UCHWAŁA Nr XIX/150/2008
Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 29 grudnia 2008r w sprawie nadania statutu Miejsko Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Dobrej Na podstawie art.20 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.), art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. Nr 142 z 2001r. poz. 1591 ze zm.) oraz art.110 ust.1 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz.U. z 2008r Nr 115, poz. 728 z późn. zm.) Rada Miejska Dobrej uchwala Statut Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej STATUT MIEJSKO GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W DOBREJ § 1 § 2 Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej działa w szczególności na podstawie : - ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2008r. Nr 115 poz. 728 z późn. zm.) oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych; - ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów ( Dz. U. Nr 192, poz.1378 z późn. zm. ) oraz wydanych na jej podstawie wykonawczych; - ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego( Dz.U. z 2000 r. Nr 98 , poz.1071 z późn. zm. oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych ; - ustawy z dnia z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591z późn. zm.) oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych ; - ustawy z dnia 22 marca 1990 roku o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2001r.142, poz. 1593 z późn. zm. ) oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych . § 3 1.Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobre realizuje w szczególności: - zadania własne Gminy z zakresu pomocy społecznej , - zadania zlecone Gminie z zakresu pomocy społecznej , - programy z zakresu pomocy społecznej, alimentacyjnego na podstawie udzielonych upoważnień. 2. Do podstawowych zadań Ośrodka należy : - przyznawanie i wypłacanie świadczeń przewidzianych przepisami prawa, - praca socjalna, - analiza i ocena zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia społeczne - prowadzenie i rozwój niezbędnej infrastruktury socjalnej, - realizacja nowych form pomocy i samopomocy społecznej. 3. W zakresie postępowania administracyjnego, prowadzonego w związku z realizowanymi zadaniami, Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobre działa jako organ I instancji. 4. Decyzje w sprawach świadczeń realizowanych w Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej wydaje Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej na podstawie pisemnych upoważnień Burmistrza . § 4 1. Miejsko Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej kieruje i reprezentuje na zewnątrz Kierownik, zatrudniany i zwalniany każdorazowo przez Burmistrza 2. Kierownik Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej corocznie składa Radzie Gminy sprawozdanie z działalności Ośrodka oraz przedstawia zakres istniejących potrzeb. 3. Kierownik Ośrodka odpowiedzialny za jego działalność, w szczególności: - ustala potrzeby Gminy Dobra w zakresie pomocy społecznej, - ustala plany i realizuje politykę kadrową Ośrodka, - zarządza mieniem i reprezentuje Ośrodek na zewnątrz, - sprawuje nadzór nad przyznawaniem świadczeń pomocy społecznej i pracą 4. Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników. 5. Szczegółowe zasady pracy Ośrodka określa Regulamin organizacyjny ustalony przez Kierownika Ośrodka. § 5 1. Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej zatrudnia: - kierownika ośrodka, - pracowników socjalnych , - głównego księgowego , - opiekunki domowe, - pracowników administracyjno – biurowych, - innych pracowników w zależności od potrzeb. 2. Obowiązki poszczególnych pracowników regulują zakresy czynności opracowane przez Kierownika Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. § 6 1. Kierownik Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej prowadzi i koordynuje na terenie Gminy współpracę z jednostkami publicznymi, kościołami, związkami wyznaniowymi , stowarzyszeniami, osobami prawnymi i fizycznymi itp. w związku z realizacją zadań z pomocy społecznej. 2. Kierownik Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej wszczyna, w ramach obowiązującego stanu prawnego , postępowania przed sądami i innymi organami w sprawach osób korzystających ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej. 3. W swych działaniach Kierownik Ośrodka przestrzega obowiązujące przepisy oraz kieruje się dobrem objętych nimi osób. § 7 Zmiana Statutu dla swej ważności wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. § 8 Z chwilą wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała Rady Miejskiej Dobrej z dnia 28 września 2004 r. nr XIV/101/004 w sprawie nadania statutu Miejsko Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Dobrej zmieniona uchwałą Rady Miejskiej Dobrej z dnia 30 czerwca 2006 r. nr XXVI 200/006 w sprawie zmiany statutu Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej . § 9 Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej § 10 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
pracowników Ośrodka,