podzielone jest na cz
ęści:Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w post
ępowaniu można składać w odniesieniudo:
Zamawiaj
ący zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:Maksymalna liczba cz
ęści zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemuwykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robótbudowlanych lub okre
ślenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwainnowacyjnego - okre
ślenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub robotybudowlane:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie rozbudowy i przebudowy oczyszczalni ściekóww m. Dobra oraz rozbudowa kanalizacji sanitarnej.
II.5) Główny kod CPV:
45000000-7Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45100000-8
45200000-9
45300000-0
45110000-1
45230000-8
45310000-3
45111000-8
45112000-5
45113000-2
45231000-5
45232000-2
45233000-9
45236000-0
45311000-0
45231300-8
45111200-0
45232423-3
II.6) Całkowita warto
ść zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):Warto
ść bez VAT:Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita
maksymalna warto
ść w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemuzakupów)
II.7) Czy przewiduje si
ę udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art.134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
TakOkre
ślenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia,o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiaj
ący przewidujeudzielenie zamówie
ń, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. stanowiących nie więcej niż
50% warto
ści zamówienia podstawowego w okresie nie dłuższym niż 3 lata od udzielenia zamówieniapodstawowego. Zakres rzeczowy tych zamówie
ń będzie dotyczył świadczeń, które są przedmiotemzamówienia podstawowego lub
świadczeń pozostających z nimi w bezpośrednim związku. Warunkizawarcia umowy b
ędą kształtowane w sposób odpowiedni w oparciu o warunki oferty, umowy ozamówienie podstawowe z uwzgl
ędnieniem różnic wynikających z wartości, czasu realizacji i innychistotnych okoliczno
ści mających miejsce w chwili udzielania zamówieniaII.8) Okres, w którym realizowane b
ędzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowaramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi
ącach: lub dniach:lub
data rozpocz
ęcia: lub zakończenia: 2018-06-30Okres w miesi
ącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia2018-06-30
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POST
ĘPOWANIUIII.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre
ślonej działalności zawodowej, oile wynika to z odr
ębnych przepisówOkre
ślenie warunków:Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre
ślenie warunków:Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno
ść techniczna lub zawodowaOkre
ślenie warunków: Wykonawca posiada doświadczenie, tj. w okresie ostatnich 5 lat przedupływem terminu składania ofert, a je
żeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tymokresie, wykonał co najmniej 1 robot
ę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowieoczyszczalni
ścieków o przepustowości co najmniej Qśrd = 300 m3/dobę; b) skieruje do wykonaniazamówienia co najmniej: i) kierownika budowy posiadaj
ącego co najmniej 5-letnie doświadczenie wkierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku kierownika robót lub kierownika budowy oraz
uprawnienia budowlane bez ogranicze
ń do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościkonstrukcyjno – budowlanej oraz lub odpowiadaj
ące im uprawnienia wydane na podstawiewcze
śniej obowiązujących przepisów lub uprawnienia uznane na terytorium Rzeczypospolitej Polskina podstawie przepisów ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji
zawodowych nabytych w pa
ństwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 r. poz. 65 zezm.); ii) 1 osob
ę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotamibudowlanymi w specjalno
ści instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,wentylacyjnych, gazowych, wodoci
ągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im uprawnieniawydane na podstawie wcze
śniej obowiązujących przepisów lub uprawnienia uznane na terytoriumRzeczypospolitej Polski na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach
uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pa
ństwach członkowskich Unii Europejskiej(Dz.U. 2016 r. poz. 65 ze zm.); iii) 1 osob
ę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń dokierowania robotami budowlanymi w specjalno
ści instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji iurz
ądzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im uprawnienia wydane napodstawie wcze
śniej obowiązujących przepisów lub uprawnienia uznane na terytoriumRzeczypospolitej Polski na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach
uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pa
ństwach członkowskich Unii Europejskiej(Dz.U. 2016 r. poz. 65 ze zm.).
Zamawiaj
ący wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie doudziału w post
ępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówieniawraz z informacj
ą o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: NieInformacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre
ślone w art. 24 ust. 1 ustawy PzpIII.2.2) Zamawiaj
ący przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawyPzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:III.3) WYKAZ O
ŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU
WST
ĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZSPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POST
ĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIASELEKCJI
O
świadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału wpost
ępowaniuTak
O
świadczenie o spełnianiu kryteriów selekcjiNie
III.4) WYKAZ O
ŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZWYKONAWC
Ę W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELUPOTWIERDZENIA OKOLICZNO
ŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3USTAWY PZP:
Nie dotyczy.
III.5) WYKAZ O
ŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZWYKONAWC
Ę W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELUPOTWIERDZENIA OKOLICZNO
ŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POST
ĘPOWANIU:1) wykaz robót budowlanych potwierdzaj
ących spełnianie warunku doświadczenia wykonawcyopisanego w pkt VI.2. ppkt 1 lit. a) SIWZ, wykonanych nie wcze
śniej niż w okresie ostatnich 5 latprzed upływem terminu składania ofert, a je
żeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tymokresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których
roboty te zostały wykonane, z zał
ączeniem dowodów określających czy te roboty budowlanezostały wykonane nale
życie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonanezgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo uko
ńczone, przy czym dowodami, o którychmowa, s
ą referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego robotybudowlane były wykonywane, a je
żeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterzewykonawca nie jest w stanie uzyska
ć tych dokumentów - inne dokumenty; wzór wykazu robótbudowlanych stanowi zał
ącznik nr 4 do SIWZ; 2) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę dorealizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnie
ń,do
świadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego (odpowiedniodo warunku okre
ślonego w pkt VI.2 ppkt 1 lit. b) SIWZ), a także zakresu wykonywanych przez nieczynno
ści, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; wzór wykazu osób stanowizał
ącznik nr 5 do SIWZ;
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ O
ŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZWYKONAWC
Ę W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELUPOTWIERDZENIA OKOLICZNO
ŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
2) Na potwierdzenie, czy Wykonawca b
ędzie dysponował zasobami innych podmiotów w celuwykazania spełnienia warunków, o których mowa w ppkt VI.2., w stopniu niezb
ędnym dlanale
żytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymipodmiotami gwarantuje rzeczywisty dost
ęp do ich zasobów Zamawiający wymaga złożenianast
ępujących dokumentów (np. zobowiązania o treści) z których będzie wynikać: a) zakresdost
ępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innegopodmiotu, przez wykonawc
ę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziałuinnego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) oraz czy inne podmioty, na
zdolno
ści, których wykonawca powołuje się w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniudotycz
ących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują usługi którychwskazane zdolno
ści dotyczą. Wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 3 do siwz. 5) Jeżeli zdolnościzawodowe podmiotu, o którym mowa wy
żej, nie potwierdzą spełnienia przez wykonawcęwarunków udziału w post
ępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia,zamawiaj
ący żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego od otrzymaniastosowanego wezwania: a) zast
ąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lub b)zobowi
ązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże wymaganezdolno
ści techniczne w terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego informacji z otwarciaofert na stronie internetowej, na której udost
ępniana jest SIWZ, wykonawcy składają bez wezwaniao
świadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, wprzypadku przynale
żności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania zinnym wykonawc
ą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczeniastanowi zał
ącznik nr 6 do SIWZSEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczonyIV.1.2) Zamawiaj
ący żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiaj
ący żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 50.000 zł (pięćdziesiąt tysięcyzłotych). Szczegółowe informacje na temat wadium okre
śłono w SIWZ.IV.1.3) Przewiduje si
ę udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:Nie
Nale
ży podać informacje na temat udzielania zaliczek:IV.1.4) Wymaga si
ę złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofertkatalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza si
ę złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofertkatalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga si
ę złożenia oferty wariantowej:Nie
Dopuszcza si
ę złożenie oferty wariantowejNie
Zło
żenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan
ą zaproszeni do udziału w postępowaniu(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa b
ędzie zawarta:
Czy przewiduje si
ę ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której b
ędą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczącedynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza si
ę złożenie ofert w formiekatalogów elektronicznych:
Przewiduje si
ę pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych dosporz
ądzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetargograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nale
ży podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:Nale
ży wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:Przewiduje si
ę ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotuzamówienia:
Nale
ży podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznejoraz jaki b
ędzie termin ich udostępnienia:Informacje dotycz
ące przebiegu aukcji elektronicznej:Jaki jest przewidziany sposób post
ępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, najakich wykonawcy b
ędą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):Informacje dotycz
ące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji
technicznych w zakresie poł
ączeń:Wymagania dotycz
ące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie zło
żyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnegoetapu:
Warunki zamkni
ęcia aukcji elektronicznej:IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Okres gwarancji 20,00
Termin realizacji 20,00
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp
(przetargnieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które musz
ą spełniać wszystkie oferty:Przewidziane jest zastrze
żenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bezprzeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale
ży podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymaga
ń zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:Informacja o wysoko
ści nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnegoprzedstawili rozwi
ązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewidujenagrody:
Wst
ępny harmonogram postępowania:Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi
ązań:Nale
ży podać informacje na temat etapów dialogu:Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj
ące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadaćwszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj
ących negocjacjom poprzezzastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której b
ędzie prowadzona licytacja elektroniczna:Adres strony internetowej, na której jest dost
ępny opis przedmiotu zamówienia w licytacjielektronicznej:
Wymagania dotycz
ące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tymwymagania techniczne urz
ądzeń informatycznych:Sposób post
ępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokościpost
ąpień:Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie zło
żyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkni
ęcia licytacji elektronicznej:Istotne dla stron postanowienia, które zostan
ą wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawiezamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz
ące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje si
ę istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, napodstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
TakNale
ży wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:Zmiana postanowie
ń zawartej umowy może nastąpić tylko za zgodą obu stron, na piśmie pod rygoremniewa
żności. 2. Przewiduje się możliwość dokonania zmian w umowie w przypadkach wynikającychwprost z przepisów o zamówieniach publicznych oraz w przypadkach okre
ślonych poniżej.Wyst
ąpienie którejkolwiek z poniższych okoliczności nie stanowi zobowiązania Stron dowprowadzenia zmiany. 3. Zamawiaj
ący dopuszcza wprowadzenie zmian technicznych itechnologicznych (zmiany sposobu spełnienia
świadczenia), w przypadku gdy wystąpi: 1)niedost
ępność na rynku materiałów lub urządzeń o parametrach wskazanych w ofercie, spowodowanazaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urz
ądzeń; 2) koniecznośćzrealizowania Umowy przy zastosowaniu innych rozwi
ązań technicznych lub materiałowych zewzgl
ędu na zmiany obowiązującego prawa, 3) pojawienie się nowszej technologii wykonaniaprzedmiotu zamówienia pozwalaj
ącej na zaoszczędzenie czasu realizacji zamówienia lub jego kosztów,jak równie
ż kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu zamówienia, Zmiany, o których mowa: a) wpkt 1 mog
ą być podstawą zwiększenia wynagrodzenia wyłącznie w przypadku, w którym wykonawcaudowodni, i
ż ceny materiałów lub urządzeń o wymaganych parametrach zastępujących wycofane zprodukcji lub rynku s
ą wyższe od proponowanych w ofercie, o co najmniej 20 %. Wzrostwynagrodzenia mo
że zostać wówczas ustalony o nie więcej niż 10 % różnicy w cenie. b) w lit. b i cmog
ą być wprowadzane, jednakże w tym przypadku Zamawiający nie zgodzi się na zwiększeniehttps://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=611b9ef...
wynagrodzenia. Ka
żda ze wskazywanych w lit. a-c) zmian może być powiązana z obniżeniemwynagrodzenia. 4. Zamawiaj
ący dopuszcza wprowadzenie zmian w zakresie zmiany terminówpłatno
ści, terminów i sposobów rozliczeń wynikające z wszelkich zmian wprowadzanych do umowy, atak
że zmiany samoistne, o ile nie spowodują konieczności zapłaty odsetek lub wynagrodzenia wwi
ększej kwocie wykonawcy. 5. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany umowypolegaj
ącej na ograniczeniu przedmiotu zamówienia wraz z proporcjonalnym obniżeniemwynagrodzenia wykonawcy. 6. Zamawiaj
ący dopuszcza wprowadzenie zmian w przypadku: 1)wyst
ąpienia siły wyższej, co uniemożliwia wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ, 2) zmianyobowi
ązującej stawki VAT; Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztówwykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiaj
ący dopuszcza możliwość zwiększeniawynagrodzenia do kwoty równej 80% ró
żnicy w kwocie podatku zapłaconego przez wykonawcę. 3)wydłu
żenie okresu gwarancji lub rękojmi o dowolny okres. 4) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy wprzypadku: a) zmiany wysoko
ści minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2ust. 3-5 ustawy z dnia 10 pa
ździernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, b) zasadpodlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko
ści stawki składkina ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - je
żeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonaniazamówienia przez Wykonawc
ę, a Wykonawca ten fakt wykaże. 6. Zmiana terminu realizacjiprzedmiotu umowy: 1) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególno
ści: a)warunki atmosferyczne uniemo
żliwiające prowadzenie robót budowanych zgodnie z wymaganiamiSTWIOR, w tym usług, przeprowadzanie prób i sprawdze
ń, dokonywanie odbiorów; b) klęskiż
ywiołowe 2) zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi,wodnymi itp., w szczególno
ści: a) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunkigeologiczne (kategorie gruntu, skał itp.); b) odmienne od przyj
ętych w dokumentacji projektowejwarunki terenowe, w szczególno
ści istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektówinfrastrukturalnych; c) niewypały, niewybuchy, zagro
żenia tąpnięciami, wybuchem; d) wykopaliskaarcheologiczne, szkody górnicze, nieprzewidywalne na etapie zawierania Umowy; 3) zmiany b
ędącenast
ępstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: a) wstrzymanierealizacji umowy przez Zamawiaj
ącego; b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian wdokumentacji projektowej lub dokumentacji technicznej urz
ądzeń; 4) zmiany będące następstwemdziałania organów administracji, w szczególno
ści: a) przekroczenie określonych przez prawo terminówwydawania przez organy administracji decyzji, zezwole
ń, uzgodnień z właścicielami urządzeńkoliduj
ących z budową, itp. b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji,zezwole
ń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej; c) wydanie postanowienia owstrzymaniu robót budowlanych, w przypadku o którym mowa w art. 50 ust. 1 ustawy Prawo
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=611b9ef...
budowane; d) konieczno
ść uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu,którego konieczno
ści nie przewidywano przy zawieraniu umowy; e) konieczność zaspokojeniaroszcze
ń lub oczekiwań osób trzecich – w tym grup społecznych lub zawodowych nie artykułowanychlub niemo
żliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy. 5) inne przyczynyniezale
żne od Zamawiającego oraz wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia działań w celuwykonywania umowy. W przypadku wyst
ąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych powyżejtermin wykonania umowy mo
że ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończeniawykonywania jej przedmiotu w sposób nale
żyty. 7. Zmiany podmiotowe 1) kumulatywne przystąpieniedo długu przez podmiot, który wyka
że że nie zachodzą wobec niego przesłanki wykluczenia, którezamawiaj
ący wskazał wobec Wykonawcy. 2) zastąpienie dotychczasowego wykonawcy innympodmiotem, który przejmuj
ąc wszelkie obowiązki dotychczasowego wykonawcy wykona Umowę nawarunkach nie gorszych oraz wyka
że że nie zachodzą wobec niego przesłanki wykluczenia zpost
ępowania i spełnia tak jak dotychczasowy wykonawca warunki udziału w postępowaniu. 3)zast
ąpienie dotychczasowego wykonawcy innym podmiotem, który przejmie szczegółowo wskazaneobowi
ązki dotychczasowego wykonawcy wykona Umowę na warunkach nie gorszych oraz wykaże żenie zachodz
ą wobec niego przesłanki wykluczenia z postępowania, jeśli dotychczasowy wykonawcazgodzi si
ę na potrącenie ze swojego wynagrodzenia kar umownych, a także na ponoszenieodpowiedzialno
ści odszkodowawczej wobec zamawiającego i innych podmiotów, które poniosłyszkod
ę wskutek nie wykonania lub nieprawidłowego wykonania obowiązków przez podmiot, któryprzej
ął obowiązki wykonawcy. 8. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawozamówie
ń publicznych w szczególności: 1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjnoorganizacyjnąUmowy, 2) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów
miedzy Stronami; 3) zmiany pozostałych postanowie
ń Umowy nie stanowiące treści ofertyWykonawcy. 11. Wykonawcy w
żadnym innym wypadku niż wskazane w Umowie nie przysługujeroszczenie o zmian
ę Umowy w zakresie wynagrodzenia z tytułu zwiększonych lub dodatkowychkosztów wynikaj
ących z przedłużonego czasu wykonywania robót (w tym za tzw. przestój, utrzymaniezaplecza, pracowników, podwykonawców itp.). W
żadnym wypadku nie przysługuje odszkodowanie zatego rodzaju koszty.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udost
ępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):Ś
rodki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w post
ępowaniu:Data: 2017-10-05, godzina: 09:45,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze wzgl
ędu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetargnieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskaza
ć powody:J
ęzyk lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału wpostępowaniuIV.6.3) Termin zwi
ązania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)IV.6.4) Przewiduje si
ę unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadkunieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegającychzwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumieniao Wolnym Handlu (EFTA), które miały by
ć przeznaczone na sfinansowanie całości lub częścizamówienia:
NieIV.6.5) Przewiduje si
ę unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służącesfinansowaniu zamówie
ń na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzałprzeznaczy
ć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznaneIV.6.6) Informacje dodatkowe:
Oferta składa si
ę z: 1) Formularza oferty (wzór formularza oferty został określony został w załącznikunr 1 do SIWZ); 2) o
świadczenia w zakresie spełniania warunku udziału w postępowaniu oraz brakupodstaw do wykluczenia, dla ka
żdego wykonawcy i w odniesieniu do podmiotów na których zasobachwykonawca polega w celu wykazania spełnienia warunków udziału w post
ępowaniu; 3) zobowiązaniainnych podmiotów do udost
ępnienia zasobów, o ile wykonawca polega na takich zasobach w celuwykazania spełnienia warunków; 4) dowodów, o których mowa w art. 24 ust. 8 ustawy Pzp, na to,
żemimo zaistnienia podstaw wykluczenia wymienionych w art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16 – 20 oraz ust
5 pkt 1 ustawy Pzp, podj
ęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności (o iledotyczy); 5) dokumentu potwierdzaj
ącego zasady reprezentacji wykonawcy; 6) pełnomocnictwawskazuj
ącego, że osoba występująca w imieniu wykonawcy lub wykonawca występujący w imieniuwykonawców wspólnie ubiegaj
ących się o udzielenie zamówienia, jest do tego upoważniona, jeżeli niewynika to dokumentów potwierdzaj
ących zasady reprezentacji. Pełnomocnictwo należy złożyć wformie oryginału b
ądź notarialnie potwierdzonej kopii; 7) dowodu wniesienia wadium; Zamawiającyb
ędzie wymagał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny
oferty brutto. Szczegółowe informacje nt. wnoszenia zabezpieczenia nalezytego wykonaia umowy
zostały zamieszczone w SIWZ.
ZAŁ
ĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCHZałączniki (19) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |