Ogłoszenie nr 610420-N-2018 z dnia 2018-08-29 r.
Gmina Dobra: Przebudowa drogi gminnej nr 646027P na odcinkach od km 0+000 do km 0+0+868 oraz od km 0+000 do km 0+310 w miejscowości Skęczniew – Kościanki
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dobra, krajowy numer identyfikacyjny 52819000000, ul. plac Wojska Polskiego 10 , 62730 Dobra, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 0-63 279-90-11, e-mail st.stasiak@wp.pl, faks 0-63 279-90-11.
Adres strony internetowej (URL):
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
http://dobra.nowoczesnagmina.pl/
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Tylko pisemnie
Adres:
Gmina Dobra, Pl. Wojska Polskiego 10, 62 - 730 Dobra
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej nr 646027P na odcinkach od km 0+000 do km 0+0+868 oraz od km 0+000 do km 0+310 w miejscowości Skęczniew – Kościanki
Numer referencyjny: IGOŚR.271.9.2018.MŚ
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST WYKONANIE PRZEBUDOWY DRÓG GMINNYCH: Przebudowa drogi gminnej nr 646027P na odcinku od km 0+000 do km 0+310 w miejscowości Skęczniew - Kościanki Zakres robót związanych z przebudową drogi gminnej nr 646027P na odcinku od km 0+000 do km 0+310 w miejscowości Skęczniew - Kościanki obejmuje: 1. roboty pomiarowe - 0,310km 2. roboty rozbiórkowe nawierzchni z betonu asfaltowego - 270,80m2 3. rozebranie podbudowy gr. 20 cm z betonu - 270,80m2 4. rozebranie krawężników 15x30 - 477,0m 5. rozebranie krawężników 20x30 - 69,Orn 6. rozbiórka pozostałych elementów drogowych 7. elementy odwodnienia 8. usunięcie w-wy humusu gr. 15cm - 191,4m2 9. wykonanie koryta pod jezdnię, chodniki i krawężniki - 238,0m3 10. profilowanie i zagęszczenie podłoża pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni - 628,0m2 11. podbudowa z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=5MPa gr. 15 cm - 214,0m2 12. podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (bazalt melafir, granit) o uziarnieniu (0-31,5mm) - gr. 20cm pod nawierzchnię ulic - 214,0m2 13. podbudowy betonowe z betonu C8/10 gr. 10 cm pod chodniki - 414,0m2 14. krawężniki betonowe 15x30x100 na ławie betonowe z oporem i ławą pod ściek z betonu C12/15 - 558,0mb 15. obrzeże betonowe na podsypce cementowo - piaskowej 20x6 - 225,0m 16. ścieki uliczne z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm - 497,0mb 17. nawierzchnia chodnika z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm kolor szary - 414,0m2 18. oczyszczenie i skropienie emulsją asfaltową w ilości 0,5kg/m2 istniejącej nawierzchni jezdni 19. w-wa wiążąca z betonu asfaltowego AC11W dla KR1 gr. 4 cm - 214,0m2 20. w-wa ścieralna z betonu asfaltowego KR1 AC118 wg PN-EN-13108-1 gr. 4 cm - 1809,0m2 21. ustawienie oznakowania pionowego 22. wykonanie oznakowania poziomego 23. podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (granit) o uziarnieniu (0-31,5mm) — gr. 20cm pod nawierzchnię ulic 24. podbudowy betonowe z betonu 08/10 gr. 10 cm pod chodniki 25 krawężniki betonowe 15x30x100 na ławie betonowe z oporem i ławą pod ściek z betonu 012/15 26. obrzeże betonowe na podsypce cementowo — piaskowej 20x6 27. ścieki uliczne z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm 28. nawierzchnia chodnika z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm kolor szary 29. oczyszczenie i skropienie emulsją asfaltową w ilości 0,5kg/m2 istniejącej nawierzchni jezdni 30. w-wa wiążąca z betonu asfaltowego AC11W dla KR1 gr. 4 cm 31. w-wa ścieralna z betonu asfaltowego KR1 AC11S wg PN-EN-13108-1 gr. 4 cm 32. ustawienie oznakowania pionowego 33. wykonanie oznakowania poziomego Parametry techniczne projektowanej drogi. Dla projektowanej drogi przyjęto następujące parametry techniczne: kategoria drogi -droga gminna prędkość projektowa - 40km/h kategoria ruchu - KR1 przekrój - uliczny szerokość jezdni - 6,0mb szerokość chodnika — 1x2,0m długość odcinka — 0,310km Konstrukcja nawierzchni jezdni: - w-wa ścieralna z betonu asfaltowego KR1 AC11S — gr. 4 cm - w-wa wyrównawcza z betonu asfaltowego KR1 AC11W Konstrukcja nawierzchni jezdni na przekopach: - w-wa ścieralna z betonu asfaltowego KR1 AC11S — gr. 4 cm w-wa wiążąca z betonu asfaltowego KR1 AC11W — gr. 4 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5mm — gr. 20 cm - podbudowa z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=5MPa — gr. 15 cm Konstrukcja nawierzchni chodnika: - kostka brukowa betonowa kolor szary - gr. 6 cm - podsypka piaskowo — cementowa - gr. 3 cm - podbudowa z betonu C8/10 - gr. 10 cm Odwodnienie. Projektuje się odwodnienie powierzchniowe za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych do istniejących i projektowanych studzienek ściekowych a następnie do istniejącego kolektora deszczowego. Droga gminna przewidziana do budowy zlokalizowana jest na terenie gminy Dobra, obręb Skęczniew. W chwili obecnej droga posiada nawierzchnię bitumiczną z licznymi nierównościami w profilu podłużnym i poprzecznym co stanowi zagrożenie dla ruchu. Droga posiada krawężniki w złym stanie technicznym. Stan techniczny drogi określa się jako zły. Stan istniejący zagospodarowania dziatki lub terenu: Teren, na którym zlokalizowana jest droga o nawierzchni gruntowej zlokalizowany jest na terenie Powiatu Tureckiego , gmina Dobra, obręb Skęczniew , działka nr 438/39, 155/1. W chwili obecnej droga posiada liczne nierówności w profilu podłużnym i poprzecznym co stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu. Projektowane zagospodarowanie dziatki lub terenu: Projekt przewiduje ułożenie nowej nawierzchni z betonu asfaltowego KR1 AC11S gr. 4 cm. Zestawienie powierzchni poszczególnych części zagospodarowania działki: Ogółem powierzchnia działki przeznaczona do utwardzenia wynosi: 2223,0 m2 w tym: - nawierzchnia z betonu asfaltowego KR1 AC11S gr. 4 cm — 1809,0m2 - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej kolor szary gr. 6 cm — 414,0m2 Działka wpisana nie jest do rejestru zabytków i inwestycja nie wymaga uzgodnienia z konserwatorem zabytków. Działka i teren zamierzenia budowlanego nie znajduje się w granicach terenu górniczego. Dane o charakterze i cechach istniejących i przewidywanych zagrożeń dla środowiska i higieny zdrowia użytkowników projektowanego obiektu. Projektowany obiekt, nie stanowi zagrożenia dla środowiska ani dla bezpieczeństwa i higieny przyszłych użytkowników Przebudowa drogi gminnej nr 646027P na odcinku od km 0+000 do km 0+868 w miejscowości Skęczniew - Kościanki Przedmiotem niniejszego opracowania jest projekt budowlany na przebudowę drogi w m. Skęczniew. W chwili obecnej droga posiada nawierzchnię żwirową z licznymi nierównościami w profilu podłużnym i poprzecznym co stanowi zagrożenie dla ruchu. Projektowana do przebudowy droga zlokalizowana jest na terenie Powiatu Tureckiego, na terenie Gminy Dobra. Obszar oddziaływania inwestycji: Wykaz nieruchomości, na których zlokalizowany jest odcinek drogi do przebudowy: Gmina Dobra, obręb Skęczniew 155/1, 194/7, 194/6, 193/15, 193/11, 193/24 i Kościanki dz. nr 1/2. Zakres robót przewidziany niniejszym projektem obejmuje: 1. roboty pomiarowe 2. roboty ziemne 3. usunięcie w- wy humusu 4. wykonanie koryta pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni równiarką 5. wykonanie nasypów pod jezdnie i chodniki z materiału dowiezionego (Po,Pr,Ps) wraz z zakupem i dowozem materiału 6. profilowanie i zagęszczenie podłoża pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni 7. w-wa z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=5MPa gr.12,0cm 8. wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (0-31,5mm) melafir, bazalt, granit lub równoważne gr. 20 cm 9. podbudowa z betonu C8/10 grub. 10 cm pod chodnik 10. podbudowa z betonu 08/10 grub. 20 cm pod przejazdy przez chodnik 11 nawierzchnia chodnika z kostki szarej bezfazowej gr. 6 cm 12. nawierzchnia przejazdów przez chodnik z kostki czerwonej bezfazowej gr. 8 cm 13 krawężniki betonowe 15x30x100 na lawie betonowej C12/15 z oporem 14. obrzeża betonowe 6x20 15. obrzeża betonowe 8x30 na lawie betonowej 08/10 16.w-wa wiążąca z betonu asfaltowego KRI wg PN-EN-13108-1 AC16W gr. 4 cm 17. w-wa ścieralna z betonu asfaltowego KR1 wg PN-EN 13108-1 AC11S gr. 4 cm 18. ustawienie oznakowania Rozwiązanie sytuagyjne. Usytuowanie drogi w istniejącym pasie komunikacyjnym przedstawiono na aktualnych mapach syłuacyjno - wysokościowych w skali 1:1000 i 1:500 (PLAN SYTUACYJNY). Przebieg drogi dostosowano do istniejącej drogi. Oś projektowanej do przebudowy drogi pokrywa się z istniejącą osią drogi. Przekroje konstrukcyjne od krn 0+000 do km 0+750 Konstrukcja nawierzchni drogi : w-wa z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=5MPa gr.12,0cm - w-wa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (0-31,5mm) melafir, bazalt, grafit - gr. 20 cm - w-wa wiążąca z betonu asfaltowego KR1 wg PN-EN-13108-1 AC16W gr, 4 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego KR1 AC11S wg PN-EN 13108-1 gr. 4 cm Konstrukcja nawierzchni chodnika: - podbudowa z betonu C8/10 grub. 10 cm - nawierzchnia chodnika z kostki szarej bezfazowej gr. 6 cm Konstrukcja nawierzchni przejazdów przez chodnik: -podbudowa z betonu C8/10 grub. 20 cm - nawierzchnia chodnika z kostki czerwonej bezfazowej gr. 8 cm Projektuje się ustawienie krawężnika 15x30x100 na lawie betonowej z oporem z betonu C12/15 pod krawężnik i podściel oraz wykonanie ścieku przykrawężnikowego z dwóch rzędów kostki brukowej betonowej. Za chodnikiem projektuje się ustawienie obrzeż betonowego 20x6 a za przejazdami obrzeże 8x30 na lawie betonowej z betonu C8/10 Przebudowa drogi - budowa chodnika na odcinku o długości 118,0mb od końca projektowanej Przebudowy nawierzchni jezdni do granicy pasa drogi wojewódzkiej nr 478. Projektuje się chodnik o szerokości 2,0mb, który stanowi połączenie zaprojektowanego chodnika wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 478 . Chodnik będzie stanowić ciąg komunikacji pieszej do Domu Pomocy Społecznej oraz przyległych posesji. Wykonanie chodnika wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszego. Parametry chodnika: • długość odcinka — 118,0mb • szerokość chodnika — 2,0mb • spadek poprzeczny — 2% w kierunku rowu Konstrukcja nawierzchni chodnika: - podbudowa z betonu 08/10 grub. 10 cm - nawierzchnia chodnika z kostki szarej bezfazowej gr. 6 cm Konstrukcja nawierzchni przejazdów przez chodnik: • • podbudowa z betonu C8/10 grub, 20 cm • - nawierzchnia chodnika z kostki czerwonej bezfazowej gr. 8 cm • Projektuje się ustawienie krawężnika 15x30x100 na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 pod krawężnik i podściel oraz wykonanie ścieku przykrawężnikowego z dwóch rzędów kostki brukowej betonowej. • Za chodnikiem projektuje się ustawienie obrzeż betonowego 20x6 a za przejazdami obrzeże 8x30 na ławie betonowej z betonu 08/10 • Viii. Roboty ziemne. • Przewiduje się wykonanie robót ziemnych związanych z wykonaniem koryta pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni. • X. Odwodnienie. • Projektuje się odwodnienie powierzchniowe za pomocą spadków podłużnych poprzecznych na tereny zlokalizowane w pasie drogi gminnej. • Xl. Urzedzenia obce. • Zgodnie z planem sytuacyjnym przebudowa drogi Skęczniew Kościanki koliduje z infrastrukturą techniczną. Przy wykonywaniu robót należy uwzględnić warunki wynikające z uzgodnień z właścicielami sieci kolidującej z projektowaną przebudową drogi. • Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie z warunkami BHP, warunkami technicznego wykonania, obowiązującymi normami i współczesną wiedza budowlaną. Konstrukcja nawierzchni chodnika: - podbudowa z betonu 08/10 grub. 10 cm - nawierzchnia chodnika z kostki szarej bezfazowej gr. 6 cm Konstrukcja nawierzchni przejazdów przez chodnik: • podbudowa z betonu C8/10 grub, 20 cm nawierzchnia chodnika z kostki czerwonej bezfazowej gr. 8 cm Projektuje się ustawienie krawężnika 15x30x100 na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 pod krawężnik i podściel oraz wykonanie ścieku przykrawężnikowego z dwóch rzędów kostki brukowej betonowej. Za chodnikiem projektuje się ustawienie obrzeż betonowego 20x6 a za przejazdami obrzeże 8x30 na ławie betonowej z betonu 08/10 Roboty ziemne. Przewiduje się wykonanie robót ziemnych związanych z wykonaniem koryta pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni. Odwodnienie. Projektuje się odwodnienie powierzchniowe za pomocą spadków podłużnych poprzecznych na tereny zlokalizowane w pasie drogi gminnej. Urządzenia obce. • Zgodnie z planem sytuacyjnym przebudowa drogi Skęczniew Kościanki koliduje z infrastrukturą techniczną. Przy wykonywaniu robót należy uwzględnić warunki wynikające z uzgodnień z właścicielami sieci kolidującej z projektowaną przebudową drogi. • Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie z warunkami BHP, warunkami technicznego wykonania, obowiązującymi normami i współczesną wiedza budowlaną. 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej i STWiORB (załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ). 2. W przypadku gdy Zamawiający użył w dokumentacji przetargowej nazw znaków towarowych, patentów lub innych wskazujących na konkretny produkt, należy te nazwy rozumieć jako zobrazowanie niezbędnych do wykonania robót materiałów i określenie przykładowych parametrów minimalnych robót oczekiwanych przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza użycie produktów lub przedmiotów równoważnych, o ile ich zastosowanie jest zgodne z prawem polskim oraz jeżeli ich zastosowanie wraz pozostałymi materiałami i urządzeniami pozwoli uzyskać oczyszczalnię ścieków i system kanalizacji o parametrach przewidzianych w zadaniu. 3. W przypadku gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia oznaczeń norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust., 1-3 Ustawy Pzp należy je rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 Ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SIWZ. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”.
II.5) Główny kod CPV: 45233140-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45233120-6 |
45100000-8 |
45232453-2 |
45233220-7 |
45233140-2 |
45311000-0 |
45314300-4 |
45315700-5 |
45316100-6 |
45316110-9 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego w okresie nie dłuższym niż 3 lata od udzielenia zamówienia podstawowego. Zakres rzeczowy tych zamówień będzie dotyczył świadczeń, które są przedmiotem zamówienia podstawowego lub świadczeń pozostających z nimi w bezpośrednim związku. Warunki zawarcia umowy będą kształtowane w sposób odpowiedni w oparciu o warunki oferty, umowy o zamówienie podstawowe z uwzględnieniem różnic wynikających z wartości, czasu realizacji i innych istotnych okoliczności mających miejsce w chwili udzielania zamówienia.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2018-12-10
Okres w miesiącach |
Okres w dniach |
Data rozpoczęcia |
Data zakończenia |
|
|
|
2018-12-10 |
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca posiada doświadczenie, tj. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie nawierzchni z masy bitumicznej o długości minimum 850,0 mb, skieruje do wykonania zamówienia co najmniej: kierownika budowy posiadającego co najmniej 5-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku kierownika robót lub kierownika budowy oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawnienia uznane na terytorium Rzeczypospolitej Polski na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 r. poz. 65 ze zm.); 2) Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły: „spełnia – nie spełnia”. 3) Zamawiający w toku postępowania zastosuje procedurę zgodną z art. 24aa ustawy Pzp. 4) Wykonawca w celu potwierdzenia w postępowaniu spełniania warunku doświadczenia, kwalifikacji zawodowych lub wykształcenia może powoływać się na potencjał innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp., jednak zgodnie z art. 22a ust. 4 oraz §9 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia „w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia” zobowiązany będzie powierzyć realizację części zamówienia podmiotowi udostępniającemu potencjał w celu potwierdzania spełniania warunku, w zakresie w jakim to udostępnienie ma miejsce
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) wykaz robót budowlanych potwierdzających spełnianie warunku doświadczenia wykonawcy opisanego w pkt VI.2. ppkt 1 lit. a) SIWZ, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; wzór wykazu robót budowlanych stanowi załącznik nr 4 do SIWZ; 2) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego (odpowiednio do warunku określonego w pkt VI.2 ppkt 1 lit. b) SIWZ), a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 5 do SIWZ;
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
1) oświadczenie (według wzoru określonego w załączniku nr 2 do niniejszej SIWZ): a) potwierdzające, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie zachodzi względem niego podstawa do wykluczenia (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - każdy z nich składa osobne oświadczenie), b) potwierdzające, że podmiot na zasobach, których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp. spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie zachodzi względem niego podstawa do wykluczenia. 2) Na potwierdzenie, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w celu wykazania spełnienia warunków, o których mowa w ppkt VI.2., w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów Zamawiający wymaga złożenia następujących dokumentów (np. zobowiązania o treści) z których będzie wynikać: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) oraz czy inne podmioty, na zdolności, których wykonawca powołuje się w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują usługi których wskazane zdolności dotyczą. Wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 3 do siwz. 5) Jeżeli zdolności zawodowe podmiotu, o którym mowa wyżej, nie potwierdzą spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego od otrzymania stosowanego wezwania: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże wymagane zdolności techniczne. 1) wykaz robót budowlanych potwierdzających spełnianie warunku doświadczenia wykonawcy opisanego w pkt VI.2. ppkt 1 lit. a) SIWZ, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; wzór wykazu robót budowlanych stanowi załącznik nr 4 do SIWZ; 2) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego (odpowiednio do warunku określonego w pkt VI.2 ppkt 1 lit. b) SIWZ), a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 5 do SIWZ; 3) Ponadto w terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego informacji z otwarcia ofert na stronie internetowej, na której udostępniana jest SIWZ, wykonawcy składają bez wezwania oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. 4) Wszystkie oświadczenia, o których mowa w pkt VII.2, składane są w oryginale, zaś dokumenty, o których mowa w pkt VII.2, mogą być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia powinien dokonać odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach wykonawca polega, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 5) Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 30.000 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych)
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Okres gwarancji |
20,00 |
Termin realizacji |
20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: Przewiduje się możliwość dokonania zmian w umowie w przypadkach wynikających wprost z przepisów o zamówieniach publicznych oraz w przypadkach określonych poniżej. Wystąpienie którejkolwiek z poniższych okoliczności nie stanowi zobowiązania Stron do wprowadzenia zmiany. 3. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian technicznych i technologicznych (zmiany sposobu spełnienia świadczenia), w przypadku gdy wystąpi: 1) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń o parametrach wskazanych w ofercie, spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; 2) konieczność zrealizowania Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, 3) pojawienie się nowszej technologii wykonania przedmiotu zamówienia pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji zamówienia lub jego kosztów, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu zamówienia, Zmiany, o których mowa: a) w pkt 1 mogą być podstawą zwiększenia wynagrodzenia wyłącznie w przypadku, w którym wykonawca udowodni, iż ceny materiałów lub urządzeń o wymaganych parametrach zastępujących wycofane z produkcji lub rynku są wyższe od proponowanych w ofercie, o co najmniej 20 %. Wzrost wynagrodzenia może zostać wówczas ustalony o nie więcej niż 10 % różnicy w cenie. b) w lit. b i c mogą być wprowadzane, jednakże w tym przypadku Zamawiający nie zgodzi się na zwiększenie wynagrodzenia. Każda ze wskazywanych w lit. a-c) zmian może być powiązana z obniżeniem wynagrodzenia. 4. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w zakresie zmiany terminów płatności, terminów i sposobów rozliczeń wynikające z wszelkich zmian wprowadzanych do umowy, a także zmiany samoistne, o ile nie spowodują konieczności zapłaty odsetek lub wynagrodzenia w większej kwocie wykonawcy. 5. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany umowy polegającej na ograniczeniu przedmiotu zamówienia wraz z proporcjonalnym obniżeniem wynagrodzenia wykonawcy. 6. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w przypadku: 1) wystąpienia siły wyższej, co uniemożliwia wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ, 2) zmiany obowiązującej stawki VAT; Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia do kwoty równej 80% różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez wykonawcę. 3) wydłużenie okresu gwarancji lub rękojmi o dowolny okres. 4) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku: a) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, b) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, a Wykonawca ten fakt wykaże. 6. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy: 1) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności: a) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowanych zgodnie z wymaganiami STWIOR, w tym usług, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; b) klęski żywiołowe 2) zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi itp., w szczególności: a) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, skał itp.); b) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych; c) niewypały, niewybuchy, zagrożenia tąpnięciami, wybuchem; d) wykopaliska archeologiczne, szkody górnicze, nieprzewidywalne na etapie zawierania Umowy; 3) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: a) wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego; b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub dokumentacji technicznej urządzeń; 4) zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: a) przekroczenie określonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień z właścicielami urządzeń kolidujących z budową, itp. b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej; c) wydanie postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych, w przypadku o którym mowa w art. 50 ust. 1 ustawy Prawo budowane; d) konieczność uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidywano przy zawieraniu umowy; e) konieczność zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich – w tym grup społecznych lub zawodowych nie artykułowanych lub niemożliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy. 5) inne przyczyny niezależne od Zamawiającego oraz wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonywania umowy. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych powyżej termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty. 7. Zmiany podmiotowe 1) kumulatywne przystąpienie do długu przez podmiot, który wykaże że nie zachodzą wobec niego przesłanki wykluczenia, które zamawiający wskazał wobec Wykonawcy. 2) zastąpienie dotychczasowego wykonawcy innym podmiotem, który przejmując wszelkie obowiązki dotychczasowego wykonawcy wykona Umowę na warunkach nie gorszych oraz wykaże że nie zachodzą wobec niego przesłanki wykluczenia z postępowania i spełnia tak jak dotychczasowy wykonawca warunki udziału w postępowaniu. 3) zastąpienie dotychczasowego wykonawcy innym podmiotem, który przejmie szczegółowo wskazane obowiązki dotychczasowego wykonawcy wykona Umowę na warunkach nie gorszych oraz wykaże że nie zachodzą wobec niego przesłanki wykluczenia z postępowania, jeśli dotychczasowy wykonawca zgodzi się na potrącenie ze swojego wynagrodzenia kar umownych, a także na ponoszenie odpowiedzialności odszkodowawczej wobec zamawiającego i innych podmiotów, które poniosły szkodę wskutek nie wykonania lub nieprawidłowego wykonania obowiązków przez podmiot, który przejął obowiązki wykonawcy. 8. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności: 1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy, 2) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami; 3) zmiany pozostałych postanowień Umowy nie stanowiące treści oferty Wykonawcy. 11. Wykonawcy w żadnym innym wypadku niż wskazane w Umowie nie przysługuje roszczenie o zmianę Umowy w zakresie wynagrodzenia z tytułu zwiększonych lub dodatkowych kosztów wynikających z przedłużonego czasu wykonywania robót (w tym za tzw. przestój, utrzymanie zaplecza, pracowników, podwykonawców itp.). W żadnym wypadku nie przysługuje odszkodowanie za tego rodzaju koszty.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-09-14, godzina: 09:45,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski.
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH