z dnia 22 lutego 2007 r. w sprawie: budżetu gminy na 2007 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt 9 lit. d i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 165, 166, 166a, 173, 182, 184, 188 ust. 2, art. 195 ust. 2 oraz art.24 ust. 11 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.) Rada Miejska w Dobrej uchwala co następuje: § 1 2. Dochody o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności: 1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.738.130,00 zł, godnie z załącznikiem nr 3; § 2 1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2007 w wysokości 14.588.145,00 zł , zgodnie z załącznikiem nr 2. 2. Wydatki o, których mowa w ust.1 obejmują: 1) wydatki bieżące w wysokości 11.630.039,00 zł, w tym na: a) wynagrodzenie osobowe i pochodne od wynagrodzeń 5.657.644,00 zł, b) dotacje 402.163,00 zł, w tym:
- przedmiotowe dla zakładów budżetowych 93.360,00 zł - podmiotowe dla instytucji kultury 308.803,00 zł
Uchwała Nr V/26/07Rady Miejskiej w Dobrej
c) wydatki na obsługę długu 159.983,00 zł,
2) wydatki majątkowe w 2007 r. w wysokości 2.958.106,00 zł,
3. Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów w latach 2007-2009, zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków funduszy strukturalnych i Fundszu Spójności, zgodnie z załącznikiem nr 5.
5. Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje:
1) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.738.130,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3;
§ 3
Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 68.000,00 zł i wydatki na realizację zadań które są określone w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na terenie Gminy Dobra na 2007 rok w wysokości 67.000,00 zł oraz w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w Gminie Dobra na 2007 rok w wysokości 1.000,00 zł.
§ 4
1. Deficyt budżetu w kwocie 2.505.538,00 zł zostanie sfinansowana przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym.
2. Przychody i rozchody budżetu określa załącznik nr 6.
§ 5
Ustala się zakres i kwoty dotacji przedmiotowej dla zakładu budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 6
Określa się plany przychodów i wydatków:
1) zakładu budżetowego: przychody w wysokości 712.340,00 zł, wydatki w wysokości 712.340,00 zł;
zgodnie z załącznikiem nr 8.
§7
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody 10.178,19 zł,
2) wydatki 10.178,19 zł,
Zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 8
Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 3.300.303,00 zł,
z tego na:
1. pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 300.000,00 zł;
2. finansowanie planowanego deficytu budżetu 2.505.538,00 zł;
3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 494.765,00 zł;
§ 9
Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:
1) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, określonych w załączniku nr 4;
2) na finansowanie programów i projektów ze środków budżetu UE oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, nie podlegających zwrotowi, określonych w załączniku nr 5
3) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§ 10
Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 300.000,00 zł
2) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w tym wydatków bieżących i wydatków na wynagrodzenia wraz z pochodnymi w ramach działu.
3) dokonywania przeniesień wydatków inwestycyjnych na wydatki bieżące i wydatków bieżących na inwestycje w ramach działu.
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.
§ 11
Upoważnia się kierownika zakładu budżetowego do dokonywania zmian w planie finansowym zakładu budżetowego polegających na:
1) przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w tym wydatków bieżących i wydatków na wynagrodzenia wraz z pochodnymi w ramach działu
2) przeniesieniach wydatków inwestycyjnych na wydatki bieżące i wydatków bieżących na inwestycje w ramach działu.
§ 12
Ustala się sumę 100.000,00 zł do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania.
§ 13
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2007 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.