Protokół nr 9/07
---------------------------------------------------------- z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Dobrej, które odbyło się w dniu 27.11.2007 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Dobrej. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Dobrej Henryk Gręzicki o godz. 905 otworzył posiedzenie Komisji i po powitaniu oświadczył, iż zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczy 3 radnych: Henryk Gręzicki – przewodniczący Komisji, Jan Grzelak – zastępca przewodniczącego oraz członkowie Komisji: Wiesław Ignaczak, co wobec statutowego składu Komisji wynoszącego 5 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji. Nieobecny: Rafał Pietrzak, Kazimierz Turkiewicz Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu. Protokołowała obrady – Barbara Kominiarczyk – insp. UM w Dobrej. Porządek obrad : Kontrola realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Dobra ad: 1. Przewodniczący Henryk Gręzicki poinformował, że Rada Miejska w Dobrej uchwałą nr III/11/06 w dniu 28 grudnia 2006 r. przyjęła Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na terenie Gminy Dobra na 2007 rok, a uchwałą nr III/12/06 Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Dobra. Pani Marta Zasiadczyk – pełnomocnik Burmistrza Dobrej ds. realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych udzieliła informacji nt. przyjętych programów. Oświadczyła, iż podjętymi uchwałami Rada Miejska określiła podstawowe założenia i cele zwalczania problemów alkoholowych i przeciwdziałanie narkomanii. Następnie przedstawiła Plan dochodów budżetu Gminna na profilaktykę i rozwiązywanie problemów alkoholowych, który na rok 2007 przedstawia się następująco: na 31 styczeń 2007r. – 68.000,00 zł na 16 listopada 2007r. – 73 689,50 zł Przedstawiła również Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na terenie Gminy Dobra za okres od 1 stycznia do 16 listopada 2007 r. Sprawozdanie stanowi załącznik nr 2 do protokołu. Podkreśliła, że w 2007 roku realizowano następujące działania: prowadzono zajęcia terapeutyczne dla osób uzależnionych i współuzależnionych w wymiarze 5 godzin tygodniowo – na podstawie umowy zlecenia przez pracownika Ośrodka Wsparcia dla Osób Uzależnionych w Turku posiadającego kwalifikacje instruktora terapii uzależnień (przeprowadzono rozmowy z 160 osobami). prowadzono zajęcia sportowe dla dzieci i młodzieży (wyjazdy na basen) prowadzono rozmowy motywacyjno – interwencyjne z osobami uzależnionymi, które swoim zachowaniem spełniają przesłanki do podejmowania wobec nich działań przez komisję tj. powodujące rozkład życia rodzinnego, demoralizację małoletnich, systematycznie zakłócają porządek i spokój publiczny w związku nadużywaniem alkoholu. P. M. Zasiadczyk oznajmiła, że w 2007 r. zespół motywacyjno – interwencyjny odbył dwa spotkanie, na które wezwano 23 osoby mające problem alkoholowy. Dodała, że w składzie zespołu są trzy osoby: p. Elżbieta Pawłowska – kierownik Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej, p. Jolanta Janicka – pedagog szkolny Zespołu Szkół Publicznych w Dobrej i p. Jerzy Olas – lekarz psychiatra. Radny Wiesław Ignaczak zapytał, czy GKRPA może przekazać środki dla OSP na zakup paliwa? Pani Marta Zasiadczyk odpowiedziała, że nie ma takiej możliwości, natomiast Komisja może wesprzeć policję, która jeździ na interwencje związane z nadużywaniem alkoholu. Na temat realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii uzyskano informację, że nie były wydatkowane żadne kwoty. Z informacji Policji wynika, że problem z narkotykami miało 300 osób z terenu Gminy Dobra (część osób się powtarzało), ale były to osoby nie uczęszczające do szkół w gminie. P. Marta Zasiadczyk wyjaśniła, że Program realizowany jest wspólnie z Gminnym Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych poprzez zajęcia informacyjne. Część nauczycieli zostało przeszkolonych i dobrze zna problem narkomanii. Dodatkowo na zaproszenie do szkół mogą przyjechać terapeuci i policjanci, którzy mogą przekazać informacje o rozpoznawaniu i zwalczaniu narkomanii wśród uczniów. Innych pytań nie zgłoszono i przewodniczący Henryk Gręzicki o godz. 1100 zakończył posiedzenie Komisji. Na tym protokół zakończono i podpisano. Protokołowała: Przewodniczący: Komisji Rewizyjnej Inspektor Rady Miejskiej w D o b r e j Barbara Kominiarczyk Henryk Gręzicki