UCHWAŁA NR XXVIII/213/09
Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 29 grudnia 2009 r. w sprawie przyjęcia „Wspólnego Planu Gospodarki Odpadami dla Gmin – Członków Związku Komunalnego Gmin „Czyste Miasto, Czysta Gmina” Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z póź. zm. ) uchwala się co następuje: § 1. § 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej. § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. UZASADNIENIE Wspólny Plan Gospodarki Odpadami dla Gmin – Członków Związku Komunalnego Gmin „Czyste Miasto, Czysta Gmina” obejmujący zadania gminnych planów gospodarki odpadami wraz z Programem Ochrony Środowiska został przyjęty przez Radę Miejską w Dobrej Uchwałą nr XII/87/04 w dniu 30.06.2004 r. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 z póź. zm. wprowadziła obowiązek przygotowywania planów odpadami, które podlegają aktualizacji nie rzadziej niż co 4 lata. Opracowany dokument wyznacza kierunki w zakresie zagospodarowania i postępowania z odpadami, przedstawia program rozwoju systemu oraz określa opcje i warunki rozwiązań systemowych w warunkach Związku Komunalnego Gmin. Wspólny Plan Gospodarki Odpadami powstał zgodnie z wymogami prawa polskiego tzn. w zgodności ze wskazaniami ujętymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 9 kwietnia 2003 roku w sprawie sporządzania planów gospodarki odpadami. Wszystkie elementy zaktualizowanego Wspólnego Planu Gospodarki Odpadami dla Gmin – Członków Związku zostały opisane w sposób zgodny z celami założonymi na poziomie powiatowym, wojewódzkim i krajowym.