Uchwała Nr V/26/07

Rady Miejskiej w Dobrej

z dnia 22 lutego 2007 r.

 

w sprawie:  budżetu gminy na 2007 rok

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt 9 lit. d i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca  1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 165, 166, 166a, 173, 182, 184, 188 ust. 2, art. 195 ust. 2 oraz art.24 ust. 11 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.)

           

Rada Miejska w Dobrej uchwala co następuje:

 

 § 1

 

  1. Ustala się dochody budżetu na rok 2007 w wysokości 12.082.607,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.

 

2. Dochody o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.738.130,00 zł, godnie z załącznikiem nr 3;

                                                          

§ 2

 

1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2007 w wysokości 14.588.145,00 zł , zgodnie z załącznikiem nr 2.

 

     2. Wydatki o,  których mowa w ust.1 obejmują: 

        1) wydatki bieżące w wysokości 11.630.039,00 zł, w tym na:

a) wynagrodzenie osobowe i pochodne od wynagrodzeń 5.657.644,00 zł,

b) dotacje 402.163,00 zł,

w tym:

 

- przedmiotowe dla zakładów budżetowych

93.360,00 zł

- podmiotowe dla instytucji kultury        

308.803,00 zł

 

c) wydatki na obsługę długu 159.983,00 zł,

 

  2) wydatki majątkowe w 2007 r. w wysokości 2.958.106,00 zł,

 

3. Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów w latach 2007-2009, zgodnie z załącznikiem nr 4.

 

4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków funduszy strukturalnych i Fundszu Spójności,   zgodnie z załącznikiem nr 5.  

 

       5. Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje:

  1) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.738.130,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3;

 

 § 3

 

Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 68.000,00 zł i wydatki na realizację zadań które są określone w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na terenie Gminy Dobra na 2007 rok w wysokości 67.000,00 zł oraz w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w Gminie Dobra na 2007 rok w wysokości 1.000,00 zł.

 

§ 4

 

1. Deficyt budżetu w kwocie 2.505.538,00 zł zostanie sfinansowana przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym.

 

    2. Przychody i rozchody budżetu określa załącznik nr 6.

 

§ 5

 

 Ustala się zakres i kwoty dotacji przedmiotowej dla zakładu budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ 6

 

Określa się plany przychodów i wydatków:

    1) zakładu budżetowego: przychody w wysokości 712.340,00 zł, wydatki w wysokości 712.340,00 zł;

       zgodnie z załącznikiem nr 8.

§7

 

Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

    1) przychody 10.178,19 zł,

    2) wydatki 10.178,19 zł,

Zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 8

 

Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 3.300.303,00 zł,

z tego na:

 

1.      pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 300.000,00 zł;

2.      finansowanie planowanego deficytu budżetu 2.505.538,00 zł;

3.      spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 494.765,00 zł;

 

§ 9

 

Upoważnia się  Burmistrza do zaciągania zobowiązań:

     1) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, określonych w załączniku nr 4;

     2) na finansowanie programów i projektów ze środków budżetu UE oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, nie podlegających zwrotowi, określonych w załączniku nr 5

     3) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.

 

§ 10

Upoważnia się Burmistrza do:

      1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 300.000,00 zł

      2) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w tym wydatków bieżących i wydatków na wynagrodzenia wraz z pochodnymi w ramach działu.

       3) dokonywania przeniesień wydatków inwestycyjnych na wydatki bieżące i wydatków bieżących na inwestycje w ramach działu.

     4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.

 

§ 11

 

Upoważnia się kierownika zakładu budżetowego do dokonywania  zmian w planie finansowym zakładu budżetowego polegających na:

1)      przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w tym wydatków bieżących i wydatków na wynagrodzenia wraz z pochodnymi w ramach działu

2)      przeniesieniach wydatków inwestycyjnych na wydatki bieżące i wydatków bieżących na inwestycje w ramach działu.

 

      § 12

 

        Ustala się sumę 100.000,00 zł do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać  zobowiązania.

  

§ 13

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.

 

§ 14

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2007 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.