Uchwała Nr  XIV/119/08

Rady Miejskiej w Dobrej

z dnia 25 kwietnia 2008 roku

 

w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej w Dąbrowicy

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 roku                             o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm./ oraz art. 59 ust. 1 i 3 w związku z art. 5c pkt. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty /Dz.U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572 z późn. zm./ oraz art. 21 ust. 1 pkt 2, ust. 3 i ust. 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm. )

Rada Miejska w Dobrej po uzyskaniu pozytywnej opinii Wielkopolskiego Kuratora Oświaty w Poznaniu uchwala, co następuje:

§ 1

 

Z dniem 31 sierpnia 2008 roku następuje likwidacja Szkoły Podstawowej w Dąbrowicy.

 

§ 2

 

Uczniom zlikwidowanej szkoły zapewnia się kontynuowanie nauki w Szkole Podstawowej  im. Henryka Sienkiewicza w Zespole Szkół Publicznych w Dobrej

 

§ 3

 

Dokumentację Szkoły Podstawowej w Dąbrowicy przejmuje Dyrektor Zespołu Szkół Publicznych w Dobrej.

 

§ 4

 

Obwód likwidowanej Szkoły Podstawowej w Dąbrowicy przejmuje Szkoła Podstawowa  w Dobrej

 

§ 5

 

Zobowiązania likwidowanej jednostki budżetowej przejmuje Gmina Dobra.

Majątek likwidowanej jednostki pozostaje własności Gminy Dobra.

 

§ 6

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.

 

§ 7

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

UZASADNIENIE

do Uchwały Nr XIV/119/08 Rady Miejskiej w Dobrej

z dnia 25 kwietnia 2008 roku

 

 

Szkoła Podstawowa w Dabrowicy jest szkołą o strukturze organizacyjnej klas I-VI. W roku szkolnym 2007/2008 uczęszcza do szkoły 33 uczniów z czego do oddziału „

 

W dniu 27 lutego 2008r. Burmistrz Dobrej  przesłał do Wielkopolskiego Kuratora Oświaty w Poznaniu pismo znak OP. 4315/1.2-7/08 wraz z Uchwałą Nr XIII/102/2008 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 27 lutego 2008 w sprawie zamiaru przekształcenia Szkoły Podstawowej w Dąbrowicy w szkołę filialną oraz określenia jej struktury organizacyjnej.

 

W dniu 16 kwietnia 2008 r. pismem znak KO.WNP.Ko.-014/12/08 Wielkopolskiej Kurator Oświaty w Poznaniu postanowieniem zaopiniował pozytywnie zamiar przekształcenia Szkoły Podstawowej w Dąbrowicy w filię Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Zespole Szkół Publicznych w Dobrej.

 

W dniu 16 kwietnia 2008 r. Wojewoda Wielkopolski  pismem znak  NK.Ko.I-1.0912-18/08 wskazał że uchwała Nr XIII/102/08 Rady Miejskiej w Dobrej w sprawie zamiaru przekształcenia Szkoły Podstawowej w Dąbrowicy w filię oraz określenia jej struktury organizacyjnej – narusza prawo poprzez nazwanie przekształceniem szkoły procesu, który faktycznie jest likwidacją szkoły.

Organ nadzoru przyjął, że przekształcenie szkoły w szkołę filialną nastąpi dopiero po wykonaniu czynności polegających na pozbawieniu dotychczasowego podmiotu samodzielności i włączenia do Zespołu Szkół. Stwierdził też, że działania Gminy prowadzą w istocie do likwidacji szkoły. Wobec braku legalnej definicji przekształcenia  organ nadzoru przyjął, że nie można stwierdzić nieważności uchwały, co do której wyczerpano procedury dotyczące likwidacji szkoły mylnie nazywając ją przekształceniem.

 

            Wobec powyższego należy dokonać likwidacji Szkoły Podstawowej w Dąbrowicy aby następnie przekształcić zlikwidowaną jednostkę w filię o strukturze organizacyjnej :

w roku szkolnym 2008/2009 – klasy I – VI oraz oddział „0”

w roku szkolnym 2009/2010 i następnych – Klasy I – III i  oddział „0”

organizacyjnie podporządkowaną Szkole Podstawowej w Zespole Szkół Publicznych w Dobrej

 

Biorąc powyższe pod uwagę wnoszę o podjęcie niniejszej uchwały.