w sprawie udzielenia dotacji z budżetu gminy na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków położonych na terenie gminy Dobra nie stanowiących jej własności.
Na podstawie art 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003r o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162, poz.1568 z późn. zm.), art. 18 ust. 2, pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z § 7 ust. 1 Uchwały Nr XVII/137/08 z dnia 30.09.2008 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków ( Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego Nr 191, poz. 3185 ),
Rada Miejska w Dobrej uchwala, co następuje:
§1
Udziela się dotację z budżetu gminy Dobra Parafii Rzymsko - Katolickiej w Dobrej na prace związane z odnowieniem malatury wnętrza kościoła parafialnego p.w. Narodzenia N.M.P. w Dobrej w wysokości 15.000,00 zł (piętnaście tysięcy złotych)
§2
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej
§3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
Uzasadnienie
Zgodnie z §7 uchwały Rady Miejskiej w Dobrej nr XVII /137/ 08 z dnia 30.09.2008r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków Rada Miejska w Dobrej przyznaje dotacje w drodze uchwały.
W celu przekazania dotacji z budżetu gminy na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków położonych na terenie gminy Dobra nie stanowiących jej własności niezbędne jest podjęcie w/w uchwały.
Uchwała ta określa nazwę podmiotu otrzymującego dotację, prace lub roboty budowlane przy zabytku, na wykonanie których przyznano dotację oraz wysokość dotacji.
Powyższa dotacja zostaje przeznaczona na prace związane z odnowieniem malatury wnętrza kościoła parafialnego p.w. Narodzenia N.M.P. w Dobrej.
W związku z powyższym zasadne jest przyjęcie w/w uchwały.