Uchwała Nr XIV/104/04
z dnia 28 września 2004 r. w sprawie zasad sprawienia pogrzebu przez Gminę Dobra Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 593 ze zmianami), w związku z art. 44 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. nr 64, poz. 593 ze zmianami) Rada Miejska w Dobrej uchwala, co następuje: § 1 1. Gmina organizuje pogrzeb w przypadku braku podmiotów lub osób bliskich do dokonania pochówku. 2. O sprawieniu pogrzebu lub pokrycie kosztów pogrzebu przez gminę może również ubiegać się osoba lub rodzina będąca w niedostatku i nie mająca możliwości ubiegania się o świadczenie na ten cel z innych tytułów. 3. Pogrzeb powinien być dokonany zgodnie z wyznaniem zmarłego, po uprzedniej konsultacji z przedstawicielem miejscowego kościoła oraz zgodnie z miejscowymi zwyczajami. § 2 Sprawienie pogrzebu obejmuje niezbędne czynności z tym związane, a w szczególności: 1) zakup trumny, 2) zakup niezbędnego ubrania, 3) przechowanie zwłok, 4) przygotowanie zwłok do pochówku, 5) przewóz zwłok, 6) obsługę przy pochówku, 7) inne czynności wynikające z okoliczności, zgodnie z wyznaniem zmarłego, prawem i miejscowymi zwyczajami. § 3 1. Gmina zleca organizację pogrzebu wyspecjalizowanym podmiotom po wcześniejszym określeniu przez kierownika Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej zakresu niezbędnej czynności oraz górnych granic kosztów z tym związanych. 2. Zapisy ust. 1 stosuje się odpowiednio w przypadku zwrotu kosztów pogrzebu osobie lub rodzinie. § 4 Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej dokonuje zapłaty lub zwrotu kosztów pogrzebu na podstawie: 1) wniosku i rachunków przedstawionych przez osoby, które dokonały pochówku, 2) rachunku wystawionego przez firmę, której zostały zlecone czynności po uprzednim wykonaniu zlecenia. § 5 Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej. § 6 Uchwała wchodzi w życie po 14 dniach od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.Rady Miejskiej w Dobrej