Uchwała Nr VII/51/03

Rady Miejskiej w Dobrej

z dnia 11 września 2003 r.

 

w sprawie określenia zasad używania herbu Gminy Dobra

 

 

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 13 i 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r.  Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) w związku z art. 3 ust. 1 i art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 21 grudnia 1978 r. o odznakach i mundurach (Dz. U. Nr 31, poz. 130 ze zmianami)

Rada Miejska w Dobrej  uchwala, co następuje :

 

§ 1

 

  1. Uchwała niniejsza określa zasady używania herbu Gminy, którego wzór określony został  Uchwałą Nr IV/25/03 Rady Miejskiej w  Dobrej z dnia 25 lutego 2003 r.
  2. Użyte w uchwale sformułowania oznaczają :

a)      Rada Miejska – Rada Miejska w Dobrej

b)      Gmina – Gmina Dobra

c)      Burmistrz – Burmistrz Dobrej

 

 

§ 2

 

  1. Sposób używania albo wykorzystania herbu Gminy nie może godzić w dobre obyczaje a także w prestiż i interes Gminy.
  2. Herb Gminy może być używany  w kształcie, proporcjach i kolorach zgodnych z wzorem graficznym zatwierdzonym w uchwale określonej w § 1 z zastrzeżeniem  pkt. 3.
  3. Dopuszcza się używanie herbu w jego kształcie ograniczonym do tarczy.

 

§ 3

 

Herb Gminy może być używany wyłącznie przez organy Gminy, jej jednostki organizacyjne i pomocnicze oraz samorządowe instytucje kultury  Gminy z zastrzeżeniem treści paragrafów kolejnych .

 

§ 4

 

Dopuszcza się umieszczanie herbu Gminy przez organizacje kulturalne, oświatowe, społeczne i  spółdzielcze, religijne oraz stowarzyszenia,  mające siedzibę na terenie Gminy w szczególności na :

-          płatach chorągwi

-          wizytówkach i materiałach promocyjnych

 

 

 

 

 

§ 5

 

W uzasadnionych przypadkach Rada Miejska może zezwolić na używanie herbu w innych okolicznościach.

 

§ 6

 

1.      Używanie bądź rozpowszechnianie wizerunku herbu w celach komercyjnych lub przez inne podmioty niż określone w § 3 i 4 wymaga zgody Rady Miejskiej wyrażonej w formie uchwały.

2.      Warunkiem uzyskania powyższej zgody jest przedstawienie przez wnioskodawcę projektu , na którym ma być umieszczony wizerunek herbu.

3.      Do projektu wnioskodawca winien załączyć pisemny opis sposobu używania herbu.

4.      Rada Miejska wyrażając zgodę  na używanie bądź rozpowszechnianie wizerunku herbu upoważnia Burmistrza dobrej do zawarcia  w tej sprawie stosownej umowy określającej warunki używania bądź komercyjnego rozpowszechniania tego wizerunku, w szczególności zasady odpłatności  i okoliczności skutkujące rozwiązaniem umowy w razie używania bądź rozpowszechniania wizerunku w sposób sprzeczny z ustalonym wzorem i niniejszymi zasadami.

 

§ 7

 

1.      Rada Miejska może w  drodze uchwały cofnąć zgodę  na używanie lub rozpowszechnianie wizerunku herbu .

2.      Cofnięcie zgody przez Radę Miejską  skutkuje rozwiązaniem umów, o których mowa w § 6 pkt. 4 .

 

§ 8

 

Burmistrz prowadzi rejestr podmiotów używających herbu Gminy.

 

§ 9

 

Podmioty używające herbu w dniu wejścia w życie uchwały obowiązane są zgłosić ten fakt Burmistrzowi w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie uchwały.

 

§10

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej .

 

§ 11

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Dobrej.