Oznaczenie sprawy: IGOŚR.271.7.2012                         

OGŁOSZENIE

O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

  Zamawiający:

GMINA DOBRA

Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra

Telefon:  0632799939 Fax: 0632799941

Adres e-mail:um@dobr24.                                                                 Witryna: www.dobra24.pl

 

ogłasza przetarg nieograniczony na:

Dobra: I część: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Chrapczew na odcinku 500,0 mb II część Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Długa Wieś na odcinku 500,0 mb III część Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 300,0 mb IV część Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 250,0 mb V część Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Skęczniew na części działki nr 155/3 na odcinku 131,0 mb


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dobra, plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra, woj. wielkopolskie, tel. 0-63 279-90-11, faks 0-63 279-90-11.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: I część: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Chrapczew na odcinku 500,0 mb II część Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Długa Wieś na odcinku 500,0 mb III część Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 300,0 mb IV część Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 250,0 mb V część Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Skęczniew na części działki nr 155/3 na odcinku 131,0 mb.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia dla inwestycji pn.:1.Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Chrapczew na odcinku 500,0 mb; obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych: Przedmiotem niniejszego opracowania jest projekt techniczny na przebudowę drogi gminnej w miejscowości Chrapczew. Długość projektowanego odcinka drogi wynosi 0.500 km. Zakres robót przewidziany niniejszym projektem obejmuje: roboty przygotowawcze w granicach projektowanego pasa drogowego w tym roboty rozbiórkowe oraz wycinka drzew i krzewów wykonanie robót ziemnych w wykopie i nasypie przebudowę przepustu wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie ułożenie warstwy ścieralnej nawierzchni z betonu asfaltowego budowę zjazdów uzupełnienie poboczy wykonanie oznakowania pionowego. URZĄDZENIA OBCE W ciągu projektowanego przedsięwzięcia występuje liczne uzbrojenie podziemne i napowietrzne w tym sieć wodociągowa, linia energetyczna oraz telekomunikacyjna. Przebieg urządzeń podziemnych i napowietrznych pokazują mapy sytuacyjno-wysokościowe. Przy prowadzeniu robót należy dostosować się do zaleceń przedstawionych w Opinii Zespołu Uzgadniania Dokumentacji. Lokalizacja sieci telekomunikacyjnej koliduje z projektowaną przebudową drogi. Realizacja inwestycji możliwa jest po pełnieniu warunków podanych w uzgodnieniu /załącznik do dokumentacji/ Telekomunikacji Polskiej we Wrocławiu. Miejsca skrzyżowań z infrastrukturą telekomunikacyjną należy zabezpieczyć rurą ochronną dwudzielną grubościenną. Należy ustalić dokładnie lokalizację wodociągu i w jego obrębie oraz znaków geodezyjnych wszystkie roboty, a szczególnie ziemne prowadzić ręcznie, pod nadzorem i w porozumieniu z właścicielami tych urządzeń aby uniknąć uszkodzeń. STAN PROJEKTOWANY Parametry techniczne i dane wyjściowe kategoria drogi gminna klasa drogi D- dojazdowa prędkość projektowa Vp - 30 km/h kategoria ruchu KR 1 przekrój drogowy szerokość jezdni 4.00 m szerokość podbudowy 4.30 m szerokość korony 6.00 m szerokość poboczy 1.00 m spadek jezdni 2% obciążenie nawierzchni 80kN/oś warunki wodne przyjęto przeciętne warunki gruntowe przyjęto - grunty niewysadzinowe nośność podłoża przyjęto grupę G1 Rozwiązania sytuacyjne Usytuowanie drogi w istniejącym pasie komunikacyjnym przedstawiono na mapach sytuacyjno - wysokościowych w skali 1:1000. Projektowana droga posiada jeden łuk poziomy normatywny w km 0+234. Przebieg projektowanej drogi starano się dostosować do istniejącej drogi o nawierzchni gruntowej. Realizacja przedsięwzięcia nie wymaga zajęcia nieruchomości przyległych do drogi. Rozwiązania wysokościowe Rozwiązania wysokościowe planowanej inwestycji wykonano w oparciu o mapy sytuacyjno - wysokościowe do celów projektowych wykonane przez uprawnionego geodetę . W opracowaniu przyjęto następujące założenia: projektowana oś drogi winna być zbliżona do istniejącej osi drogi gruntowej zachowanie normatywnych pochyleń. Początek projektowanej drogi dowiązano wysokościowo do wysokości nawierzchni bitumicznej drogi gminnej w miejscowości Chrapczew. Wysokości na projektowanej jezdni wyznaczono w oparciu o: rzędne wysokościowe istniejących zjazdów gospodarczych rzędne wysokościowe przyległych terenów uzyskanie prawidłowych pochyleń dla odwodnienia nawierzchni Niweletę starano się zaprojektować w nawiązaniu do istniejącej niwelety uwzględniając wyrównanie nierówności w profilu podłużnym i wynosząc ją w miarę możliwości o projektowaną grubość konstrukcji drogi. Przebieg projektowanej niwelety drogi przedstawia rysunek - profil podłużny. Odwodnienie Istniejąca droga gminna posiada odwodnienie powierzchniowe. Od km 0+050 do km 0+280 po stronie lewej oraz od km 0+000 do km 0+090 po stronie prawej drogi znajduje się rów, który jest zamulony i w chwili obecnej nie spełnia prawidłowo swej funkcji. Projektuje się odwodnienie korpusu drogi za pomocą spadków poprzecznych i podłużnych. Istniejące rowy wymagają oczyszczenia. W celu zapewnienia prawidłowego odwodnienia pasa drogowego w km 0+074 zaprojektowano przebudowę istniejącego przepustu średnicy 60 cm z rur WIPRO o długości 8.00 m. Woda zostanie odprowadzona do istniejącego cieku naturalnego. Konstrukcja nawierzchni Na całej długości projektowanej drogi przyjęto następującą konstrukcję jezdni i korony: kategoria ruchu KR1 nośność podłoża G1 warunki wodne przeciętne Konstrukcja nawierzchni jezdni: 5 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S 50/70 dla KR1 wg normy PN-EN 13108 z 2008 r. połączenie międzywarstwowe - skropienie nawierzchni kationową emulsją asfaltową 0.7 kg/m2 20 cm podbudowa z kruszywa łamanego melafir , bazalt wg normy PN-S-06102 z grudnia 1997 r. Przekrój poprzeczny Na projektowanej drodze przyjęto następujący przekrój: projektowana szerokość jezdni -4.00 m spadek jezdni dwustronny -2% pobocza o szerokości -1.00 m spadki poboczy o wartości - 6% Roboty ziemne Przewiduje się wykonanie koryta pod w-wy konstrukcyjne jezdni za pomocą równiarki. Urobek wbudowany zostanie gruntów pobocze gruntów ewentualny nadmiar wywieziony na skazane przez inwestora miejsce. Zagęszczenie gruntów podłoża - istniejące podłoże gruntowe wyprofilować i bezwzględnie zagęścić przy użyciu walca wibracyjnego celem uzyskania na całej powierzchni wymaganego wskaźnika zagęszczenia wg PN-S-02205 ,1998 dla głębokości podłoża 0.0 - 0.5 wskaźnik 1.0 0.5 - 1.2 0.97 powyżej 1.2 0.95. Wszystkie prowadzone wykopy należy wykonywać mechanicznie , jedynie w obrębie urządzeń obcych - ręcznie. Konstrukcja poboczy Pobocza należy wykonać z gruntu rodzimego pochodzącego koryta drogi oraz materiału dowiezionego umocnionego pospółką , zagęszczonego przy pomocy walca ogumionego. Zjazdy W ciągu projektowanej inwestycji zaprojektowane zostały zjazdy do obsługi przyległych nieruchomości. Dopuszcza się możliwość zmiany lokalizacji zjazdów do poszczególnych nieruchomości na etapie budowy. Zaprojektowano 5 szt zjazdów z rurami oraz 3 szt bez rur. Na zjazdach projektuje się wykonanie jezdni o szerokości 4.00 m oraz poboczy o szerokości 2x1.00 m. Przecięcie krawędzi nawierzchni zjazdu i drogi wyokrąglić należy łukiem kołowym o promieniu 3.00 m Ścianki czołowe zjazdów wykonać należy z darniny. Na zjazdach zaprojektowano podbudowę z kamienia łamanego stabilizowanego mechanicznie oraz nawierzchnię żwirową II Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Długa Wieś na odcinku 500,0 mb; przedmiotem opracowania jest przebudowa drogi wraz z miejscami postojowymi. Kolejność realizacji zadania W pierwszej kolejności przebudowane zostanie włączenie do drogi powiatowej. Następnie wykonanie na całości warstwy wzmacniająco wyrównawczej i ułożenie betonu asfaltowego. W dalszej kolejności wykonane miejsca postojowe z płyt ażurowych i chodnik. 7. Ukształtowanie terenu Teren płaski , roboty ziemne ograniczają się do wykonania koryta pod projektowane włączenie do drogi powiatowej i miejsca postojowe. 8. Istniejąca zabudowa Od km 0+000 do km 0+150 przy przebudowywanej drodze z lewej strony znajduje się cmentarz na pozostałym odcinku występują pola uprawne. Od km 0+040 po prawej stronie przebudowywanej drogi na odcinku 50 m znajdują się zabudowania gospodarcze. 9. Cel opracowaniaCelem opracowania jest poprawa bezpieczeństwa ruchu i warunków komunikacyjnych mieszkańców. Określenie warunków technicznych jakim powinna odpowiadać przebudowywana droga wraz z miejscami postojowymi , zjazdami . Określenie zakresu i cen projektowanych robót. 10. Opis stanu istniejącego Teren na którym projektuje się przebudowę drogi wraz z miejscami postojowymi znajduje się na działkach których właścicielem /władającym/ jest gmina Dobra i mieści się w pasie drogowym drogi gminnej działki nr 52.1866. Teren za pasem drogowym na odcinku 0+150 z lewej strony jest ogrodzony murem przy cmentarzu a z prawej zabudowaniami gospodarczymi i jednorodzinnymi. Na pozostałych graniczy z polami. Wzdłuż drogi występują odcinkami rowy drogowe wymagające odtworzenia. Na terenie objętym opracowaniem występuje uzbrojenie sieć wodociągowa.Teren równinny. 11. Zajęcie terenu Zaprojektowana przebudowa drogi realizowana będzie w pasie drogowym na działkach nr 52,1866 będących własnością inwestora Zestawienie wymiarów długość drogi- 500,0 m powierzchnia jezdni 2230,0 m2 szerokość jezdni - 4,0 m powierzchnia chodnika z kostki betonowej -130,0 m2 z betonuasfaltowego -96,0 m2 zjazdy powierzchnia - 180,0m2 szerokość poboczy gruntowych 1,0 m 12. Projektowana nawierzchnia DROGA odcinek 0+032 warstwa ścieralna z betonu asfaltowego KR1 gr. 5 cm górna warstwa podbudowy tłuczniowej 0/31,5 gr. 5 cm podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego lub naturalnego stabilizowanego mechanicznie lub tłucznia kamiennego 31,5-60 gr. 15 cm warstwa odsączająca z piasku średnioziarnistego gr. 15 cm Razem 40 cm DROGA odcinek 032+ 500 warstwa ścieralna z betonu asfaltowego KR1 gr. 5 cm górna warstwa podbudowy tłuczniowej 0/31,5 gr. 5 cm warstwa o podbudowy istniejąca nawierzchnia Razem 10 cm CHODNIKI kostka bet. wibroprasowana k.szary gr. 6 cm podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 5 cm podsypka piaskowa gr. 10 cm Razem 21 cm ZJAZDY kostka bet. wibroprasowana k. czerwony gr. 8 cm podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 3 cm podbudowa z betonu B-10C810 gr 15 cm warstwa odsączająca gr. 15 cm Razem 41 cm MIEJSCA POSTOJOWE płyta prefabrykowana ażurowa 60x40 kol. czerw. lub szara gr. 8 cm podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego lub tłucznia gr. 15 cm warstwa odsączajaca z piasku średnioziarnistego gr. 15 cm Razem 38 cm Obramowanie od strony jezdni i miejsc postojowych wykonać z krawężnika ulicznego betonowego wibroprasowanego 15 x30 x100 cm na ławie betonowej z oporem. Odwodnienie Sposób odprowadzenia wód opadowych nie ulega zmianie.Wody opadowe odprowadzone powierzchniowo do istniejących rowów drogowych oraz na przyległe tereny 14. Obiekty podlegające ochronie Teren na którym realizowana będzie inwestycja nie jest wpisany do Rejestru Zabytków oraz nie podlega ochronie na podstawie ustaleń Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. 15. Wpływ eksploatacji górniczej Teren objęty opracowaniem nie znajduje się na terenie oddziaływania eksploatacji górniczej. 16. Ochrona środowiska Inwestycja nie będzie znacząco oddziaływać na środowisko III Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 300,0 mb Przedmiotem niniejszego opracowania jest projekt budowlany na przebudowę drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 300,0mb. W chwili obecnej droga posiada nawierzchnię tłuczniową, co stanowi duże utrudnienie w ruchu i stanowi dużą uciążliwość dla mieszkańców posesji zlokalizowanych przy ww drodze. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie Gminy Dobra, obręb Rzymsko, na nieruchomościach oznaczonych numerem ewidencyjnym gruntu dz. nr 30,13. Początek projektowanej drogi gminnej stanowi skrzyżowanie z drogą krajową nr 83 Turek - Dobra - Warta. Zakres opracowania. Projekt na przebudowę drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 300,0mb zawiera: część opisową: opis techniczny, opis planu zagospodarowania terenu, informacja o planowanym przedsięwzięciu, informacja bezpieczeństwa i ochrony zdrowia część rysunkową: plan sytuacyjny w skali 1:1000, przekroje poprzeczne, przekrój podłużny, szczegóły przepustów przedmiar robót uzgodnienia zakres projektu obejmuje: rozwiązania sytuacyjno - wysokościowe Stan istniejący. Droga przewidziana do budowy zlokalizowana jest na terenie gminy Dobra w m. Rzymsko i posiada w chwili obecnej nawierzchnię tłuczniową, co stanowi dużą uciążliwość dla mieszkańców posesji przyległych do drogi oraz stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu. Stan projektowany. Projekt przewiduje przebudowę drogi gminnej o nawierzchni tłuczniowej na drogę o nawierzchni z betonu asfaltowego o szerokości: od km 0+000 do km 0+020 - 6,0mb od km 0+020 do km 0+300 - 4,0mb. Parametry techniczne projektowanej drogi. Projektuje się następujące parametry techniczne drogi: prędkość projektowa 40kmh kategoria ruchu KR1-KR2 kategoria ruchu KR3 w pasie do drogi krajowej długość drogi 300,0mb szerokość jezdni od km 0+000 do km 0+020 jezdni - 6,0mb od km 0+020 do km 0+300 - 4,0mb szerokość poboczy 2x0,75m Rozwiązanie sytuacyjne. Usytuowanie drogi w istniejącym pasie komunikacyjnym przedstawiono na aktualnych mapach sytuacyjno - wysokościowych w skali 1:1000 PLAN SYTUACYJNY. Przebieg drogi dostosowano do istniejącej drogi. Oś projektowanej drogi pokrywa się z istniejącą osią drogi o nawierzchni tłuczniowej. Początek i koniec projektowanego do przebudowy odcinka drogi gminnej został przedstawiony na planie sytuacyjnym w skali 1:1000. Droga w przekroju poprzecznym. Przekrój drogowy dwustronny 2% Pochylenie poprzeczne poboczy na prostej 6% Przekroje konstrukcyjne Konstrukcja nawierzchni drogi gminnej w pasie drogi krajowej nr 83:dolna w-wa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie melafir, bazalt, granit - gr. 15cm górna w-wa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie melafir, bazalt, granit - gr. 8 cm podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego KR3 AC25P wg PN-EN 13108-1 - g.r 13 cm w -wa ścieralna z betonu asfaltowego KR3 AC11S wg PN-EN 13108-1 gr. 5 cm Konstrukcja nawierzchni drogi gminnej w pasie drogi gminnej: w-wa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie melafir, bazalt, granit - gr. 20cm w -wa ścieralna z betonu asfaltowego KR1 AC11S wg PN-EN 13108-1 gr. 5 cm Konstrukcja poboczy Pobocza o grubości 10 cm należy wykonać z materiału pozyskanego z wykonania koryta pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni na istniejącej drodze tłuczniowej a następnie zagęścić za pomocą walca wibracyjnego lub płyty wibracyjnej. Roboty ziemne. Projekt przewiduje wykonanie robót ziemnych związanych z przedłużeniem przepustu wzdłuż drogi krajowej nr 83, wykonanie koryta pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni oraz oczyszczenie istniejących rowów przydrożnych. Odwodnienie. Projektuje się odwodnienie powierzchniowe za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych do oczyszczonych rowów przydrożnych. Przy oczyszczaniu rowów należy rozebrać istniejące przepustu pod zjazdami i ułożyć nowe przepusty rurowe PCV o średnicy 300mm - rura dwuścienna karbowana lita SN 12. Na wjazdach należy ułożyć nawierzchnię z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5mm - przy grubości- wy 10cm. W celu prawidłowego odwodnienia korpusu drogi w pasie drogi krajowej projektuje się przedłużenie istniejącego przepustu rurowego o średnicy 50cm o 2mb z rur PEHD. Pod przedłużeniem przepustu projektuje się wykonanie ławy fundamentowej z betonu B-10 gr.15cm oraz wykonanie ścianki czołowej przepustu o średnicy 50 cm z betonu B-20 od strony przedłużanego przepustu. Projekt przewiduje zasypanie przepustu materiałem dowiezionym Po,Pr,Ps wraz z zagęszczeniem wykopu pod przepust warstwami. Urządzenia obce. Przy wykonywaniu robót należy dostosować się do zaleceń przedstawionych w Opinii ZUD. IV Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 250,0 mb Przedmiotem opracowania jest przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko roboty pomiarowe - 250,0m - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego - warstwa górna po zagęszczeniu gr. 5 cm - 940,00m2, wykonanie nawierzchni z asfaltobetonu dla KR1 z warstwy ścieralnej - grubość po zagęszczeniu 5 cm 125kg/m2 - 750,00 m2 wykonanie poboczy z dowozem gruntu na uzupełnienie gr.15 cm - 650,0m2 rozścielanie i zagęszczanie mechaniczne zjazdów na posesje gr. 15 cm po zagęszczeniu z gruntu dowożonego - 80,0m2 Projekt drogowy niniejszego opracowania obejmuje przebudowę drogi gminnej o długości 250,0mb i szerokości 3,0m. Przebudowa drogi obejmuje roboty związane z wykonaniem, konstrukcji nawierzchni oraz uzyskanie prawidłowych spadków poprzecznych i podłużnych, wykonanie nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego dla KR-1. Projekt obejmuje wykonanie mijanki. Dla projektowanej drogi przyjęto następujące parametry techniczne: długość - 250,0 m powierzchnia jezdni - 750,00 m2 klasa drogi D - dojazdowa prędkość projektowa 40 km/h poza terenem zabudowanym, 30km/h w terenie zabudowanym przekrój poprzeczny jednojezdniowy drogowy szerokość jezdni 3,0 m szerokość poboczy 2 x 1,00 m odwodnienie powierzchniowe do rowów drogowych nawierzchnia gr. 5 cm z betonu asfaltowego dla KR1, włączenie do drogi krajowej KR3 , podbudowa z tłucznia kamiennego. Przebieg trasy podyktowany został istniejącą drogą żwirową i koroną drogi. V Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Skęczniew na części działki nr 155/3 na odcinku 131,0 mb Przedmiotem niniejszego opracowania jest projekt budowlany na remont odcinka drogi gminnej m. Skęczniew na części działki nr 155/3. W chwili obecnej droga posiada nawierzchnię bitumiczną z licznymi nierównościami w profilu podłużnym i poprzecznym co stanowi zagrożenie dla ruchu. Projektowana droga do remontu zlokalizowana jest na terenie Powiatu Tureckiego, na terenie Gminy Dobra, obręb Skęczniew. Wykaz nieruchomości, na których zlokalizowany jest odcinek drogi do remontu: Gmina Dobra, obręb Skęczniew dz. nr 155/3 Zakres robót przewidziany niniejszym projektem obejmuje: 1.roboty pomiarowe 2.roboty rozbiórkowe 3. ścinka obustronna poboczy 4. wykonanie wykopów pod koryto 5. profilowanie podłoża pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni 6. podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie bazalt, melafir, granit o uziarnieniu 0-31,5mm - grubości 20cm 7.w-wa wiążąca nawierzchni z betonu asfaltowego KR1-KR2 wg PN-S-96025 z lipca 2000r. - gr. 4 cm 8.mechaniczne oczyszczenie nawierzchni bitumicznej 9.skropienie nawierzchni emulsją asfaltową w ilości 0,5kgm2 10. w-wa ścieralna nawierzchni z betonu asfaltowego KR1-KR2 wg PN-S-96025 z lipca 2000r. w ilości 125kg/m2 11.uzupełnienie poboczy materiałem dowiezionym Po,Pr,Ps - gr. 10 cm 12.plantowanie, obrobienie na czysto poboczy 13. oczyszczenie rowu przy skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 14. oczyszczenie przepustu pod droga gminną Stan istniejący. Droga przewidziana do budowy zlokalizowana jest na terenie gminy Dobra w m. Skęczniew. W chwili obecnej droga posiada nawierzchnię bitumiczną z licznymi nierównościami w profilu podłużnym i poprzecznym co stanowi zagrożenie dla ruchu. Stan techniczny drogi określa się jako zły. W chwili obecnej droga posiada nawierzchnię jezdni bitumiczną z licznymi nierównościami w profilu podłużnym i poprzecznym, które stanowią zagrożenie dla ruchu. Parametry techniczne istniejącej drogi: kategoria drogi gminna klasa drogi D- dojazdowa przekrój uliczny w krawężniku szerokość jezdni 6,00m szerokość poboczy 2x1,0m Parametry techniczne projektowanej drogi. Dla projektowanej drogi przyjęto następujące parametry techniczne: kategoria drogi droga gminna klasa drogi D- dojazdowa prędkość projektowa 40km/h kategoria ruchu KR1-KR2 przekrój: uliczny w krawężniku szerokość drogi 6,00m szerokość poboczy 2x1,0m długość odcinka 131,0mb Projekt przewiduje rozebranie i odtworzenie podbudowy w miejscach utraty nośności oraz ułożenie nowej nawierzchni na istniejącej drodze. Początek projektowanego odcinka drogi stanowi koniec pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 478 a koniec skrzyżowanie z droga dojazdową do osiedla mieszkaniowego. Rozwiązanie sytuacyjne. Usytuowanie drogi w istniejącym pasie komunikacyjnym przedstawiono na aktualnych mapach sytuacyjno - wysokościowych w skali 1:1000 PLAN SYTUACYJNY. Przebieg drogi dostosowano do istniejącej drogi. Oś projektowanej do remontu drogi pokrywa się z istniejącą osią drogi. Przekroje konstrukcyjne Konstrukcja nawierzchni drogi: warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 0/12,8mm dla KR1 lub KR2 wg normy PN-S-96025 z lipca 2000 r. o grubości 5 cm po zagęszczeniu średnio 125kg/m2.Konstrukcja nawierzchni drogi w miejscach utraty nośności: podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie bazalt, melafir, granit o uziarnieniu 0-31,5mm - w-wa grubości 20cm w-wa wiążąca nawierzchni z betonu asfaltowego KR1-KR2 wg PN-S-96025 z lipca 2000r. - gr. 4 cm w-wa ścieralna nawierzchni z betonu asfaltowego KR1-KR2 wg PN-S-96025 z lipca 2000r. - gr. 5 cm Konstrukcja poboczy: Projektuje się uzupełnienie poboczy materiałem dowiezionym Po,Pr o grubości 10cm wraz z dowiezieniem i zagęszczeniem poboczy za pomocą walca wibracyjnego lub płyty wibracyjnej. Roboty ziemne. Projektuje się roboty ziemne związane z wykonaniem koryta pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni drogi oraz z profilowaniem nawierzchni pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni. Projekt przewiduje roboty ziemne związane z oczyszczeniem rowu w granicy pasa drogi gminnej przy skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 478 (strona prawa) oraz oczyszczenie przepustu pod droga gminną. Projekt przewiduje rozbiórkę krawężnika na łuku str. prawa przy skrzyżowaniu z droga wojewódzka oraz wykonanie skarpy rowu i pobocza z materiału dowiezionego Po, Pr, Pswraz z zakupem i dowozem gruntu. Na pozostałym odcinku drogi przewidzianej do remontu krawężnik pozostaje bez zmian. Odwodnienie.Projektuje się odwodnienie powierzchniowe za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych do rowów przydrożnych i na tereny przyległe do drogi. Urządzenia obce.Zgodnie z planem sytuacyjnym z remontem odcinka drogi gminnej w m. Skęczniew na części działki 155/3 na długości 131,0mb, nie kolidują urządzenia obce. Oznakowanie. Projekt przewiduje wymianę istniejącego oznakowania pionowego. Projekt nie zawiera odrębnego opracowania projektu oznakowania Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie z warunkami BHP, warunkami technicznego wykonania, obowiązującymi normami i współczesną wiedzą budowlaną. Roboty należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją projektową..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 3.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

  • Informacja na temat wadium: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Chrapczew na odcinku 500,0 mb 3.000,00 zł Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Długa Wieś na odcinku 500,0 mb 5.000,00 zł Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 300,0 mb 2.000,00 zł Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 250,0 mb 1.000,00 zł Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Skęczniew na części działki nr 155/3 na odcinku 131,0 mb 1.000,00 zł.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·         III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zgodnie z załącznikiem do SIWZ

·         III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego jest wykazanie przez oferenta co najmniej jednej roboty budowlanej odpowiadającej swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia zamówienia o wartości min. 500.000,00 złotych brutto i zakresie budowy dróg z nawierzchni asfaltowej odpowiadającej przedmiotowi niniejszego zamówienia publicznego, odpowiadającej przedmiotowi niniejszego zamówienia publicznego, którą oferent wykonywał w okresie ostatnich pięciu lat - należy dołączyć dokumenty (referencje) potwierdzające wykonanie w/w roboty budowlanej

·         III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 2. wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami

·         III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunkiem udziału jest wykazanie osoby które posiadają następujące uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w następujących specjalnościach min 1 osoba z uprawnieniami wykonawczymi w branży drogowej

·         III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunkiem udziału w postępowaniu jest wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę min. 500.000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

·         III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

·         Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

·         III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  •  

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Kosztorys ofertowy. Parafowany wzór umowy. Parafowany opis przedmiotu zamówienia. Spis oświadczeń lub dokumentów z numeracją stron

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

działania tzw. siły wyższej z przyczyn zależnych od Zamawiającego okoliczności, których nie można było przewidzieć,

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://dobra.nowoczesnagmina.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Dobrej Pl. Wojska Polskiego 10 62 - 730 Dobra pokój nr 6.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.06.2012 godzina 09:45, miejsce: Urząd Miejski w Dobrej Pl. Wojska Polskiego 10 62 - 730 Dobra pokój nr 8.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Dofinansowanie ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego na zadania: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Chrapczew na odcinku 500,0 mb Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Długa Wieś na odcinku 500,0 mb Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 300,0 mb.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie