Oznaczenie sprawy: FP.271.5.2013
OGŁOSZENIE
O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
Zamawiający:
GMINA DOBRA
Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra
Telefon: /63/279 90 11 Fax: /63/279 99 41
Adres e-mail: skarbnik@dobra24.
Adres strony internetowej: www.dobra.nowoczesnagmina.pl
ogłasza przetarg nieograniczony na:
„Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na zadania inwestycyjne realizowane w 2013 roku do kwoty 1.045.995,00 zł”
1. Przedmiot zamówienia:
1.1. Przedmiotem zamówienia jest: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na zadania inwestycyjne realizowane w 2013 roku do kwoty 1.045.995,00 zł. Kredyt wypłacony zostanie w trzech transzach: 1 transza w wysokości 303.000,00 zł (słownie: trzysta trzy tysiące zł 00/100) dnia 31.10.2013r., 2 transza w wysokości 110.000,00 zł (słownie: sto dziesięć tysięcy zł 00/100) dnia 30.11.2013r, 3 transza w wysokości 632.995,00 zł (słownie: sześćset trzydzieści dwa tysiące dziewięćset dziewięćdziesiąt pięć zł 00/100) dnia 15.12.2013 roku.
1.2. Spłata kapitału nastąpi od 31 sierpnia 2014r. do 30 listopada 2026r. roku zgodnie z poniższym harmonogramem:
Data spłaty |
Wysokość spłaty |
|
Data spłaty |
Wysokość spłaty |
31.08.2014 |
3.995,00 |
|
28.02.2021 |
22.900,00 |
30.11.2014 |
3.900,00 |
|
31.05.2021 |
22.900,00 |
RAZEM 2014 rok |
7 895,00 |
|
31.08.2021 |
22.900,00 |
29.02.2015 |
4.700,00 |
|
30.11.2021 |
22.900,00 |
31.05.2015 |
4.700,00 |
|
RAZEM 2021 rok |
91 600,00 |
31.08.2015 |
4.700,00 |
|
28.02.2022 |
22.900,00 |
30.11.2015 |
4.700,00 |
|
31.05.2022 |
22.900,00 |
RAZEM 215 rok |
18 800,00 |
|
31.08.2022 |
22.900,00 |
28.02.2016 |
4.700,00 |
|
30.11.2022 |
22.900,00 |
31.05.2016 |
4.700,00 |
|
RAZEM 2022 rok |
91 600,00 |
31.08.2016 |
4.700,00 |
|
28.02.2023 |
27.900,00 |
30.11.2016 |
4.700,00 |
|
31.05.2023 |
27.900,00 |
RAZEM 2016 rok |
18 800,00 |
|
31.08.2023 |
27.900,00 |
28.02.2017 |
22.900,00 |
|
30.11.2023 |
27.900,00 |
31.05.2017 |
22.900,00 |
|
RAZEM 2023 rok |
111 600,00 |
31.08.2017 |
22.900,00 |
|
29.02.2024 |
27.900,00 |
30.11.2017 |
22.900,00 |
|
31.05.2024 |
27.900,00 |
RAZEM 2017 rok |
91 600,00 |
|
31.08.2024 |
27.900,00 |
28.02.2018 |
22.900,00 |
|
30.11.2024 |
27.900,00 |
31.05.2018 |
22.900,00 |
|
RAZEM 2024 rok |
111 600,00 |
31.08.2018 |
22.900,00 |
|
28.02.2025 |
27.900,00 |
30.11.2018 |
22.900,00 |
|
31.05.2025 |
27.900,00 |
RAZEM 2018 rok |
91 600,00 |
|
31.08.2025 |
27.900,00 |
28.02.2019 |
22.900,00 |
|
30.11.2025 |
27.900,00 |
31.05.2019 |
22.900,00 |
|
RAZEM 2025 rok |
115 600,00 |
31.08.2019 |
22.900,00 |
|
28.02.2026 |
27.400,00 |
30.11.2019 |
22.900,00 |
|
31.05.2026 |
27.400,00 |
RAZEM 2019 rok |
91 600,00 |
|
31.08.2026 |
27.400,00 |
29.02.2020 |
22.900,00 |
|
30.11.2026 |
29.900,00 |
31.05.2020 |
22.900,00 |
|
28.02.2026 |
27.400,00 |
31.08.2020 |
22.900,00 |
|
RAZEM 2026 rok |
112 100,00 |
30.11.2020 |
22.900,00 |
|
|
|
RAZEM 2020 rok |
91 600,00 |
|
|
|
Rata odsetkowa płatna jest do 14 dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni pod warunkiem przesłania Zamawiającemu przez Wykonawcę stosownego wyliczenia odsetek. Przesłanie wyliczenia nastąpi najpóźniej na 5 dni przez terminem płatności. W przypadku niedotrzymania przez Wykonawcę terminu doręczenia wyliczenia odsetek (na 5 dni przed terminem płatności) wtedy termin ich płatności nastąpi w ciągu 5 dni od daty doręczenia wyliczenia. Wyliczenie odsetek powinno pokazać w sposób szczegółowy sposób ich wyliczenia tj. kwotę wykorzystanego kredytu, za jaką liczbę dni, zastosowaną stopę procentową. Odsetki będą wnoszone przez Zamawiającego na rachunek wskazany w umowie kredytowej. Przy naliczaniu odsetek Wykonawca przyjmuje, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, a rok 365 dni.
Oprocentowanie kredytu stanowić będzie suma stawki referencyjnej – WIBOR 3M (zmienna) i marża banku (stała). Do naliczenia odsetek proszę przyjąć notowanie stawki referencyjnej WIBOR 3 M z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego miesiąc naliczania odsetek. Marża Wykonawcy winna pokrywać koszty, opłaty itp. związane z bieżącą obsługą kredytową i jego zysk. Odsetki liczone będą za dni korzystania z kredytu w danym miesiącu kalendarzowym.
Kredyt udzielony będzie bez prowizji bankowej (koszty prowizji należy skalkulować w kwocie marży banku).
Zakłada się możliwość przesunięcia terminu uruchomienia transz kredytu oraz możliwość dokonania podziału kredytu na inne transze niż określone w niniejszej specyfikacji. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całości postawionego do jego dyspozycji kredytu bez podania przyczyn, do dnia 30 grudnia 2013 roku a Wykonawca nie będzie pobierał żadnych opłat z tego tytułu. W przypadku wykorzystania kredytu w zmniejszonej wysokości spłata kredytu na wniosek Zamawiającego zostanie ustalona w nowej wysokości. Spłata kredytu dokonana zostanie na rachunek wskazany w umowie kredytowej. Zamawiający ma prawo wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu każda z wpłat powoduje zmniejszenie zadłużenia pod datą jej wpływu do Wykonawcy.
1.3. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel in blanco.
1.4. Oferent zobowiązany jest do przedłożenia symulacji spłaty kredytu i oprocentowania na okres od października 2013 roku do listopada 2026 roku z uwzględnieniem oprocentowania oraz marży Banku. Symulacja winna być przeprowadzona z uwzględnieniem oprocentowania stawki WIBOR 3M z dnia 18.10.2013 roku. Symulacja stanowi załącznik do oferty.
1.5. Oferent nie będzie pobierać dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
2. Od wykonawców Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
3. Wymagany termin realizacji zamówienia:
od 31.10.2013 do 30.11.2026
4. Pracownikami uprawnionymi do kontaktów z wykonawcami są:
w sprawach formalnych i merytorycznych – Pani Beata Kmieć pok. Nr 17,
tel: /63/279 99 38 faks: /63/ 279 99 41 e-mail: skarbnik@dobra24.pl
Informacji udzielane będą w godzinach od 800 do 1500.
5. W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2) posiadania wiedzy i doświadczenia;
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
6. Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) Wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
2) Wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego;
3) Wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.
10) Wykonawców będących osobami fizycznymi, które prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 roku o skutkach powierzenia wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769) – przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku,
11)Wykonawców będących spółką jawną, spółką partnerską, spółką komandytową, spółką komandytowo – akcyjną lub osobą prawną, których odpowiednio wspólnika, partnera, członka zarządu, komplementariusza lub urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 roku o skutkach powierzenia wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769) – przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku
art. 24 ust. 2 w/w ustawy - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2;
2) nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;
3) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
4) nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu
należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w tym samym postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
7. Akceptuje warunki zawarte w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Ocena spełnienia tych warunków będzie odbywała się na podstawie stosownych zaświadczeń i oświadczeń .
8. Oświadczenia lub dokumenty (oryginały lub kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem), jakie musi dostarczyć wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
Wszystkie wymagane odpisy i zaświadczenia muszą mieć aktualne daty zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane;
Miejsce publikacji: Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605 z późniejszymi zmianami;
9. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych; - należy złożyć niżej wymienione dokumenty:
1/ oświadczenie iż oferent nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 w/w ustawy – załącznik nr 3
2/ oświadczenie zgodnie z art. 22 ust. 1 w/w ustawy – załącznik nr 2
3/ koncesje, zezwolenie lub licencje, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym
4/ aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;
10.W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
1/ aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
2/ właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
11. Forma dokumentów.
Wszystkie dokumenty muszą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę (poświadczenie za zgodność z oryginałem musi być dokonane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy). Gdy kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.
Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału postępowaniu na podstawie złożonych w ofercie oświadczeń i dokumentów. Wykonawcy nie spełniający warunków zostaną wykluczeni z postępowania.
W przypadku konsorcjum do oferty musi być dołączony dokument ustanawiający pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
12. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
13. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
14. Zamawiający nie zamierza:
a) zawrzeć umowy ramowej,
b) ustanowić dynamicznego systemu zakupów,
c) dokonywać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
15. Oferty należy składać do dnia 24.10.2013 r. do godziny 14:00 w siedzibie Zamawiającego – Sekretariat pokój nr 8.
16. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 24.10.2013 r. o godzinie 14:15 w siedzibie Zamawiającego w Sali konferencyjnej nr 13.
14. Wykonawcy będą związani ofertą przez 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.
15. Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie:
A/ Cena - 100%.
Niniejsze ogłoszenie opublikowano na portalu internetowym UZP oraz na stronie internetowej Zamawiającego.