Uchwała Nr XII/93/07

Rady Miejskiej w Dobrej

   z dnia 28 grudnia 2007 r.

 

                  w sprawie: budżetu gminy na 2008 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit. i i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 165, 166, 166a, 173, 182, 184, 188 ust. 2, art. 195 ust. 2 oraz art. 24 ust. 11 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami)

Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1

 

1. Ustala się dochody budżetu na rok 2008 w wysokości 13.259.371,60 zł, z tego:

-  dochody bieżące w kwocie 13.139.371,60 zł

-  dochody majątkowe w kwocie 120.000,00 zł.

 

2. Dochody budżetu określa załącznik Nr 1 do uchwały.

     

3. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

 

1)   dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań  zleconych ustawami w wysokości 2.909.800,00 zł, zgodnie z załącznikiem  Nr 3, 

 

2)   dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 114.041,60 zł, zgodnie z załącznikiem  Nr 4.

 

                                                   § 2

1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2008 w wysokości 14.013.443,60 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2.

2.   Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują:

1)   wydatki bieżące w wysokości                                          11.400.943,60 zł,

2)   

w tym na: 

 

a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

5.248.888,60 zł,

b) dotacje

   328.372,00 zł,

c) wydatki na obsługę długu

   152.000,00 zł.

3)     wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości                                                   2.612.500,00 zł.

 

3.        Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów w latach 2008-2010 i wydatki na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich, zgodnie z załącznikiem Nr 5.             

4.    Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez

państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) a także inne środki pochodzące ze źródeł zagranicznych, niepodlegające zwrotowi, zgodnie z załącznikiem Nr 6.   

        

5.    Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje:

1)   wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.909.800,00 zł, zgodnie z załącznikiem  Nr 3,

                                                                       

2)   wydatki związane z realizacją zadań wspólnych zrealizowanych na podstawie umów lub porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 129.041,60 zł zgodnie z załącznikiem Nr 4.

 

                                                              § 3

1. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 70.000,00 zł i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych  w wysokości 69.000,00 zł.

                                                                                                                                

2. Ustala się wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości 1.000,00 zł.

 § 4

1.      Deficyt budżetu w kwocie 754.072,00 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym .

 

 2. Przychody i rozchody budżetu określa załącznik Nr 7.

 

 

                                                                § 5

1. Tworzy się rezerwy:                                                                     

1)      celowe w wysokości 90.000,00 zł, z tego:

a)      na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego 30.000,00zł,

b)       na realizację programów, na terenie Gminy Dobra przez organizacje pozarządowe 60.000,00 zł.

 

                                                 § 6

 

Ustala się zakres i kwotę dotacji przedmiotowej dla zakładu budżetowego i zgodnie z załącznikiem Nr 8.

                                                                 § 7

1. Dotacje przekazywane na podstawie odrębnych przepisów, związane z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 9.                                                              

                                                               

                                                                 § 8

1. Określa się plany przychodów i wydatków:

1)  zakładu budżetowego: przychody w wysokości 696.370,00 zł, wydatki w wysokości 696.370,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 10.

 

                                                      

§ 9

 

1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w wysokości:

1)      przychody   21.691,28 zł,

2)      wydatki       21.691,28 zł,

   zgodnie z załącznikiem Nr 11.

                                                                   § 10                                           

1. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 1.054.072,00 zł,

    z tego na:

1)      pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 300.000,00 zł.

2)      finansowanie planowanego deficytu budżetu 754.072,00 zł;

                                                      § 11

1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:

1)      na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, określonych w załączniku Nr 5,

 

2)      na finansowanie programów i projektów realizowanych ze środków z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) a także innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi, określonych w załączniku Nr 6,

 

3)      z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.

                                                      § 12

1. Upoważnia się Burmistrza do:

1)       zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 300.000,00 zł,

 

2)       dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w tym wydatków bieżących i wydatków na wynagrodzenia wraz z pochodnymi w ramach działu,

 

3)       przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,

 

4)       lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.

                                                        

                                                               

 

 

 

                                                               § 13       

 

1. Upoważnia się kierownika zakładu budżetowego do dokonywania następujących zmian w planie finansowym zakładu budżetowego:

 

1)   przeniesień w planie wydatków bieżących między paragrafami i rozdziałami w ramach działu za wyjątkiem wydatków na wynagrodzenia wraz z pochodnymi,

 

2)   przeniesień wydatków inwestycyjnych na wydatki bieżące i wydatków bieżących na inwestycje w ramach działu.

 

                                                      § 14

 

1. Ustala się łączną kwotę poręczeń i gwarancji udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym 2008 w wysokości 500.000,00 zł, z tego:

1)      gwarancji do kwoty   250.000,00 zł,

2)      poręczeń do kwoty    250.000,00 zł .                                              

 

                                                                    § 15

1. Ustala się sumę 100.000,00 zł, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania.

                                                                    § 16

1. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

                                                                   § 17

1. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.