Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
Dobra: Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie gminy Dobra - Remont drogi gminnej w miejscowości Długa Wieś - Chrapczew; etap I, na odcinku 700,00 mb, od km 0+820 do km 1+520 Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dobra , plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra, woj. wielkopolskie, tel. 0-63 279-90-11, faks 0-63 279-90-11. I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie gminy Dobra - Remont drogi gminnej w miejscowości Długa Wieś - Chrapczew; etap I, na odcinku 700,00 mb, od km 0+820 do km 1+520. II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych: - roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych (drogach) w terenie równinnym - 0,700 km - rozebranie mechaniczne nawierzchni grubości 5 cm z mas mineralno - bitumicznych, wykonane mechanicznie pod przepust oraz w miejscach utraty nośności - 92,0 m2 - rozebranie podbudowy grubości 20 cm z kruszywa łamanego - 92,0 m2, - mechaniczna ścinka poboczy przy grubości ścianki do 10 cm wraz z odwozem na odległość do 10 km - 2130,00 m2, - rozebranie przepustu w km 1+450 z rur betonowych o średnicy 50 cm wraz z wywozem i utylizacją gruzu - 9,0 m, - mechaniczne frezowanie nawierzchni z betonu asfaltowego (zacinki technologiczne oraz frezowanie profilujące) gr. ścianki do 4 cm - 398,0 m2, - mechaniczne karczowanie krzaków i podszycia: średnich /od31 - 60% powierzchni/ wraz z usunięciem korzeni - 0,030 ha, - wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki przy ręcznym załadunku i wyładunku na na odległość do 10 km, samochodem ciężarowym wraz z utylizacją gruzu na koszt Wykonawcy - 33,10 m3 - wykonanie wykopu pod przepust do remontu oraz pogłębienie koryta drogowego w miejscach utraty nośności - roboty ziemne wykonane koparkami podsiębiernymi z transportem urobku samochodem samowyładowczym na odległość do 5 km, przy pojemności łyżki koparki: 0,25 m3 - 27,4 m3 - profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonane ręcznie w gruncie kat. II-IV - 217,0 m2 - ławy fundamentowe przepustów rurowych wykonane z betonu C8/10 pod przepust o średnicy 50 cm - 1,35 m3 - ścianki czołowe przepustów rurowych pod drogą, z rur PEHD o średnicy 50 cm - 2 szt. - przepusty rurowe pod drogą z rur PEHD o średnicy 50 cm - 9,0 m - zasypywanie wykopów pod remontowany przepust rurowy materiałem dowiezionym )Po, Pr,Ps) wraz z zakupem i dowozem materiału wraz z zagęszczeniem warstwami grum. 20 cm - 13,5 m3 - podbudowa z gruntu stabilizowanego cementem Rm=5MPa, przy grubości warstwy po zagęszczeniu 15 cm - nad przepustem i w miejscach utraty nośności - 92,0 m2 - podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5 mm, przy grubości warstwy po zagęszczeniu 20 cm - 92,0 m2 - podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5 mm, na wjazdach gruntowych przy grubości warstwy po zagęszczeniu 15 cm - 193,00 m2 - przełożenie nawierzchni na wjazdach z kostki brukowej betonowej w celu dowiązania do nowej niwelety drogi, kostka układana z wypełnieniem spoin piaskiem, na podsypce cementowo - piaskowej gr. Do 10 cm przy grubości kostki 8 cm, (materiał - kostka betonowa pozyskana z rozbiórki zjazdów, 20% nowej kostki) - 74 m2 - przełożenie obrzeży na wjazdach na podsypce cementowo - piaskowej - 15,0 m - warstwa wiążąca nawierzchni z betonu asfaltowego KR1 AC11W wg PN-EN13108-1, transportowanych samochodami samowyładowczymi, przy gr. warstwy po zagęszczeniu 6 cm - 92,0 m2 - remonty cząstkowe nawierzchni betonem asfaltowym KR1 AC11S wg PN-EN13108-1 z obcinaniem krawędzi uszkodzenia mechanicznego gr. do 6 cm - 26,1 t - wyrównanie istniejącej podbudowy betonem asfaltowym KR1 AC11W wg PN-EN13108-1 w ilości 125 kg/m2, transportowaną samochodami samowyładowczymi 10-15 t na odległość 5 km, wbudowaną mechanicznie - 508,9 t - czyszczenie mechaniczne nawierzchni drogowej: bitumicznej - 7502,0 m2 - skropienie istniejącej nawierzchni drogowej emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2 - 7502,0 m2 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S KR1-KR2 wg PN-EN-13108-1, wbudowana mechanicznie przy grubości warstwy po zagęszczeniu 4 cm - 3786,0 m2 - oczyszczenie rowów z wyprofilowaniem dna i skarp, przy grubości namułu do 40 cm wraz z odwozem urobku na odległość do 10 km - 1040,0 m - uzupełnienie poboczy mieszanką optymalną zgodną z SST - D-05.01.01 Nawierzchnia gruntowa naturalna, grubość warstwy po zagęszczeniu do 10 cm, wraz z zakupem i dowozem materiału - 1450,0 m2 - plantowanie (obrobienie na czysto) powierzchni rowu i poboczy - 1120,0 m2 - ręczne plantowanie powierzchni grunt kategorii I-III - plantowanie poboczy - 1120,0 m2 - regulacja pionowa studzienek, urządzeń podziemnych, przy objętości betonu w jednym miejscu do 0,1 m3 skrzynki zaworów wodociągowych - 1,45 m3 - oznakowanie poziome jezdni farbą chlorokauczukową - liniami segregacyjnymi i krawędziowymi przerywanymi, malowanymi mechanicznie - 92,80 m2 - słupki pionowych znaków drogowych z rur stalowych o średnicy 60 mm - wymiana istniejącego oznakowania - 5,0 szt. - tablice znaków drogowych zakazu, nakazu, ostrzegawczych i informacyjnych o powierzchni ponad 0,3 m2-folia I generacji - wymiana istniejącego oznakowania - 3,0 szt. 2. Założenia: 1) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie z projektem budowlanym, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót oraz przedmiarem robót (kosztorys ofertowy - ślepy). Wymieniona dokumentacja stanowi odpowiednio załącznik do SIWZ. I tak: 2) Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej placu budowy, zapoznać się z przedmiotem zamówienia oraz zawrzeć w cenie oferty wszystkie koszty za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania, zgodnie z technologią robót określoną Polską Normą oraz Warunkami Technicznymi Odbioru Robót. 3) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót prowadzonych u Zamawiającego. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 4) Wykonawca zapewnienia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. 5) Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne, w szczególności Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zabezpieczyć zdemontowane urządzenia, sprzęt oraz materiały. 6) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót. 7) Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia się od OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 8) Wykonawca zapewnia we własnym zakresie wywóz i utylizację odpadów budowlanych (śmieci, gruz i inne). 9) Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót stanowiących przedmiot zamówienia zainstaluje liczniki zużycia wody i liczniki zużycia energii w przypadku gdy prowadzenie robót budowlanych będzie wymagało poboru wody i energii. Rozliczenie Wykonawcy z tytułu zużycia wody i energii z gestorami sieci nastąpi po odbiorze robót na podstawie wskazań zainstalowanych liczników. 10) Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenia ich do stanu jaki był przed rozpoczęciem robót. 11) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości przez okres zadeklarowany w ofercie, liczony od daty końcowego odbioru robót. Okres rękojmi ustala się na 3 miesiące ponad okres gwarancji. W wymienionych terminach Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego usuwania ujawnionych wad. 12) Po wykonaniu przez Wykonawcę robót przewidzianych niniejszą SIWZ Zamawiający dokona ich odbioru. Celem odbioru jest sprawdzenie należytego wykonania tych robót, tzn. zgodnie z projektem budowlanym oraz Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót, przy uwzględnieniu wszystkich pozycji wynikających z przedmiaru robót. 13) Podpisanie przez strony bez zastrzeżeń Końcowego Protokołu Odbioru uważa się za termin wykonania robót. Jeżeli w trakcie odbioru zostaną ujawnione wady przedmiotu odbioru lub jego niekompletność, strony wpiszą je do Końcowego Protokołu Odbioru i wyznaczą termin do ich usunięcia. W takiej sytuacji za dzień końcowego odbioru przyjmuje się dzień, w którym strony podpisały Protokół Odbioru Usunięcia Wad. 14) Przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót Wykonawca przedstawia Zamawiającemu protokoły z wykonanych prób i badań jakie były niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, certyfikaty lub atesty na zastosowane materiały, dokumentację dotyczącą wykonanych robót budowlanych. 15) Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych wykona we własnym zakresie projekt czasowej organizacji ruchu na czas budowy, mając na uwadze, że przedmiotową drogą poruszają się samochody dostawcze o nacisku na pojedynczą oś powyżej 10 T, i oznakuje odpowiednio teren budowy. Uwaga: Gdziekolwiek w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w załącznikach do Specyfikacji pojawia się znak towarowy, patent lub pochodzenie Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych. Znaki towarowe, patenty lub pochodzenie powinny być uwzględniane jako definicje standardu a nie jako określone marki zastosowane w projekcie.. II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.05.2015. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100). III.2) ZALICZKI III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć: III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: III.4.3.2) III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej III.6) INNE DOKUMENTY Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5) Kosztorys ofertowy. Parafowany wzór umowy. Parafowany opis przedmiotu zamówienia. Spis oświadczeń lub dokumentów z numeracją stron SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia: IV.3) ZMIANA UMOWY przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Wykonawca ma prawo żądania przedłużenia umownego terminu w przypadku: działania tzw. siły wyższej z przyczyn zależnych od Zamawiającego okoliczności, których nie można było przewidzieć, terminów wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych. IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://dobra.nowoczesnagmina.pl/ IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.04.2015 godzina 09:45, miejsce: Urząd Miejski w Dobrej, Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra, pokój nr 6 (sekretariat).. IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.. IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
Numer ogłoszenia: 38941 - 2015; data zamieszczenia: 19.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Dobrej, Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra, pokój nr 6..