Ogłoszenie nr 355102 - 2016 z dnia 2016-11-30 r.

Dobra: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Dobra
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dobra, krajowy numer identyfikacyjny 52819000000, ul. plac Wojska Polskiego  10, 62730   Dobra, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 0-63 279-90-11, e-mail st.stasiak@wp.pl, faks 0-63 279-90-11.
Adres strony internetowej (URL): http://dobra.nowoczesnagmina.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

nie


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

nie
adres

 

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Adres:


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Dobra
Numer referencyjny: ZP.271.7.2016
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Dobra z miejscowości: Chrapczew, Czajków, Czyste, Dąbrowa, Dąbrowica, Dąbrowica Kolonia, Długa Wieś, Januszówka, Józefów, Kaczka, Kościanki, Linne, Łęg Piekarski, Mikulice, Miłkowice, Młyny Piekarskie, Moczydła, Ostrówek, Piekary, Potworów, Rzechta, Rzymsko, Rzymsko BG, Skęczniew, Stawki, Stefanów, Strachocice, Strachocice Kolonia, Szymany, Ugory, Wola Piekarska, Zagaj, Zborów, Żeronice oraz miasta Dobra, zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 250 ze zm./, zapisami Uchwały Nr XXV/441/12 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami Województwa Wielkopolskiego na lata 2012 - 2017, przepisami Uchwały nr XIX/160/16 Rady Miejskiej w Dobrej w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra z dnia 28 lipca 2016 r. (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2016 r. poz. 4910 oraz Uchwały Nr XIX/161/2016 Rady Miejskiej w Dobrej w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi z dnia 28 lipca 2016 r. /Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2016 r. poz. 4911/. 2. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.) oraz zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra zakres prac obejmuje odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości, w tym: a) odbieranie odpadów niesegregowanych, b) odbieranie popiołu, c) odbieranie odpadów segregowanych, d) odbieranie odpadów ulegających biodegradacji, e) odbieranie odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, odpadów niebezpiecznych. 3. Powierzchnia Gminy Dobra wynosi 132 km2. 4. Liczba mieszkańców: - zameldowanych na terenie Gminy Dobra: 6201; - wynikających z deklaracji: 5084. Orientacyjna liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne: A) – Nieruchomości zamieszkałe Obszar wiejski: 1. Chrapczew 29 2. Czajków 15 3. Czyste 11 4. Dąbrowa 46 5. Dąbrowica 24 6. Dąbrowica Kolonia 42 7. Długa Wieś 87 8. Januszówka 27 9. Józefów 26 10. Kaczka 2 11. Kościanki 13 12. Linne 72 13. Łęg Piekarski 24 14. Mikulice 88 15. Miłkowice 54 16. Młyny Piekarskie 9 17. Moczydła 20 18. Ostrówek 33 19. Piekary 41 20. Potworów 37 21. Rzechta 47 22. Rzymsko 35 23. Rzymsko BG 26 24. Skęczniew 86 25. Stawki 14 26. Stefanów 25 27. Strachocice 45 28. Strachocice Kolonia 37 29. Szymany 20 30. Ugory 46 31. Wola Piekarska 49 32. Zagaj 21 33. Zborów 13 34. Żeronice 48 Obszar miejski 35. Miasto Dobra ul. Kilińskiego 100 ul. B. Prusa 7 ul. E. Orzeszkowej 8 ul. M. Konopnickiej 6 ul. T. Kościuszki 9 ul. H. Sienkiewicza 11 ul. S. Okrzei 14 ul. G. Narutowicza 13 ul. Parkowa 3 ul. Świętojańska 1 ul. A. Mickiewicza 15 ul. 1-go Maja 23 ul. L. Sperczyńskiego 17 ul. J. Dekerta 46 ul. Słoneczna 9 ul. Wiatraki 16 ul. Wiśniowa 8 ul. Morelowa 10 ul. Czereśniowa 7 ul. Łąkowa 2 pl. Wojska Polskiego 37 pl. J. Słowackiego 13 pl. Zamysłów 12 pl. Mały Rynek 6 B) – nieruchomości niezamieszkałe (firmy, instytucje, cmentarze) – (w tym działki letniskowe gdzie odpady powstają sezonowo): 363 (w tym 269 działek letniskowych) Uwaga: Ilość nieruchomości są orientacyjne. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości punktów odbioru odpadów. Ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może ulec zmianie. Zamawiający nie określi ilości nieruchomości zlokalizowanych na terenach o utrudnionym dojeździe. W związku z tym, zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskania wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty. 5. Ilość odpadów odebranych z terenu gminy Dobra (na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych) w latach 2013 – 2015: Rodzaj odebranych odpadów komunalnych Ilość odpadów (Mg) 2013 r 2014 r. 2015 r. Zmieszane odpady komunalne 442,6 807,5 796,8 Opakowania z tworzyw sztucznych 3,4 1,4 0,6 Zmieszane odpady opakowaniowe 81,1 144,9 159,9 Opakowania ze szkła 20,2 56,8 101,8 Zużyte opony 3,0 13,7 12,0 Gruz ceglany 3,7 3,0 0,2 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadów materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 9,2 10,6 4,6 Drewno 1,9 1,2 0,2 Tworzywa sztuczne 1,2 6,5 0,3 Odpady wielkogabarytowe 9,9 21,5 14,6 Selektywnie odebrane odpady komunalne ulegające biodegradacji 24,3 4,7 16,1 RAZEM 600,5 1 071,8 1 107,1 Uwaga: 97% nieruchomości zadeklarowało, że będzie kompostowało odpady biodegradowalne we własnym zakresie. Ustalenia w zakresie demografii i ilości odpadów w 2015r. Liczba mieszkańców – deklaracje 5101 Miasto 1215 Wieś 3886 Odpady komunalne 1107,1 Miasto 340,37 Wieś 766,73 Źródło: Ustalenia własne na podstawie złożonych deklaracji Uwaga: Liczba mieszkańców wynikająca ze złożonych deklaracji. Ustalenia w zakresie demografii i ilości odpadów na terenie gminy Dobra w 2015r. nie są zależne od Zamawiającego. Podane wyżej wartości należy traktować jako orientacyjne. Długość dróg, przy których położone są nieruchomości, z których przewidziany jest odbiór odpadów komunalnych: - drogi gminne – 110,1 km, - drogi powiatowe – 45,1 km, - drogi wojewódzkie – 8,8 km, - drogi krajowe – 15,3 km. OGÓLNA LICZBA km DRÓG NA TERENIE GMINY DOBRA: ok. 180 KM Uwaga: Ilość dróg stanowiących drogi dojazdowe do nieruchomości nie będących w posiadaniu Gminy Dobra przyjęto procentowo 10% * 106,445 = 10,644 km. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej na terenie Gminy Dobra celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskania wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty. Wykaz dróg wraz z numeracją został przedstawiony na załączonej mapie. 6. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ODBIERANIA ODPADÓW 1) niesegregowane odpady komunalne (odpady zmieszane/pozostałe, w tym popiół) – gromadzone będą w pojemnikach, a w przypadku odrębnego odbierania popiołu, gromadzone będą w workach. a) minimalna pojemność pojemników – min. 60 - 80 l na mieszkańca, - na nieruchomościach jednorodzinnych na których zamieszkują mieszkańcy powyżej 4 osób, maksymalna pojemność pojemnika podstawowego to 360 l, plus odpowiednia ilość pojemników o określonej wyżej pojemności odpowiadająca ilości mieszkańców, - na nieruchomościach wielorodzinnych – ilość pojemników, ich minimalna i maksymalna pojemność powinny być dostosowane do potrzeb posesji, - na nieruchomościach niezamieszkałych – ilość i pojemność pojemników wynika z deklaracji. b) częstotliwość wywozu co najmniej raz w miesiącu, według harmonogramu przedstawionego przez Wykonawcę i uzgodnionego z Zamawiającym. W przypadku nieruchomości wielorodzinnych co najmniej dwa razy w miesiącu od kwietnia do października. Z nieruchomości niezamieszkałych w uzasadnionych przypadkach odbiór następuje po wcześniejszym zgłoszeniu Wykonawcy. Odbiór popiołu w sezonie grzewczym (od 1 października do 30 kwietnia) co najmniej raz w miesiącu. c) pojemniki/worki (dla mieszkańców przystępujących do zbiórki, na wymianę oraz w ramach reklamacji) zapewnia Wykonawca, d) pojemniki/worki muszą być opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone. Dodatkowo na worku muszą widnieć adres i dane kontaktowe Wykonawcy, e) Wykonawca jest zobowiązany odebrać każdą ilość odpadów komunalnych zgromadzonych na posesji i przygotowanych do odbioru. f) realizacja „reklamacji” (nieodebrane z nieruchomości odpady zgodnie z harmonogramem) – Wykonawca ma obowiązek w przeciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia pocztą elektroniczną (e-mail) od Zamawiającego, zrealizować reklamację. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić – pocztą elektroniczną (e-mail) odpady@dobra24.pl Wykonawca zobowiązuje się do przekazania całej masy odebranych niesegregowanych (zmieszanych / pozostałych) odpadów zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienia Zamawiającemu raz w miesiącu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności (tj. karty przekazania odpadów). g) Wykonawca zobowiązuje się do przekazania całej masy odpadów zmieszanych /pozostałych/ zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, tj. do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych – Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych „Orli Staw”, Orli Staw 2, 62-834 Ceków lub Stacji Przeładunkowej Odpadów Komunalnych znajdującej się w Sieradzu przy ul. Dzigorzewskiej 4, będącą integralną częścią Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych „Orli Staw”, oraz przedstawienie Zamawiającemu po przeprowadzonej zbiórce dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności (tj. karty przekazania odpadów). 2) selektywne odpady komunalne (odpady segregowane) – odbiór odbywał się będzie w systemie pojemnik/worek, a) wprowadza się następujące rodzaje pojemników / worków: - żółty – oznaczony napisem: „Metale i tworzywa sztuczne” przeznaczony na plastik, metal, tekstylia (art. wielomateriałowe), - zielony – oznaczony napisem: „Szkło” , przeznaczony na szkło opakowaniowe, - niebieski –oznaczony napisem;” Papier”, przeznaczony na papier i tekturę, - brązowy – oznaczony napisem; „Bio”, przeznaczony na odpady ulegające biodegradacji b) częstotliwość wywozu - żółty – co najmniej raz w miesiącu, według harmonogramu przedstawionego przez Wykonawcę i uzgodnionego z Zamawiającym, - niebieski i zielony – co najmniej raz na kwartał, według harmonogramu przedstawionego przez Wykonawcę i uzgodnionego z Zamawiającym, - brązowy – co najmniej raz na dwa tygodnie według harmonogramu przedstawionego przez Wykonawcę i uzgodnionego z Zamawiającym w tym raz w miesiącu w terminie odbioru odpadów zmieszanych. Dopuszcza się w okresie zimowym odbiór raz w miesiącu w terminie odbioru odpadów zmieszanych. - w przypadku nieruchomości wielorodzinnych i niezamieszkałych w uzasadnionych przypadkach odbiór następuje po wcześniejszym zgłoszeniu Wykonawcy, c) pojemniki/worki do selektywnej zbiórki odpadów (dla mieszkańców przystępujących do segregacji, na wymianę, w ramach reklamacji) zapewnia Wykonawca – ilość pojemników/worków powinna być dostosowana do potrzeb posesji, d) pojemniki/worki muszą być opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone. Dodatkowo na worku muszą widnieć adres i dane kontaktowe Wykonawcy, e) Wykonawca zobowiązuje się do: - uzupełnienia na własny koszt właścicielom nieruchomości worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawienie przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków, - przekazania całej masy selektywnie zebranych odpadów do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, tj. do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych – Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych „Orli Staw”, Orli Staw 2, 62-834 Ceków lub Stacji Przeładunkowej Odpadów Komunalnych znajdującej się w Sieradzu przy ul. Dzigorzewskiej 4, będącą integralną częścią Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych „Orli Staw”, oraz przedstawienie Zamawiającemu po przeprowadzonej zbiórce dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności (tj. karty przekazania odpadów). 3) odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony, odpady niebezpieczne: a) częstotliwość odbioru: - co najmniej 2 razy w roku – po uprzednim uzgodnieniu terminu z Zamawiającym, z wyznaczonych miejsc i w określony sposób (daty odbioru zamieszczone w harmonogramie przedstawionym przez Wykonawcę i uzgodnionym z Zamawiającym) – tzw. Mobilny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, - z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Dobra - po uprzednim uzgodnieniu terminu z Zamawiającym, b) Wykonawca zobowiązuje się do przekazania całej masy odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych baterii i akumulatorów, odpadów budowlanych i rozbiórkowych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych – Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych „Orli Staw”, Orli Staw 2, 62-834 Ceków lub Stacji Przeładunkowej Odpadów Komunalnych znajdującej się w Sieradzu przy ul. Dzigorzewskiej 4, będącą integralną częścią Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych „Orli Staw”, oraz przedstawienie Zamawiającemu po przeprowadzonej zbiórce dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności (tj. karty przekazania odpadów). 7. Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia. a) Wykonawca, po podpisaniu umowy a do 31 grudnia 2016r. winien dostarczyć właścicielowi nieruchomości: - w przypadku odpadów niesegregowanych (zmieszanych/pozostałych) – pojemniki/worki w liczbie i pojemności określonej w pkt 6 ppkt 1 oraz uzgodnionej z właścicielem nieruchomości, - w przypadku odpadów segregowanych minimum 1 pojemnik lub po 2 worki każdego koloru. Kolejne worki dostarczane będą w systemie: za każdy odebrany napełniony worek Wykonawca pozostawia worek pusty. Na potwierdzenie dostarczenia pojemnika/ów Wykonawca winien posiadać potwierdzenie ich odbioru przez właściciela nieruchomości. W przypadku nieobecności właściciela nieruchomości Zamawiający dopuszcza pozostawienie pojemników/worków na terenie nieruchomości w miejscu widocznym dla właściciela. - harmonogram odbioru odpadów. b) za szkody spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca, c) odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy Wykonawca powinien realizować według ustalonego harmonogramu w godzinach 700 – 1700, d) odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy ale na których powstają odpady komunalne Wykonawca powinien realizować według ustalonego harmonogramu w godzinach 700 – 1700. - w uzasadnionych przypadkach odpady komunalne mogą być odbierane po uprzednim zgłoszeniu, - w przypadku działek letniskowych/rekreacyjnych Wykonawca winien zapewnić odbiór odpadów komunalnych w każdy drugi i czwarty poniedziałek zgodnie z deklaracją, - Wykonawca zobowiązany jest zostawić na posesji informację o ilości odebranych odpadów. - w przypadku odbioru większej ilości odpadów niż zadeklarowana w deklaracji, Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego poinformowania o tym fakcie Zamawiającego, w terminie 15 dni po zakończeniu miesiąca w którym nastąpił odbiór odpadów, - w przypadku odbioru odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych - Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego poinformowania Zamawiającego o rodzaju i kodzie oraz ilości odebranych odpadów w terminie 15 dni po zakończeniu miesiąca w którym nastąpił odbiór odpadów. e) Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca będzie sporządzać harmonogram odbioru, który Zamawiający po akceptacji będzie publikował za stronie internetowej www.dobra24.pl, a Wykonawca w formie wydruków będzie zobowiązany dostarczyć właścicielom nieruchomości, - harmonogram odbioru winien być sporządzony dla każdej miejscowości/ulicy oddzielnie, - harmonogram odbioru winien być sporządzony z podziałem na miesiące i zawierać terminy odbioru odpadów zmieszanych, odpadów segregowanych, odpadów biodegradowalnych, popiołu, budowlanych i gabarytów, - w harmonogramie odbioru winna być umieszczona informacja o czasie i miejscach wystawiania pojemników/worków, informacja o kontakcie w przypadku zgłoszeń potrzeby odbioru odpadów, sposobie i terminie składania reklamacji, informacja o numerze bankowym Urzędu Miejskiego w Dobrej. f) w sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu innych terminów ich odbioru. Wykonawca o takiej okoliczności winien powiadomić właścicieli tych nieruchomości. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. g) Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, protokół, dokumentację fotograficzną) na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady oraz fakturą miesięczną za wykonaną usługę przekaże Zamawiającemu. Odpady komunalne zbierane niezgodnie z zasadami określonymi w Uchwale Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 28 lipca 2016 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra oraz niezgodnie ze sposobem określonym w złożonej deklaracji, traktowane są jako odpady zmieszane. Podmiot odbierający przyjmuje je, z tym, że jest obowiązany stosować się do zapisów § 7 ust. 6 Uchwały Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 28 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę: - uprzednio powiadomić właściciela nieruchomości o fakcie odbioru odpadów komunalnych zebranych niezgodnie z zasadami określonymi w § 7 ust. 1 przedmiotowej uchwały, - sporządzić dokumentację wskazującą na fakt zebrania przez właściciela nieruchomości odpadów komunalnych niezgodnie z zasadami określonymi w § 7 ust. 1 przedmiotowej uchwały, - powiadomić zamawiającego o zebraniu przez właściciela nieruchomości odpadów komunalnych niezgodnie z zasadami określonymi w § 7 ust. 1 przedmiotowej uchwały. h) Wykonawca zobowiązany jest do przeładowywania odpadów w legalnym i przystosowanym do tego miejscu. i) Wykonawcę obowiązuje zakaz: - mieszania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, - mieszania odpadów komunalnych zebranych z terenu Gminy Dobra z odpadami komunalnymi zebranymi z terenu innych gmin. j) odebrane odpady komunalne należy poddać ważeniu w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do RIPOK. k) odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Dobra, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać zgodnie z zapisami Uchwały Nr XXV/441/12 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa wielkopolskiego na lata 2012 – 2017, tj. do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych – Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych „Orli Staw”, Orli Staw 2, 62-834 Ceków lub Stacji Przeładunkowej Odpadów Komunalnych znajdującej się w Sieradzu przy ul. Dzigorzewskiej 4, będącą integralną częścią Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych „Orli Staw”. l) Wykonawca niezwłocznie zawiadamia Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi, za pomocą poczty elektronicznej (e-mail) na adres odpady@dobra24.pl m) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania podczas trwania umowy wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, a w szczególności: - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, - uchwały Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa wielkopolskiego na lata 2012 - 2017, - uchwał Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 28 lipca 2016 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra, - uchwały Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 28 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę, - rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 8. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi. 9. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia. a) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań półrocznych o jakich mowa w art. 9n ustawy z dnia 16 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 roku w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. Powyższe sprawozdanie należy przekazać Burmistrzowi Dobrej w terminie do końca miesiąca po upływie półrocza którego dotyczy. b) w celu umożliwieniu sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji dot. odbioru, i zagospodarowania odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu których będzie Wykonawca a nie Zamawiający, c) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kopii kart przekazania odpadów do ZUOK „Orli Staw” zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów. d) Podstawą do miesięcznego rozliczenia usługi i wystawienia faktury będzie pisemny protokół wykonania usługi sporządzony przez Wykonawcę i zatwierdzony przez Zamawiającego. Powyższy protokół winien zawierać informację o ilości poszczególnych rodzajów odebranych odpadów oraz liczbie nieruchomości (z wyszczególnieniem liczby nieruchomości w danej miejscowości), z których zostały odpady odebrane. e) Ilość poszczególnych rodzajów odpadów wykazanych na kartach przekazania odpadów, o których mowa w pkt. c, powinna odpowiadać ilości wynikającej z protokołu wykonania usługi za odpowiedni okres rozliczeniowy. 10. Sprzęt techniczny. 1) W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego, tj. zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r., w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, należy zapewnić ponadto, aby: a. w posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej (umożliwiający odbiór odpadów komunalnych z trudno dostępnych terenów). b. na terenie bazy magazynowo – transportowej (która w myśl powyższego rozporządzenia ma być usytuowana w gminie z której terenu odbierane są odpady, lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granicy lub na terenie do którego podmiot odbierający odpady komunalne posiada tytuł prawny) znajdowało się urządzenie do ważenia pojazdu każdorazowo przed wyjazdem do zbierania odpadów. 2) W zakresie wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów, tj. zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r., w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, należy zapewnić ponadto, aby: a. Wykonawca wyposażył Zamawiającego w stanowisko informatyczne obsługujące system pozycjonowania satelitarnego pojazdów celem weryfikacji poprawności wykonania zadania na czas trwania umowy, b. pojazdy były wyposażone w urządzenie pozycjonowania satelitarnego. Zamawiający zastrzega sobie prawo kompleksowej i wyrywkowej kontroli realizacji przedmiotu zamówienia. Gdziekolwiek w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w załącznikach do Specyfikacji pojawia się znak towarowy, patent lub pochodzenie Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych. Znaki towarowe, patenty lub pochodzenie powinny być uwzględniane jako definicje standardu a nie jako określone marki zastosowane w projekcie. Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami przetargowymi. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty.

II.5) Główny kod CPV: 90511000-2
Dodatkowe kody CPV:90512000-9, 90513100-7
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 869170.50
Waluta:

PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data rozpoczęcia: 01/01/2017 data zakończenia: 31/03/2019


II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: I. Wykonawca posiada uprawnienia lub zezwolenia, tj. 1) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Burmistrza Dobrej (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich). 2) zezwolenie na transport odpadów komunalnych, o którym mowa w art. 233 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2013r. poz. 21)
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Wykonawca posiada potencjał ekonomiczny i finansowy, tj.: - jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej OC na kwotę 100 000,00 zł.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: I. Wykonawca dysponuje co najmniej: - dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, spełniające wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. (Dz. U. z 2013 r., poz. 122). II. Szczegółowy opis wymagań dotyczących wyposażenia pojazdów, pojemników oraz rejestracji zdarzeń 1. Wyposażenie pojazdów: 1.1. System monitoringu bazujący na GPS. 1.1.1. Wykonawca wyposaży wszystkie pojazdy w elektroniczny system monitoringu bazujący na GPS rejestrujący przebieg tras – punkty nie rzadziej, niż co 100m i 30 sekund. 1.1.2. Dane rejestrowane przez dodatkowe urządzenia rejestrujące opisane w poniższych punktach muszą być w pełni zintegrowane z systemem monitoringu GPS. 1.1.3. Przesył danych z urządzeń dodatkowych musi być jednoczesny z danymi z systemu monitoringu GPS. Wszystkie zarejestrowane zdarzenia (załadunek, wyładunek, identyfikacja, rejestracja i inne) muszą być rozszerzone o dokładną datę i czas [zgodny z uniwersalnym czasem koordynowanym UTC(PL)] oraz współrzędne geograficzne zdarzeń wyznaczone na podstawie systemu GPS. 1.2. Czujnik załadowania/wyładowania odpadów. 1.2.1. Wykonawca wyposaży wszystkie pojazdy bezpylne w czujniki: 1.2.1.1. Czujnik pozwalający określić lokalizację pojazdu podczas uruchamiania zasypu. 1.2.1.2. Czujnik pozwalający określić lokalizację pojazdu podczas otwierania odwłoka w czasie opróżniania zabudowy śmieciarki z odpadów. 1.3. System identyfikacji pojemników w technologii RFID. 1.3.1. Wykonawca wyposaży wszystkie pojazdy bezpylne w system identyfikacji RFID pojemników . System musi spełniać warunki: 1.3.1.1. System musi zapewniać identyfikację pojemników za pomocą anten RFID - każdy zainstalowany na zasypie/mechanizmie wywrotu pojemnik powinien być automatycznie identyfikowany przez rejestrację identyfikatora zamontowanego na pojemniku. 1.3.1.2. System radiowej identyfikacji pojemników musi pracować w oparciu o identyfikatory pracujące na częstotliwości ok. 125 kHz (np. typu 125kHz UNIQUE). 1.3.1.3. System musi umożliwiać identyfikację wszystkich pojemników, plastikowych spełniających wymogi normy: DIN 30700 / EN 840. 1.3.2. Wykonawca wyposaży wszystkie pojazdy bezpylne w terminale/komputery pokładowe systemu identyfikacji RFID, umożliwiające: 1.3.2.1. Wybranie PGO (należy przez to rozumieć zorganizowane punkty gromadzenia odpadów, tj. wskazane przez właścicieli nieruchomości miejsca gromadzenia odpadów komunalnych z uwzględnieniem ich segregacji, w których umieszczone zostały pojemniki na odpady), na którym realizowana jest usługa. 1.3.2.2. Przypisanie komunikatu do konkretnego zidentyfikowanego pojemnika lub PGO. 1.3.2.3. W przypadku pojazdu bezpylnego, automatyczne ostrzeganie pracowników Wykonawcy, gdy na zasypie został zainstalowany pojemnik, który nie powinien być opróżniany podczas danej trasówki. Ponadto system powinien sygnalizować operatorowi, czy transponder załadowanego pojemnika został odczytany przez anteny na pojeździe. 1.3.3. Wykonawca wyposaży następujące pojazdy: ciężarowe – bramowce, hakowe, ciężarowe skrzyniowe w następujące urządzenia: 1.3.3.1. Urządzenie umożliwiające ręczną rejestrację kodów RFID z kontenerów na zbiórkę selektywną i innych ładowanych pojemników i kontenerów. 1.4. Rejestracja notatek w urządzeniach zainstalowanych na pojazdach bezpylnych. 1.4.1. Urządzenia zainstalowane we wszystkich pojazdach bezpylnych muszą umożliwiać rejestrację notatek zdefiniowanych przez Zamawiającego oraz notatek o dowolnej treści wprowadzonych przez członka załogi pojazdu natychmiast po wystąpieniu/wykryciu danego zdarzenia. Przykładowa lista notatek: 1.4.1.1. Pojazdy bezpylne: a. Rodzaj notatki: Nazwa notatki Unikalny identyfikator Awaria pojazdu 1 Wyładunek pojazdu 2 Pojemnik/kontener uszkodzony 3 Uniemożliwiony dojazd do PGO 4 Niewłaściwy odpad w pojemniku/ kontenerze 5 Brak pojemnika / kontenera 6 Załadunki w przypadku braku rejestracji zdarzenia z czujnika załadunku m.in. załadunek odpadów wielkogabarytowych, kontenerów itp. Nazwa notatki Unikalny identyfikator Załadunek odpadów 7 1.4.2. Każda notatka zdefiniowana przez Zamawiającego musi mieć unikalny identyfikator w postaci dodatniej liczby naturalnej z zakresu 1-999. 1.4.3. W raportach, interfejsach integracyjnych czy innych środkach udostępniania danych zarejestrowana notatka musi zawierać informację o unikalnym kodzie notatki, pojemniku znajdującym się na mechanizmie załadunkowym w czasie jej wprowadzania. 1.4.4. W przypadku gdy pojemnik nie jest zidentyfikowany przez system RFID (uszkodzony transponder lub pojemnik nieoznaczony transponderem) terminal musi umożliwić ręczne wybranie posesji, do której będzie przypisana odpowiednia notatka. 1.4.5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany treści i ilości notatek jakie mają być rejestrowane w trakcie realizacji zamówienia. Wykonawca wprowadzi zmiany w ciągu 14 dni od otrzymania takiej informacji od Zamawiającego. 1.4.6. Notatki zostaną zdefiniowane przez Zamawiającego przed rozpoczęciem świadczenia usługi przez Wykonawcę. 2. Wymagania dotyczące danych jakie dostarczy Wykonawca do Modułu Kontroli: 2.1. Moduł Kontroli – należy przez to rozumieć oprogramowanie Zamawiającego służące do zarządzania danymi z pokładowych systemów monitoringu w pojazdach Wykonawców (rejestratory GPS, systemu identyfikacji, terminale/komputery pokładowe). 2.2. Wymagania dotyczące transmisji danych: 2.2.1. Wszelkie rejestrowane dane i informacje powinny być na bieżąco (w trybie online) przekazywane do Modułu Kontroli posiadanego przez Zamawiającego. Transfer danych ma się odbywać za pomocą interfejsu wymiany danych opartej o usługę internetową udostępnioną przez Wykonawcę. Szczegółowy opis interfejsu wymiany danych znajduje się w Załączniku „Dokumentacja transmisji danych”. 2.2.2. Wykonawca zapewni Zamawiającemu pełną informację pozwalającą na pobieranie danych przez Moduł Kontroli z usługi internetowej udostępnianej przez Wykonawcę. W szczególności wszelkie parametry połączenia. O ewentualnej zmianie parametrów połączenia Wykonawca jest zobowiązany powiadomić Zamawiającego, z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem. 2.2.3. Dane o zarejestrowanych zdarzeniach powinny być dostępne do pobrania przez Moduł Kontroli nie później niż po 30 minutach od zarejestrowania zdarzenia. 2.2.4. W przypadku danych, gromadzonych za pomocą urządzeń, o których mowa w pkt. 1.3.1.1 – 1.3.1.3 oraz 1.3.2. Zamawiający dopuszcza sytuację, że część danych o zarejestrowanych zdarzeniach jest dostępnych z opóźnieniem do 6 godzin od momentu ich zarejestrowania. Maksymalnie 2% danych rejestrowanych przez system w przeciągu danego dnia może być udostępniana przez Wykonawcę z takim opóźnieniem. 2.2.5. W przypadku danych, gromadzonych za pomocą urządzeń, o których mowa w pkt. 1.3.3 Zamawiający dopuszcza sytuację, że część danych o zarejestrowanych zdarzeniach jest dostępnych z opóźnieniem do 12 godzin od momentu ich zarejestrowania. 2.2.6. Wszelkie dane muszą być dostępne do pobrania przez Moduł Kontroli Zamawiającego przez, co najmniej 30 dni od momentu zarejestrowania. 2.2.7. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu Zamawiającego do danych GPS, który jest spowodowany przyczynami leżącymi po stronie Zamawiającego, jak np. awaria urządzeń Zamawiającego, brak dostępu serwera Zamawiającego do sieci Internet. 2.3. Zakres rejestrowanych danych. 2.3.1. System musi rejestrować następujące zdarzenia: Typ zdarzenia Punkty jazdy Rejestrowane dane* Maksymalna prędkość od poprzedniego punktu jazdy, kierunek, dystans od poprzedniego punktu jazdy Moment rejestracji Gdy pojazd jest w ruchu nie rzadziej, niż co 200m lub co 60 sekund Typ zdarzenia Punkty postoju Moment rejestracji Gdy pojazd stoi, nie rzadziej, niż co 5 minut Typ zdarzenia Załadunek pojemnika przez pojazd bezpylny Rejestrowane dane* Kod RFID pojemnika, typ pojemnika, typ odpadu, kod posesji, Moment rejestracji Natychmiast po wystąpieniu zdarzenia Typ zdarzenia Wyładunek pojazdu bezpylnego Moment rejestracji Natychmiast po wystąpieniu zdarzenia Typ zdarzenia Załadunek/wyładunek kontenera Rejestrowane dane* Kod RFID kontenera, typ kontenera, typ odpadu, kod posesji lub lokalizacji (np. RIPOK) Moment rejestracji Natychmiast po wystąpieniu zdarzenia Typ zdarzenia Notatka z miejsca załadunku Rejestrowane dane* Kod RFID pojemnika**, typ pojemnika **, typ odpadu **, kod posesji**, Kod notatki, Treść notatki, Moment rejestracji Natychmiast po wystąpieniu zdarzenia *Wszystkie rejestrowane punkty muszą posiadać identyfikator pojazdu, datę i czas oraz współrzędne geograficzne wyznaczone na podstawie systemu GPS. **Jeśli pojazd wyposażony jest w system identyfikacji pojemników Zgodnie z § 2 ust.4 pkt.2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (DZ. 2016. , poz. 1126), Zamawiający wymaga potwierdzenia należytego wykonania zobowiązań określonych w pkt. II dotyczącym potencjału technicznego tj. monitorowania pracy pojazdu oraz automatycznej identyfikacji pojemników (system RFID), wykonanych na terenie o podobnej wielkości (ilości zamontowanych transporderów RFID) w okresie ostatnich 12 miesięcy.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

Zgodnie z załącznikiem o SIWZ.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zgodnie z załącznikiem o SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

Zgodnie z załącznikiem o SIWZ.

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

Parafowany wzór umowy. Parafowany opis przedmiotu zamówienia. Zgodnie z § 2 ust.4 pkt.2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (DZ. 2016. , poz. 1126), Zamawiający wymaga potwierdzenia należytego wykonania zobowiązań określonych w pkt. II dotyczącym potencjału technicznego tj. monitorowania pracy pojazdu oraz automatycznej identyfikacji pojemników (system RFID), wykonanych na terenie o podobnej wielkości (ilości zamontowanych transporderów RFID) w okresie ostatnich 12 miesięcy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

tak,
Informacja na temat wadium
Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 20000.00 zł.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nr

czas trwania etapu


Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

Kryteria

Znaczenie

Cena

60

termin płatności

20

wywóz odpadów z budynków wielorodzinnych w miejscowości Dobra i Długa Wieś

20


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nr

czas trwania etapu


Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
W przypadku zmiany stawki VAT od towarów i usług.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 08/12/2016, godzina: 09:15,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski.
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: