Uchwała Nr XXVIII/212/09
Rady Miejskiej w Dobrej
z dnia 29 grudnia 2009 r. w sprawie: budżetu gminy na 2010 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591 ze zmianami), art. 211, 212, 214, 215, 217, 222, 235-237, 239, 258 i 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240) oraz art. 166, 184 ust. 1 pkt 10, ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami) w związku z art. 121 ust. 4-5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241) Rada uchwala co następuje: § 1 1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2010 rok w wysokości 13.842.303,00 zł, z tego: · dochody bieżące w kwocie 13.376.383,00 zł, · dochody majątkowe w kwocie 465.920,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1. 2. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności: 1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.289.160,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3. 2) środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, w kwocie 396.507,00 zł. § 2 1. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na 2010 rok w wysokości 18.654.826,00 zł, z tego: · wydatki bieżące w wysokości 12.317.750,00 zł, · wydatki majątkowe w wysokości 6.337.076,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2. 2. Wydatki o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności: 1) wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.289.160,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3. 2) Wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego, w kwocie 265.431,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9. 3. Określa się na lata 2010 – 2012 wydatki na wieloletnie programy inwestycyjne zgodnie z załącznikiem Nr 4. § 3 Deficyt budżetu w kwocie 4.812.523,00 zł, zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym . § 4 Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 5.275.773,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5. § 5 Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w wysokości 463.250,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5. § 6 Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu Gminy: 1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych 312.740,00 zł, 2) Dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych 4.860,00 zł. zgodnie z załącznikiem Nr 6 . § 7 Określa się plan przychodów i wydatków zakładu budżetowego: 1) przychody w wysokości 699.016,00 zł, 2) wydatki w wysokości 699.016,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 7 . § 8 Określa się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej: 1) przychody w wysokości 53.864,60 zł, 2) wydatki w wysokości 53.864,60 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8 . § 9 Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 5.275.773,00 zł, w tym na: 1) finansowanie planowanego deficytu budżetu 4.812.523,00 zł; 2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 463.250,00 zł. § 10 Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań: 1) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, określone w załączniku Nr 4 . 2) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym. § 11 Upoważnia się Burmistrza do: 1) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości 5.275.773,00 zł, 2) dokonywania przeniesień planowanych kwot miedzy rozdziałami i paragrafami w ramach działu klasyfikacji budżetowej wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy , 3) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach wydatków inwestycyjnych na wydatki bieżące i wydatków bieżących na inwestycje w ramach działu, 4) przekazywania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy, 5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach. § 12 Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 76.000,00 zł przeznacza się na realizację programu rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 75.000,00 zł oraz na realizację zadań określonych w programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 1.000,00 zł. § 13 Tworzy się rezerwy: 1) celowe w wysokości 195.000,00 zł, z tego: a) na wydatki, których szczególny podział na pozycje klasyfikacji budżetowej nie może być dokonany w okresie opracowywania budżetu jednostki samorządu terytorialnego - realizacja programów, na terenie Gminy Dobra przez organizacje pozarządowe w kwocie 65.000,00 zł, b) na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 20.000,00 zł, c) na realizację postanowień wynikających z Uchwały Nr XXVIII/210/09 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 29.12.2009 roku w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Tureckiemu na współfinansowanie realizacji zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej z przykanaliakmi i deszczowej z wpustami ulicznymi etap VI cz. 2 w miejscowości Dobra” do momentu podpisania porozumienia z Powiatem Tureckim w kwocie 110.000,00 zł. 2) ogólną w wysokości 20.000,00 zł. § 14 Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej. § 15 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2010 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.