Oznaczenie sprawy: IGOŚR.271.1.2014                         

OGŁOSZENIE

O PRZETARGU   NIEOGRANICZONYM

  Zamawiający:

GMINA DOBRA

Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra

Telefon:  0632799939 Fax: 0632799941

Adres e-mail:um@dobr24.                                                                 Witryna: www.dobra24.pl

 

ogłasza przetarg nieograniczony na:

I część: Przebudowa drogi gminnej Strachocice Kolonia, gm. Dobra na odcinku 480mb

II część Przebudowa drogi w Łęgu Piekarskim o długości 1100mb

III część Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie miasta Dobra – etap VII; przebudowa ulicy Orzeszkowej – na odcinku 230mb

 

1. Przedmiot zamówienia:

Przedmiot zamówienia: obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych:

 

a)     I część: Przebudowa drogi gminnej Strachocice Kolonia, gm. Dobra  na odcinku 480 mb obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych:

 

Roboty przygotowawcze:

Roboty pomiarowe na odcinku - 480 m

Ręczne czyszczenie poboczy z trawy i chwastów - 960 m2

Mechaniczne karczowanie krzaków - 0,015 ha

Wywożenie gałęzi poza teren budowy - 3,4 mp

Wywożenie karpiny poza teren budowy - 1,2 mp

Przebudowa przepustu pod drogą:

Roboty ziemne – 16,0 m3

Ławy fundamentowe przepustów przepustów rurowych – 0,8 m3

Przepusty rurowe pod zjazdami z rury PEHD o średnicy 500 mm – 9,0 m

Ścianki czołowe przepustów – 2 szt.

Czyszczenie rowów z profilowaniem dna i skarp – 120 m

Rozebranie przepustu rurowego – 9,0 m

Ręczne formowanie nasypu nad przepustem – 16,0 m3

Roboty ziemne:

Mechaniczne plantowanie terenu i przygotowanie podłoża – 2940,00 m2

Wykonanie koryta o głębokości 20 cm  na całej szerokości jezdni - 2200,00 m2

Roboty nawierzchniowe:

Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni - 2200,00 m2

Remonty cząstkowe podbudowy żwirowej z zagęszczeniem mechanicznym przy głębokości do 5 cm - 1000,00 m2

Podbudowa z kruszywa naturalnego o gr warstwy 5cm - 2200 m2

Górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego o grubości warstwy po zagęszczeniu 15 cm - 2200,00 m2

Skropienie warstwy nawierzchni emulsją asfaltową 0,8kg/m2 – 2200,00 m2

Wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanek mineralno – bitumicznych dla KR1-KR2 AC11S z transportem o grubości warstwy po zagęszczeniu 4 cm -1960,00 m2

Roboty wykończeniowe:

Formowanie poboczy z gruntu kat. I-II dostarczanego  samochodami samowyładowczymi – 192,00 m3

Plantowanie poboczy w gruntach kat. I-III – 980,00 m2

Wykonanie warstwy nawierzchni zjazdów z kruszywa naturalnego przy grubości warstwy po zagęszczeniu 10 cm – 360,00 m2

Elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego:

Zakup dostawa i montaż słupków pionowych znaków drogowych – 13,0 szt.

Zakup dostawa i montaż tablic do znaków drogowych – 2,00 szt.

Wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej – 5 egz.

 

b)     II część Przebudowa drogi w Łęgu Piekarskim o długości 1100mb od 0+800 do 0+ 1960 km obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych:

 

Roboty pomiarowe:

Roboty pomiarowe na odcinku - 1160 m

Geodezyjne wytyczenie osi drogi w terenie – 1160 m

Roboty przygotowawcze:

Mechaniczne karczowanie zagajników – 120 m2

Mechaniczne karczowanie pni-2 szt.

Usunięcie warstwy ziemi urodzajnej  gr 15 cm – 2320 m2

Wywożenie urobku na miejsce wskazane przez zamawiającego – 148 m3

Podbudowa:

Mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża - 5800 m2

Wykonanie warstwy profilująco – wzmacniającej z tłucznia kamiennego  gr 8 cm – 5800 m2

Remont cząstkowy nawierzchni tłuczniowej  o głębokości wyboi 5-10 cm – 41,20 m2

Nawierzchnia:

Wykonanie wcięcia w istniejącej nawierzchni bitumicznej na głębokość do 5 cm – szerokości 4,0 m

Nawierzchnia z betonu asfaltowego dla KR-1 warstwa ścieralna grubości po zagęszczeniu 5 cm – 4640 m2

Skropienie warstwy nawierzchni emulsją asfaltową 0,8kg/m2 – 4988 m2

Zjazdy żwirowe:

Wykonanie zjazdów o nawierzchni żwirowej grubość warstwy 30 cm po zagęszczeniu – 520 m2

Pobocza:

Formowanie i profilowanie poboczy z gruntu kat. I-II dostarczanego  samochodami samowyładowczymi gr. warstwy 15 cm po zagęszczeniu – 334 m2

Roboty towarzyszące:

Poręcze ochronne sztywne rurowe z rury fi 50 mm z pochwytem i przeciągiem – naprawa wraz z malowaniem – 10 mb

Wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej – 5 egz.

 

c)      III część Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie miasta Dobra – etap VII; przebudowa ulicy Orzeszkowej – na odcinku 230mb obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych:

Roboty pomiarowe:

Roboty pomiarowe na wykonywanym odcinku – 200 mb

Krawężniki:

Krawężniki betonowe wystające 15x30x100 cm na podsypce cementowo – piaskowej -75 m

Krawężniki betonowe wtopione łukowe 15x30 cm na podsypce cementowo – piaskowej – 17,31 m

Krawężniki betonowe wjazdowe 15x22 cm na na podsypce cementowo – piaskowej – 70 m

Krawężniki betonowe skośne 15x30/22 cm na na podsypce cementowo – piaskowej – 28 m

Nawierzchnia:

Roboty ziemne z transportem urobku – 476,01 m3

Wykonanie i zagęszczenie mechaniczne warstwy odcinającej z piasku w korycie drogi – 1107 m2

Podbudowa tłuczniowa gr 15 cm po zagęszczeniu – 1107 m2

Podbudowa tłuczniowa warstwa górna 5 cm po zagęszczeniu – 1107 m2

Nawierzchnia z betonu asfaltowego dla KR – 1 gr warstwy 4 cm po zagęszczeniu – 1107 m2

Chodnik:

Ręczne profilowanie  i zagęszczenie podłoża – 589 m2

Obrzeża betonowe 20x6 cm na podsypce piaskowej – 262 m

Podsypka piaskowa z zagęszczeniem 5 cm – 490 m2

Nawierzchnia z kostki brukowej gr 6cm – 490 m2

Wjazdy:

Roboty ziemne z transportem urobku – 82,41 m3

Krawężniki betonowe wtopione na zakończeniu wjazdów 12x25 cm na ławie betonowej – 71 m

Obrzeża betonowe o wymiarach 30x8 cm na podsypce cementowo – piaskowej 201 m

Podbudowa z gruntu stabilizowanego cementem – grubość po zagęszczeniu 5 cm – 201 m2

Podbudowa betonowa z betony B-10 gr 15 cm – 201 m2

Nawierzchnia z kostki betonowej czerwonej gr 8 cm – 201 m2

Odwodnienie:

Regulacja pionowa studzienek kanalizacji sanitarnej i deszczowej – 14 szt.

Regulacja pionowa studzienek wodociągowych – 10 szt.

Roboty ziemne – wykop pod studnie i kolektor – 179, 10 m3

Studzienki ściekowe z gotowych elementów – średnicy 500 mm – 12 szt.

Kanały rurowe na podłożu z materiałów sypkich o gr 15 cm – 127 m2

Studnie kontrolne z kręgów betonowych o śr 1000 mm – 7 szt.

Kanały rurowe z rur PVC łączonych na wcisk o śr 200 mm – 220 m

Kanały rurowe z rur PVC łączonych na wcisk o śr zew. 160 mm – 35 m

Roboty wykończeniowe:

Humusowanie terenu zieleni gr warstwy 10 cm z obsianiem trawą – 100 m2

Wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej – 5 egz.

 

Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie z warunkami BHP, warunkami technicznego wykonania, obowiązującymi normami i współczesną wiedzą budowlaną.

Roboty należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją projektową.

Uwaga: kosztorys ofertowy jest jedynie elementem pomocniczym pomocnym przy rozliczeniu dofinansowania z Wojewodą Wielkopolskim. Cena jest cena ryczałtową wobec czego Wykonawca winien wycenić wszystkie roboty budowlane zawarte w dokumentacji projektowej oraz zapoznać się ze stanem faktycznym na terenie inwestycji.

Uwaga: Gdziekolwiek w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w załącznikach do Specyfikacji pojawia się znak towarowy, patent lub pochodzenie Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych. Znaki towarowe, patenty lub pochodzenie powinny być uwzględniane jako definicje standardu a nie jako określone marki zastosowane w projekcie.

 

 

 

 

Wspólny słownik zamówień kod główny CPV

 

45233226-9

Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych

 

 

3.    Od wykonawców  wymagane jest wniesienie wadium w wysokości:

I część: Przebudowa drogi gminnej Strachocice Kolonia, gm. Dobra  na odcinku 480 mb

WADIUM W WYSOKOŚCI 3.000,00 zł (słownie trzy tysiące złotych)

 

II część Przebudowa drogi w Łęgu Piekarskim o długości 1100mb

WADIUM W WYSOKOŚCI 7.000,00 zł (słownie siedem tysięcy złotych)

 

III część Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie miasta Dobra – etap VII; przebudowa ulicy Orzeszkowej – na odcinku 230mb

WADIUM W WYSOKOŚCI 8.000,00 zł (słownie osiem tysiące złotych)

 

 

Zgodnie z art. 45 ust.3 w/w ustawy wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert

tj. w terminie do dnia 26/03/ 2014 roku, godz. 09:45

 

W przypadku formy niepieniężnej kopię dokumentu należy dostarczyć do kasy Urzędu Miejskiego w Dobrej w zamkniętej kopercie z dopiskiem:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

„Wadium na ……………wpisać część zadania której wadium dotyczy

Urząd Miejski w Dobrej,

Pl. Wojska Polskiego 10

62 - 730 Dobra.

 

UWAGA WADIUM NALEŻY WNIEŚĆ ODDZIELNIE NA KAŻDĄ CZĘŚĆ ZADANIA.

 

4.        Wymagany termin realizacji zamówienia:

do dnia 30.06.2014 roku

5.    Formularz zawierający specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać za pobraniem pocztowym lub osobiście – cena 20 PLN w Siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej (pok. nr 6), Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra

6.    Pracownikami uprawnionymi do kontaktów z wykonawcami są:

w sprawach formalnych – Pan Marek Świętochowski pok. Nr 6, Tel: 0632799939   

w sprawach merytorycznych – Pan Marek Świętochowski
Telefon: 0632799939 faks: 063 279 99 41 e-mail:………………

Informacji udzielać będą w godzinach od 800 do 1500.

7.    W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1)  posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

2) posiadania wiedzy i doświadczenia;

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.

 

1.1  Nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24  ust. 1 i 2 w/w ustawy - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:

 

 

1)  wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, lub zostali zobowiązani do zapłaty kary umownej, jeżeli szkoda ta lub obowiązek zapłaty kary umownej wynosiły nie mniej niż 5% wartości realizowanego zamówienia i zostały stwierdzone orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;

1a)  wykonawców, z którymi dany zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę w sprawie zamówienia publicznego albo odstąpił od umowy w sprawie zamówienia publicznego, z powodu okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność, jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy albo odstąpienie od niej nastąpiło w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, a wartość niezrealizowanego zamówienia wyniosła co najmniej 5% wartości umowy;

2)   wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego;

3)   wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

4)   osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

5)   spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

6)   spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

7)   spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

8)   osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

9)   podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;

10)  wykonawców będących osobami fizycznymi, które prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769) - przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku;

11) wykonawców będących spółką jawną, spółką partnerską, spółką komandytową, spółką komandytowo-akcyjną lub osobą prawną, których odpowiednio wspólnika, partnera, członka zarządu, komplementariusza lub urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku.

2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:

1)  wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, z wyłączeniem czynności wykonywanych podczas dialogu technicznego, o którym mowa w art. 31a ust. 1, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2;

2)   nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;

3)   złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;

4)   nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu;

5)   należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w tym samym postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia

 

 

1.2  Akceptuje warunki zawarte w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

Ocena spełnienia tych warunków będzie odbywała się na podstawie stosownych zaświadczeń                   i oświadczeń wymienionych w punkcie 6 specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

8.    Oświadczenia lub dokumenty (oryginały lub kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem), jakie musi dostarczyć wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:

      Wszystkie wymagane odpisy i zaświadczenia muszą mieć aktualne daty zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane;

      Miejsce publikacji: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późniejszymi zmianami;

 

 

8.1.  W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej

        działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo

        zamówień publicznych; - należy złożyć n/w dokumenty

 

1.     oświadczenie iż oferent nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 w/w ustawy – załącznik nr 2

 

2.    oświadczenie iż oferent nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 2 w/w ustawy – załącznik nr 3

 

3.    oświadczenie zgodnie z art. 22 ust. 1 w/w ustawy – załącznik nr 4

 

4.      oświadczenie, iż w stosunku do oferenta nie toczy się postępowanie upadłościowe, ani też nie została ogłoszona upadłość oferenta; – załącznik nr 5

 

5.      koncesje, zezwolenie lub licencje, jeżeli ustawy na­kładają obowiązek posiadania koncesji, zezwole­nia lub licencji na podjęcie działalności gospodar­czej w zakresie objętym zamówieniem publicz­nym – załącznik nr 6

 

6.        aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;załącznik nr 7

 

7.        aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;załącznik nr 8

 

 

8.      aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;załącznik nr 9

 

9.      aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert – załącznik nr 10

 

10.  oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w tym samym postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia – załącznik nr 19.

 

8.2     W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz

          dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

          - należy złożyć n/w dokumenty

 

1.      wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; - załącznik nr 11

                                    

warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego jest wykazanie przez oferenta co najmniej jednej roboty budowlanej  dla każdej z poszczególnych części zamówienia tj.:

1)      Wartość robót brutto min. 100 000,00 zł długość odcinka min 500 mb

2)      Wartość robót brutto min. 300 000,00 zł długość odcinka min 1000 mb

3)      Wartość robót brutto min. 200 000,00 zł długość odcinka min 200 mb

odpowiadającej swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia zakresie budowy dróg obejmującym wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego oraz nawierzchni z masy asfaltowej odpowiadającej przedmiotowi niniejszego zamówienia publicznego, którą oferent wykonywał w okresie ostatnich pięciu lat - należy dołączyć dokumenty (referencje lub protokoły odbioru końcowego) potwierdzające należyte wykonanie w/w roboty budowlanej - załącznik nr 11.

 

2.       wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami; - załącznik nr 12

 

3.      oświadczenia na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie- załącznik nr 13

 

 

4.      wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; - załącznik nr 14

 

warunkiem udziału jest wykazanie osoby które posiadają następujące uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w następujących specjalnościach - min 1 osoba w posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej.

 

 

5.      oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; - załącznik nr 15.

 

8.3                 W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej

        zapewniającej wykonanie zamówienia; - należy złożyć n/w dokumenty

 

1.      informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; - złożone na załączniku nr 16

warunkiem udziału w postępowaniu jest wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę min. 200.000,00 PLN (słownie: dwieście  tysięcy złotych)

2.      opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia  - załącznik nr 17

 

warunkiem udziału w postępowaniu jest

wykazanie, iż wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 200.000,00 PLN (słownie złotych: dwieście tysięcy złotych).

8.4  Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

1. dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

2.

zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

8.5              Forma dokumentów.

            Wszystkie dokumenty muszą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę (poświadczenie za zgodność z oryginałem musi być dokonane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy). Gdy kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.

            Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału                                       w postępowaniu na podstawie złożonych w ofercie oświadczeń i dokumentów.                 Wykonawcy nie spełniający warunków zostaną wykluczeni z postępowania.

 

            W przypadku konsorcjum do oferty musi być dołączony dokument ustanawiający

            pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie   

            zamówienia lub reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie

            zamówienia publicznego

9.    Dopuszcza się składania ofert częściowych.

10.   Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

11.   Zamawiający nie zamierza:

a)    zawrzeć umowy ramowej,

b)    ustanowić dynamicznego systemu zakupów,

c)    dokonywać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

12.  Oferty należy składać do dnia  26.03.2014 r. do godziny 09:45 w siedzibie Zamawiającego             – Sekretariat pokój nr 8.

13.   Otwarcie ofert nastąpi w dniu  26.03.2014 r. o godzinie  10:00 w siedzibie Zamawiającego w sali nr 13 – pierwsze piętro.

14.   Wykonawcy będą związani ofertą przez 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.

15.   Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie:

A/ Cena - 100%.

Niniejsze ogłoszenie opublikowano na portalu internetowym UZP oraz na stronie internetowej zamawiającego.

 

                    

Sporządził

Marek Świętochowski

 

 

.......................................................................

 

 

Zatwierdził

do realizacji

Andrzej Piątkowski

Burmistrz Dobrej

        ................................................................................