UCHWAŁA Nr XIX/150/2008
Rady Miejskiej w Dobrej
z dnia 29 grudnia 2008r
w sprawie nadania statutu Miejsko Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Dobrej
Na podstawie art.20 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.), art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. Nr 142 z 2001r. poz. 1591 ze zm.) oraz art.110 ust.1 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz.U. z 2008r Nr 115, poz. 728 z późn. zm.)
Rada Miejska Dobrej
uchwala Statut Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej
STATUT
MIEJSKO GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W DOBREJ
§ 1
- Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej zwany dalej Ośrodkiem jest samodzielną, budżetową jednostką organizacyjną Gminy Dobrej realizującą zadania z zakresu pomocy społecznej oraz inne zadania powierzone na podstawie odrębnych przepisów.
- Siedzibą Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej jest miasto Dobra, ul. Wiatraki 13
- Terenem działania Ośrodka jest gmina Dobra.
§ 2
Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej działa w szczególności na podstawie :
- ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2008r. Nr 115 poz. 728 z późn. zm.) oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych;
- ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów ( Dz. U. Nr 192, poz.1378 z późn. zm. ) oraz wydanych na jej podstawie wykonawczych;
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego( Dz.U. z 2000 r. Nr 98 , poz.1071 z późn. zm. oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych ;
- ustawy z dnia z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591z późn. zm.) oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych ;
- ustawy z dnia 22 marca 1990 roku o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2001r.142, poz. 1593 z późn. zm. ) oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych .
§ 3
1.Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobre realizuje w szczególności:
- zadania własne Gminy z zakresu pomocy społecznej ,
- zadania zlecone Gminie z zakresu pomocy społecznej ,
- programy z zakresu pomocy społecznej,
- inne zadania, w tym świadczenia rodzinne oraz świadczenia z funduszu
alimentacyjnego na podstawie udzielonych upoważnień.
2. Do podstawowych zadań Ośrodka należy :
- przyznawanie i wypłacanie świadczeń przewidzianych przepisami prawa,
- praca socjalna,
- analiza i ocena zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia społeczne
- prowadzenie i rozwój niezbędnej infrastruktury socjalnej,
- realizacja nowych form pomocy i samopomocy społecznej.
3. W zakresie postępowania administracyjnego, prowadzonego w związku z realizowanymi zadaniami, Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobre działa jako organ I instancji.
4. Decyzje w sprawach świadczeń realizowanych w Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej wydaje Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej na podstawie pisemnych upoważnień Burmistrza .
§ 4
1. Miejsko Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej kieruje i reprezentuje na zewnątrz Kierownik, zatrudniany i zwalniany każdorazowo przez Burmistrza
2. Kierownik Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej corocznie składa Radzie Gminy sprawozdanie z działalności Ośrodka oraz przedstawia zakres istniejących potrzeb.
3. Kierownik Ośrodka odpowiedzialny za jego działalność, w szczególności:
- ustala potrzeby Gminy Dobra w zakresie pomocy społecznej,
- ustala plany i realizuje politykę kadrową Ośrodka,
- zarządza mieniem i reprezentuje Ośrodek na zewnątrz,
- sprawuje nadzór nad przyznawaniem świadczeń pomocy społecznej i pracą
pracowników Ośrodka,
4. Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
5. Szczegółowe zasady pracy Ośrodka określa Regulamin organizacyjny ustalony przez Kierownika Ośrodka.
§ 5
1. Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej zatrudnia:
- kierownika ośrodka,
- pracowników socjalnych ,
- głównego księgowego ,
- opiekunki domowe,
- pracowników administracyjno – biurowych,
- innych pracowników w zależności od potrzeb.
2. Obowiązki poszczególnych pracowników regulują zakresy czynności opracowane przez Kierownika Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
§ 6
1. Kierownik Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej prowadzi i koordynuje na terenie Gminy współpracę z jednostkami publicznymi, kościołami, związkami wyznaniowymi , stowarzyszeniami, osobami prawnymi i fizycznymi itp. w związku z realizacją zadań z pomocy społecznej.
2. Kierownik Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej wszczyna, w ramach obowiązującego stanu prawnego , postępowania przed sądami i innymi organami w sprawach osób korzystających ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej.
3. W swych działaniach Kierownik Ośrodka przestrzega obowiązujące przepisy oraz kieruje się dobrem objętych nimi osób.
§ 7
Zmiana Statutu dla swej ważności wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 8
Z chwilą wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała Rady Miejskiej Dobrej z dnia 28 września 2004 r. nr XIV/101/004 w sprawie nadania statutu Miejsko Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Dobrej zmieniona uchwałą Rady Miejskiej Dobrej z dnia 30 czerwca 2006 r. nr XXVI 200/006 w sprawie zmiany statutu Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej .
§ 9
Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej
§ 10
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.