Ośrodkiem kieruje Kierownik, który upoważniony jest na podstawie uchwały Rady Miejskiej Nr V/49/88 do wydawania decyzji administracyjnych w ramach działania Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

Do obowiązków Kierownika należy:

-       wydawanie decyzji o przyznawaniu świadczeń pomocy społecznej

-       nadzór i koordynacja pracy podległych pracowników

-       wykonywanie innych zadań pomocy społecznej zleconych przez Burmistrza Dobrej

Do zadań Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej należy:

-      rozeznanie potrzeb w środowisku

-      udzielanie świadczeń

-      organizowanie pomocy w miejscu zamieszkania

-      współpraca z instytucjami, organizacjami, kościołem katolickim oraz kościołami i związkami wyznaniowymi z zakresu realizacji zadań pomocy społecznej

Pracownicy ośrodka posiadają szczegółowe zakresy czynności które ustala kierownik ośrodka.