Uchwała Nr XIX/161/08             

             Rady Miejskiej w Dobrej 
             z dnia 29 grudnia 2008r.

  

 w sprawie:  budżetu gminy na 2009 rok        

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit. i i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 165, 166, 166a,  173, 182, 184, 188 ust. 2, art. 195 ust. 2 oraz art. 24 ust. 11 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.)

Rada Miejska uchwala co następuje:

§ 1

 

1. Ustala się dochody budżetu na rok 2009 w wysokości 13.402.916,00 zł, z tego:

- dochody bieżące w kwocie 13.372.916,00 zł

- dochody majątkowe w kwocie 30.000,00 zł.

 

2. Dochody budżetu określa załącznik Nr 1 do uchwały.

3. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

 

1)  dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań  zleconych ustawami w wysokości 2.355.750,00 zł, zgodnie z załącznikiem  Nr 3.

                                                  § 2

1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2009 w wysokości 15.090.216,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2.

2.  Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują:

1)                 wydatki bieżące w wysokości                                          11.583.708,00 zł,

 

w tym na: 

 

a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

6.063.700,00 zł,

b) dotacje

  351.401,00 zł,

c) wydatki na obsługę długu

   155.000,00 zł.

 

2)  wydatki majątkowe w 2009 r. w wysokości                       3.506.508,00 zł.

 

3.  Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów w latach 2009-2011 i wydatki na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich, zgodnie z załącznikiem Nr 4.  

                                  

4.  Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje:

1)  wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.355.750,00 zł, zgodnie z załącznikiem  Nr 3.

                                                         

§ 3

1. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 81.000,00 zł i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych  w wysokości 80.000,00 zł.

                                                                                                      

2. Ustala się wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości 1.000,00 zł.

§ 4

1. Deficyt budżetu w kwocie 1.687.300,00 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym .

 

 

2. Przychody i rozchody budżetu określa załącznik Nr 5.

                                                                § 5

1. Tworzy się rezerwy:                                                 

1)   celowe w wysokości 87.000,00 zł, z tego:

a)    na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego 27.000,00zł,

b)   na realizację programów, na terenie Gminy Dobra przez organizacje pozarządowe 60.000,00 zł.

                                                                § 6

1. Dotacje przekazywane na podstawie odrębnych przepisów, związane z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 6.

§ 7

1. Określa się plany przychodów i wydatków:

1) zakładu budżetowego: przychody w wysokości 651.050,00 zł, wydatki w wysokości 651.050,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 7.

 

                                                        § 8

 

1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w wysokości:

1)   przychody   45.000,00 zł,

2)   wydatki       45.000,00 zł,

   zgodnie z załącznikiem Nr 8.         

                                                                § 9                                  

1. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 2.400.000,00 ,

    z tego na:

1)   pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 300.000,00 zł.

2)   finansowanie planowanego deficytu budżetu 1.687.300,00 zł;

3)    spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów  412.700,00 zł.

                                                     

§ 10

1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:

1)   na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, określonych w załączniku Nr 4,

 

2)   z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.

                                                        § 11

1. Upoważnia się Burmistrza do:

1)    zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 300.000,00 zł,

 

2)    dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w tym wydatków bieżących i wydatków na wynagrodzenia wraz z pochodnymi w ramach działu,

 

3)    dokonywania przeniesień wydatków inwestycyjnych na wydatki bieżące i wydatków bieżących na inwestycje w ramach działu.

 

4)    przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,

 

5)    lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.      

 

§ 12

 

1. Upoważnia się kierownika zakładu budżetowego do dokonywania następujących zmian w planie finansowym zakładu budżetowego:

 

1)                 przeniesień w planie wydatków bieżących między paragrafami i rozdziałami w ramach działu za wyjątkiem wydatków na wynagrodzenia wraz z pochodnymi,

 

2)                 przeniesień wydatków inwestycyjnych na wydatki bieżące i wydatków bieżących na inwestycje w ramach działu.

 

                                                         § 13

 

1. Ustala się łączną kwotę poręczeń i gwarancji udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym 2009 w wysokości 500.000,00 zł, z tego:

1)   gwarancji do kwoty   250.000,00 zł,

2)   poręczeń do kwoty    250.000,00 zł .                                  

 

                                                                § 14

1. Ustala się sumę 100.000,00 zł, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania.

                                                                § 15

1. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

                                                                § 16

1. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2009r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.