Uchwała Nr XVII/139/08
Rady Miejskiej w Dobrej
z dnia 30 września 2008 r.
w sprawie: zmiany budżetu na 2008 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zmianami), art. 165, art.174, art. 184 ust. 1 i 2 pkt 1 oraz ustęp 3, art. 188 ust.2 pkt.1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. – o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami)
Rada Miejska w Dobrej u c h w a l a, co następuje:
§ 1
W uchwale nr XII/93/07 z dnia 28 grudnia 2008 r. Rady Miejskiej w Dobrej w sprawie: budżetu gminy na 2008 r. zmienionej Zarządzeniem Nr 6/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 29.01.2008 r., Uchwałą Nr XIII/105/08 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 27 lutego 2008r. Zarządzeniem Nr 9/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 04.03.2008 r., Zarządzeniem Nr 11/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 31.03.2008 r., Uchwałą Nr XIV/112/08 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 25 kwietnia 2008r. Zarządzeniem Nr 13/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 08.05.2008 r., Zarządzeniem Nr 14/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 27.05.2008 r., Zarządzeniem Nr 17/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 10.06.2008 r., Uchwałą Nr XVI/133/08 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 08 lipca 2008r., Zarządzeniem Nr 22/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 25.07.2008 r., Zarządzeniem Nr 23/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 31.07.2008 r., Zarządzeniem Nr 26/2008 Burmistrza Dobrej z dn. 20.08.2008 r.,
wprowadza się następujące zmiany:
1. W § 1 pkt 1 uchwały dochody budżetu na rok 2008 w wysokości 13.687.994,45 zł, z tego:
- dochody bieżące w kwocie 13.063.032,85 zł
- dochody majątkowe w kwocie 624.961,60 zł
zastępuje się kwotą 13.787.284,50 zł, z tego:
- dochody bieżące w kwocie 13.162.322,90 zł
- dochody majątkowe w kwocie 624.961,60 zł.
W § 1 pkt 3 dochody o których mowa w ust. 1 obejmujące w szczególności:
1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.514.370,00 zł zastępuje się kwotą w wysokości 2.512.370,00 zł.
2) dotacje celowe na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej w wysokości 4.500,00 zł.
dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 166.653,60 zł, nie ulegają zmianie.
1. W § 2 pkt 1 uchwały wydatki budżetu na rok 2008 w wysokości 14.500.240,57 zł .zastępuje się kwotą 14.906.530,62 zł .
W § 2 pkt 2 wydatki o, których mowa w ust.1 obejmujące:
1)
wydatki bieżące w wysokości
11.687.554,57 zł
w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń
5.822.175,41 zł,
b) dotacje
370.024,00 zł,
c) wydatki na obsługę długu
152.000,00 zł.
2)
wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości
2.812.686,00 zł.
zastępuje się :
1)
wydatki bieżące w wysokości
11.901.844,62 zł
w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń
5.823.175,41 zł,
b) dotacje
393.735,50 zł,
c) wydatki na obsługę długu
152.000,00 zł.
2)
wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości
3.004.686,00 zł.
2. W § 2 pkt 3 Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów w latach 2008-2010 i wydatki na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich, zgodnie z załącznikiem nr 5 otrzymującym brzmienie załącznika nr 1 do niniejszej uchwały.
3. W § 2 pkt 4 Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) a także środki pochodzące ze źródeł zagranicznych , niepodlegające zwrotowi, zgodnie z załącznikiem Nr 6, otrzymują brzmienie załącznika nr 2 do niniejszej uchwały.
4. W § 2 pkt 5 kwota wydatków których mowa w ust.1 obejmująca:
1) Wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.514.370,00 zł zastępuje się kwotą w wysokości 2.512.370,00 zł.
2) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej w wysokości 4.500,00 zł.
3) Wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 241.481,40 zł, nie ulegają zmianie.
5. § 4 uchwały otrzymuje brzmienie:
1. Deficyt budżetu w kwocie 1.119.246,12 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym. Natomiast kwotę 42.172,28 zł uzyskaną z przychodów z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym oraz część wolnych środków jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikająca z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w wysokości 566.755,72 zł przeznacza się na spłatę kredytów i pożyczek w łącznej kwocie 608.928,00 zł”.
2. Przychody i rozchody budżetu określone załącznikiem nr 7 do uchwały otrzymują brzmienie załącznika nr 3 do niniejszej uchwały.
6. § 8 uchwały otrzymuje brzmienie:
1. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 2.028.174,12 zł,
z tego na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 300.000,00 zł.
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu 812.246,12 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 608.928,00 zł.
7. W § 9 plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zgodnie z załącznikiem nr 10, otrzymującym brzmienie załącznika nr 4 do niniejszej uchwały.
8. W § 12 poszerza się zakres upoważnień Burmistrza o treść punktu 5 :
5) dokonywania przeniesień wydatków inwestycyjnych na wydatki bieżące i wydatków bieżących na inwestycje w ramach działu.
9. W Załączniku nr 1 do uchwały ”Plan dochodów budżetu gminy na 2008 rok “ wprowadza się następujące zmiany:
a) zwiększa się plan dochodów budżetu o kwotę 104.010,05 zł tego:
Dochody – zadania własne
dz. 500
rozdz. 50095
§ 0830
o kwotę
-
5.000,00 zł
dz. 750
rozdz. 75023
§ 0920
o kwotę
-
7.021,11 zł
dz. 756
rozdz. 75615
§ 0910
o kwotę
-
2.240,36 zł
rozdz. 75616
§ 0360
o kwotę
-
2.016,98 zł
§ 0500
o kwotę
-
12.261,28 zł
§ 0910
o kwotę
-
8.325,67 zł
dz. 758
rozdz. 75805
§ 2920
o kwotę
-
2.066,00 zł
dz. 801
rozdz. 80148
§ 0830
o kwotę
-
30.000,00 zł
dz. 852
rozdz. 85212
§ 2360
o kwotę
-
3.976,65 zł
rozdz. 85214
§ 0830
o kwotę
-
3.572,00 zł
dz. 854
rozdz. 85415
§ 2030
o kwotę
-
11.430,00 zł
dz. 900
rozdz. 90015
§ 0830
o kwotę
-
16.100,00 zł
b) zmniejsza się plan dochodów budżetu o kwotę 4.720,00 zł tego:
Dochody – zadania własne
dz. 756
rozdz. 75615
§ 0500
o kwotę
-
2.720,00 zł
Dochody – zadania zlecone
dz. 852
rozdz. 85213
§ 2010
o kwotę
-
2.000,00 zł
10. W Załączniku nr 2 do uchwały „Wydatki budżetu gminy na 2008 rok” wprowadza się następujące zmiany:
a) zwiększa się plan wydatków budżetu o kwotę 408.290,05 zł tego:
Wydatki – zadania własne
dz. 010
rozdz. 01010
§ 6050
o kwotę
-
30.000,00 zł
§ 2900
o kwotę
-
16.351,50 zł
dz. 600
rozdz. 60016
§ 6050
o kwotę
-
192.000,00 zł
dz. 700
rozdz. 70005
§ 4590
o kwotę
-
1.848,55 zł
dz. 750
rozdz. 75075
§ 4390
o kwotę
-
3.660,00 zł
dz. 754
rozdz. 75412
§ 4170
o kwotę
-
3.000,00 zł
dz. 801
rozdz. 80148
§ 4220
o kwotę
-
30.000,00 zł
rozdz. 80113
§ 4300
o kwotę
-
30.000,00 zł
dz. 854
rozdz. 85415
§ 3240
o kwotę
-
11.430,00 zł
dz. 900
rozdz. 90002
§ 4430
o kwotę
-
15.000,00 zł
rozdz. 90015
§ 4270
o kwotę
-
10.000,00 zł
§ 4300
o kwotę
-
10.000,00 zł
§ 4260
o kwotę
-
40.000,00 zł
dz. 921
rozdz. 92120
§ 2720
o kwotę
-
15.000,00 zł
b) zmniejsza się plan wydatków budżetu o kwotę 2.000,00 zł tego:
Wydatki – zadania zlecone
dz. 852
rozdz. 85213
§ 4130
o kwotę
-
2.000,00 zł
a) dokonuje się przeniesień między działami, rozdziałami i paragrafami w następujący sposób:
Wydatki – zadania własne
dz. 754
rozdz. 75412
§ 2820
zmniejsza się o kwotę
-
7.640,00 zł
§ 3030
zwiększa się o kwotę
-
1.000,00 zł
§ 4210
zwiększa się o kwotę
-
5.140,00 zł
§ 4300
zwiększa się o kwotę
-
1.000,00 zł
§ 4430
zwiększa się o kwotę
-
500,00 zł
dz. 801
rozdz. 80101
§ 4210
zwiększa się o kwotę
-
4.139,00 zł
§ 4260
zwiększa się o kwotę
-
680,00 zł
§ 4280
zmniejsza się o kwotę
-
325,00 zł
§ 4370
zmniejsza się o kwotę
-
1.000,00 zł
§ 4400
zwiększa się o kwotę
-
496,00 zł
§ 4430
zmniejsza się o kwotę
-
1.500,00 zł
rozdz. 80103
§ 4210
zmniejsza się o kwotę
-
1.000,00 zł
§ 4260
zmniejsza się o kwotę
-
680,00 zł
§ 4300
zmniejsza się o kwotę
-
200,00 zł
§ 4410
zmniejsza się o kwotę
-
100,00 zł
§ 4740
zmniejsza się o kwotę
-
150,00 zł
rozdz. 80110
§ 4280
zmniejsza się o kwotę
-
360,00 zł
rozdz. 80104
§ 4210
zmniejsza się o kwotę
-
200,00 zł
§ 4410
zwiększa się o kwotę
-
200,00 zł
dz. 852
rozdz. 85214
§ 3110
zmniejsza się o kwotę
-
3.422,28 zł
§ 3119
zwiększa się o kwotę
-
3.422,28 zł
dz. 854
rozdz. 85412
§ 4210
zwiększa się o kwotę
-
152,82 zł
§ 4300
zmniejsza się o kwotę
-
152,82 zł
Wydatki – zadania zlecone
dz. 852
rozdz. 85212
§ 4210
zwiększa się o kwotę
-
700,00 zł
§ 4750
zmniejsza się o kwotę
-
700,00 zł
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
1)
wydatki bieżące w wysokości
11.687.554,57 zł
w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń
5.822.175,41 zł,
b) dotacje
370.024,00 zł,
c) wydatki na obsługę długu
152.000,00 zł.
2)
wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości
2.812.686,00 zł.
1)
wydatki bieżące w wysokości
11.901.844,62 zł
w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń
5.823.175,41 zł,
b) dotacje
393.735,50 zł,
c) wydatki na obsługę długu
152.000,00 zł.
2)
wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości
3.004.686,00 zł.
dz. 500
rozdz. 50095
§ 0830
o kwotę
-
5.000,00 zł
dz. 750
rozdz. 75023
§ 0920
o kwotę
-
7.021,11 zł
dz. 756
rozdz. 75615
§ 0910
o kwotę
-
2.240,36 zł
rozdz. 75616
§ 0360
o kwotę
-
2.016,98 zł
§ 0500
o kwotę
-
12.261,28 zł
§ 0910
o kwotę
-
8.325,67 zł
dz. 758
rozdz. 75805
§ 2920
o kwotę
-
2.066,00 zł
dz. 801
rozdz. 80148
§ 0830
o kwotę
-
30.000,00 zł
dz. 852
rozdz. 85212
§ 2360
o kwotę
-
3.976,65 zł
rozdz. 85214
§ 0830
o kwotę
-
3.572,00 zł
dz. 854
rozdz. 85415
§ 2030
o kwotę
-
11.430,00 zł
dz. 900
rozdz. 90015
§ 0830
o kwotę
-
16.100,00 zł
dz. 756
rozdz. 75615
§ 0500
o kwotę
-
2.720,00 zł
dz. 852
rozdz. 85213
§ 2010
o kwotę
-
2.000,00 zł
dz. 010
rozdz. 01010
§ 6050
o kwotę
-
30.000,00 zł
§ 2900
o kwotę
-
16.351,50 zł
dz. 600
rozdz. 60016
§ 6050
o kwotę
-
192.000,00 zł
dz. 700
rozdz. 70005
§ 4590
o kwotę
-
1.848,55 zł
dz. 750
rozdz. 75075
§ 4390
o kwotę
-
3.660,00 zł
dz. 754
rozdz. 75412
§ 4170
o kwotę
-
3.000,00 zł
dz. 801
rozdz. 80148
§ 4220
o kwotę
-
30.000,00 zł
rozdz. 80113
§ 4300
o kwotę
-
30.000,00 zł
dz. 854
rozdz. 85415
§ 3240
o kwotę
-
11.430,00 zł
dz. 900
rozdz. 90002
§ 4430
o kwotę
-
15.000,00 zł
rozdz. 90015
§ 4270
o kwotę
-
10.000,00 zł
§ 4300
o kwotę
-
10.000,00 zł
§ 4260
o kwotę
-
40.000,00 zł
dz. 921
rozdz. 92120
§ 2720
o kwotę
-
15.000,00 zł
dz. 852
rozdz. 85213
§ 4130
o kwotę
-
2.000,00 zł
dz. 754
rozdz. 75412
§ 2820
zmniejsza się o kwotę
-
7.640,00 zł
§ 3030
zwiększa się o kwotę
-
1.000,00 zł
§ 4210
zwiększa się o kwotę
-
5.140,00 zł
§ 4300
zwiększa się o kwotę
-
1.000,00 zł
§ 4430
zwiększa się o kwotę
-
500,00 zł
dz. 801
rozdz. 80101
§ 4210
zwiększa się o kwotę
-
4.139,00 zł
§ 4260
zwiększa się o kwotę
-
680,00 zł
§ 4280
zmniejsza się o kwotę
-
325,00 zł
§ 4370
zmniejsza się o kwotę
-
1.000,00 zł
§ 4400
zwiększa się o kwotę
-
496,00 zł
§ 4430
zmniejsza się o kwotę
-
1.500,00 zł
rozdz. 80103
§ 4210
zmniejsza się o kwotę
-
1.000,00 zł
§ 4260
zmniejsza się o kwotę
-
680,00 zł
§ 4300
zmniejsza się o kwotę
-
200,00 zł
§ 4410
zmniejsza się o kwotę
-
100,00 zł
§ 4740
zmniejsza się o kwotę
-
150,00 zł
rozdz. 80110
§ 4280
zmniejsza się o kwotę
-
360,00 zł
rozdz. 80104
§ 4210
zmniejsza się o kwotę
-
200,00 zł
§ 4410
zwiększa się o kwotę
-
200,00 zł
dz. 852
rozdz. 85214
§ 3110
zmniejsza się o kwotę
-
3.422,28 zł
§ 3119
zwiększa się o kwotę
-
3.422,28 zł
dz. 854
rozdz. 85412
§ 4210
zwiększa się o kwotę
-
152,82 zł
§ 4300
zmniejsza się o kwotę
-
152,82 zł
dz. 852
rozdz. 85212
§ 4210
zwiększa się o kwotę
-
700,00 zł
§ 4750
zmniejsza się o kwotę
-
700,00 zł