Uchwała Nr XXII/180/05
Rady Miejskiej w Dobrej
z dnia 28 grudnia 2005 r.
w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/126/04
Na podstawie art. 4 ust. 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002r. Nr 147, poz. 1231 ze zmianami) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami)
Rada Miejska w Dobrej uchwala, co następuje:
§1
W uchwale Rady Miejskiej w Dobrej Nr XVI/126/04 z dnia 29 grudnia 2004r. w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na terenie Gminy Dobra na 2005rok w załączniku do uchwały wprowadza się następujące zmiany:
1) W Rozdziale III Kierunki działania i sposoby realizacji, otrzymuje brzmienie:
ROZDZIAŁ III
Kierunki działania i sposoby realizacji
Zadania
Sposób realizacji
Odpowiedzialni za realizację
Termin realizacji
Uwagi
I. Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu
- Kontynuacja działalności punktu konsultacyjnego w Dobrej w szczególności zakup i wyposażenie w materiały niezbędne do jego działalności, zakup programu LEX, doposażenie w sprzęt , zakup środków służących do ekspozycji prac konkursowych.
- Urządzenie siedziby GKRPA w Dobrej, ul. Wiatraki 15 oraz przeprowadzenie niezbędnych prac remontowych.
- Prowadzenie zajęć terapeutycznych z osobami uzależnionymi i członkami ich rodzin.
- Informowanie o chorobie alkoholowej i możliwościach leczenia osób uzależnionych.
Pełnomocnik Burmistrza ds. realizacji gminnego programu
Pełnomocnik Burmistrza
Członkowie Komisji
Cały rok
Cały rok
Cały rok
II. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe , pomocy psychofizycznej i prawnej w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie
- Prowadzenie edukacji społecznej (ulotki, broszury, plakaty)
- Udzielanie pomocy prawnej rodzinom osób uzależnionych.
- Zorganizowanie szkoleń dla rodziców z zakresu uzależnień oraz przemocy w rodzinie.
- Prowadzenie działań w zakresie podejmowania przez osoby uzależnione leczenia poprzez :
- przygotowywanie informacji o osobie uzależnionej i jej rodzinie
- przeprowadzenie rozmów z osobami uzależnionymi
- kierowanie na badanie celem uzyskania opinii o stopniu uzależnienia
- kierowanie wniosków do sądu o zobowiązanie osoby uzależnionej do podjęcia leczenia zgodnie z opinią biegłego.
- Współdziałanie z Posterunkiem Policji w Dobrej w zakresie umożliwienia osobom uzależnionym uczestnictwo w formach działań terapeutycznych organizowanych przez właściwe podmioty. Dofinansowanie zakupu samochodu na potrzeby Posterunku Policji w Dobrej.
Pełnomocnik Burmistrza
Osoby upoważnione
Dyrektorzy szkół
Pełnomocnik Burmistrza
Zespół motywacyjno – interwencyjny
Pełnomocnik
Burmistrza
Cały rok
Cały rok
I – III
Cały rok
Cały rok
III. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej dla dzieci i młodzieży
- Włączenie zagadnień wychowania w trzeźwości do programów pracy wychowawczej w szkołach .
- Organizowanie i prowadzenie w wybranych szkołach programów profilaktycznych dla dzieci i młodzieży oraz ich rodziców.
- Zorganizowanie wypoczynku z programem profilaktycznym dla dzieci z rodzin z problemami alkoholowymi i innych (wypoczynek integracyjny ) w okresie letnim.
- Zorganizowanie integracyjnego „ Spotkania Bożonarodzeniowego” dla dzieci z rodzin z problemem alkoholowym i innych dzieci.
- Wspomaganie konkretnych programów edukacyjnych i profilaktycznych podejmowanych przez Dyrekcję Szkół na podstawie przedłożonych projektów.
- Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych
- Prowadzenie dożywiania dzieci podczas realizacji programu opiekuńczo-wychowawczego w szkołach podstawowych i zespołach szkół z terenu Gminy Dobra oraz w świetlicy TPD „ Pałacyk” w Długiej Wsi
Dyrektorzy szkół
Pedagodzy szkolni
Dyrektorzy szkół
Pedagodzy szkolni
Pełnomocnik Burmistrza
Członkowie Komisji
Dyrektorzy szkół
Pełnomocnik Burmistrza
Pełnomocnik Burmistrza przy pomocy Komisji
Pełnomocnik Burmistrz
Pełnomocnik Burmistrza przy współpracy z Kierownikiem świetlicy
Rok szkolny
Rok szkolny
VII – VIII
XII
Rok szkolny
V – VI
Cały rok
Cały rok
IV. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.
- Wsparcie finansowe świetlic szkolnych poruszających w swych działaniach tematyką uzależnień.
- Współpraca z świetlicą TPD „Pałacyk” w zakresie realizacji dla dzieci z grup ryzyka i innych (zajęcia integracyjne) programu profilaktycznego i zabezpieczenia finansowego warunków do jego realizacji oraz prowadzenie zajęć sportowo - rekreacyjnych
- Partycypowanie w kosztach pobytu osób nietrzeźwych z terenu Gminy w izbie wytrzeźwień.
Pełnomocnik Burmistrza przy współpracy z kierownikami świetlic
Pełnomocnik Burmistrza
Rok szkolny
Cały rok
Cały rok
2) Rozdział V preliminarz wydatków wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2005 otrzymuje brzmienie:
ROZDZIAŁ V
Preliminarz wydatków wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2005
Rodzaj przedsięwzięcia
Planowana kwota
Prowadzenie działalności terapeutycznej
12.000,00 zł
Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowo – rekreacyjnych
2.500,00 zł
Organizacja wypoczynku letniego połączonego z realizacją programu profilaktycznego
5.000,00 zł
Prowadzenie dożywiania dzieci podczas realizacji programów opiekuńczo – wychowawczych
5.500,00 zł
Dofinansowanie zakupu samochodu na potrzeby Posterunku Policji w Dobrej
21.010,00 zł
Zakup materiałów dydaktycznych, informacyjnych z zakresu uzależnień, zakup programu LEX, materiałów biurowych, doposażenie punktu konsultacyjnego, wykonanie niezbędnych prac remontowych, prowadzenie postępowań wobec osób uzależnionych
15.103,50 zł
Wynagrodzenie członków GKRPA
5.000,00 zł
§2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.
§3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Zadania
Sposób realizacji
Odpowiedzialni za realizację
Termin realizacji
Uwagi
I. Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu
- Kontynuacja działalności punktu konsultacyjnego w Dobrej w szczególności zakup i wyposażenie w materiały niezbędne do jego działalności, zakup programu LEX, doposażenie w sprzęt , zakup środków służących do ekspozycji prac konkursowych.
- Urządzenie siedziby GKRPA w Dobrej, ul. Wiatraki 15 oraz przeprowadzenie niezbędnych prac remontowych.
- Prowadzenie zajęć terapeutycznych z osobami uzależnionymi i członkami ich rodzin.
- Informowanie o chorobie alkoholowej i możliwościach leczenia osób uzależnionych.
Pełnomocnik Burmistrza ds. realizacji gminnego programu
Pełnomocnik Burmistrza
Członkowie Komisji
Cały rok
Cały rok
Cały rok
II. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe , pomocy psychofizycznej i prawnej w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie
- Prowadzenie edukacji społecznej (ulotki, broszury, plakaty)
- Udzielanie pomocy prawnej rodzinom osób uzależnionych.
- Zorganizowanie szkoleń dla rodziców z zakresu uzależnień oraz przemocy w rodzinie.
- Prowadzenie działań w zakresie podejmowania przez osoby uzależnione leczenia poprzez :
- przygotowywanie informacji o osobie uzależnionej i jej rodzinie
- przeprowadzenie rozmów z osobami uzależnionymi
- kierowanie na badanie celem uzyskania opinii o stopniu uzależnienia
- kierowanie wniosków do sądu o zobowiązanie osoby uzależnionej do podjęcia leczenia zgodnie z opinią biegłego.
- Współdziałanie z Posterunkiem Policji w Dobrej w zakresie umożliwienia osobom uzależnionym uczestnictwo w formach działań terapeutycznych organizowanych przez właściwe podmioty. Dofinansowanie zakupu samochodu na potrzeby Posterunku Policji w Dobrej.
Pełnomocnik Burmistrza
Osoby upoważnione
Dyrektorzy szkół
Pełnomocnik Burmistrza
Zespół motywacyjno – interwencyjny
Pełnomocnik
Burmistrza
Cały rok
Cały rok
I – III
Cały rok
Cały rok
III. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej dla dzieci i młodzieży
- Włączenie zagadnień wychowania w trzeźwości do programów pracy wychowawczej w szkołach .
- Organizowanie i prowadzenie w wybranych szkołach programów profilaktycznych dla dzieci i młodzieży oraz ich rodziców.
- Zorganizowanie wypoczynku z programem profilaktycznym dla dzieci z rodzin z problemami alkoholowymi i innych (wypoczynek integracyjny ) w okresie letnim.
- Zorganizowanie integracyjnego „ Spotkania Bożonarodzeniowego” dla dzieci z rodzin z problemem alkoholowym i innych dzieci.
- Wspomaganie konkretnych programów edukacyjnych i profilaktycznych podejmowanych przez Dyrekcję Szkół na podstawie przedłożonych projektów.
- Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych
- Prowadzenie dożywiania dzieci podczas realizacji programu opiekuńczo-wychowawczego w szkołach podstawowych i zespołach szkół z terenu Gminy Dobra oraz w świetlicy TPD „ Pałacyk” w Długiej Wsi
Dyrektorzy szkół
Pedagodzy szkolni
Dyrektorzy szkół
Pedagodzy szkolni
Pełnomocnik Burmistrza
Członkowie Komisji
Dyrektorzy szkół
Pełnomocnik Burmistrza
Pełnomocnik Burmistrza przy pomocy Komisji
Pełnomocnik Burmistrz
Pełnomocnik Burmistrza przy współpracy z Kierownikiem świetlicy
Rok szkolny
Rok szkolny
VII – VIII
XII
Rok szkolny
V – VI
Cały rok
Cały rok
IV. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.
- Wsparcie finansowe świetlic szkolnych poruszających w swych działaniach tematyką uzależnień.
- Współpraca z świetlicą TPD „Pałacyk” w zakresie realizacji dla dzieci z grup ryzyka i innych (zajęcia integracyjne) programu profilaktycznego i zabezpieczenia finansowego warunków do jego realizacji oraz prowadzenie zajęć sportowo - rekreacyjnych
- Partycypowanie w kosztach pobytu osób nietrzeźwych z terenu Gminy w izbie wytrzeźwień.
Pełnomocnik Burmistrza przy współpracy z kierownikami świetlic
Pełnomocnik Burmistrza
Rok szkolny
Cały rok
Cały rok
Rodzaj przedsięwzięcia
Planowana kwota
Prowadzenie działalności terapeutycznej
12.000,00 zł
Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowo – rekreacyjnych
2.500,00 zł
Organizacja wypoczynku letniego połączonego z realizacją programu profilaktycznego
5.000,00 zł
Prowadzenie dożywiania dzieci podczas realizacji programów opiekuńczo – wychowawczych
5.500,00 zł
Dofinansowanie zakupu samochodu na potrzeby Posterunku Policji w Dobrej
21.010,00 zł
Zakup materiałów dydaktycznych, informacyjnych z zakresu uzależnień, zakup programu LEX, materiałów biurowych, doposażenie punktu konsultacyjnego, wykonanie niezbędnych prac remontowych, prowadzenie postępowań wobec osób uzależnionych
15.103,50 zł
Wynagrodzenie członków GKRPA
5.000,00 zł