Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na zlecenie realizacji zadania publicznego pn. "Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu oraz organizowanie imprez sportowych".
Załącznik nr 1 do zarządzenia
Burmistrza Dobrej Nr 5 / 2012 z dnia 20.02.2012r. Burmistrz Dobrej na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz. U. z 2010, Nr 234, poz. 1536) i Uchwały Nr XI/79/11 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 08.12.2011r. w sprawie: „Programu Współpracy Gminy Dobra z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2012 rok” ogłasza otwarty konkurs ofert na zlecenie realizacji zadania publicznego pn. „Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu oraz organizowanie imprez sportowych”.
Celem konkursu ofert jest wyłonienie i dofinansowanie projektu na realizację zadania publicznego Gminy Dobra poprzez udzielenie wsparcia finansowego.
I. Rodzaj zadania.
1. Nazwa zadania: „Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu oraz organizowanie imprez sportowych”.
II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania.
1. Planowana wysokość dotacji na realizację zadania: 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100).
III. Zasady i warunki przyznawania dotacji.
1. Do konkursu ofert mogą przystąpić organizacje pozarządowe lub osoby prawne, jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego, stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego oraz inne podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
2. O dotację na realizację zadania mogą ubiegać się w/w oferenci, z zastrzeżeniem, że prowadzą działalność statutową w zakresie zadania, o którego dofinansowanie się ubiegają.
3. W otwartym konkursie ofert może zostać wybrana więcej niż jedna oferta.
4. Złożenie oferty nie gwarantuje przyznania dotacji, jak również nie gwarantuje przyznania dotacji w wysokości, o którą występuje Oferent.
5. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku Oferent zobowiązany jest do przedłożenia zaktualizowanego harmonogramu oraz kosztorysu zadania lub może wycofać swoją ofertę.
6. Środki pochodzące z dotacji mogą być przeznaczone wyłącznie na pokrycie kosztów bezpośrednio związanych z realizacją zadania publicznego i niezbędnych do jego realizacji.
8. Wybrany Oferent zobowiązany będzie do złożenia sprawozdania z wykonania zadania publicznego według wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania zadania (Dz. U. z 2011r., Nr 6, poz. 25).
9. Szczegółowe warunki przyznania i rozliczania dotacji określać będzie umowa. Uruchomienie środków nastąpi w terminie określonym w umowie.
10. Z dotacji nie mogą być dofinansowane koszty związane z realizacją zadania w zakresie:
a) prace remontowo-budowlane,
b) zobowiązania powstałe przed datą zawarcia umowy,
c) pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć,
d) budowę, nabycie nieruchomości, lokali, gruntów itp.,
e) działalność gospodarczą, polityczną i religijną,
f) zadania i zakupy inwestycyjne,
g) opłaty skarbowe, leasingowe, podatki, cła,
h) udzielanie pomocy finansowej osobom fizycznym,
i) działalność statutową, niezwiązaną z realizowanym zadaniem.
IV. Termin i warunki realizacji zadania.
1. Termin realizacji zadania: do 31 grudnia 2012 rok.
Zadanie powinno być wykonane w 2012 roku, w terminie wskazanym w umowie, jednak nie dłużej niż do dnia 31.12.2012r.
2. Zadanie powinno być zrealizowane z należytą starannością, w sposób celowy zgodnie ze złożoną ofertą i zawartą umową.
3. Podmioty realizujące zadanie powinny posiadać niezbędne warunki i doświadczenie w realizacji zadań o podobny charakterze.
4. Zadanie może być realizowane przy udziale partnera. Za partnera uważa się podmiot, który będzie współuczestniczył w realizacji zadania, w zakresie wsparcia rzeczowego, osobowego. Udział partnera powinien być określony w ofercie poprzez wskazanie elementów zadania, w których partner uczestniczy, z zaznaczeniem jego roli. Pomiędzy partnerami powinna być zawarta umowa lub inny dokument, wskazujący wzajemne prawa i obowiązki oraz określający ich rolę w realizowanym projekcie, w szczególności zakres odpowiedzialności za realizację odpowiednich jego elementów oraz rodzaj wsparcia udzielonego przez partnera.
5. Zadanie publiczne nie może być realizowane przez podmiot niebędący stroną umowy, przy czym podmiot z którym zawarto umowę może zlecić realizację zadania publicznego wybranym, w sposób zapewniający jawność i uczciwą konkurencję organizacjom pozarządowym lub podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tzw. podwykonawcom), niebędącymi stronami umowy. Za podwykonawstwo nie uważa się pracy wykonywanej przez osoby fizyczne na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło.
6. Partner i podwykonawca nie są podmiotami w rozumieniu oferty wspólnej.
7. Podstawowy zakres zadania obejmuje działania mające na celu wszechstronny rozwój psychofizyczny, poprzez równy dostęp do różnych form kultury fizycznej, upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży sportów masowych oraz pomoc w szkoleniu sportowym dzieci, młodzieży w różnych dyscyplinach sportowych oraz wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej wśród mieszkańców Gminy Dobra.
Zajęcia mogą być realizowane poprzez:
- wspieranie wyjazdów dziecięcych i młodzieżowych reprezentacji klubów sportowych;
- wspieranie szkoleń dla dzieci i młodzieży w zakresie upowszechniania kultury fizycznej;
- wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej wśród mieszkańców Gminy Dobra między innymi poprzez organizację imprez sportowych, organizację różnych sekcji sportowych, prowadzenie zajęć sportowych skierowanych do mieszkańców Gminy Dobra.
V. Termin i warunki składania ofert.
1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie w terminie do dnia 14.03.2012r. do godz.12:00 prawidłowo wypełnionej oferty zgodnej ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011r., Nr 6, poz. 25). Wzór oferty stanowi załącznik nr 1 do Ogłoszenia.
2. Ofertę w zamkniętych kopertach opatrzonych napisem „Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu oraz organizowanie imprez sportowych” należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Dobrej, Plac Wojska Polskiego 10; 62-730 Dobra, w godzinach pracy urzędu. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do Urzędu Miejskiego w Dobrej.
3. Oferta powinna zawierać:
a) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji,
b) termin i miejsce realizacji zadania publicznego,
c) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,
d) informację o wcześniejszej działalności organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 składających ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie publiczne,
e) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania publicznego oraz o planowanej wysokości środków finansowych własnych i pochodzących z innych źródeł na realizację zadania,
f) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego.
4. Do oferty należy dołączyć:
a) aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji potwierdzający status prawny podmiotu. Dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego oraz innych kościołów i związków wyznaniowych, obowiązkowym dokumentem jest zaświadczenie o osobowości prawnej podmiotu oraz upoważnienie dla osoby lub osób do reprezentowania podmiotu i zaciągania zobowiązań finansowych wydane przez właściwy organ,
b) statut podmiotu uprawnionego do złożenia oferty,
c) sprawozdanie merytoryczne i finansowe z działalności podmiotu za rok ubiegły - w przypadku krótszej działalności – za okres tej działalności.
Jeżeli podmiot nie ma obowiązku składania sprawozdania finansowego winien dołączyć stosowne oświadczenie z podaniem podstawy prawnej oraz przedstawić zestawienie przychodów i kosztów, obejmujące pozyskane w ostatnim roku środki publiczne, z pominięciem środków prywatnych.
d) upoważnienie lub pełnomocnictwo do działania w imieniu Oferenta osoby podpisującej ofertę, zgodnie z danymi rejestrowymi, w przypadku gdy takie zostało wystawione.
e) oświadczenie, że zadanie proponowane do realizacji nie pokrywa się z prowadzoną działalnością gospodarczą – w przypadku, gdy podmiot składający ofertę prowadzi działalność gospodarczą,
f) umowę zawartą między podmiotami, w przypadku złożenia oferty wspólnej,
g) umowę partnerską, jeżeli taka została zawarta,
h) inne załączniki wynikające z warunków realizacji zadania.
5. Wszystkie dokumenty powinny być podpisane przez osoby uprawnione. W przypadku dokumentów składanych w kserokopii, każda strona powinna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione.
6. Oferty niezgodne ze wzorem lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
VI. Zasady, tryb i kryteria wyboru oferty.
1. Rozpatrzenie prawidłowo złożonych ofert oraz rozstrzygnięcie konkursu ofert nastąpi do dnia 30.03.2012roku.
2. Oceny ofert pod względem poprawności formalnej i kompletności dokona Komisja Konkursowa powołana Zarządzeniem Burmistrza Dobrej.
3. W skład komisji konkursowej wejdą:
a) przedstawiciele Urzędu Miejskiego w Dobrej,
b) osoby reprezentujące organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z wyłączeniem osób reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 biorące udział w konkursie.
4. Do członków komisji konkursowej biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego(t.j. Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.) dotyczące wyłączenia pracownika.
5. Komunikat o możliwości zgłaszania do komisji konkursowej osób, reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Dobrej.
6. Zgłoszenia będzie można dokonywać pisemne w terminie 7 dni od dnia ukazania się komunikatu, o którym mowa w pkt. 5.
7. Osoby reprezentujące organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, powinny posiadać pisemne upoważnienie do reprezentacji organizacji, o ile nie wynika to z aktualnego wyciągu KRS, innego rejestru lub ewidencji, potwierdzający status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących (kserokopię dokumentu należy dołączyć do zgłoszenia).
8. W przypadku większej liczby chętnych osób do składu komisji, reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, wyboru dokona Burmistrz Dobrej, biorąc pod uwagę przede wszystkim cele statutowe organizacji, która zgłosiła kandydata do pracy w komisji konkursowej.
9. Przy ocenianiu ofert będą stosowane następujące kryteria:
a) ocena możliwości realizacji zadania publicznego,
b) ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
c) ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których będzie realizowane zadanie publiczne,
d) planowany udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego,
e) planowany wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków,
f) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
10. Każde z kryteriów podlega odrębnej ocenie. Każdy z członków Komisji przyznaje punkty za dane kryterium w liczbie 0-10. Końcową oceną oferty jest suma punktów za wszystkie kryteria wszystkich członków Komisji uczestniczących w ocenie.
11. Prace Komisji są prowadzone, jeżeli w jej posiedzeniu bierze udział co najmniej połowa składu. Z czynności dokonywanych na każdym z posiedzeń Komisji sporządza się protokół. Komisja ulega rozwiązaniu z dniem zatwierdzenia przez Burmistrza Dobrej wyników konkursu. Decyzje Komisji podejmowane są zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków, w głosowaniu jawnym.
12. Komisja konkursowa jest organem opiniodawczo-doradczym w zakresie opiniowania wniosków o uzyskanie środków finansowych. Jej decyzja nie jest wiążąca dla organu ogłaszającego konkurs. Decyzję o wyborze oferty i udzieleniu dotacji na realizację zadania publicznego dokonuje Burmistrz Dobrej.
13. Od decyzji Burmistrza Dobrej w sprawie wyboru ofert i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
14. W przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana – Oferent dokona stosownej korekty kosztorysu projektu.
15. Wykorzystanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem wyklucza prawo otrzymania dotacji przez kolejne 3 lata, licząc od dnia stwierdzenia nieprawidłowego wykorzystania dotacji.
16. Podpisanie umów z Oferentami nastąpi po rozstrzygnięciu konkursu ofert, w terminie uzgodnionym przez strony.
17. Do kwestii nieuregulowanych w niniejszym ogłoszeniu stosuje się przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2010r., Nr 234, poz. 1536).
VII. Informacja o zrealizowanych przez Gminę Dobra w roku 2011 zadań publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami.
W roku ubiegłym były realizowane zadania publiczne o tym samym charakterze – kwota udzielonych dotacji wyniosła 60.000 zł.
Niniejsze ogłoszenie oraz wyniki przeprowadzonego konkursu ze wskazaniem Oferenta bądź Oferentów wybranych do realizacji zadania oraz wysokości udzielonej dotacji zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Dobrej.
Dobra, dnia 20.02.2012 rok.
Załączniki (4) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
wzor oferty (82.6kB) | ||
rozporządzenie w sprawie ramowego wzoru oferty, umowy, sprawozdania (883.5kB) | ||
ramowy wzór sprawozdania (426.3kB) | ||
ramowy wzór umowy (884.8kB) |
Metadane
Źródło informacji: | Renata Jarek |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Renata Jarek |
Data wprowadzenia: | 2012-02-15 12:20:15 |
Opublikował: | Renata Jarek |
Data publikacji: | 2012-02-15 12:25:07 |
Ostatnia zmiana: | 2012-02-24 12:56:42 |
Ilość wyświetleń: | 1869 |