Uchwała Nr XV/114/04
z dnia 23 listopada 2004 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie 1 m2 pasa drogowego dróg gminnych na terenie gminy i miasta Dobra. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U z 2001 r. 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 40 ust. 8 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U z 2004 r. nr 204, poz. 2086) Rada Miejska w Dobrej uchwala, co następuje: § 1 1. Ustala się stawki opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego dróg gminnych w celu prowadzenia robót w pasie drogowym w następującej wysokości: 1) za 1m2 jezdni do 20% szerokości jezdni – 2,00 zł 2) za 1m2 jezdni od 20% do 50% szerokość jezdni – 5,00 zł 3) za 1m2 jezdni powyżej 50% szerokości jezdni – 10,00 zł 4) za 1m2 ciągów pieszych (chodnika, placów, ścieżek rowerowych) – 2,00 zł 5) za 1m2 pozostałych elementów pasa drogowego – 1,00 zł 2. Za umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego ustala się wysokości rocznej stawki opłaty za 1 m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy wyżej wymienionych urządzeń infrastruktury technicznej w wysokości: 1) poza obszarem zabudowanym – 20,00 zł 2) w obszarze zabudowanym – 30,00 zł 3) na obiektach mostowych – 100,00 zł (w tym: przepusty, kładki itp.) 3. Ustala się następujące stawki opłat dziennych za zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogą lub potrzebami ruchu drogowego, oraz reklam. 1) za 1 m2 rzutu poziomego obiektu budowlanego – 1,00 zł 2) za 1 m2 powierzchni reklamy – 1,00 zł 4. Stawki za niepełny rok należy obliczać proporcjonalnie do liczby miesięcy umieszczenia urządzeń w pasie drogowym. § 2 Wysokość stawek za zajęcie pasa drogowego zgodnie z § 1ust. 1, 3 i 4 o powierzchni mniejszej niż 1 m2 stosuje się stawki takie jak za zajęcie 1 m2 pasa drogowego. § 3 Zajęcie pasa drogowego przez okres krótszy niż 24 godziny należy traktować jak zajęcie pasa drogowego przez jeden dzień. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej. Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego. Rady Miejskiej w Dobrej