Uchwała Nr XVI/133/08

Rady Miejskiej w Dobrej

z dnia 08 lipca 2008 r.

 

w sprawie: zmiany budżetu na 2008 rok

 

                Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zmianami), art. 165, art.174, art. 184 ust. 1 i 2 pkt 1 oraz ustęp 3, art. 188 ust.2 pkt.1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. – o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami)

Rada Miejska w Dobrej u c h w a l a, co następuje:                                                                                                 

                                                                  § 1

W uchwale nr XII/93/07 z dnia 28 grudnia 2008 r. Rady Miejskiej w Dobrej w sprawie: budżetu gminy na 2008 r. zmienionej Zarządzeniem Nr 6/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 29.01.2008 r., Uchwałą Nr XIII/105/08 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 27 lutego 2008r. Zarządzeniem Nr 9/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 04.03.2008 r., Zarządzeniem Nr 11/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 31.03.2008 r., Uchwałą Nr XIV/112/08 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 25 kwietnia 2008r. Zarządzeniem Nr 13/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 08.05.2008 r., Zarządzeniem Nr 14/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 27.05.2008 r., Zarządzeniem Nr 17/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 10.06.2008 r.,

wprowadza się następujące zmiany:

 

1. W § 1 pkt 1  uchwały  dochody budżetu na rok 2008 w wysokości 13.163.668,85 zł, z tego:

-              dochody bieżące w kwocie 13.011.188,85 

-              dochody majątkowe w kwocie 152.480,00 zł.

 

zastępuje się kwotą 13.655.784,45 zł, z tego:

-              dochody bieżące w kwocie 13.035.322,85 zł

-              dochody majątkowe w kwocie 620.461,60 zł.

2. W § 1 pkt 3 dochody o których mowa w ust. 1 obejmujące w szczególności:

         1)dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych
            zadań  zleconych  
            ustawami w wysokości 2.505.370,00 zł, nie ulegają zmianie.

        2)  dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie
             umów lub  porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w 
             wysokości 138.653,60 zł, zastępuje się kwotą 166.653,60 zł,otrzymującym

             brzmienie załącznika Nr 1 do niniejszej uchwały.
                 

3. W § 2 pkt 1 uchwały wydatki budżetu na rok 2008 w wysokości 14.177.496,57zł zastępuje się kwotą 14.468.030,57 zł.

       W § 2 pkt 2 wydatki o, których mowa w ust.1 obejmujące: 

1)

wydatki bieżące w wysokości

11.563.496,57 zł

 

w tym na: 

 

 

a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

5.819.738,06 zł,

 

b) dotacje

366.624,00 zł,

 

c) wydatki na obsługę długu

152.000,00 zł.

2)

wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości

2.614.000,00 zł.

 

 

 

zastępuje się:

1)

wydatki bieżące w wysokości

11.660.630,57 zł

 

w tym na: 

 

 

a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

5.819.738,06 zł,

 

b) dotacje

   370.024,00 zł,

 

c) wydatki na obsługę długu

   152.000,00 zł.

2)

wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości

2.808.186,00 zł.

 

3. W § 2 pkt 3 Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów w latach 2008-2010 i wydatki na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich,  zgodnie z załącznikiem nr 5 otrzymującym brzmienie załącznika nr 2 do niniejszej uchwały.

 4. W § 2 pkt 5 kwota wydatków których mowa w ust.1 obejmująca:

1) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych  zadań zleconych ustawami w wysokości 2.505.370,00 zł , nie ulegają zmianie

2) wydatki związane z realizacją zadań wspólnych zrealizowanych na podstawie umów lub porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 213.481,40 zł, zastępuje się kwotą 241.481,40 zł,  zgodnie z załącznikiem  Nr 4, otrzymującym brzmienie załącznika Nr 1 do niniejszej uchwały.

 

5. § 4 uchwały otrzymuje brzmienie:

1) Deficyt budżetu w kwocie 812.246,12 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym. Natomiast kwotę 349.172,28 zł uzyskaną z przychodów z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym oraz część wolnych środków jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikająca z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w wysokości 259.755,72 zł przeznacza się na spłatę  kredytów i pożyczek w łącznej kwocie 608.928,00 zł”.

2) Przychody i rozchody budżetu określone załącznikiem nr 7 do uchwały otrzymują brzmienie załącznika nr 3 do niniejszej uchwały.

6. § 8 uchwały otrzymuje brzmienie:

1. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 1.721.174,12 zł,

    z tego na:

- pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 300.000,00 zł.

- finansowanie planowanego deficytu budżetu 812.246,12 zł;

 - spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów            608.928,00 zł.

7. W Załączniku nr 1 do uchwały ”Plan dochodów budżetu gminy na 2008 rok “ wprowadza się następujące zmiany:

   a) zwiększa się plan dochodów budżetu o kwotę 492.115,60 zł tego:

Dochody – zadania własne

 

dz. 600

rozdz. 60016

§ 6260

o kwotę

-

165.000,00 zł

 

 

§ 6630

o kwotę

-

28.000,00 zł

dz. 801

rozdz. 80195

§ 2030

o kwotę

-

17.050,00 zł

dz. 852

rozdz. 85203

§ 0830

o kwotę

-

7.084,00 zł

dz. 926

rozdz. 92601

§ 6298

o kwotę

-

274.981,60 zł

8. W Załączniku nr 2 do uchwały „Wydatki budżetu gminy na 2008 rok” wprowadza się następujące zmiany:

a) zwiększa  się plan wydatków budżetu o kwotę 290.534,00 zł tego:

Wydatki – zadania własne

 

dz. 600

rozdz. 60016

§ 4300

o kwotę

-

70.000,00 zł

 

 

§ 6050

o kwotę

-

193.000,00 zł

dz. 754

rozdz. 75405

§ 3000

o kwotę

-

3.400,00 zł

dz. 801

rozdz. 80195

§ 4300

o kwotę

-

17.050,00 zł

dz. 852

rozdz. 85203

§ 4210

o kwotę

-

7.084,00 zł

 

dokonuje się przeniesień między działami, rozdziałami i paragrafami w następujący sposób:   

Wydatki – zadania własne

 

dz. 750

rozdz. 75023

§ 4300

zmniejsza się o kwotę

-

1.186,00 zł

 

 

§ 6060

zwiększa się o kwotę

-

1.186,00 zł

dz. 801

rozdz. 80101

§ 4300

zwiększa się o kwotę

-

300,00 zł

dz. 854

rozdz. 85415

§ 3240

zmniejsza się o kwotę

-

300,00 zł

  

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.