Uchwała Nr XII/96/07

Rady Miejskiej w Dobrej

z dnia 28 grudnia 2007 r.

 

w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówek szkolnych

 

 

         Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 67a ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zmianami)

Rada Miejska w Dobrej uchwala, co następuje:

 

§ 1

 

1.      Do korzystania ze stołówek szkolnych uprawnieni są uczniowie nauczyciele i inni pracownicy szkół.

2.      Za uczniów, którym przyznano świadczenie socjalne w postaci jednego gorącego posiłku dziennie opłaty wnosi właściwy ośrodek pomocy społecznej, przy czym opłata ustalana jest w wysokości opłaty za korzystanie z posiłków przez ucznia.

3.      Posiłki wydawane są w dni nauki szkolnej, z wyjątkiem miesiąca września każdego roku, w którym posiłki wydawane są od 4 dnia nauki szkolnej.

 

§ 2

1.      Posiłki wydawane są odpłatnie.

2.      Wysokość opłaty za korzystanie z posiłków przez uczniów szkoły prowadzącej stołówkę ustala się w wysokości kosztów produktów wykorzystanych do przygotowania posiłku (wsad do kotła).

3.      Wysokość opłaty za korzystanie z posiłków przez inne osoby ustala się w wysokości kosztów produktów wykorzystanych do przygotowania posiłku oraz kosztów utrzymania stołówki ( wsad do kotła i koszty przygotowania).

4.      Wykaz szkół prowadzących stołówki szkolne oraz wysokość opłaty za korzystanie z posiłku określa załącznik do uchwały.

 

§ 3

 

1.      Opłaty za posiłki wnosi się za cały miesiąc do ostatniego dnia miesiąca, za który opłata jest wnoszona.

2.      Opłata podlega zwrotowi w wysokości iloczynu liczby dni nie korzystania z posiłku (nie licząc pierwszego dnia) i wysokości opłaty za dany posiłek. Rodzic, opiekun prawny ucznia lub osoba dorosła korzystająca z posiłku zgłasza przed przygotowaniem posiłku w szkole okres niekorzystania z posiłku. W przypadku braku zgłoszenia opłata nie jest zwracana.

 

§ 4

 

Wykonanie uchwały powierza się dyrektorom szkół, w których prowadzone są stołówki.

 

§ 5

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 r., z wyłączeniem § 2 ust. 4, który wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2008 r.