Uchwała Nr XVI/130/08

Rady Miejskiej w Dobrej

z dnia 8 lipca 2008 r.

 

 

w sprawie zmiany uchwały dotyczącej zasad udzielania i rozmiaru zniżek  tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć

        

 

Na podstawie art. art. 42 ust. 7 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta  Nauczyciela ( Dz. U. z 2006 r. nr 97, poz. 674  ze zmianami) w związku z art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. nr 142  poz. 1591 ze zmianami) po uzgodnieniu z Wielkopolskim Kuratorem Oświaty

        Rada Miejska w Dobrej,  u c h w a l a , co następuje :

 

§ 1

W Uchwale Nr XVI/119/2004 z dnia 29 grudnia 2004 r. w sprawie zasad udzielania i rozmiaru zniżek  tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dyrektorów i wicedyrektorów oraz nauczycieli pełniących inne stanowiska kierownicze, ustalenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin oraz ustalenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli pedagoga i logopedy, zmienionej uchwałą  nr IX/61/07 z dnia 10 lipca 2007 r. wprowadza się następujące zmiany :

  1. § 1 otrzymuje brzmienie :

 

Dyrektorom i Wicedyrektorom oraz nauczycielom pełniącym inne stanowiska kierownicze w szkołach i przedszkolach obniża się tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych określony w art. 42 ust. 3 Karty Nauczyciela i określa się go w poniższej tabeli:

  

 

 

Lp.

Stanowiska kierownicze

Tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych

i opiekuńczych

1.

 

Dyrektor przedszkola czynnego powyżej

5 godzin dziennie liczącego

do 3 oddziałów włącznie

 

12

 

2.

 

Dyrektor przedszkola czynnego powyżej

5 godzin dziennie liczącego min.

4 oddziały

 

10

 

3.

 

Dyrektor szkoły ( zespołu ) każdego typu, liczącej:

·   do 4 oddziałów

·   5 - 7 oddziałów

·   8 - 15 oddziałów

·   16 oddziałów i więcej

 

 

 

 

15

12

 5

 3

 

5

Wicedyrektor szkoły (zespołu) każdego typu

 

 7

 

6.

 

Kierownik świetlicy szkolnej

·   do 120 wychowanków

·   powyżej 120

 

 

 

15

12

 

7.

 

Kierownik filii

 

 

15

 

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 września 2008 r.