Ogłoszenie o drugim przetargu
ustnym nieograniczonym
Na podstawie art. 38 ust. 2 i art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2015 r., poz. 782 ze zm.)
Burmistrz Dobrej
ogłasza drugi przetarg ustny nieograniczony dotyczący nieruchomości gruntowej zabudowanej, położonej w Miłkowicach, gmina Dobra oznaczonej numerem ewidencyjnym 502 o pow. 0,5700 ha, dla której w Sądzie Rejonowym w Turku – Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzona jest księga wieczysta KN1T/00032892/1.
Przedmiotowa nieruchomość gruntowa zabudowana budynkiem, oznaczona numerem ewidencyjnym 502 o pow. 0,5700 ha położona jest w obrębie Miłkowic, gm. Dobra. Budynek po byłej szkole podstawowej w zabudowie wolnostojącej, dwukondygnacyjny, murowany z cegły, nie podpiwniczony, ze strychem nad całością, pobudowany w latach 50-tych. Powierzchnia użytkowa budynku: 514,58 m2 , w tym : powierzchnia użytkowa parteru: 251,93 m2 , powierzchnia użytkowa piętra: 262,65 m2. Stan techniczny budynku – średni. Budynek położony w otoczeniu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i zagrodowej, terenów upraw polowych. Wokół budynku liczne nasadzenia drzew użytkowych. Nieruchomość ogrodzona siatką metalową, ogrodzenie – brama i furtka z elementów metalowych. Dojazd do nieruchomości drogą krajową o nawierzchni bitumicznej z Dobrej w kierunku Sieradza. Na nieruchomości – przyłącze wodociągowo – kanalizacyjne, przyłącze energetyczne, w sąsiedztwie brak jest obiektów uciążliwych.
Na działce znajduje się również murowany z cegły ceramicznej pełnej budynek gospodarczy, nie otynkowany, o złym stanie technicznym, w budynku częściowo zniszczona stolarka drzwiowa i okienna.
Dla terenu, na którym położona jest nieruchomość, brak aktualnego planu zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Dobra, zatwierdzonego Uchwałą Rady Miejskiej w Dobrej Nr IV/30/11 z dnia 17 lutego 2011 roku nieruchomość znajduje się w I strefie zurbanizowanej, tereny usług – usługi pozostałe.
Nieruchomość nie jest obciążona żadnymi długami ani prawami na rzecz osób trzecich.
Terminy przeprowadzonych przetargów: Pierwszy przetarg ustny nieograniczony został przeprowadzony w dniu 30.11.2015r.
Cena wywoławcza nieruchomości wynosi 154.600,00 zł. ( słownie: sto pięćdziesiąt cztery tysiące sześćset złotych 00/100) ustalona zgodnie z art. 67 ust. 2 pkt.1 u. o g. n.
O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu z tym, że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
Do ceny sprzedaży ustalonej w przetargu zostanie doliczony podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami o podatku od towarów i usług.
Drugi przetarg odbędzie się w dniu 08.02.2016 r. o godz. 1000 w sali posiedzeń nr 13 Urzędu Miejskiego w Dobrej, Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra.
Warunkiem przystąpienia do drugiego przetargu jest wpłacenie wadium, w wysokości 15.000,00zł. ( słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100) na konto Urzędu Miejskiego w Dobrej, Bank Spółdzielczy Malanów O/Dobra 86 8557 0009 0300 0172 2003 0011, przy czym kwota wadium musi wpłynąć na konto urzędu do dnia 04.02.2016r.
Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet ceny nabycia. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zostanie zwrócone niezwłocznie po rozstrzygnięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia odpowiednio: odwołania przetargu, zamknięcia przetargu, unieważnienia przetargu, zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
Przetarg odbędzie się chociażby do przetargu przystąpiła jedna osoba spełniająca warunki określone w ogłoszeniu o drugim przetargu.
Burmistrz zastrzega sobie prawo odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny.
Drugi przetarg przeprowadza Komisja przetargowa powołana przez Burmistrza Dobrej – Zarządzeniem nr 1/2016 z dnia 05.01.2016r.
Termin podpisania umowy notarialnej zostanie określony najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu.
Cena nieruchomości płatna jest nie później, niż do dnia zawarcia umowy notarialnej. Koszty sporządzenia umowy notarialnej ponosi nabywca.
Wadium nie podlega zwrotowi, jeżeli osoba ustalona jako nabywca nie stawi się w wyznaczonym terminie do zawarcia umowy notarialnej.
Przetarg uważa się za zamknięty z chwilą podpisania protokółu.
Przetarg zostanie przeprowadzony zgodnie z przepisami Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14.09.2004r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. 2014, poz. 1490).
Ponadto oferent powinien zapoznać się z regulaminem przetargu, który dostępny jest na stronie internetowej Gminy Dobra: dobra.nowoczesnagmina.pl
Dodatkowych informacji na temat przetargu udziela się w Urzędzie Miejskim w Dobrej - pokój nr 9 lub telefonicznie pod numerem (63) 279 99 26.
Ogłoszenie o drugim przetargu wywieszone zostało na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej, Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra, a ponadto dostępne jest na stronie internetowej urzędu www.dobra24.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie dobra.nowoczesnagmina.pl oraz w prasie lokalnej.
Burmistrz Dobrej
/-/ Andrzej Piątkowski