IGOŚR.271.5.2012                         

OGŁOSZENIE

O PRZETARGU   NIEOGRANICZONYM

  

Zamawiający:

GMINA DOBRA

plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra

Telefon:  63 2799926 Fax: 63 2799941

Adres e-mail:um@dobr24.                                                                 Witryna: www.dobra24.pl

 

ogłasza przetarg nieograniczony na:

„Przebudowa/rozbudowa stacji uzdatniania wody we wsi Długa Wieś, Gmina Dobra”

 

1. Przedmiot zamówienia:

Przedmiot zamówienia dla inwestycji pn.: „Przebudowa/rozbudowa stacji uzdatniania wody we wsi Długa Wieś, Gmina Dobra” obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych:

 

Część I – rok 2012 – do 30.11.2012

1.      Instalacja technologiczne:

- instalacje technologicznie - demontaż istniejącej technologii w budynku,

- stacje wodociągowe – montaż urządzeń i armatury,

- stacje wodociągowe – montaż orurowania i kształtek w budynku,

- instalacje wodno-kanalizacyjne,

2.      Sieci przyobiektowe:

- stacja wodociągowa – sieci międzyobiektowe,

- obiekty w terenie – studnie głębinowe,

- roboty ziemne pod odcinek sieci wodociągowej,

- sieć wodociągowa międzyobiektowa na terenie SUW,

- roboty ziemne pod zewnętrzną kanalizację sanitarną,

- sieć kanalizacji sanitarnej.

3.      Branża architektoniczno – konstrukcyjna:

- konstrukcja stalowa zwiększająca nośność istniejącego stropu,

- zamurowania, wyburzenia - część,

- wykładziny ścienne, posadzki - część,

- modernizacja istniejącego zbiornika popłuczyn,

- komora studni,

- fundament pod zbiornik,

4.      Instalacja elektryczna i AKPiA – część.

 

 

Część II – rok 2013 – do 30.06.2013r.

1.      Instalacja technologiczne SUW:

- ogrzewanie pomieszczeń SUW

- instalacje wentylacyjne – osuszanie powietrza

2.      Sieci przyobiektowe:

- roboty ziemne i porządkowe,

3.      Branża architektoniczno – konstrukcyjna:

-  ocieplenie ścian,

-  wymiana okien,

- wykładziny ścienne, posadzki - część,

- zamurowania, wyburzenia - część,

- wymiana obróbek blacharskich,

- ocieplenie ścian fundamentowych, opaska, cokół,

- naprawa podestu przed wejściem, naprawa schodów,

- wymiana drzwi i bram,

- odnowienie balustrady,

- balustrada,

- ogrodzenie.

4.      Instalacja elektryczna i AKPiA – część.

5.      Półautomat spawalniczy – zakup i dostawa

- zasilanie: 3×400V

- prąd spawania: 300A/35%

- zakres prądu spawania: 35-320 A

 

Uwaga!

Wykonawca winien jest przedstawić inwestorowi wyniki badań wody o parametrach określonych normami poświadczone przez akredytowane laboratorium na dzień uruchomienia nowej instalacji technologicznej.

Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie z warunkami BHP, warunkami technicznego wykonania, obowiązującymi normami i współczesną wiedzą budowlaną.

Roboty należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją projektową.

 

3.    Od wykonawców  wymagane jest wniesienie wadium w wysokości:

40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych)

Zgodnie z art. 45 ust.3 ww. ustawy wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert

tj. w terminie do dnia 08/05/ 2012 roku, godz. 9:45

 

W przypadku formy niepieniężnej kopię dokumentu należy dostarczyć do kasy Urzędu Miejskiego w Dobrej pokój nr 16 w zamkniętej kopercie z dopiskiem:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wadium na „Przebudowę/rozbudowę stacji uzdatniania wody we wsi Długa Wieś, Gmina Dobra”

Urząd Miejski w Dobrej,

Plac Wojska Polskiego 10

62 - 730 Dobra.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4.        Wymagany termin realizacji zamówienia:

do dnia 30.06.2013 roku

5.    Formularz zawierający specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać za pobraniem pocztowym lub osobiście – cena 20 PLN w Siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej (pok. nr 10), Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra

6.    Pracownikami uprawnionymi do kontaktów z wykonawcami są:

w sprawach formalnych – Pan Łukasz Kurek pok. Nr 10, Tel: 63 2799926   

w sprawach merytorycznych – Pan Łukasz Kurek

Telefon: 63 2799926 faks: 063 279 99 41 e-mail:………………

Informacji udzielać będą w godzinach od 800 do 1500.

7.    W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1)  posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

2) posiadania wiedzy i doświadczenia;

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.

 

1.1  Nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24  ust. 1 w/w ustawy - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:

 

1)  wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;

  2)  wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego;

  3)  wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

  4)  osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

  5)  spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

  6)  spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

  7)  spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

  8)  osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

     9)  podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.

 

 

          art. 24  ust. 2 w/w ustawy -  z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również

                                                wykonawców, którzy:

 

1)    wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2;

  2)  nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;

  3)  złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;

 4)   nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu

 

1.2  Akceptuje warunki zawarte w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

Ocena spełnienia tych warunków będzie odbywała się na podstawie stosownych zaświadczeń                   i oświadczeń wymienionych w punkcie 6 specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

8.    Oświadczenia lub dokumenty (oryginały lub kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem), jakie musi dostarczyć wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:

      Wszystkie wymagane odpisy i zaświadczenia muszą mieć aktualne daty zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane;

Miejsce publikacji: Dz. U. z 2009 r. Nr 226, poz. 1817z późniejszymi zmianami;

 

 

8.1.  W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej

        działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo

        zamówień publicznych; - należy złożyć n/w dokumenty

 

1.      oświadczenie iż oferent nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na  podstawie art. 24 ust. 1 w/w ustawy – załącznik nr 2

 

2.      oświadczenie iż oferent nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 2 w/w ustawy – załącznik nr 3

 

3.      oświadczenie zgodnie z art. 22 ust. 1 w/w ustawy – załącznik nr 4

 

4.      oświadczenie, iż w stosunku do oferenta nie toczy się postępowanie upadłościowe, ani też nie została ogłoszona upadłość oferenta; – załącznik nr 5

 

5.      koncesje, zezwolenie lub licencje, jeżeli ustawy na­kładają obowiązek posiadania koncesji, zezwole­nia lub licencji na podjęcie działalności gospodar­czej w zakresie objętym zamówieniem publicz­nym – załącznik nr 6

 

6.      aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; – załącznik nr 7

 

7.      aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; – załącznik nr 8

 

8.      aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; – załącznik nr 9

 

9.      aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert – załącznik nr 10

 

8.2     W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz

          dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

          - należy złożyć n/w dokumenty

 

1.      wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; - załącznik nr 11

                           

warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego jest wykazanie przez oferenta co najmniej jednej roboty budowlanej odpowiadającej swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości min. 700.000,00 złotych brutto i zakresie budowy, przebudowy lub modernizacji stacji uzdatniania wody,

odpowiadającej przedmiotowi niniejszego zamówienia publicznego, którą oferent wykonywał w okresie ostatnich pięciu lat - należy dołączyć dokumenty (referencje) potwierdzające wykonanie w/w roboty budowlanej - załącznik nr 11 należy dołączyć dokumenty (referencje) potwierdzające wykonanie ww. roboty budowlanej.

 

2.      wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami; - załącznik nr 12

 

3.      oświadczenia na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie- załącznik nr 13

 

4.      wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; - załącznik nr 14

 

warunkiem udziału jest wykazanie osoby które posiadają następujące uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w następujących specjalnościach - min. 1 osoba w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie sieci i instalacji sanitarnych,

 - min. 1 osoba w specjalności konstrukcyjno – budowlanej oraz min. 1 osoba w specjalności elektrycznej w zakresie sieci i instalacji wewnętrznych.

 

5.      oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; - załącznik nr 15

 

8.3                 W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej

        zapewniającej wykonanie zamówienia; - należy złożyć n/w dokumenty

 

1.      informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; - złożone na załączniku nr 16

warunkiem udziału w postępowaniu jest wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę min. 500.000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych)

2.      opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia  - załącznik nr 17

 

warunkiem udziału w postępowaniu jest

wykazanie, iż wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 500.000,00 PLN (słownie złotych: pięćset tysięcy złotych))

8.4              Forma dokumentów.

            Wszystkie dokumenty muszą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę (poświadczenie za zgodność z oryginałem musi być dokonane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy). Gdy kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.

            Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału                                         w postępowaniu na podstawie złożonych w ofercie oświadczeń i dokumentów.                     Wykonawcy nie spełniający warunków zostaną wykluczeni z postępowania.

 

W przypadku konsorcjum do oferty musi być dołączony dokument ustanawiający pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

 

9.    Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

10.   Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

11.   Zamawiający nie zamierza:

a)    zawrzeć umowy ramowej,

b)    ustanowić dynamicznego systemu zakupów,

c)    dokonywać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

12.  Oferty należy składać do dnia  08.05.2012 r. do godziny 09:45 w siedzibie Zamawiającego             – Sekretariat pokój nr 8.

13.   Otwarcie ofert nastąpi w dniu  08.05.2012 r. o godzinie  10:00 w siedzibie Zamawiającego w sali nr 13 – pierwsze piętro.

14.   Wykonawcy będą związani ofertą przez 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.

15.   Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie:

A/ Cena - 100%.

Niniejsze ogłoszenie opublikowano na portalu internetowym UZP oraz na stronie internetowej zamawiającego.