Załącznik nr 1 do zarządzenia

Burmistrza Dobrej

Nr 5 / 2012

z dnia 20.02.2012r.

Burmistrz Dobrej

na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r.

o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz. U. z 2010, Nr 234, poz. 1536) i Uchwały Nr XI/79/11 Rady Miejskiej w Dobrej  z dnia 08.12.2011r. w sprawie: „Programu Współpracy Gminy Dobra z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2012 rok”

 

ogłasza otwarty konkurs ofert na zlecenie realizacji zadania publicznego pn.

 

„Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu oraz organizowanie imprez sportowych”.

 

 

Celem konkursu ofert jest wyłonienie i dofinansowanie projektu na realizację zadania publicznego Gminy Dobra  poprzez udzielenie wsparcia finansowego.

 

I. Rodzaj zadania.

 

1. Nazwa zadania: „Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu oraz organizowanie imprez sportowych”.

 

II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania.

 

1. Planowana wysokość dotacji na realizację zadania: 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100).

 

III. Zasady i warunki przyznawania dotacji.

 

1. Do konkursu ofert mogą przystąpić organizacje pozarządowe lub osoby prawne, jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa                    do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego, stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego oraz inne podmioty wymienione                 w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.

 

2. O dotację na realizację zadania mogą ubiegać się w/w oferenci, z zastrzeżeniem,                 że prowadzą działalność statutową w zakresie zadania, o którego dofinansowanie się ubiegają.

 

3. W otwartym konkursie ofert może zostać wybrana więcej niż jedna oferta.

 

4. Złożenie oferty nie gwarantuje przyznania dotacji, jak również nie gwarantuje przyznania dotacji w wysokości, o którą występuje Oferent.

 

5. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku Oferent zobowiązany jest do przedłożenia zaktualizowanego harmonogramu oraz kosztorysu zadania lub może wycofać swoją ofertę.

 

6. Środki pochodzące z dotacji mogą być przeznaczone wyłącznie na pokrycie kosztów bezpośrednio związanych z realizacją zadania publicznego i niezbędnych do jego realizacji.

 

8. Wybrany Oferent zobowiązany będzie do złożenia sprawozdania z wykonania zadania publicznego według wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania zadania (Dz. U. z 2011r., Nr 6, poz. 25).

 

9. Szczegółowe warunki przyznania i rozliczania dotacji określać będzie umowa. Uruchomienie środków nastąpi w terminie określonym w umowie.

 

10. Z dotacji nie mogą być dofinansowane koszty związane z realizacją zadania                        w zakresie:  

a) prace remontowo-budowlane,

b) zobowiązania powstałe przed datą zawarcia umowy,

c) pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć,

d) budowę, nabycie nieruchomości, lokali, gruntów itp.,

e) działalność gospodarczą, polityczną i religijną,

f) zadania i zakupy inwestycyjne,

g) opłaty skarbowe, leasingowe, podatki, cła,

h) udzielanie pomocy finansowej osobom fizycznym,

i) działalność statutową, niezwiązaną z realizowanym zadaniem.

 

IV. Termin i warunki realizacji zadania.

 

1. Termin realizacji zadania: do 31 grudnia 2012 rok.

Zadanie powinno być wykonane w 2012 roku, w terminie wskazanym w umowie, jednak nie dłużej niż do dnia 31.12.2012r.

 

2. Zadanie powinno być zrealizowane z należytą starannością, w sposób celowy zgodnie ze złożoną ofertą i zawartą umową.

 

3. Podmioty realizujące zadanie powinny posiadać niezbędne warunki i doświadczenie  w realizacji zadań o podobny charakterze.

 

4. Zadanie może być realizowane przy udziale partnera. Za partnera uważa się podmiot, który będzie współuczestniczył w realizacji zadania, w zakresie wsparcia rzeczowego, osobowego. Udział partnera powinien być określony w ofercie poprzez wskazanie elementów zadania, w których partner uczestniczy, z zaznaczeniem jego roli. Pomiędzy partnerami powinna być zawarta umowa lub inny dokument, wskazujący wzajemne prawa i obowiązki oraz określający ich rolę w realizowanym projekcie, w szczególności zakres odpowiedzialności za realizację odpowiednich jego elementów oraz rodzaj wsparcia udzielonego przez partnera.

 

5. Zadanie publiczne nie może być realizowane przez podmiot niebędący stroną umowy, przy czym podmiot z którym zawarto umowę może zlecić realizację zadania publicznego wybranym, w sposób zapewniający jawność i uczciwą konkurencję organizacjom pozarządowym lub podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tzw. podwykonawcom), niebędącymi stronami umowy.                  Za podwykonawstwo nie uważa się pracy wykonywanej przez osoby fizyczne na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło.

 

6. Partner i podwykonawca nie są podmiotami w rozumieniu oferty wspólnej.

 

7. Podstawowy zakres zadania obejmuje działania mające na celu wszechstronny rozwój psychofizyczny, poprzez równy dostęp do różnych form kultury fizycznej, upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży sportów masowych oraz pomoc                    w szkoleniu sportowym dzieci, młodzieży w różnych dyscyplinach sportowych oraz wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej wśród mieszkańców Gminy Dobra.

 

Zajęcia mogą być realizowane poprzez:

 

- wspieranie wyjazdów dziecięcych i młodzieżowych reprezentacji klubów sportowych;

- wspieranie szkoleń dla dzieci i młodzieży w zakresie upowszechniania kultury fizycznej;

- wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej wśród mieszkańców Gminy Dobra między innymi poprzez organizację imprez sportowych, organizację różnych sekcji sportowych, prowadzenie zajęć sportowych skierowanych do mieszkańców Gminy Dobra. 

 

V. Termin i warunki składania ofert.

 

1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie w terminie do dnia 14.03.2012r. do godz.12:00 prawidłowo wypełnionej oferty zgodnej ze wzorem określonym                                 w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011r., Nr 6, poz. 25). Wzór oferty stanowi załącznik nr 1 do Ogłoszenia.

 

2. Ofertę w zamkniętych kopertach opatrzonych napisem „Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu oraz organizowanie imprez sportowych” należy złożyć                            w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Dobrej, Plac Wojska Polskiego 10; 62-730 Dobra,               w godzinach pracy urzędu. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do Urzędu Miejskiego w Dobrej.

 

3. Oferta powinna zawierać:

a) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji,

b) termin i miejsce realizacji zadania publicznego,

c) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,

d) informację o wcześniejszej działalności organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 składających ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie publiczne,

e) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania publicznego oraz o planowanej wysokości środków finansowych własnych i pochodzących z innych źródeł na realizację zadania,

f) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego.

 

4. Do oferty należy dołączyć:

a) aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji potwierdzający status prawny podmiotu. Dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego oraz innych kościołów                          i związków wyznaniowych, obowiązkowym dokumentem jest zaświadczenie                             o osobowości prawnej podmiotu oraz upoważnienie dla osoby lub osób do reprezentowania podmiotu i zaciągania zobowiązań finansowych wydane przez właściwy organ,

b) statut podmiotu uprawnionego do złożenia oferty,

c) sprawozdanie merytoryczne i finansowe z działalności podmiotu za rok ubiegły - w przypadku krótszej działalności – za okres tej działalności.

Jeżeli podmiot nie ma obowiązku składania sprawozdania finansowego winien dołączyć stosowne oświadczenie z podaniem podstawy prawnej oraz przedstawić zestawienie przychodów i kosztów, obejmujące pozyskane w ostatnim roku środki publiczne,                           z pominięciem środków prywatnych.

d) upoważnienie lub pełnomocnictwo do działania w imieniu Oferenta osoby podpisującej ofertę, zgodnie z danymi rejestrowymi, w przypadku gdy takie zostało wystawione.

e) oświadczenie, że zadanie proponowane do realizacji nie pokrywa się z prowadzoną działalnością gospodarczą – w przypadku, gdy podmiot składający ofertę prowadzi działalność gospodarczą,

f) umowę zawartą między podmiotami, w przypadku złożenia oferty wspólnej,

g) umowę partnerską, jeżeli taka została zawarta,

h) inne załączniki wynikające z warunków realizacji zadania.

 

5. Wszystkie dokumenty powinny być podpisane przez osoby uprawnione. W przypadku dokumentów składanych w kserokopii, każda strona powinna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione.

 

6. Oferty niezgodne ze wzorem lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

 

VI. Zasady, tryb i kryteria wyboru oferty.

 

1. Rozpatrzenie prawidłowo złożonych ofert oraz rozstrzygnięcie konkursu ofert nastąpi do dnia 30.03.2012roku.

 

2. Oceny ofert pod względem poprawności formalnej i kompletności dokona Komisja Konkursowa powołana Zarządzeniem Burmistrza Dobrej.

 

3. W skład komisji konkursowej wejdą:

a) przedstawiciele Urzędu Miejskiego w Dobrej,

b) osoby reprezentujące organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z wyłączeniem osób reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 biorące udział w konkursie.

 

4. Do członków komisji konkursowej biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego(t.j. Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.) dotyczące wyłączenia pracownika.

 

5. Komunikat o możliwości zgłaszania do komisji konkursowej osób, reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Dobrej.

 

6. Zgłoszenia będzie można dokonywać pisemne w terminie 7 dni od dnia ukazania się komunikatu, o którym mowa w pkt. 5.

 

7. Osoby reprezentujące organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, powinny posiadać pisemne upoważnienie do reprezentacji organizacji, o ile nie wynika to z aktualnego wyciągu KRS, innego rejestru lub ewidencji, potwierdzający status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących (kserokopię dokumentu należy dołączyć do zgłoszenia).

 

8. W przypadku większej liczby chętnych osób do składu komisji, reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, wyboru dokona Burmistrz Dobrej, biorąc pod uwagę przede wszystkim cele statutowe organizacji, która zgłosiła kandydata do pracy w komisji konkursowej.

 

9. Przy ocenianiu ofert będą stosowane następujące kryteria:

a) ocena możliwości realizacji zadania publicznego,

b) ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,

c) ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których będzie realizowane zadanie publiczne,

d) planowany udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego,

e) planowany wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków,

f) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.

 

10. Każde z kryteriów podlega odrębnej ocenie. Każdy z członków Komisji przyznaje punkty za dane kryterium w liczbie 0-10. Końcową oceną oferty jest suma punktów za wszystkie kryteria wszystkich członków Komisji uczestniczących w ocenie.

 

11. Prace Komisji są prowadzone, jeżeli w jej posiedzeniu bierze udział co najmniej połowa składu. Z czynności dokonywanych na każdym z posiedzeń Komisji sporządza się protokół. Komisja ulega rozwiązaniu z dniem zatwierdzenia przez Burmistrza Dobrej wyników konkursu. Decyzje Komisji podejmowane są zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków, w głosowaniu jawnym.

 

12. Komisja konkursowa jest organem opiniodawczo-doradczym w zakresie opiniowania wniosków o uzyskanie środków finansowych. Jej decyzja nie jest wiążąca dla organu ogłaszającego konkurs. Decyzję o wyborze oferty i udzieleniu dotacji na realizację zadania publicznego dokonuje Burmistrz Dobrej.

 

13. Od decyzji Burmistrza Dobrej w sprawie wyboru ofert i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwołania.

 

14. W przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana – Oferent dokona stosownej korekty kosztorysu projektu.

 

15. Wykorzystanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem wyklucza prawo otrzymania dotacji przez kolejne 3 lata, licząc od dnia stwierdzenia nieprawidłowego wykorzystania dotacji.

 

16. Podpisanie umów z Oferentami nastąpi po rozstrzygnięciu konkursu ofert, w terminie uzgodnionym przez strony.

 

17. Do kwestii nieuregulowanych w niniejszym ogłoszeniu stosuje się przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2010r., Nr 234, poz. 1536).

 

VII. Informacja o zrealizowanych przez Gminę Dobra w roku 2011 zadań publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami.

 

W roku ubiegłym były realizowane zadania publiczne o tym samym charakterze – kwota udzielonych dotacji wyniosła 60.000 zł.

Niniejsze ogłoszenie oraz wyniki przeprowadzonego konkursu ze wskazaniem Oferenta bądź Oferentów wybranych do realizacji zadania oraz wysokości udzielonej dotacji zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Dobrej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dobra, dnia 20.02.2012 rok.