Uchwała Nr XIV/102/04
z dnia 28 września 2004 r. w sprawie określenia wysokości oraz szczegółowych warunków, trybu przyznania i zwrotu zasiłku celowego na ekonomiczne usamodzielnienie. Rada Miejska w Dobrej u c h w a l a , co następuje : § 1 Osobom i rodzinom usamodzielnionym życiowo może być przyznana pomoc na ekonomiczne usamodzielnienie, w postaci jednorazowego zasiłku celowego, zwanego dalej „zasiłkiem” pod warunkiem posiadania środków finansowych na ten cel przez Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej. § 2 Pierwszeństwo w uzyskaniu pomocy mają osoby i rodziny, których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego określonego w ustawie o pomocy społecznej oraz występują takie przesłanki, jak w szczególności: a) niepełnosprawność, b) wielodzietność, c) samotne wychowywanie dziecka, d) bezrobocie § 3 1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach zasiłek może być przyznany osobom i rodzicom, których dochód jest wyższy niż kryterium dochodowe, określone w ustawie o pomocy społecznej, pod warunkiem jego całkowitego zwrotu. 2. Zwrot zasiłku następuje nie więcej niż w 24 równych, miesięcznych ratach, poczynając od miesiąca następującego po miesiącu wypłaty zasiłku. 3. Na uzasadniony wniosek spłaty rat mogą ulec zawieszeniu na okres nie dłuższy niż 6 miesięcy. Zawieszenie spłaty rat pomocy może nastąpić tylko raz. § 4 Podstawą przyznania zasiłku jest: a) wniosek osoby zainteresowanej wraz z określeniem celu i sposobu wykorzystania zasiłku, b) plan ekonomiczno – gospodarczy, c) wywiad środowiskowy oraz dokumentacja potwierdzająca sytuację osobistą, rodzinną, dochodową. § 5 Zasiłek przyznawany jest na podstawie decyzji administracyjnej do wysokości odpowiadającej 5-krotnemu minimalnemu wynagrodzeniu za pracę, obowiązującemu w dacie wydania decyzji, publikowanemu na podstawie odrębnych przepisów. § 6 W przypadku wykorzystania zasiłku w sposób nie zgodny z celem, bądź też stwierdzenia jego marnotrawstwa, zasiłek podlega natychmiastowemu zwrotowi. § 7 Zasiłek nie przysługuje, jeżeli osoba ubiegająca się w ciągu 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku: a) otrzymała już na ten cel pomoc z innego źródła, b) uchyliła się lub uchyla się od podjęcia odpowiedniej pracy, w rozumieniu przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, c) odmówiła bądź odmawia udziału w przeszkoleniu zawodowym. § 8 Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej. § 9 Uchwała wchodzi w życie po 14 dniach od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.Rady Miejskiej w Dobrej
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591 ze zmianami), w związku z art. 43 ust. 10, art. 96 ust.4 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz.593 ze zmianami)