Oznaczenie sprawy: IGOŚR.271.5.2014                         

OGŁOSZENIE

O PRZETARGU   NIEOGRANICZONYM

  Zamawiający:

GMINA DOBRA

Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra

Telefon:  0632799935, Fax: 0632799941

Adres e-mail:um@dobr24.                                                                 Witryna: www.dobra24.pl

 

ogłasza przetarg nieograniczony na:

I część: Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami w mieście Dobra – etap VIII.

II część: Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami w mieście Dobra – etap IX.

 

1. Przedmiot zamówienia:

Przedmiot zamówienia: obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych:

 

1.     I część: Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami w mieście Dobra – etap VIII,  obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych:

a) Kanalizacja sanitarna

 Roboty przygotowawcze:

- wytyczenie trasy istniejącego uzbrojenia  -  0,014 km

-wykopanie dołów o powierzchni dna do 0,2 m2 w gruncie kat  3 - 7,000 szt.

-zabezpieczenie urządzeń i przewodów w ziemi długości do  1,5m -  7,000 szt.

-wytyczenie trasy projektowanej kanalizacji sanitarnej + inwentaryzacja powykonawcza km 0,250 km

- cięcie nawierzchni asfaltowej piłą na głębokość 5 cm - 418,000 m

-mechaniczne rozebranie nawierzchni bitumicznej grub 4 cm -  313,000 m2

- mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa grub 15 cm - 313,000 m2

-wywóz gruzu samochodami wywrotkowymi na odległość do 1 km - 59,500 m3

-wywóz gruzu samochodami wywrotkami na każdy następny 1 km dalsze 2 km - 118,900 m3

Roboty ziemne:

-wykop liniowy o ścianach pionowych szerokości 0,8-2,5 m głębokości do 1,5 m w gruncie kat 3-4 ręcznym wydobyciem urobku  - 10,000 m3

-wykop głębokości do 3 m wykonywane koparką podsiębierną 0,60 m3 w gruncie kat 3-4 o normalnej wilgotności na okład -  588,680 m3

-roboty ziemne koparką podsiębierną 0,40 m3 w gruncie kat 3-4 o normalnej wilgotności z transportem wywrotką 5 Mg na odległość do 1 km - 61,200 m3

-dodatek za 1 km transportu gruntu kat 1-4 wywrotką 5 Mg przy wywozie po drogach gruntowych za dalsze 2 km - 244,800 m3

-umocnienie pełne wypryskami wraz z rozbiórką ścian wykopu o szerokości 1,0 m i głębokości do 3,0 m w gruncie kat 1-4  - 1002,000 m2

-igłofiltry wpłukiwane w grunt bez obsypki głębokości do 6,0 m  -   200,000 szt.

-pompowanie wody pompą - 96,000 m-godzina

-podłoża i obsypki z piasku dowiezionego - 22,500 m3

-zasypanie wykopu pionowego szerokości  0,8-2,5 m o głębokości do 1,5 m z zagęszczeniem w gruncie kat 3-4 - 6,000 m3

-zasypanie wykopu spycharką 100 KM z zagęszczeniem spycharką warstwami grubości 30 cm w gruncie kategorii 3-4 - 527,480 m3

-plantowanie terenu spycharkami 100 KM w gruncie kategorii - 375,800 m2

Roboty montażowe:

-kanał z rur kanalizacyjnych PVC-U O 200 SN 8 (rury lite) w wykopie umocnionym - 250,500 m

-studnia rewizyjna z kręgów betonowych B-45 O1000 głębokości 3 m  - 8,000 szt.

-studnia rewizyjna z kręgów betonowych O 1000- za każde 0,5  m różnicy głębokości   -15,000 szt.

-studzienka kanalizacyjna O 425 głębokości 2 m z kinetą PE-200 -   12,000 szt.

-studzienka kanalizacyjna O 425 – dodatek za każde 0,5 m głębokości ponad 2 m - 12,000 szt.

-włączenie proj. Kanału dn 200 do istn. studni rewizyjnej S7 - 1,000 szt.

-inspekcja kanalizacji kamerą - 250,50 m

 

b)Kanały boczne (odgałęzienia do posesji)

Roboty przygotowawcze:

-roboty pomiarowe- wytyczenie trasy istniejącego uzbrojenia - 0,024 km

-wykopanie dołów o powierzchni dna o 0,2 m2 i głębokości do 1,0 m w gruncie kat 3 - 12,000 szt.

-zabezpieczenie kabli w ziemi długości do 1,5 m - 12,000 szt.

-wytyczenie trasy projektowanych przykanalików+ inwentaryzacja powykonawcza -  0,096 km

-cięcie nawierzchni asfaltowej piłą na głębokość 5 cm - 63,000 m

-mechaniczne rozebranie nawierzchni bitumicznej grubości 4 cm - 47,000 m2

-mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa grub 15 cm -  47,000 m2

- rozebranie chodnika z płyt 35x35x5 na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem - 62,500 m2

-wywóz gruzu samochodami wywrotkami na odległość do 1 km  - 9,000 m 3

-wywóz gruzu samochodami wywrotkami na każdy następny 1 km dalsze 2 km - 18,000 m 3

-rozebranie krawężnika betonowego 15x30 cm na podsypce cementowo-piaskowej - 42,000 m

Roboty ziemne:

-wykopy głęb. do 3 m wykonywane koparką podsiębierną 0,25 m3 w gruncie kat 3-4 o normalnej wilgotności na okład  -196,800 m3 

-wykop liniowy o ścianach pionowych szer. 0,8-2,5 m głęb. do 1,5 w gruncie kat. 3-4 z ręcznym wydobyciem urobku - 18,000 m3

-roboty ziemne koparką podsiębierną 0,40 m3 w gruncie kat. 3-4 o normalnej wilgotności z transportem wywrotką 5 Mg na odległość do 1 km - 10,600 m3

-dodatek za 1 km transportu gruntu kat. 1-4 wywrotką h Mg przy przewozie po drogach gruntowych - 42,400 m3

-umocnienie pełne wypraskami  wraz z rozbiórką  ścian wykopu o szer. do 1,0  i głęb. Do 3,0 m w gruncie kat. 1-4 - 384,000 m2

-podłoża i obsypki z piasku dowiezionego - 8,640 m3

-zasypywanie wykopu spycharką  75 KM z zagęszczeniem spycharką 75  KM warstwami grub. 30 cm w gruncie kat 3-4 - 186,100 m3

-zasypywanie wykopu pionowego szer. 0,8-2,5 , o głęb. do 1,5 m z zagęszczeniem w gruncie kat. 3-4 -12,000m3

-plantowanie terenu spycharkami 100 KM w gruncie kategorii 3-4 - 144,000 m2

Roboty montażowe:

-kanał z rur kanalizacyjnych  PVC-U O 160 SN8 łączony na wcisk w wykopie umocnionym - 96,000 m

-studzienka kanalizacyjna O 315 głębokość 2m z kinetą PE-160 szt. 25,000 szt.

- korek kanalizacyjny PCV dn 160 - 25,000 szt.

- rury osłonowe z PE w wykopie umocnionym O 250 - 31,500 m

-przeciąganie rurociągu O 160 w rurach ochronnych - 31,500 m

-inspekcja kanalizacji kamerą - 96,000 m

c) odtwarzanie nawierzchni

-ręczne profilowanie i zagęszczanie podłoża kategorii gruntu 2/4 - 360,300 m2

- podbudowa stabilizowana cementem szer. 2,5 m grub. 18 cm - 360,300 m2

- podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego grub. 6 cm samochód 10 Mg  - 360,300 m2

-skropienie nawierzchni asfaltem - 360,300 m2

- nawierzchnia asfaltowa warstwa ścieralna dla ruchu KR3 grub. 4 cm samochód 10 Mg - 360,300 m2

-chodnik z płyt betonowych kl. 1 35x35 cm na podsypce cementowo-piaskowej spoiny wypełnione zaprawą z materiału z rozbiórki - 62,500 m2

-krawężnik betonowy wystający 15x30 cm ława betonowa B-7,5 na podsypce cementowo-piaskowej z materiału z rozbiórki - 42,000 m

II część: Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami w mieście Dobra – etap IX,  obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych:

a)      Kanalizacja sanitarna

Roboty przygotowawcze:

-roboty pomiarowe- wytyczenie trasy istniejącego uzbrojenia - 0,046 km

-wykopanie dołów o powierzchni dna do 0,2 m2 i głębokości do 1,0 m w gruncie kat 3 - 23,000 szt.

- zabezpieczenia urządzeń i przewodów w ziemi długości do 1,5 m - 23,000 szt.

-wytyczenie trasy projektowanej kanalizacji sanitarnej + inwentaryzacja powykonawcza - 0,545 km

- cięcie nawierzchni asfaltowej piłą na głębokość 5 cm - 362,000 m

-mechaniczne rozebranie nawierzchni bitumicznej grubości 4 cm - 230,000 m2

-mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa grubości 15 cm - 230,000 m2

-wywóz gruzu samochodami wywrotkami na odległość do 1 km - 43,700 m3

-wywóz gruzu samochodami wywrotkami na każdy następny 1 km za dalsze 2 km -

 87,400 m3

-rozebranie chodnika z płyt betonowych 35x35 cm podsypka piaskowa - 580,000 m2

-rozebranie krawężnika betonowego 15x30 cm na podsypce cementowo- piaskowej - 387,000 m

Roboty ziemne:

-wykop liniowy o ścianach pionowych szer. 0,8-2,5 m głęb. do 1,5 m w gruncie kat 3-4 z ręcznym wydobyciem urobku - 10,000 m3

-NS-Rob. ziemne pionowe mechan z wywozem kat 3-4 z podsypką - 545,500 m

-wykop z transportem gruntu na tymczasowe składowisko z zasypem w obudowie OW WRONKI typ boksowy w gruncie kategorii 3 głęb. do 2,5 m i szer. do 2,0 m  - 1172,825 m3

-piasek do nawierzchni drogowych - 81,825 m3

-roboty ziemne z hałd koparką przedsięrną 0,60 m3 kat 1-3 z transportem wywrotką 5 Mg na odległość do 1 km - 1074,635 m3

-igłofiltry wpłukiwane w grunt bez obsypki głęb. do 6,0 m - 140,000 szt.

-pompowanie wody pompą - 96,000 m-godz.

-zasypywanie wykopu pionowego szer. 0,8-2,5 m o głęb. do 1,5m z zagęszczeniem w gruncie kat 3-4 - 6,000 m3

Roboty montażowe:

-kanał z rur kanalizacyjnych PVC-U O 200 SN 8 (rury lite) w wykopie umocnionym -545,500 m

-studia rewizyjna z kręgów betonowych C35/35 O 1000 głębokości 3 m - 8,000 szt.

-studnia rewizyjna z kręgów betonowych O 1000 - za każde 0,5 m różnicy głębokości -7,000 szt.

-studzienka kanalizacyjna O 425 głębokości 2 m z kinetą PE-200  - 22,000 szt.

-przewiert maszyną do wierceń poziomych WP-30/60 długości do 20 m rurami O 355,6x8 w gruncie kategorii 3-2 szt. - 22,000 m

-przeciąganie rurociągu O 200 w rurach ochronnych - 22,000 m

-włączenie proj. Kanału dn 200 do istn. studni rewizyjnych - 2,000 szt.

-inspekcja kanalizacji kamerą - 545,500 m

b) Kanały boczne (odgałęzienia do posesji)

Roboty przygotowawcze:

-roboty pomiarowe- wytyczenie trasy istniejącego uzbrojenia - 0,070 km

-wykopanie dołów o powierzchni dna o 0,2 m2 i głębokości do 1,0 m w gruncie kat 3 - 35,000 szt.

-zabezpieczenie kabli w ziemi o długości do 1,5 m - 35,000 szt.

-wytyczenie trasy projektowanych przykanalików + inwentaryzacja powykonawcza - 0,123 km

 -cięcie nawierzchni asfaltowej piłą na głębokość 5 cm - 34,000 m

-mechaniczne rozebranie nawierzchni bitumicznej grub 4 cm - 21,000 m2

-mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa grub 15 cm - 21,000 m2

- rozebranie chodnika z płyt 35x35x5 na podsypce piaskowe z wypełnieniem spoin piaskiem -  10,000 m2

-rozebranie krawężnika betonowego 15x30 cm na podsypce cementowo- piaskowej 10,000 m

-wywóz gruzu samochodami wywrotkami na odległość do 1 km - 3,990 m3

-wywóz gruzu samochodami wywrotkami na każdy następny 1 km za dalsze 2 km - 7,980 m3

Roboty ziemne:

-wykop liniowy o ścianach pionowych szer. 0,8-2,5 m głęb. do 1,5 m w gruncie kat 3-4 z ręcznym wydobyciem urobku -10,000 m3

-NS-Rob ziemne pionowe mechan na odkład kat 3-4 z podsypką - 73,000 m

-wykop na odkład z zasypem w obudowie OW WRONKI typ boksowy w gruncie kategorii 3 głęb. do 2,5 m i szer. 2,0 dla rurociągów O do 600 - 142,350 m3

-piasek do nawierzchni drogowych -10,950 m3

-wykopy jamiste do 3 m wykonywane koparką podsiębierną 0,25 m3 gruntu o normalnej wilgotności kat 3 na okład –wykop pod komory robocze - 100,000 m3

-zasypanie wykopu pionowego szer. 0,8-2,5 , o głęb. 1,5 m z zagęszczeniem w gruncie kat 3-4 - 10,000 m3

-zasypanie wykopu spycharką 75 KM z zagęszczeniem spycharką 75 KM warstwami grub 30 cm w gruncie kat 3-4 - 100,000 m3

Roboty montażowe:

-kanał z rur kanalizacyjnych PVC-U O 160 SN8 łączony na wcisk w wykopie umocnionym  - 123,500 m

-studzienka kanalizacyjna O 315 głębokości 2 m z kinetą PE-160 - 25,000 szt.

- korek kanalizacyjny PCV dn. 160 - 25,000 szt.

- rury osłonowe z PE w wykopie umocnionym O 280x16,6 - 12,500 m

-przeciąganie rurociągu O 160  w rurach ochronnych - 12,500 m

-przewiert maszyną do wierceń poziomych WP-15/25 długość do 20 m rurami O 273x7,1 w gruncie kategorii 3/4 – 6 szt. - 38,000 m

-przyciąganie rurociągu O 160 w rurach ochronnych - 38,000 m

-inspekcja kanalizacji kamerą - 123,500 m

c) odtwarzanie nawierzchni

-ręczne profilowanie i zagęszczenie podłoża kategorii gruntu 2/4 - 251,000 m2

-warstwa dolna podbudowy z tłucznia kamiennego grub. 20 cm szer. 2,5 m - 251,000 m2

-warstwa górna podbudowy z tłucznia kamiennego grub 8 cm szer. 2,5 m - 251,000 m2

-skropienie nawierzchni asfaltem - 251,000 m2

- nawierzchnia asfaltowa  warstwa ścieralna dla ruchu KR3 grub 4 cm samochód 10 Mg - 301,000 m2

-nawierzchnia asfaltowa warstwa wiążąca standard 1 grub. 4 cm i samochód 10 Mg - 251,000 m2

-chodnik z kostki brukowej szarej betonowej grub 6 cm na podsypce cementowo- piaskowej spoiny wypełnione piaskiem- odtworzenie chodników - 590,000 m2

-obrzeże betonowe 20x6 cm na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową - 397,000 m

-krawężnik betonowy wystający 15x30 cm ława betonowa B-7,5 na podsypce cementowo-piaskowej z materiału z rozbiórki - 397,000 m

 

 

………………………………………..

Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie z warunkami BHP, warunkami technicznego wykonania, obowiązującymi normami i współczesną wiedzą budowlaną.

Roboty należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją projektową.

Uwaga: kosztorys ofertowy jest jedynie elementem pomocniczym przy rozliczeniu dofinansowania z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Cena jest ceną ryczałtową wobec czego Wykonawca winien wycenić wszystkie roboty budowlane zawarte w dokumentacji projektowej oraz zapoznać się ze stanem faktycznym na terenie inwestycji.

Uwaga: Gdziekolwiek w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w załącznikach do Specyfikacji pojawia się znak towarowy, patent lub pochodzenie Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych. Znaki towarowe, patenty lub pochodzenie powinny być uwzględniane jako definicje standardu a nie jako określone marki zastosowane w projekcie.

 

 

 

 

Wspólny słownik zamówień kod główny CPV

 

45231300-8

 

Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków.

 

 

 

3.    Od wykonawców  wymagane jest wniesienie wadium w wysokości:

I część: Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami w mieście Dobra – etap VIII.

WADIUM W WYSOKOŚCI 6.000,00 zł (słownie sześć tysiący złotych)

 

I część: Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami w mieście Dobra – etap IX.

WADIUM W WYSOKOŚCI 12.000,00 zł (słownie dwanaście tysięcy złotych)

 

 

 

Zgodnie z art. 45 ust.3 w/w ustawy wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert

tj. w terminie do dnia 04/09/ 2014 roku, godz. 09:45

 

W przypadku formy niepieniężnej kopię dokumentu należy dostarczyć do kasy Urzędu Miejskiego w Dobrej w zamkniętej kopercie z dopiskiem:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

„Wadium na ……………wpisać część zadania której wadium dotyczy

Urząd Miejski w Dobrej,

Pl. Wojska Polskiego 10

62 - 730 Dobra.

 

UWAGA WADIUM NALEŻY WNIEŚĆ ODDZIELNIE NA KAŻDĄ CZĘŚĆ ZADANIA.

 

4.        Wymagany termin realizacji zamówienia:

do dnia 24.10.2014 roku

5.    Formularz zawierający specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać za pobraniem pocztowym lub osobiście – cena 20 PLN w Siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej (pok. nr 6), Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra

6.    Pracownikami uprawnionymi do kontaktów z wykonawcami są:

w sprawach formalnych – Pan Marek Świętochowski pok. Nr 6, Tel: 0632799939   

w sprawach merytorycznych – Pan Zbigniew Szymczak pok. Nr 15,
Telefon: 0632799939 faks: 063 279 99 41 e-mail:………………

Informacji udzielać będą w godzinach od 800 do 1500.

7.    W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1)  posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

2) posiadania wiedzy i doświadczenia;

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.

 

1.1  Nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24  ust. 1 i 2 w/w ustawy - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:

 

 

1)  wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, lub zostali zobowiązani do zapłaty kary umownej, jeżeli szkoda ta lub obowiązek zapłaty kary umownej wynosiły nie mniej niż 5% wartości realizowanego zamówienia i zostały stwierdzone orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;

1a)  wykonawców, z którymi dany zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę w sprawie zamówienia publicznego albo odstąpił od umowy w sprawie zamówienia publicznego, z powodu okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność, jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy albo odstąpienie od niej nastąpiło w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, a wartość niezrealizowanego zamówienia wyniosła co najmniej 5% wartości umowy;

2)   wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego;

3)   wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

4)   osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

5)   spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

6)   spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

7)   spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

8)   osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

9)   podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;

10)  wykonawców będących osobami fizycznymi, które prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769) - przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku;

11) wykonawców będących spółką jawną, spółką partnerską, spółką komandytową, spółką komandytowo-akcyjną lub osobą prawną, których odpowiednio wspólnika, partnera, członka zarządu, komplementariusza lub urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku.

2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:

1)  wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, z wyłączeniem czynności wykonywanych podczas dialogu technicznego, o którym mowa w art. 31a ust. 1, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2;

2)   nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;

3)   złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;

4)   nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu;

5)   należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w tym samym postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia

 

 

1.2  Akceptuje warunki zawarte w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

Ocena spełnienia tych warunków będzie odbywała się na podstawie stosownych zaświadczeń                   i oświadczeń wymienionych w punkcie 6 specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

8.    Oświadczenia lub dokumenty (oryginały lub kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem), jakie musi dostarczyć wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:

      Wszystkie wymagane odpisy i zaświadczenia muszą mieć aktualne daty zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane;

      Miejsce publikacji: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późniejszymi zmianami;

 

 

8.1.  W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej

        działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo

        zamówień publicznych; - należy złożyć n/w dokumenty

 

1.     oświadczenie iż oferent nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 w/w ustawy – załącznik nr 2

 

2.    oświadczenie iż oferent nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 2 w/w ustawy – załącznik nr 3

 

3.    oświadczenie zgodnie z art. 22 ust. 1 w/w ustawy – załącznik nr 4

 

4.      oświadczenie, iż w stosunku do oferenta nie toczy się postępowanie upadłościowe, ani też nie została ogłoszona upadłość oferenta; – załącznik nr 5

 

5.      koncesje, zezwolenie lub licencje, jeżeli ustawy na­kładają obowiązek posiadania koncesji, zezwole­nia lub licencji na podjęcie działalności gospodar­czej w zakresie objętym zamówieniem publicz­nym – załącznik nr 6

 

6.        aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;załącznik nr 7

 

7.      aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; – załącznik nr 8

 

 

8.      aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; – załącznik nr 9

 

9.      aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert – załącznik nr 10

 

10.  oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w tym samym postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia – załącznik nr 19.

 

8.2     W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz

          dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

          - należy złożyć n/w dokumenty

 

1.      wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; - załącznik nr 11

                                    

warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego jest wykazanie przez oferenta co najmniej jednej roboty budowlanej  dla każdej z poszczególnych części zamówienia tj.:

1)      Wartość robót brutto min. 200 000,00 zł długość odcinka min 250 mb

2)      Wartość robót brutto min. 400 000,00 zł długość odcinka min 500 mb

odpowiadającej swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia w zakresie budowy sieci kanalizacji sanitarnej O 200, kanałów bocznych O 160, studni rewizyjnych oraz studzienek kanalizacyjnych, którą oferent wykonywał w okresie ostatnich pięciu lat  a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie - należy dołączyć dokumenty (referencje lub protokoły odbioru końcowego) potwierdzające należyte wykonanie w/w roboty budowlanej - załącznik nr 11.

 

2.       wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami; - załącznik nr 12

 

3.      oświadczenia na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie- załącznik nr 13

 

 

4.      wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; - załącznik nr 14

 

warunkiem udziału jest wykazanie osoby które posiadają następujące uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w następujących specjalnościach - min 1 osoba w posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.

 

 

5.      oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; - załącznik nr 15.

 

8.3                 W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej

        zapewniającej wykonanie zamówienia; - należy złożyć n/w dokumenty

 

1.      informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; - złożone na załączniku nr 16

warunkiem udziału w postępowaniu jest wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę min. 200.000,00 PLN (słownie: dwieście  tysięcy złotych)

2.      opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia  - załącznik nr 17

 

warunkiem udziału w postępowaniu jest

wykazanie, iż wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 200.000,00 PLN (słownie złotych: dwieście tysięcy złotych).

8.4  Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

1. dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

2.

zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

8.5              Forma dokumentów.

            Wszystkie dokumenty muszą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę (poświadczenie za zgodność z oryginałem musi być dokonane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy). Gdy kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.

            Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału                                       w postępowaniu na podstawie złożonych w ofercie oświadczeń i dokumentów.                 Wykonawcy nie spełniający warunków zostaną wykluczeni z postępowania.

 

            W przypadku konsorcjum do oferty musi być dołączony dokument ustanawiający

            pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie   

            zamówienia lub reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie

            zamówienia publicznego

9.    Dopuszcza się składania ofert częściowych.

10.   Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

11.   Zamawiający nie zamierza:

a)    zawrzeć umowy ramowej,

b)    ustanowić dynamicznego systemu zakupów,

c)    dokonywać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

12.  Oferty należy składać do dnia  04.09.2014 r. do godziny 09:45 w siedzibie Zamawiającego             – Sekretariat pokój nr 8.

13.   Otwarcie ofert nastąpi w dniu  04.09.2014 r. o godzinie  10:00 w siedzibie Zamawiającego w sali nr 13 – pierwsze piętro.

14.   Wykonawcy będą związani ofertą przez 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.

15.   Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie:

A/ Cena - 100%.

Niniejsze ogłoszenie opublikowano na portalu internetowym UZP oraz na stronie internetowej zamawiającego.

 

                    

Sporządził

Zbigniew   Szymczak

.......................................................................

 

 

Zatwierdził

do realizacji

Andrzej Piątkowski

Burmistrz Dobrej

        ................................................................................