Uchwała Nr XVIII/146/08

Rady Miejskiej w Dobrej

z dnia 05 listopada 2008 r.

 

w sprawie: zmiany budżetu na 2008 rok

 

         Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zmianami), art. 165, art.174, art. 184 ust. 1 i 2 pkt 1 oraz ustęp 3, art. 188 ust.2 pkt.1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. – o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami)
Rada Miejska w Dobrej u c h w a l a, co następuje:

§ 1

W uchwale nr XII/93/07 z dnia 28 grudnia 2008 r. Rady Miejskiej w Dobrej w sprawie: budżetu gminy na 2008 r. zmienionej Zarządzeniem Nr 6/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 29.01.2008 r., Uchwałą Nr XIII/105/08 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 27 lutego 2008r. Zarządzeniem Nr 9/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 04.03.2008 r., Zarządzeniem Nr 11/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 31.03.2008 r., Uchwałą Nr XIV/112/08 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 25 kwietnia 2008r. Zarządzeniem Nr 13/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 08.05.2008 r., Zarządzeniem Nr 14/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 27.05.2008 r., Zarządzeniem Nr 17/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 10.06.2008 r., Uchwałą Nr XVI/133/08 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 08 lipca 2008r., Zarządzeniem Nr 22/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 25.07.2008 r., Zarządzeniem Nr 23/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 31.07.2008 r., Zarządzeniem Nr 26/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 20.08.2008 r., Uchwałą Nr XVII/139/08 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 30 września 2008r., Zarządzeniem Nr 29/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 30.09.2008 r., Zarządzeniem Nr 31/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 10.10.2008 r.,

 

wprowadza się następujące zmiany:

 

1.     W § 1 pkt 1  uchwały  dochody budżetu na rok 2008 w wysokości 13.787.284,50 , z tego:

-   dochody bieżące w kwocie 13.162.322,90 zł,

-   dochody majątkowe w kwocie 624.961,60 zł,

 

zastępuje się kwotą 14.459.156,50 , z tego:

-   dochody bieżące w kwocie 13.753.434,90 zł,

-   dochody majątkowe w kwocie 705.721,60 zł.

W § 1 pkt 3 dochody o których mowa w ust. 1 obejmujące w szczególności:

1)    dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.512.370,00 zł zastępuje się kwotą w wysokości 3.006.612,00 zł.

2)    dotacje celowe na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej w wysokości 4.500,00 zł, zastępuje się kwotą w wysokości 85.260,00 zł.

dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 166.653,60 zł, nie ulegają zmianie.

1.     W § 2 pkt 1 uchwały wydatki budżetu na rok 2008 w wysokości 14.906.530,62 zł zastępuje się kwotą 15.578.402,62 zł .

 

 

       W § 2 pkt 2 wydatki o, których mowa w ust.1 obejmujące: 

1)

wydatki bieżące w wysokości

11.871.844,62 zł

 

w tym na: 

 

 

a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

5.823.738,41 zł,

 

b) dotacje

393.735,50 zł,

 

c) wydatki na obsługę długu

152.000,00 zł.

2)

wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości

3.034.686,00 zł.

 

zastępuje się :

1)

wydatki bieżące w wysokości

12.481.856,62 zł

 

w tym na: 

 

 

a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

5.829.588,41zł,

 

b) dotacje

393.335,50 zł,

 

c) wydatki na obsługę długu

120.000,00 zł.

2)

wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości

3.096.546,00 zł.

 

2.      W § 2 pkt 5 kwota wydatków których mowa w ust.1 obejmująca:

 

1)   Wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.512.370,00 zł zastępuje się kwotą w wysokości 3.006.612,00 zł.

2)   wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej w wysokości  4.500,00 zł, zastępuje się kwotą w wysokości 85.260,00 zł.

3)    Wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 241.481,40 zł, nie ulegają zmianie.

 

3.     W Załączniku nr 1 do uchwały ”Plan dochodów budżetu gminy na 2008 rok “ wprowadza się następujące zmiany:

 

   a) zwiększa się plan dochodów budżetu o kwotę 671.872,00 tego:

Dochody – zadania własne

dz. 756

rozdz. 75618

§ 0480

o kwotę

-

10.000,00 zł

dz. 801

rozdz. 80195

§ 2030

o kwotę

-

33.648,00 zł

dz. 852

rozdz. 85219

§ 2030

o kwotę

-

4.650,00 zł

 

rozdz. 85295

§ 2030

o kwotę

-

1.180,00 zł

dz. 854

rozdz. 85415

§ 2030

o kwotę

-

47.392,00 zł

 

Dochody – zadania zlecone

dz. 010

rozdz. 01095

§ 2010

o kwotę

-

135.242,00 zł

dz. 852

rozdz. 85203

§ 6310

o kwotę

-

80.760,00 zł

 

rozdz. 85214

§ 2010

o kwotę

-

359.000,00 zł

 

4.     W Załączniku nr 2 do uchwały „Wydatki budżetu gminy na 2008 rok” wprowadza się następujące zmiany:

a) zwiększa  się plan wydatków budżetu o kwotę 833.103,45 tego:

         Wydatki – zadania własne

dz. 010

rozdz. 01010

§ 4210

o kwotę

-

17.050,00 zł

 

 

§ 4300

o kwotę

-

16.000,00 zł

dz. 500

rozdz. 50095

§ 4350

o kwotę

-

800,00 zł

dz. 600

rozdz. 60016

§ 4300

o kwotę

-

30.941,45 zł

dz. 700

rozdz. 70005

§ 4170

o kwotę

-

700,00 zł

 

 

§ 4210

o kwotę

-

8.000,00 zł

dz. 750

rozdz. 75023

§ 4210

o kwotę

-

7.000,00 zł

 

 

§ 4260

o kwotę

-

2.000,00 zł

 

 

§ 4360

o kwotę

-

300,00 zł

 

 

§ 4410

o kwotę

-

4.000,00 zł

 

 

§ 4740

o kwotę

-

2.000,00 zł

 

 

§ 6060

o kwotę

-

1.100,00 zł

 

rozdz. 75075

§ 4170

o kwotę

-

500,00 zł

 

 

§ 4210

o kwotę

-

3.000,00 zł

 

 

§ 4300

o kwotę

-

1.000,00 zł

dz. 754

rozdz. 75412

§ 4210

o kwotę

-

3.650,00 zł

dz. 801

rozdz. 80113

§ 4300

o kwotę

-

22.490,00 zł

 

rozdz. 80195

§ 4300

o kwotę

-

33.648,00 zł

dz. 851

rozdz. 85154

§ 4210

o kwotę

-

9.400,00 zł

 

 

§ 4750

o kwotę

-

600,00 zł

dz. 852

rozdz. 85219

§ 4010

o kwotę

-

3.924,00 zł

 

 

§ 4110

o kwotę

-

630,00 zł

 

 

§ 4120

o kwotę

-

96,00 zł

 

rozdz. 85295

§ 3110

o kwotę

-

1.180,00 zł

dz. 854

rozdz. 85415

§ 3240

o kwotę

-

47.392,00 zł

dz. 900

rozdz. 90015

§ 4260

o kwotę

-

15.000,00 zł

 

 

§ 4270

o kwotę

-

5.000,00 zł

 

 

§ 4300

o kwotę

-

20.000,00 zł

 

rozdz. 90095

§ 4260

o kwotę

-

700,00 zł

           Wydatki – zadania zlecone

dz. 010

rozdz. 01095

§ 4430

o kwotę

-

132.598,70 zł

 

 

§ 4210

o kwotę

-

2.643,30 zł

dz. 852

rozdz. 85203

§ 6050

o kwotę

-

55.000,00 zł

 

 

§ 6060

o kwotę

-

25.760,00 zł

 

rozdz. 85214

§ 3110

o kwotę

-

359.000,00 zł

 

b) zmniejsza się plan wydatków budżetu o kwotę 161.231,45 tego:

Wydatki – zadania własne

dz. 750

rozdz. 75023

§ 4280

o kwotę

-

5,00 zł

 

 

§ 4410

o kwotę

-

206,45 zł

 

 

§ 4810

o kwotę

-

127.000,00 zł

dz. 754

rozdz. 75405

§ 3000

o kwotę

-

400,00 zł

dz. 757

rozdz. 75702

§ 8070

o kwotę

-

32.000,00 zł

dz. 900

rozdz. 90095

§ 4430

o kwotę

-

1.620,00 zł

 

a)    dokonuje się przeniesień między działami, rozdziałami i paragrafami w następujący sposób:   

           Wydatki – zadania własne     

dz. 010

rozdz. 01010

§ 4210

zwiększa się o kwotę

-

20.000,00 zł

 

 

§ 6050

zmniejsza się o kwotę

-

20.000,00 zł

dz. 754

rozdz. 75412

§ 4210

zmniejsza się o kwotę

-

280,00 zł

 

 

§ 4260

zwiększa się o kwotę

-

280,00 zł

 

 

 

 

 § 2

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.

                                                                                § 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.