Uchwała Nr XXVIII/212/09            

Rady Miejskiej w Dobrej

   z dnia 29 grudnia 2009 r.

 

w sprawie: budżetu gminy na 2010 rok

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591 ze zmianami), art. 211, 212, 214, 215, 217, 222, 235-237, 239, 258 i 264 ust. 3 ustawy  z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240) oraz art. 166, 184 ust. 1 pkt 10, ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami) w związku z art. 121 ust. 4-5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241)

 

Rada uchwala co następuje:

 

§ 1

 

1.  Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2010 rok w wysokości 13.842.303,00 , z tego:

·         dochody bieżące w kwocie 13.376.383,00 ,

·         dochody majątkowe w kwocie 465.920,00 ,

zgodnie z załącznikiem Nr 1.

2.  Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

1)    dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.289.160,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3.

2)    środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, w kwocie 396.507,00 zł.

                                                    § 2

 

1.  Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na 2010 rok w wysokości 18.654.826,00  , z tego:

·         wydatki bieżące w wysokości 12.317.750,00 zł,

·         wydatki majątkowe w wysokości 6.337.076,00 ,

zgodnie z załącznikiem Nr 2.

2.  Wydatki o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

1)  wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.289.160,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3.

2)  Wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o  których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego, w kwocie 265.431,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9.

3.  Określa się na lata 2010 – 2012 wydatki na wieloletnie programy inwestycyjne zgodnie z załącznikiem Nr 4.

                                                              § 3

 

Deficyt budżetu w kwocie 4.812.523,00 zł, zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym .

§ 4

 

Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 5.275.773,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.

§ 5

 

Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w wysokości 463.250,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.

§ 6

 

Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu Gminy:

1)    dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych 312.740,00 zł,

2)    Dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych 4.860,00 zł.

zgodnie z załącznikiem Nr 6 .

§ 7

 

Określa się plan przychodów i wydatków zakładu budżetowego:

1)    przychody w wysokości 699.016,00 zł,

2)    wydatki  w wysokości 699.016,00 zł,

zgodnie z załącznikiem Nr 7 .

                                                            § 8

 

Określa się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej:

1)    przychody w wysokości 53.864,60 zł,

2)    wydatki w wysokości 53.864,60 zł,

     zgodnie z załącznikiem Nr 8 .

                                                        § 9

 

Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 5.275.773,00 zł, w tym na:

1)    finansowanie planowanego deficytu budżetu 4.812.523,00 zł;

2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów      463.250,00 zł.

 

  § 10

Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:

1)    na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, określone w załączniku Nr 4 .

2)    z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.

                                                        § 11

Upoważnia się Burmistrza do:

1)    zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości 5.275.773,00 zł,

2)    dokonywania przeniesień planowanych kwot miedzy rozdziałami i paragrafami w ramach działu klasyfikacji budżetowej wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy ,

3)    dokonywania zmian w budżecie polegających na  przeniesieniach wydatków inwestycyjnych na wydatki bieżące i wydatków bieżących na inwestycje w ramach działu,

4)    przekazywania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,

5)    lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.

 

                                                        § 12

 

Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 76.000,00 przeznacza się na realizację programu rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 75.000,00 zł oraz na realizację zadań określonych w programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 1.000,00 zł.

 

  § 13

Tworzy się rezerwy:

1)    celowe w wysokości 195.000,00 zł, z tego:

a)    na wydatki, których szczególny podział na pozycje klasyfikacji budżetowej nie może być dokonany w okresie opracowywania budżetu jednostki samorządu terytorialnego - realizacja programów, na terenie Gminy Dobra przez organizacje pozarządowe w kwocie 65.000,00 zł,

b)    na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 20.000,00 zł,

c)    na realizację postanowień wynikających z Uchwały Nr XXVIII/210/09 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 29.12.2009 roku w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi  Tureckiemu na współfinansowanie realizacji zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej z przykanaliakmi i deszczowej z wpustami ulicznymi etap VI cz. 2 w miejscowości Dobra” do momentu podpisania porozumienia z Powiatem Tureckim w kwocie 110.000,00 zł.

2)                          ogólną w wysokości 20.000,00 zł.

 

§ 14

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.

 

§ 15

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2010 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.