Oznaczenie sprawy: FP.271.6.2012                         

OGŁOSZENIE

O PRZETARGU   NIEOGRANICZONYM

  Zamawiający:

GMINA DOBRA

Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra

Telefon:  /63/279 99 38 Fax: /63/279 99 41

Adres e-mail:um@dobra24.pl                                                                 Witryna: www.dobra24.pl

 

ogłasza przetarg nieograniczony na:

„Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 4.372.655,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie zadań inwestycyjnych zaplanowanych do realizacji w 2012 roku”

 

1. Przedmiot zamówienia:

3.1. Przedmiotem zamówienia jest: udzielenie Gminie Dobra kredytu długoterminowego do kwoty 4.372.655,00 zł (słownie: cztery miliony trzysta siedemdziesiąt dwa tysiące sześćset pięćdziesiąt pięć zł 00/100) na sfinansowanie zadań inwestycyjnych zaplanowanych do realizacji w 2012 roku.

Uruchomienie środków planuje się w następujący sposób:

1)      dzień podpisania umowy (11.05.2012r.) – 318.000,00 zł,

2)      31.05.2012 roku – 800.000,00 zł,

3)      31.08.2012 roku – 600.000,00 zł,

4)      30.09.2012 roku – 430.000,00 zł,

5)      30.11.2012 roku – 2.224.655,00 zł

3.2.  Kredyt będzie spłacany w okresach miesięcznych do ostatniego dnia miesiąca, przy czym pierwsza rata zostanie zapłacona do ostatniego czerwca 2013  roku. Kredyt spłacany będzie w ratach miesięcznych z czego na poszczególne lata przypada:

  • 2013 rok – łącznie 47.155,00 zł, w rozbiciu na poszczególne raty tj. 1 rata VI.2013 – 6.263,00 zł, 2 do 6 raty czyli od VII.2013 do XI.2013  - 6.257,00 zł, 7 rata czyli XII.2013 – 9.607,00 zł,
  • 2014 rok – łącznie 88.800,00 zł, w rozbiciu na poszczególne raty tj.  od 8 do 19 raty czyli od I.2014 do XII.2014  - 7.400,00 zł,
  • 2015 rok – łącznie 48.000,00 zł, w rozbiciu na poszczególne raty tj. od 20 do 31 raty czyli od I.2015 do XII.2015  - 4.000,00 zł,
  • 2016 rok – łącznie 108.000,00 zł, w rozbiciu na poszczególne raty tj. od 32 do 43 raty czyli od I.2016 do XII.2016  - 9.000,00 zł,
  • 2017 rok – łącznie 395.460,00 zł, w rozbiciu na poszczególne raty tj. 44 rata I.2017 – 32.460,00 zł, od 45 do 55 raty czyli od II.2017 do XII.2017  - 33.000,00 zł,
  • 2018 rok – łącznie 411.960,00 zł, w rozbiciu na poszczególne raty tj. od 56 do 67 raty czyli od I.2018 do XII.2018  - 34.330,00 zł,
  • 2019 rok – łącznie 419.160,00 zł, w rozbiciu na poszczególne raty tj. od 68 do 79 raty czyli od I.2019 do XII.2019  - 34.930,00 zł,
  • 2020 rok – łącznie 413.560,00 zł, w rozbiciu na poszczególne raty tj. 80 rata I.2020 – 34.500,00 zł, od 81 do 91 raty czyli od II.2020 do XII.2020  - 34.460,00 zł,
  • 2021 rok – łącznie 410.760,00 zł, w rozbiciu na poszczególne raty tj. od 92 do 103 raty czyli od I.2021 do XII.2021  - 34.230,00 zł,
  • 2022 rok – łącznie 410.760,00 zł, w rozbiciu na poszczególne raty tj. od 104 do 115 raty czyli od I.2022 do XII.2022  - 34.230,00 zł,
  • 2023 rok – łącznie 404.760,00 zł, w rozbiciu na poszczególne raty tj. od 116 do 127 raty czyli od I.2023 do XII.2023  - 33.730,00 zł,
  • 2024 rok – łącznie 404.760,00 zł, w rozbiciu na poszczególne raty tj. od 128 do 139 raty czyli od I.2024 do XII.2024  - 33.730,00 zł,
  • 2025 rok – łącznie 404.760,00 zł, w rozbiciu na poszczególne raty tj. od 140 do 151 raty czyli od I.2025 do XII.2025  - 33.730,00 zł,
  • 2026 rok – łącznie 404.760,00 zł, w rozbiciu na poszczególne raty tj. od 152 do 163 raty czyli od I.2026 do XII.2026  - 33.730,00 zł,

     Rata odsetkowa płatna jest do 12 dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni pod warunkiem przesłania Kredytobiorcy przez Bank stosownego wyliczenia odsetek. Przesłanie wyliczenia nastąpi najpóźniej na 5 dni przez terminem płatności. W przypadku niedotrzymania przez Bank terminu doręczenia wyliczenia odsetek (na 5 dni przed terminem płatności) wtedy termin ich płatności nastąpi w ciągu 5 dni od daty doręczenia wyliczenia. Wyliczenie odsetek powinno pokazać w sposób szczegółowy sposób ich wyliczenia tj. kwotę wykorzystanego kredytu, za jaką liczbę dni, zastosowaną stopę procentową. Odsetki będą wnoszone przez Kredytobiorcę na rachunek wskazany w umowie kredytowej. Przy naliczaniu odsetek Bank przyjmuje, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, a rok 365 dni. Pierwsze odsetki płatne będą za miesiąc maj 2012 roku od salda wykorzystanego kredytu. Odsetki za ostatnią ratę kredytu zostaną uiszczone w dniu spłaty ostatniej raty.

Oprocentowanie kredytu stanowić będzie suma stawki referencyjnej – WIBOR 3M (zmienna) i marża banku (stała). Stawka referencyjna WIBOR 3M będzie liczona jako średnia wielkość notowań z całego miesiąca publikowana na stronie internetowej www.money.pl. Marża Banku winna pokrywać koszty, opłaty itp. związane z bieżącą obsługą kredytową i jego zysk. Do naliczania odsetek za dany miesiąc (kalendarzowy) korzystania z kredytu stosuje się stawkę referencyjną z miesiąca poprzedniego. Odsetki liczone będą za dni korzystania z kredytu w danym miesiącu kalendarzowym.

Kredyt udzielony będzie bez prowizji bankowej (koszty prowizji należy skalkulować w kwocie marży banku).

Zakłada się możliwość przesunięcia terminu i wielkości uruchomienia poszczególnych transz kredytu. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całości postawionego do jego dyspozycji kredytu bez podania przyczyn, do dnia 31 grudnia 2012 roku a Bank nie będzie pobierał żadnych opłat z tego tytułu.  W przypadku wykorzystania kredytu w zmniejszonej wysokości raty spłaty kredytu na wniosek Kredytobiorcy zostaną ustalone w nowej wysokości. Raty wnoszone będą na rachunek wskazany w umowie kredytowej. Kredytobiorca ma prawo wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. W przypadku wcześniejszej spłaty poszczególnych rat bądź części kredytu każda z wpłat powoduje zmniejszenie zadłużenia pod data ich wpływu do Banku.

3.3.  Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie wyłącznie weksel in blanco.

3.4. Oferent zobowiązany jest do przedłożenia symulacji spłaty rat kredytu i odsetek w okresie od maja 2012 roku do grudnia 2026 roku z uwzględnieniem wyżej przedstawionych rat, kwoty oprocentowania oraz marży Banku.

Symulacja winna być przeprowadzona z uwzględnieniem oprocentowania stawki WIBOR 3M z dnia 30.03.2012 roku.

Symulacja stanowi załącznik do oferty. 

3.5.  Oferent nie będzie pobierać dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

 

3.    Od wykonawców Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

4.        Wymagany termin realizacji zamówienia:

od 17.05.2012 do 31.12.2026

5.    Formularz zawierający specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać za pobraniem pocztowym lub osobiście – cena 20 PLN w Siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej (pok. nr 17), Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra

6.    Pracownikami uprawnionymi do kontaktów z wykonawcami są:

w sprawach formalnych – Pani Beata Kmieć pok. Nr 17, Tel: /63/279 99 38   

w sprawach merytorycznych – Pani Beata Kmieć
Telefon: /63/279 99 38 faks: /63/ 279 99 41 e-mail:
skarbnik@dobra24.pl

Informacji udzielane będą w godzinach od 800 do 1500.

7.    W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

 

1)  posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

2) posiadania wiedzy i doświadczenia;

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.

 

1.1  Nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24  ust. 1 w/w ustawy - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:

 

 

1)  wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;

  2)  wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego;

  3)  wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

  4)  osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

  5)  spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

  6)  spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

  7)  spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

  8)  osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

     9)  podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.

 

 

          art. 24  ust. 2 w/w ustawy -  z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również

                                                wykonawców, którzy:

 

1)    wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2;

  2)  nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;

  3)  złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;

 4)   nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu

 

1.2  Akceptuje warunki zawarte w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

Ocena spełnienia tych warunków będzie odbywała się na podstawie stosownych zaświadczeń                   i oświadczeń wymienionych w punkcie 6 specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

8.    Oświadczenia lub dokumenty (oryginały lub kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem), jakie musi dostarczyć wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:

      Wszystkie wymagane odpisy i zaświadczenia muszą mieć aktualne daty zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane;

      Miejsce publikacji: Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605 z późniejszymi zmianami;

 

 

8.1.  W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej

        działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo

        zamówień publicznych; - należy złożyć n/w dokumenty

 

1.      oświadczenie iż oferent nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na

       podstawie art. 24 ust. 1 w/w ustawy – załącznik nr 2

 

2.      oświadczenie iż oferent nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na

               podstawie art. 24 ust. 2 w/w ustawy – załącznik nr 3

 

3.    oświadczenie zgodnie z art. 22 ust. 1 w/w ustawy – załącznik nr 4

 

4.      oświadczenie, iż w stosunku do oferenta nie toczy się postępowanie upadłościowe, ani też nie została ogłoszona upadłość oferenta; – załącznik nr 5

 

5.      koncesje, zezwolenie lub licencje, jeżeli ustawy na­kładają obowiązek posiadania koncesji, zezwole­nia lub licencji na podjęcie działalności gospodar­czej w zakresie objętym zamówieniem publicz­nym – załącznik nr 6

 

6.        aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy; – załącznik nr 7

 

7.        aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;załącznik nr 8

 

8.      aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;załącznik nr 9

 

9.      aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert – załącznik nr 10

 

8.2     W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz

          dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

          - należy złożyć n/w dokumenty

 

Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeśli Wykonawca złoży wykaz wykonanych usług w zakresie udzielenie co najmniej 2 kredytów w wysokości co najmniej 3.000.000,00 PLN udzielonych w ostatnich trzech latach przed terminem upływu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie. Wykaz winien zawierać przedmiot usługi, datę wykonania i wartość usługi. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do wykazu dokumenty potwierdzające, że usługi wykonano należycie.

 

8.3                 W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej

        zapewniającej wykonanie zamówienia;

 

Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeśli Wykonawca złoży zgodnie z pkt 6.1. SIWZ zaświadczenia potwierdzające, iż Wykonawca nie zalega z opłatami wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz Urzędu Skarbowego.

 

8.4              Forma dokumentów.

            Wszystkie dokumenty muszą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę (poświadczenie za zgodność z oryginałem musi być dokonane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy). Gdy kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.

            Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału                                       w postępowaniu na podstawie złożonych w ofercie oświadczeń i dokumentów.                 Wykonawcy nie spełniający warunków zostaną wykluczeni z postępowania.

 

            W przypadku konsorcjum do oferty musi być dołączony dokument ustanawiający

            pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie   

            zamówienia lub reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie

            zamówienia publicznego

 

9.    Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

10.   Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

11.   Zamawiający nie zamierza:

a)    zawrzeć umowy ramowej,

b)    ustanowić dynamicznego systemu zakupów,

c)    dokonywać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

12.  Oferty należy składać do dnia  27.04.2012 r. do godziny 09:00 w siedzibie Zamawiającego             – Sekretariat pokój nr 8.

13.   Otwarcie ofert nastąpi w dniu  27.04.2012 r. o godzinie  9:15 w siedzibie Zamawiającego w Sali konferencyjnej nr 13.  

14.   Wykonawcy będą związani ofertą przez 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.

15.   Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie:

A/ Cena - 100%.

Niniejsze ogłoszenie opublikowano na portalu internetowym UZP oraz na stronie internetowej zamawiającego