Uchwała Nr XVII/139/08

Rady Miejskiej w Dobrej

z dnia 30 września 2008 r.

 

w sprawie: zmiany budżetu na 2008 rok

 

         Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zmianami), art. 165, art.174, art. 184 ust. 1 i 2 pkt 1 oraz ustęp 3, art. 188 ust.2 pkt.1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. – o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami)

Rada Miejska w Dobrej u c h w a l a, co następuje:

                                                                  § 1

W uchwale nr XII/93/07 z dnia 28 grudnia 2008 r. Rady Miejskiej w Dobrej w sprawie: budżetu gminy na 2008 r. zmienionej Zarządzeniem Nr 6/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 29.01.2008 r., Uchwałą Nr XIII/105/08 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 27 lutego 2008r. Zarządzeniem Nr 9/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 04.03.2008 r., Zarządzeniem Nr 11/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 31.03.2008 r., Uchwałą Nr XIV/112/08 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 25 kwietnia 2008r. Zarządzeniem Nr 13/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 08.05.2008 r., Zarządzeniem Nr 14/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 27.05.2008 r., Zarządzeniem Nr 17/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 10.06.2008 r., Uchwałą Nr XVI/133/08 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 08 lipca 2008r., Zarządzeniem Nr 22/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 25.07.2008 r., Zarządzeniem Nr 23/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 31.07.2008 r., Zarządzeniem Nr 26/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 20.08.2008 r.,

wprowadza się następujące zmiany:

 

1.     W § 1 pkt 1  uchwały  dochody budżetu na rok 2008 w wysokości 13.687.994,45 , z tego:

-   dochody bieżące w kwocie 13.063.032,85 zł

-   dochody majątkowe w kwocie 624.961,60 zł

 

zastępuje się kwotą 13.787.284,50 , z tego:

-   dochody bieżące w kwocie 13.162.322,90 zł

-   dochody majątkowe w kwocie 624.961,60 zł.

W § 1 pkt 3 dochody o których mowa w ust. 1 obejmujące w szczególności:

1)    dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.514.370,00 zł zastępuje się kwotą w wysokości 2.512.370,00 zł.

2)    dotacje celowe na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej w wysokości 4.500,00 zł.

dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 166.653,60 zł, nie ulegają zmianie.

1.     W § 2 pkt 1 uchwały wydatki budżetu na rok 2008 w wysokości 14.500.240,57 zł .zastępuje się kwotą 14.906.530,62 zł .

 

       W § 2 pkt 2 wydatki o, których mowa w ust.1 obejmujące: 

1)

wydatki bieżące w wysokości

11.687.554,57 zł

 

w tym na: 

 

 

a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

5.822.175,41 zł,

 

b) dotacje

370.024,00 zł,

 

c) wydatki na obsługę długu

152.000,00 zł.

2)

wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości

2.812.686,00 zł.

 

 

 

zastępuje się :

1)

wydatki bieżące w wysokości

11.901.844,62 zł

 

w tym na: 

 

 

a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

5.823.175,41 zł,

 

b) dotacje

393.735,50 zł,

 

c) wydatki na obsługę długu

152.000,00 zł.

2)

wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości

3.004.686,00 zł.

 

2.     W § 2 pkt 3 Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów w latach 2008-2010 i wydatki na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich,  zgodnie z załącznikiem nr 5 otrzymującym brzmienie załącznika nr 1 do niniejszej uchwały.

 

3.    W § 2 pkt 4 Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) a także środki pochodzące ze źródeł zagranicznych , niepodlegające zwrotowi, zgodnie z załącznikiem Nr 6, otrzymują brzmienie załącznika nr 2 do niniejszej uchwały.

 

4.      W § 2 pkt 5 kwota wydatków których mowa w ust.1 obejmująca:

 

1)    Wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.514.370,00 zł zastępuje się kwotą w wysokości 2.512.370,00 zł.

2)    wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej w wysokości 4.500,00 zł.

3)    Wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 241.481,40 zł, nie ulegają zmianie.

 

5.    § 4 uchwały otrzymuje brzmienie:

1.   Deficyt budżetu w kwocie 1.119.246,12 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym. Natomiast kwotę 42.172,28 zł uzyskaną z przychodów z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym oraz część wolnych środków jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikająca z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w wysokości 566.755,72 zł przeznacza się na spłatę  kredytów i pożyczek w łącznej kwocie 608.928,00 zł”.

2.   Przychody i rozchody budżetu określone załącznikiem nr 7 do uchwały otrzymują brzmienie załącznika nr 3 do niniejszej uchwały.

6.    § 8 uchwały otrzymuje brzmienie:

1. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 2.028.174,12 zł,

    z tego na:

1)    pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 300.000,00 zł.

2)    finansowanie planowanego deficytu budżetu 812.246,12 zł;

3)     spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów      608.928,00 zł.

 

7.    W § 9 plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zgodnie z załącznikiem nr 10, otrzymującym brzmienie załącznika nr 4 do niniejszej uchwały.

 

8.    W § 12 poszerza się zakres upoważnień Burmistrza o treść punktu 5 :

 

 5) dokonywania przeniesień wydatków inwestycyjnych na wydatki bieżące i wydatków bieżących na inwestycje w ramach działu.

9.     W Załączniku nr 1 do uchwały ”Plan dochodów budżetu gminy na 2008 rok “ wprowadza się następujące zmiany:

 

   a) zwiększa się plan dochodów budżetu o kwotę 104.010,05 tego:

Dochody – zadania własne

dz. 500

rozdz. 50095

§ 0830

o kwotę

-

5.000,00 zł

dz. 750

rozdz. 75023

§ 0920

o kwotę

-

7.021,11 zł

dz. 756

rozdz. 75615

§ 0910

o kwotę

-

2.240,36 zł

 

rozdz. 75616

§ 0360

o kwotę

-

2.016,98 zł

 

 

§ 0500

o kwotę

-

12.261,28 zł

 

 

§ 0910

o kwotę

-

8.325,67 zł

dz. 758

rozdz. 75805

§ 2920

o kwotę

-

2.066,00 zł

dz. 801

rozdz. 80148

§ 0830

o kwotę

-

30.000,00 zł

dz. 852

rozdz. 85212

§ 2360

o kwotę

-

3.976,65 zł

 

rozdz. 85214

§ 0830

o kwotę

-

3.572,00 zł

dz. 854

rozdz. 85415

§ 2030

o kwotę

-

11.430,00 zł

dz. 900

rozdz. 90015

§ 0830

o kwotę

-

16.100,00 zł

   b) zmniejsza się plan dochodów budżetu o kwotę 4.720,00 tego:

Dochody – zadania własne

dz. 756

rozdz. 75615

§ 0500

o kwotę

-

2.720,00 zł

Dochody – zadania zlecone

dz. 852

rozdz. 85213

§ 2010

o kwotę

-

2.000,00 zł

10. W Załączniku nr 2 do uchwały „Wydatki budżetu gminy na 2008 rok” wprowadza się następujące zmiany:

a) zwiększa  się plan wydatków budżetu o kwotę 408.290,05 tego:

         Wydatki – zadania własne

dz. 010

rozdz. 01010

§ 6050

o kwotę

-

30.000,00 zł

 

 

§ 2900

o kwotę

-

16.351,50 zł

dz. 600

rozdz. 60016

§ 6050

o kwotę

-

192.000,00 zł

dz. 700

rozdz. 70005

§ 4590

o kwotę

-

1.848,55 zł

dz. 750

rozdz. 75075

§ 4390

o kwotę

-

3.660,00 zł

dz. 754

rozdz. 75412

§ 4170

o kwotę

-

3.000,00 zł

dz. 801

rozdz. 80148

§ 4220

o kwotę

-

30.000,00 zł

 

rozdz. 80113

§ 4300

o kwotę

-

30.000,00 zł

dz. 854

rozdz. 85415

§ 3240

o kwotę

-

11.430,00 zł

dz. 900

rozdz. 90002

§ 4430

o kwotę

-

15.000,00 zł

 

rozdz. 90015

§ 4270

o kwotę

-

10.000,00 zł

 

 

§ 4300

o kwotę

-

10.000,00 zł

 

 

§ 4260

o kwotę

-

40.000,00 zł

dz. 921

rozdz. 92120

§ 2720

o kwotę

-

15.000,00 zł

 

b) zmniejsza się plan wydatków budżetu o kwotę 2.000,00 tego:

Wydatki – zadania zlecone

dz. 852

rozdz. 85213

§ 4130

o kwotę

-

2.000,00 zł

 

a)    dokonuje się przeniesień między działami, rozdziałami i paragrafami w następujący sposób:   

Wydatki – zadania własne                

dz. 754

rozdz. 75412

§ 2820

zmniejsza się o kwotę

-

    7.640,00 zł

 

 

§ 3030

zwiększa się o kwotę

-

   1.000,00 zł

 

 

§ 4210

zwiększa się o kwotę

-

   5.140,00 zł

 

 

§ 4300

zwiększa się o kwotę

-

   1.000,00 zł

 

 

§ 4430

zwiększa się o kwotę

-

     500,00 zł

dz. 801

rozdz. 80101

§ 4210

zwiększa się o kwotę

-

   4.139,00 zł

 

 

§ 4260

zwiększa się o kwotę

-

      680,00 zł

 

 

§ 4280

zmniejsza się o kwotę

-

      325,00 zł

 

 

§ 4370

zmniejsza się o kwotę

-

1.000,00 zł

 

 

§ 4400

zwiększa się o kwotę

-

496,00 zł

 

 

§ 4430

zmniejsza się o kwotę

-

1.500,00 zł

 

rozdz. 80103

§ 4210

zmniejsza się o kwotę

-

1.000,00 zł

 

 

§ 4260

zmniejsza się o kwotę

-

680,00 zł

 

 

§ 4300

zmniejsza się o kwotę

-

200,00 zł

 

 

§ 4410

zmniejsza się o kwotę

-

100,00 zł

 

 

§ 4740

zmniejsza się o kwotę

-

150,00 zł

 

rozdz. 80110

§ 4280

zmniejsza się o kwotę

-

360,00 zł

 

rozdz. 80104

§ 4210

zmniejsza się o kwotę

-

200,00 zł

 

 

§ 4410

zwiększa się o kwotę

-

200,00 zł

dz. 852

rozdz. 85214

§ 3110

zmniejsza się o kwotę

-

3.422,28 zł

 

 

§ 3119

zwiększa się o kwotę

-

3.422,28 zł

dz. 854

rozdz. 85412

§ 4210

zwiększa się o kwotę

-

152,82 zł

 

 

§ 4300

zmniejsza się o kwotę

-

152,82 zł

           Wydatki – zadania zlecone

dz. 852

rozdz. 85212

§ 4210

zwiększa się o kwotę

-

700,00 zł

 

 

§ 4750

zmniejsza się o kwotę

-

700,00 zł

  § 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.

                                                               § 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.